Největší evropská automobilka se potýká s problémy. Po dramaticky klesající poptávce po jejích elektromobilech se musí vyrovnávat i s chybějícími elektromotory. Proto výrobu vybraných modelů ve Cvikově zastaví až na tři týdny.
Co je nejpodstatnější informace z článku?
"Nutno ovšem dodat, že s klesající poptávkou se až na výjimky v podobě zmíněné Tesly a mnohých čínských značek"
Svět se změnil a zavíráním očí se nic nevyřeší....
Treba si uvedomiť, koľko konkurentov Volkswagenu medzi elektromobilmi pribúda a samozrejme problémom je ich cenová politika. Pri cene ID.3 je logické, že si mnohí vyberú radšej Teslu Mode 3. To je ako keby si si mal za rovnaké peniaze vybrať či Golfa alebo BMW radu 3. Možno bavoráka nepotrebuješ, ale má lepší imidž. Takže to, že Volkswagenu klesajú predaje elektromobilov je len a len ich problém, v globále totiž rastú.
Bohužel, kapitalismus z EU automotive zelení bruselští fanatici již dávno vymítili, tam teď panuje zelenorudý socialismus. To sis nevšiml? :-O:-(:no::no::no:
Je to Čínou placený agent lobbující za EV a OZE, hlavní exportní artikl Číny v oblastech s minimální konkurencí a snahou totálně zlikdvidovat průmysl EU a následně ho Čínou převzít a plně ovládnout.
https://electrek.co/2023/10/12/ev-sales-7-9-us-market-volvo-mercedes-hyundai-gain/
Electric vehicle sales hit 7.9% of US market as Volvo, Mercedes, and Hyundai post sizable gains :-O:-O:-O
Diskuze s tebou je zbytecna.
Presto: Kde na svete trh funguje? V USA, Cine, Britanii, Norsku, Indii a EU evidentne ne...
https://www.autocarpro.in/analysis-sales/ev-sales-soar-to-139000-units-in-october-and-123-million-in-first-10-months-of-2023-117640
EV sales in India soar to 139,000 units in October and 1.23 million in first 10 months of 2023
V dokonalém kapitalistickém světě by byl každý dieseldezolát popotahován za negativní externality svého dieselového jedometu a to tak, že by se ve výsledku nedoplatil a ještě rád by:
a) přesedl na MHD a nebo
b) koupil elektomobil (a na cenu nehleděl)
Reálně ovšem žijeme v něčem, co je něco mezi kapitalismem, socialismem, komunismem a anarchií... :D
Jj. tam jsme se prý měli stěhovat (jako že méněcenní Češi), až Třetí Říše vyhraje válku a už nebudeme potřeba pro válečnou výrobu. Děkuji, nechci (nacismus v tom mém výčtu zaplaťpámbu chyběl) :D:D .
Ale nízkoemisní zóna po celé Praze (od Hostivice po Úvaly a od Černošic po Roztoky), to by se mi líbilo :*):*):yes::yes:
Mě by se líbilo, aby od roku 2025 EU kompetně přestala používat ropu ve všech obvlastech a abys zaplatil za nový Iphone 45-115 a za dopravu balíčku z japonska 12-70 tis kč, až EU investuje cca 150-900 BILIONU EUR DO vodíku a ty to UTOPSTO zaplatíš.A aby cesta vlakem Praha - Frýdek místek stáíla 3500-14 000 a cesta vlakem z prahy do itálie s 115 přestupy 120-400 000, pak ZKONCITE ZELENA LUZO!
A 1 KWh el. energie za 15-60 Kč dle EU země pro každého!!!!!
Sem zvědav, zd na náměstí přijde 90 000 lidí nebo 1,7 milionu :-):-):-):-):-)
Čím hůř bude - tím líp pro nás. Tím dřív zmizíte z mapy světa. Tak jen mohutně Greendelujte, čím víc lidí co nebude mít co žrát, tím líp.
