Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Veterán

Zpět na článek

Vlajková loď Škoda Superb (1934-1949): Před válkou i po ní. Měla i V8

5 komentářů

topten
a vzniklo embecko, ktere prineslo svetu spoustu posmevacnych vtipu ..
Avatar - Stejsn
Stejsn
Tak před embéčkem tu ale za komunistů byl ještě tudor, spartak a octavia, všechno slušná auta. Embéčko samo o sobě byla v té době moderní koncepce (dělal jí Fiat, Renault, Volkswagen) a mělo celohliníkový motor. To až se Š100 se to zlomilo a začala katastrofa, ústící v agónii typu 742, kterou se pokusil ještě napravit o deset let opožděný Favorit.

Co se týká SuperBa, tak OHVčko skončilo kvůli tomu, že bolševici zahájili rudý teror a věděli dobře, že by se jim za to mohlo něco stát (bohužel nestalo, národ se nechal terorizovat ještě desítky let) a proto potřebovali něco, v čem se mohli vozit a nic jim nehrozilo. Proto si nechali zkonstruovat pancéřovou obludu Škodu VOS. Tlustá Gottwaldova zrůda se do ní nevešla, ale to je známý příběh. Když si pak národ na teror zvyknul, mohli se vrátit zpátky do lehkých aut a postavila se pro ně 603ka.

Aleší díky za článek :yes:
Aleš Dragoun
Není zač :-). Nechtěl jsem čekat na devadesátiny, když už byla představena čtvrtá generace toho moderního, tak se hodil. K VOS se určitě vrátím, ta si ohlédnutí také zaslouží. Martička se dovnitř nevešla, tak prototyp přesekli včetně kardanu a nastavili deset centimetrů. Neskutečné, ale za nesplnění úkolu hrozil přinejlepším Jáchymov. Strašná doba.
šofér
působí sympatičtěji..
McmlII
Když už byl zmíněn ředitel Hrdlička a vedoucí konstrukce Matouš (ex Walter), mohl být zmíněn i konstruktér toho moderního podvozku, který pak byl používán Škodovkou přes 30 let až do "embecka". Taky byl ex Walter.
A to nezmiňuji závodního ředitele (ex Walter) a šéfa konečné kontroly (ex Walter). Dobře ta Škoda luxovala Walter. :-))