Největší elektrické SUV jihokorejské značky Kia se už ukázalo i na českých silnicích a ohromilo svou reálnou velikostí. Je luxusní, prostorné, příjemně rychlé a slibuje dlouhý dojezd i rychlé nabíjení.
Tak Mini je trochu kýč (udělali z toho něco ala Bentley pro chudé), u BMW bych až tak kritický nebyl. Něco se jim daří líp, něco hůř a objektivně hodnotit to půjde až s odstupem času...
Přitom ID.3 má jenom dva drobné problémy:
1. trabantoidní interér (ale prý to řeší a už i v rámci proběhnuvšího faceliftu trochu pořešili (nevím))
2. cenu, která se poněkud hodně odchýlila od ceny Golfu TDI, resp. 25 000 €, jak bylo slibováno. A to že mezitím Golf GTD zdražil vysoko nad milion neberu :D
Podle mě má ID.3 vlastně jen jeden problém - netuším, proč bych o něm měl vůbec uvažovat, když existuje EX30, která za stejné peníze nabídne vyšší výkon, větší baterku, hezčí design (ano subjektivní), větší prestiž.. tedy mě osobně ID.3 neoslovuje vůbec a ani jsem na ni neslyšel žádnou velkou chválu, zatímco ty první testy EX30 jsou velice pozitivní, takže pro lidi, co nepotřebují veliké auto, je to podle mě ideální volba a sám trochu doufám, že se objeví v naší car policy, na pojížděčky po městě a občasné cesty do kanclu by to pro mě bylo ideální auto. Jenže reálně spíš hrozí, že se tam objeví ta ID.3.
Čínské auto (Volvo) a větší prestiž? Možná, že za 20-30 let tomu tak opravdu bude, ale teď opravdu ne. Pořízení čínského auta je stále vnímáno jako projev zhůvěřilosti - něco jako když někdo volí Bureše. Rozdíl ale je, že Bureše lze volit i tajně, kdežto jezdit čínským autem (byť rebrandovaným do podoby kdysi švédského Volva) musí dotyčný veřejně... :no::D
Kdežto ID.3 navazuje na Golf v tom, že je to takzvaně "beztřídní" auto.
20-30rokov určite nebude potrebné čakať. Číňania to tu (v našej krásnej EU) berú útokom. A značky ako VW tu už za 10-15 rokov možno ani nebudú. A kde dovtedy bude Škoda so svojimi Clever riešeniami, no nechajme sa prekvapiť.
Nie nefandím číňanom ale pozerať sa neschopný až nemohúci manažment automobiliek ako VW ale aj ďalších je fakt hrôza. Niet divu, že sa tak búrlivo striedajú ťudia v dozornej rade, CEO a pod.
Ak ti tak vadí imidž Volva, mimochodom veľmi úspešného pod krídlami Geely, čo potom taký indický JLR?
Tak Indie je pořád sympatičtejší země než rudá Čína...
Navíc JLR se přece v Indii nevyrábí, je tam "jen" indický kapitál. Ve Volvu už je nejen čínský kapitál, nýbrž i výroba v Číně. Tzn. že švédského už na tom elektromobilu není vůbec nic... (takové druhé MG)
No vsak parve to je ta sranda - je to cinsky auto, je to cinska platforma (sdilena se Smart #1 a #3 a Zeekr X), vypada to jako volvo, je to VELMI povedene male stylove EV, je velice solidne vyrobene a vybavene … a je z ciny a za dobre penize.
Ale vsimnete si te podstatne veci - to auto je ve vsech ohledech super, jen je proste z ciny.
A ja vam rikam 90% kupujicich to vubec nezajima, zvlast kdyz to ma na kapote Volvo nebo Smart.
Ok tak i toto je subjektivní. Pro mě třeba VW nemá prestiž žádnou a Volvo jistou ano i bez ohledu na vlastnickou strukturu, ale respektuju, že to každý vnímá jinak.
VW ID.3 je najstratovejší projekt VW za posledných aspom 10 rokov. Má to viac príčin, veľmi drahá konverzia závodu v ktorom sa vyrába, extra slabý marketing, ktorý sa nezlepšil ani po jasne slabej prvej odozve trhu. Neschopnosť vývoja produkcie vlastných batérií ale aj ďalších elektrokomponentov. Určite aj "Trabantoidný interiér"= krásne, trefné prirovnanie. ID3 budí dojem, že VW ani vlastne nevie čo od toho auta očakáva, len čaká, že sa akosi automaticky stane lídrom trhu. No to asi sotva. Tento projekt ich môže spoľahlivo potopiť aj po započítaní všetkých vynútených investícií. A ukázal, že elektroauto pod 30.000 eur nevedia vyrobiť ani s minimálnym ziskom. Ak naozaj Tesla spustí výrobu svojej 2ky pri Berlíne za cca 24-25.000 eur, s VW to bude vyzerať ešte horšie. A oni to vedia.
Nj. VW si myslel, že je na evropském trhu jedničkou jaksi automaticky a že zákazník zkousne cokoliv (jak co do kvality, tak co do ergonomie, tak co do ceny). Ale ono to nebylo automaticky a ani silou značky, ty Golfy byly fakt dobrá auta za rozumné peníze, proto je (a jejich klony) kupoval každý druhý. Pokud jde o EV, inspirovali se zřejmě u Tesly (kde to zpočátku taky nebyla s poměrem cena/hodnota žádná sláva), nicméně auto zbastlli částečně "ala spalovák", bez potřebného it zázemí a zazdili i to, čím bodovali u spalováků... Mají to těžký, tyhle korporace, to už je spíš politika než podnikání, proto taky diktátor Musk zatím vítězí... (u mě teda ne, ale umím se oprostit od svého subjektivního pohledu), dál to bude ještě zajímavé... (mimochodem tuhle jsem někde četl, že VW ještě má šanci, ale Japonci, to prý už jsou jasné Nokie, tak nevím :-) )
Jak rikal pred spoustou let nemecky kolega, ktery si poridil tenkrat šokující Banglovu sedmicku - uvnitr je to paradni auto a zvenku na to, kdyz ridim, stejne nekoukam.
Je zaujímavé, že princípy tvorby dizajnu z obdobia Chrisa Bangla sa vracajú. A súčasný CEO v BMW si toto obdobie berie za vzor a aj ním obhajujú svoje "šokujúce dizajny", napríklad posledná 7ka ale aj ďalšie. ČIže na čo najdlhšie obdobie strhnúť na seba pozornosť, stať sa stredobodom záujmu, diskusísií. Aj za cenu, že to budú aj hejterské debaty. A toto im myslím opäť veľmi dobre vychádza. Bangle bol vizionár a ukázal cestu na dlhé obdobie.