Generální stávka EU na 14 dnů - náš cíl :-):-):-)
A pak by se mi ještě líbilo, kdyby ze své výplaty 70 000 kč měsíčně odvedl na nemohoucí seniory, co si budou muset dle EU a GrenDealu z cůdhodu zateplit svůj nezateplený domoček a koupit místo Felcie Ev káru zaplatil každý měsíc dan cca 12-22 tis Kč jao solidární dan.
A supermanažer s 220 tis msíčně čiwstého by odvádel cca 45-90 litrů měsíčně :-):-):-):-)
Co ty na to utopistickej neobolševiku? :-):-):-):-)
Až si lidi budou moc dovolit Ev auta v cenách 700 000 Kč až 4,5 milionu kč tak si můžeš zavádět Ekoozony.
V opačném případě se vystěhuj do Boubína nebo Beskyd a jezdi z Máselný Lhoty do Kostelní, tam je vzdoušku tři *** :-)
PS: tento týden nevycházej, zamořuju prahu V8 Jaguarem na benzín co plní Euro 3 již od 1.11. a ještě pár dní zamořovat budu :-)
Ecozony by mohly být pro začátek klidně i pro auta s Euro 5, postupně zpřísňovat na Euro 6 atd... a jde samozřejmě primárně o diesely (ne že by studený benziňák byl nějaký med - to měla řešit až Euro 7). Je strašný, jaký šrot po Praze pořád jezdí. A jako kdo může jezdit ve dvacet let starém dieselovém MB ML, může ti dovolit i tři roky starou Fabii. To není až tak úplně o penězích, tohleto dieseldezolátství...
Jinak Jaguar s Euro 3 je teda dost na hraně... :D (nicméně hlavní problém jsou diesely)
Mozno sa zatvaraju elektrarne, ale zase aj nove pribudaju. Ekologii to len pomoze, cim viac spalovacich aut sa vymeni za elektricke. Podla toho popisu to s EU nevyzera az tak zle :-)
Jediný co udělali že dostavěli Temelín a odsířili pár uhelek.
A solárním barnům zainvestovali pár tisíc hektarů fotovoltaiky na polích, která v zimě nic nedává :-) A v létě ty přebytky není kam ukládat a musí se tyto elektrárny odpojovat od sítě :-)
Já to teda chápu, že to "xxc" myslí na úrovni EU. U nás je to s tím otevíráním nových elektráren bída, ale aspoň to není jako v Německu kde se elektrárny naopak zavírají a spoléhají se na to, že elektřinu koupí od nás, Polska a Francie :-D
ČR má kde konrétně moře, aby tam mohla instalovat offshore větrné parky?
Já sem ho na svých cestách po ČR ještě neviděl, tak prosím pošli souřadnice, zajedu si tam na výlet svým neekologickým V8 :)
Nebo to fláknem na Lipno a Mácháč? :-):-):-):-):-):-):-)
Stalinistickou metodou bavlna na stepi v Kzachstánu? To bude terno Borisove, na to vy ste kádři na tyhle netradiční postupu poručíme větru a slunci :-):-):-):-):-):-)
PS: ještě že si nezmínil Norsko a Island a jejich výrobu z OZE, už sem chěl hledat fjordy a kde máme léta ukryté geotermály, šacuju to na jeskyni Blanických rytířů :-):-)
Jasná věc, takže kam dáte větrníky v ČR? Mezi Sadskou a Poděbrady? Tam je rovinka jak když střelí, tam to fouká panečku jedna básen, to nám bude stačit jenom 7 větrníků na výkon jednoho norského ve fjordech :-):-):-):-):-)
No nicméně při současném stavu poznání možností ukládání el. energie jsou pro naše geografické poměry OZE fakt kravina. Snad FVE jako doplněk pro pohon klimatizací v létě. Za to, co jsme dali a ještě dáme do OZE a jejich zálohování plynem, jsme mohli mít několik jaderných elektráren a problém s cenou a stabilitou sítě by byl vyřešený na desítky let.
