Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová elektrická Kia EV9 už je v Česku. Víme, co nabízí a kolik za to zaplatíte

Lukáš Volšický
Diskuze (26)

Největší elektrické SUV jihokorejské značky Kia se už ukázalo i na českých silnicích a ohromilo svou reálnou velikostí. Je luxusní, prostorné, příjemně rychlé a slibuje dlouhý dojezd i rychlé nabíjení.

Nová elektrická Kia EV9 je konečně v Česku. Významná letošní novinka jihokorejské značky už přijíždí i k nám a do oficiálního ceníku jsme nahlédli už začátkem září. Až teď jsme konečně měli šanci, abychom si novou vlajkovou loď značky živě prohlédli, poprvé se projeli a celkově nasáli první dojmy. Nová Kia EV9 není jen moderní elektrickou stylovkou, ale i plnohodnotným rodinným autem.

Elektrická Kia EV9 se odhalila s novou designovou filozofií značky „Spojené protiklady“. Pokud vám máme marketingovou hantýrku vysvětlit lidsky, automobilka nejnovější elektromobil vyvinula s minimalistickým designem a šikovnou praktičností. V luxusním interiéru je Kia EV9 až neuvěřitelně prostorná a bohatě vybavená. Kia současně připomíná, že novinku uvádí s šesti- nebo sedmimístným interiérem.

Moderní architektura interiéru zakládá na palubní desce s s trojitým panoramatickým displejem digitálního přístrojového štítu a infotainmentu. Kia pro největší elektromobil v portfoliu vyvinula i komfortní funkce pro zpříjemnění pobytu v kabině během nabíjení, díky nimž lze první dvě řady sedadel současně nastavit do odpočinkové polohy. S výkonnou elektrickou architekturou však dobíjení netrvá zbytečně dlouho.

Video se připravuje ...

Vraťme se však ještě k interiéru. Standardně je Kia EV9 dostupná se sedmimístnou konfigurací, přičemž luxusnější šestimístná konfigurace je aktuálně k dispozici pouze pro vyšší výbavu GT-Line. A to dokonce ve dvou variantách – se dvěma relaxačními sedadly ve druhé řadě za 18.000 Kč, nebo dvěma otočnými sedadly o 90 stupňů směrem k otevřeným dveřím nebo o 180 stupňů k cestujícím ve třetí řadě za 12.000 Kč.

V obrovském rodinném SUV s celkovou délkou přesahující pět metrů a rozvorem náprav 3,1 metru si uděláte spoustu prostoru. Novinka současně těží z technických výhod čistě elektrické platformy E-GMP (Electric Global Modular Platform) a má rovnou podlahu. Pod tou se u obou aktuálně prodávaných variant ukrývá vysokonapěťový akumulátor s využitelnou kapacitou 99,8 kWh.

Korejská elektrická novinka se u nás aktuálně prodává ve dvou zaváděcích výbavách ovlivňujících konfiguraci pohonu. Standardem je specifikace Earth Launch Edition s pohonem zadních kol o 150 kW (204 koních) a 350 newtonmetrech. Zrychlení z 0 na 100 km/h zvládá za 9,4 sekundy a má dojezd až 541 kilometrů v cyklu WLTP.

Výkonnější varianta s pohonem všech kol je dostupná spolu s luxusnější výbavou GT-Line Launch Edition s kombinovaným výkonem 283 kW (384 koní) a maximálním točivým momentem 700 newtonmetrů. Čtyřkolka je sice výrazně výkonnější, ale současně nabízí nižší dojezd, který automobilka udává až 505 kilometrů v cyklu WLTP. Akcelerace z 0 na 100 km/h pak trvá pouhých 5,3 sekundy.

S korejskou elektrickou novinkou jsme se poprvé na českých silnicích svezli pouze krátce, přičemž jsme si mohli osahat silnější čtyřkolku. První zvláštnost při seznamování se s EV9 už je pouhé „nastartovaní“ a výběr směru jízdy – obojí ovládáte na voliči umístěném pod volantem na pravé straně. Jakmile se však sžijete s tímto detailem, okamžitě budete v nejnovějším elektromobilu značky jako doma.