Ale chápu, že politicky to nebylo jednoduché a když se k tomu přidala ještě malá česká hamižnost, dopadlo to jako vždycky... :no::-|
Idealni podminky nemame, ale potenciál je velky. Mame naskok diky stávajícím JE. Jsou velke rezervy v úsporách v průmyslu kde mame proti ostatním státům desitky procent rezervu. Muzeme vyuzit sousedních statu tak jako vyuziva nemecko akumulaci v Norsku.
Muzeme omezit export. Dat prostor domácnostem zrušením nesmyslu jako je mereni po fazich atd.
Samozrejme uhelná lobby opakuje svou mantru… nejde to.
Měření po fázích je lobby distributorů, ale z pohledu celé energetiky to není až tak důležité.
Problém je v tom, že jako země s nejvyšším podílem průmyslu na HDP v EU máme extrémně drahé energie. A čím více OZE v našich geografických podmínkách, tím bude dražší.
Solárním baronům zaplazí daňoví poplatníci a spotřebitelé za 20 let cca 1 bilion Kč. Ti za to vyrobí cca 2 % elektřiny a to většinou v době, kdy není potřeba. Za stejný 1 bilion Kč jsme mohli postavit 4 reaktory a odstavit udelné zdroje.
Mereni po fázích je nesmysl. Ale v ČR to funguje… asi tak podporuje ČR OZE.
Solarni tunel. Za to fakt FVE ani OZE adokonce ani EU nemuze. Odhlasovali to ČSSD. a Topolánek, dnesni bojovník za uhli, to pak nechal byt. ..
Rezervu máme aktuálně díky uhelným elektrárnám, které nás EU donutí zavřít a naše vladá proti tomu ani nijak nebojuje. Země, která nepokryje své potřeby elektřiny a spoléhá se na to co jí kdo dodá nemá dobrou perspektivu.
Bavíme se o zdrojích energie, které umí dávat elektřinu, když ji potřebujeme. Nebavíme se o solárech na střechách, které akorát destabilizují síť a vyrábějí jen nahodile. Máš nějaký odkaz na ta čísla, která tu prezentuješ? Hry s čísly a statistickými daty mě totiž velmi zajímají ;-)
Jinak my to v ČR zatím děláme lépe, ale pomalu padáme do stejné žumpy pod tlakem zeleného šílenství nařizovaného Bruselem jako to Německo, které bude do pár let řešit problém kde vzít elektřinu. Víš, že si zavřeli 22 GW, což je ekvivalent 11ti Temelínů? Čím ho nahradili? Já ti to řeknu. Dovozem odjinud.
Proc kdyz teda mame tak uzasne elektrarny co davaji vykon kdyz potrebuji nejen me nutí ohrivat TUV v dobe kdy ji nepotřebuji, aby mi pak 20 hodin chladla?
V Čr aktualne vyvazime sve zivotni prostredi v podobe exportu elektriny z uhelnych elektraren. Penize z toho jdou do nekolika malo firem vcetne firem pana Daniela Kretinskeho a Tkace. Shodou “náhod” stejni lide co vlastni CNC a tim i auto.cz….
Ano. Ale to tedy to tedy nejsou zdroje ktere davaji vykon podle potřeby…
Vetsina uživatelů TUV je nucena naprosto nesmyslne ohrivat vodu v dobe kdy ji nepotřebuje.
Špička odběru TUV jsou večerní hodiny. Pak behem noci ohřev a nasledne chladnutí 20 hodin…
Takze se uplne zbytečně vyhazuje energie tepelnyma ztratama, ztratou pri přenosu atd jen protoze nelze regulovat vykon uhelnych a jaderných elektraren.
Pouziti FVE je v tomto pripade úspora jak samotne energie tak ztrát. Takze FVE spoří v tomto pripade 2/3 potřebného vykonu a uhli.
Ale chce tohle nekdo z provozovatelu uhelnych elektraren?
Chce to majitel auto.cz ktery vlastni uhelne podnikání?….
A ted si vem, ze EV dokazi a nebo budou umět napájen dům. Pres víkend nabijes a pak muzes špičky odběru brat z auta.
Uplne novy zpusob energetiky.
Jaky zajem ma majitel uhelne elektrarny o tom mluvit pozitivně?
Ja som otvoril elektraren, dalsi dvaja susedia uz skor. U dalsieho uz boli nejaki ludia pozerat a fotit, mozno tiez nieco otvori. Ked k tomu tak pristupuje kazdy, tak pribudaju miliony lokalnych zdrojov v EU. Mozno mohla EU urobit viac, umoznit vacsie lokalne zdroje, zapojit miliony migrantov do ekologickej tazby surovin, ale celkovo trend vyzera podla vsetkeho dobre.
který kritizuje EU.
Přitom nikdo není schopen napsat proč, jsou EV v EU tak drahá.
Podle mě, jsou EV tak drahá, protože nyní se nakupuje přes 60% ceny auta u dodavatelů (baterky, infotainment, motory, ...). To dříve nebylo, VW si vyráběl motory sám.
Viz VW má od dodavatelů motory, BMW baterky a infotainment.
Čína se s montáží od dodavatelů dokáže sžít, EU automobilky o těch 60% auta zdraží.
A hlavně všichni nadávají na EU, asi aby se jim ulevilo, ale už si nepřipustí, že tímto směrem jde celý civilizovaný svět. Jestli je to pro ně tak zásadní, tak se mohou přestěhovat do Afriky, Russka, nebo na Blízký Východ, tam zákaz nebude.
Bohužel svět je rozdělený a ti co nadávají na EU, tak nějak tíhnou k rusácku. Já volám po změny uvažování EU a rusácko je pro mě dál zaostalá chlastzemě a chci Evropu bez muslimců. Takových nás je málo a politická strana žádná.
Přesně tak. Taky marně hledám normální, skutečně konzervativní pravicovou stranu s antigreendealovou, antimigrační a zároveň protiruSSáckou politikou! :-(
A pritom si dobrovolne vytvarame zavislost na inych krajinach. Diverzifikacia portfolia je zakladom kazdej akcie a politici su dostatocne blbi na to, aby im to doslo az ked bude neskoro.
Zavislost mame jen zbduvodu nedostatečného vyvoje technologii. Zrovna lithium evropa ma.
A zaroven je zasadni rozdil mezi baterii a palivem.
Ropu a jeji produkty potrebujes stale. Baterii jednou vyrobis a pak pouzivas a nasledne zrecyklujes.
To je nádherný, Borisove, že má Evropa Lithium, jenom nemá cca 15-45 TISIC továren, dále nemá cca 1,8 milionu potřebných dellníků a hlavně nemá mangan, nikl, měd, železnou rudu, fosfáty, titan, hliník, neumí dělat plasty z ničeho jiného než z ropy, nemá kobalt, nemá cement, nemá písek a štěrk, neb už 30 let nikdo neotřel novou pískovnu a štěrkovnu, Evropa nemá v podstatě nic a co má bude brzy dotěženo nebo díky GD zavřeno a zkrachuje.
Takže ste v LOJI, Borisove a plně závisí na Asii :-):-):-)
Ale svet nepocka. Ta změna se deje ted. Bud to evropa dokaze vyvinout prvni a nebo pak bude muset nakupovat…
U EV se ukazuje, ze to bude ta druha cesta…
Svět? ten spaluje v elektrárnách z 95% fosilní paliva, včetně největších světových znečištovatelů USA, Číny, Ruska ( + země ex sojuz), Indie, Jižní ameriky a Afriky . Ti všichni jedou včetně topení domácností na uhlí, zemní plyn, mazut, LTO, LNG a dřevo . Ve vybraných zemích to doplnují jaderné elektrány, protože se nebáli do toho investovat a nespoléhali jen na uhlí nebo fantasmagorie OZE.