Nebudu lhát, když řeknu, že nová Kia EV9 zkrátka jezdí jako dnešní elektromobil. V současnosti už to není nic na škodu, protože nejmodernější elektrické vozy na našich silnicích jsou kultivované, komfortní a příjemně svižné. S okamžitou odezvou sedmi stovek newtonmetrů je Kia EV9 opravdu rychlá, uměla by konkurovat i sportovním vozům, ale i nadále zůstává rodinným autobusem, v němž budete vozit své děti do školky.

Na naše první zkušenosti s reálným dojezdem si však budeme muset ještě počkat, s novinkou jsme se zatím mohli svézt pouze krátce. Automobilka však uvádí, že díky 800voltové architektuře a ultra rychlému dobíjení je největší elektromobil značky schopen načerpat dostatek elektrické energie na dalších 250 kilometrů jízdy za pouhých 15 minut, takže vám umožní i komfortní delší cestování.

Nová elektrická Kia EV9 vstupuje na český trh se základní cenou od 1.949.980 Kč s paketem výbavy Earth Launch Edition a standardní sedmimístnou konfigurací sedadel. Za luxusnější a výkonnější specifikaci GT-Line Launch Edition zaplatíte cenu od 2.099.980 Kč.

Lukáš Volšický
Diskuze (26)

Doporučujeme

8. 11. 2023 21:42
Re: EX30
No vsak parve to je ta sranda - je to cinsky auto, je to cinska platforma (sdilena se Smart #1 a #3 a Zeekr X), vypada to jako volvo, je to VELMI povedene male stylove EV, je velice solidne vyrobene a vybavene … a je z ciny a za dobre penize.

Ale vsimnete si te podstatne veci - to auto je ve vsech ohledech super, jen je proste z ciny.
A ja vam rikam 90% kupujicich to vubec nezajima, zvlast kdyz to ma na kapote Volvo nebo Smart.
Avatar - Barry Lyndon
8. 11. 2023 19:53
Re: EX30
Nj. VW si myslel, že je na evropském trhu jedničkou jaksi automaticky a že zákazník zkousne cokoliv (jak co do kvality, tak co do ergonomie, tak co do ceny). Ale ono to nebylo automaticky a ani silou značky, ty Golfy byly fakt dobrá auta za rozumné peníze, proto je (a jejich klony) kupoval každý druhý. Pokud jde o EV, inspirovali se zřejmě u Tesly (kde to zpočátku taky nebyla s poměrem cena/hodnota žádná sláva), nicméně auto zbastlli částečně "ala spalovák", bez potřebného it zázemí a zazdili i to, čím bodovali u spalováků... Mají to těžký, tyhle korporace, to už je spíš politika než podnikání, proto taky diktátor Musk zatím vítězí... (u mě teda ne, ale umím se oprostit od svého subjektivního pohledu), dál to bude ještě zajímavé... (mimochodem tuhle jsem někde četl, že VW ještě má šanci, ale Japonci, to prý už jsou jasné Nokie, tak nevím :-) )
Avatar - Barry Lyndon
8. 11. 2023 19:37
Re: EX30
Ano, VW nemá prestiž žádnou, resp. je prostě prakticky neutrální. U čehokoliv čínského vnímám prestiž negativní... (což je míň než nic) :-)
8. 11. 2023 19:04
Re: EX30
Ok tak i toto je subjektivní. Pro mě třeba VW nemá prestiž žádnou a Volvo jistou ano i bez ohledu na vlastnickou strukturu, ale respektuju, že to každý vnímá jinak.
Avatar - Barry Lyndon
8. 11. 2023 18:37
Re: EX30
Tak Indie je pořád sympatičtejší země než rudá Čína...

Navíc JLR se přece v Indii nevyrábí, je tam "jen" indický kapitál. Ve Volvu už je nejen čínský kapitál, nýbrž i výroba v Číně. Tzn. že švédského už na tom elektromobilu není vůbec nic... (takové druhé MG)