Zbytek je hlavně voda + těch vašich pár OZE občas fungujících když náhodou svítí a fouká :-)
1x - hehehe, hahaha. Denně lítá stovky letadel z asie z cetkami a polotvary a dnen křižuje moře oceány deítky tisíc lodí vozící suroviny z číny a překoupené od jejich kamrádů z Afriky,Jižní ameriky a ruska a toto vše se dodává do EU a samozřejmě i USA :-):-):-)
Akorát diskuzní žvanilové stále nepochopili, že ty modra co mlátí do čínský klávesnice, vyrobený z ruský ropy v čínský továrně poháněný ruským uhlím a venku si nabíjející elektromobil VW s čínskou baterkou z lithia z chile a kobaltu z Konga sou stále závislí na všech těchto zemích.
I když s nimi EU oficiálně neobchoduje a je na ně uvaleno 615 milonů snakcí, zbytek světa s nimi totiž čile obchduje a dál to přeprodává :-):-):-):-)
Omezování Osobní svobody a volby v čem chci bydlet, čím chce jezdit, co Chci jíst, čím topit a jestli budu mít finance na základní lidské potřeby je typickým znakem fanatických TOTALITNICH REZIMU vyznávající ZRUDNE IDEOLOGIE. Polpoty natřené do zelena tady nikdo nechce.
volně přeloženo propaguješ nástupce STALINISTICKEHO UTOPISMU, OZEBRACENI OBYVATEL A omezeni svobod.
EU mi zakazuje jedit do měst autem se spalovákem enbo to daní tak že je to neprovozovatelné (a co není, to se chystá) EU chce abych si zateplil barák pokud ho zateplený nemam,EU mi nedovolují koupit si novej kotel na tuhý paliva atd atd.
tobě se zdá těch zákazů a daní málo?
neboj, ono to přijde, lidi nic nekupují, čím víc jim toho zakážete a zdaníte, tím méně budou kupovat přijdou masivní série krachů, propouštění, bankroty a nezaměstnanost 9-15%
To bude jen začátek.
Pamatuj - pro nás čím hůř tím lépe. Potřebujeme víc nastvaných lidí, miliony, miliardy byste nadobro zmizeli od vesla a už se tam NIKDY, NIKDY nevratili :-):-):-) A zrůdná zelená ideologie byla navždy zapomenuta a vymazána z historie a Vy - s ní!!
Rozhodnuti o vjezdu do centra měst ma v rukou vedeni mesta zvolené ve svobodnych volbach.
Zakaz se týká emisi z kotle. A ano, zakaz spalovani ktere způsobuje znečištění vzduchu je celkem logicky krok.
a k druhe casti. Popisujes bohuzel stádni chovani nekterych lidi. Bohuzel.
Naprosta vetsina vědců rika jasne a nahlas co musime udelat pro preziti. Lide ale nechteji slyset. Kam to vede kdyz dav zacne naslouchat falešným populisticky prorokum víme…
Vedení města sou ti samí politici ze stejných partají, jako vedení státu. až na pár vyjimek typu vesnické spolky Sázavané pro Benešov a Naše Horní Lhota.....(a i tma sou prodejní lidí co za kufříček budou hlasovat jak velí hlavní proud).
Lidi kterým zbývá 5,50 z mizerné výplaty nebo důchodu si nebudou kupovat Tepelko za 250 a platit v kamenném mokrém baráku 7 kč za 1 Kwh nebo za dalších 600 litrů dělat rekonstrukci a zateplení baráku.
oni na to nemaj, náš drahý utopisto. Von guláš co stával za normalizační komunisty 6 kč je ted za 160-190 Kč, jestlti sis neráčil všimnout a miliony dalších věcí podobně.
A on ten pepík co má 14 čistého důchodu na to už nemá, protože aby se měl líp jak jeho otec co bral 1700 důchod ale guláš měl za 6 kč, musel by mít důchod 44 tis Kč :-)
Maj se jít zastřelit nebo skočit pod vlak? Nebo jim to zaplatíš? 60% tvé výplaty na daních pro chudé? Bereš?
Nebo maj tu mokrou ruinu kde bydlí 40 let prodat prohnanému překupníkovi pod cenou a za ty 4 milionu jít do nájmu za 16-23 tis měsíčně a až jim money dojdou tak ted už definitvně pod vlak?
To samé matky samoživitelky atd atd
Nastin nám jak si to představuješ Borisove, moc by mě to zajímalo. A chtěl bych abys osobně obešel všechny tyto lidi a vysvětlil jim jak to maj dělat.
PS: nezapomen si kastrol na hlavu a nějakej ochranej gumovej nafukovací oblek, aby ses ve zdraví vrátil z tohoto osvětového kolečka zpět :-):-):-):-)
Jestli nekdo bydlí 40 let v baráku a v důchodu zjisti, ze je to “mokrá ruina” tak na to reseni ja nedam. To si musi odpovedet sam na to co 40 let delal…
a z čeho si to měl zaplatit ty rekonstrukce? Z 22 tis čistého nebo před 15 lety z 13 ti?
Nebo z minimálky co mu dal hodnej podnikatel v 90letech a zbytek bokem na ruku (švarcsystém a vedle těch ušudlených peněz na rekonstrucki si ještě měl spořit na důchod nebo investovat aby zhodnotil úspory - nebo z minimálky žádnej důchod nedostane nebo almužnu)
A jo vlastně vid, oni se měli vzdělávat a jít dělat někam za 60. Já zapomněl.
Ted jak někdo kdo má IQ na skladníka bude dělat ajtáka a náměstka ředitele výrobního koncernu. A inzertní portály hledající lidi na manuální práce sou plných inzerátů dávajících 60 měsíčně.
Nebo vzít 3 práce? Vlastně taky řešení, 3 práce, soboty a neděle, 37 první infarkt, 44 druhej a 49 pod drnem vid. Nebo psychické vyhoření a 14 psychoprášků denně, to už taky rekonstrukci potřebovat nebudeš vid :) Nebo propadnutí chlastu a spacák pod mostem.
Nebo tihle lidi nemaj právo na slušnej život a musí jíst suchej rohlík s juniorem a spát ve stanu?
Mam takovou blbou otázku?
Mluvil si někdy s obyčejnými lidmi a žil si tady v ČR?
protože mě připadá že žije v krásné vlastní bublině ZCELA MIMO REALITU nebo si se včera vrátil z emigrace ze Švýcarska, kde si byl od roku 1975 :-):-):-):-):-)
Realita je úplně jinde. Lidi si to nemohli opravit, nebot neměli za co.
To by opravdu denně museli jíst junior s houskou, a párky z kostní moučky, ale to zas už tu rekonstrukci nebudou potřebovat, nebot se jí nedožijí vid :-):-):-):-) A 30 let nejet na dovolenou ani na Mácháč, nemít auto, nemít děti, vnoučata nebo jim nic nekoupit. Pak by možná mohli rekonstruovat. Ale to není život - to je nevolnictví z doby před Marií Terezií zaobalené do hávu demokracie.
Jestli to nebude tím drahý utopisto, že ti řemeslníci sou už právě všichni v důchodu a ty řemesla ukončovali někdy začátkem 00 let když brali někde jako záměčníci v krachující Liazce a ČKD těch 13 čistého :-)
A nová generace mileniálů a lemplů, které nikdo nevedl k manuální práci práce smrdí se vyučit řemeslem nechodí a navíc sou tak šikovní, že sou schopni se těžce zranit kladivkem a šorobovákem, o sofistikovanějších začízeních jako třeba el. pily , hoblíky, frézy, brusky vůbec nemluvě.
Tak pak ti ta řemesla nemá kdo dělat, všectně automechniků, kde je mraky ukrajinců a rusů žijících tady. jen já jich znam osobně asi 35 :-)
Nebo sou to zloději a lidi dělající nekvalitně, takže každý kdo si vybírá řemelsníky dle referenccí si je neobjedná a ti hejlové co ne tak pouze 1x a opak už nikdy. Pár tkaových taky existuje, stačí si přčíst nejremeslnici kde sou borci co maj 80 recenzí a 75 pozitivních a pak lidi co maj 35 recenzí a 19 negativních :-)
Necpi sem řemesla, tady spousty lidí dělá otsrahy, recepční, skladníky, dělníky u pásu, prodavačky, servírky a číšníky, zemědělství, svozy odpadů atd atd, tj pracují manuálně ale nejsou to emeslníky a výplaty celá léta mizerné.
Tohle je total off topic a nebudu to tady dál tapetovat. Obvzlášt s tebou kde je diskuse zbytečná.
Jestli si někdo za 40 let neopravil vlastní barák na důchod tak nemůže čekat pochopení.
Zároveň je ale potřeba říct i B. je mnoho lidí kteří jsou na tom opravdu blbě a je potřeba jim pomoc nespadnout na dlo. Ale myslím, žei v tomhle je ČR se svou sociální záchranou sítí taky jedna z nejlepších zemí světa. I když to má samozřejmě mnoho chyb.
PS: u tebe nepřekvapivě další totální rozpor kdy nadáváš na EU že je socialistická a zároveň voláš po socialismu:)
Utopistický neostalinstický bolševismus EU nebo solidární socialismus tak jak si ho představují jiní.
Opět si pleteš pojmy a dojmy, pokud někdo nazývá něco stejnými názvy, tak reálný výklad situace může být naprosto jiný.
Dneska se obyčejný občan , který chce pracovat a chce slušnou mzdu opravdu nedotuje. Dotují se nemakačenkové, nepřizpůsobiví, nesmyslné projekty ze zisky pro miliardáře a utopistické nesmysly.
Od rána do večera 365 dnů ročně v montovně - představa mainstremového utopisty podporujícího EU. Tak konečně víme realitu vid Borisove.
Na to ty lidi zvysoka a tak maj holt po 40 letech rozpadlou ruinu se zrezlým plotem a opadanou fasádou a sou rádi, že si uškudlili na novou střechu a okna. Aby taky mohli jednou za rok do chorvatska a koupit vnučce k vánocům dárek za desítku.
Projed se kolem prahy, udelej okruh do 30 km od prahy kolem dokola, najdeš tam takových domů desítky tisíc. A když ti to nebude stačit, dej si Severní čechy a Podkrkonoší.
Já tam na narozdíl od tebe byl a ty baráky viděl a s lidma mluvil. A vím kolik maj platy a důchody.
Naposled s pánem, co dělal 1990-2001 v německu,napůl načerno, tudíž mu chybí odpracované roky a má důchod 11500+1500 příspěvek na bydlení.
Kdyby neměl něco naškudleno, ani nevyjde.
Ale mohl dělat do 85 nějakou brigádu ne a pak spokojeně umřít v práci :-):-):-):-):-):-) Aby měl peníze a mohl kupovat navíc Tepelko, Fv na střechu, izolovat proc*cané základy baráku z roku 1938 co zdědil po rodičích a ještě dělat střechu, okna, fasády, zateplení, okapy, plot atd atd
na to udřít se k smrti ti lidi opravdu kašlou, je rok 2023, ne 1715 :-)
A jak si představujete naší ekonomiku bez imigrantů? I s nimi máme prakticky nulovou nezaměstnanost (kdo chce pracovat, tak může) a bez nich by jsme byli značně v loji.
To jenom idiotští němečtí politicj tento zásadní rozdíl nechápou - hrozně se divili, jak to, že jsme přijali statisíce ukrajinských uprchlíků před válkou, když jsme přece takoví "rasisti", že jsme nechtěli přerozdělování muslimů k nám.... :-O:-O:-O:-O:-O:no:
17 států z USA zakáže prodej spalovacích aut a některé před rokem 2035 a některé dokonce i nákladních spalovacích aut. Dá se očekávat, že další státy se budou postupně přidávat... https://caredge.com/…banning-ice-cars
To by mě opravdu zajímalo, jak si tu demokracii a svobodu představujete. Vztahuje se to jen na auta, nebo také třeba na drogy a další věci? To chcete zrušit všechny zákazy/nařízení? Co třeba ten strašný teror s odpadními vodami? Nebylo by levnější vše vypouštět rovnou do Bečvy? Někdo Vám sáhne na Vaší hračku, ještě k tomu za 12 let a Vy hned píšete o terorismu. Smutné.
Jo na vypuštění jedů do řek sou experti v Číně a Indii.
Takže na to bych se optal milý multinickový Hammuno vašich kamarádů z Asie, od kterých kupujete pokrokové FV panely (90% všech panelů v EU je z číny) , 45-52% komponentů pro větrníky (rovněž čína) .
Ale prej v roce 2050-2070 už budou uhlíkově neutrální, ale do tý doby pár MILIARD litrů jedovatý vody ještě vypustí, žádnej strach :-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-):-)
Za 30 let jsem neviděl, že by někdo vyřešil drogy v ČR.
Všem je to jedno. Vaří, dealuje a smrká se o 1000% víc jak kdy před tím.
Na každým rohu seženeš, všichni ví, kdo a kde vaří a dealuje, ale policie a soudy netuší...
PS I ja se svym totalne mainstreamovym nazorem musim poslouchat, ze jsem terorista... Podporuji EU, jiz jsem hrdym clenem. Samozrejme vsichni vime, ze EU neni bez chyb.
tvoje elekroplečky jsou nám u nosu, tady kritizujeme netržní dotační hospodářství v EU
elektrovehykly jsou jen špička ledovce, předsedo
vlády se zadlužují aby mohly podporovat elektronesmysly a green deal a výsledkem jsou předražené produkty a služby, příkladem je Norsko, kde je vše zcela nejdražší a přitom mají z ropy peněz jako želez
Na to není potřeba odborník na politiku. EV jsou dražší než spalovací auta, jelikož baterka je dražší než motor, když to řekneme jednoduše. Nemá to žádnou specifickou souvislost s VW nebo EU, platí to paušálně. Pokud srovnáváte s Čínou, tak tam jsou levnější všechna auta nehledě na druh pohonu. Základní model Jetta VA3 tam stojí v přepočtu 200 tisíc Kč. V EU zaplatíte dvakrát více za menší Polo.
Kde máš DPH? Kde máš náklady na krytí záruk? Kde máš marži jak výrobce auta, tak výrobce baterie, které jsou potřeba na pokrytí fixních nákladů a na tvorbu zisku? A určitě jsem na něco zapomněl. Automobilky nefungují jako charita. Ani klasická auta neprodávají za varibilní náklady bez DPH.
A když tohle všechno přičteš k těm 150 USD/kWh, budeš mít reálnou cenu baterie. Bude to více než dvojnásobek toho, co píšeš.
Podle mě je problém i vtom, že se to automobilky teprve učí. Představme si, že by to bylo naopak: Že by se tu 120 let vyráběly elektromobily a najednou se během 5-10 let ony firmy měly vrhnout na výrobu spalováků. Kolik by takový spalovák stál? Tipuju, že Fabie by se pod milion rozhodně nevešla.
Mrkněte na tohle: https://www.youtube.com/watch?…
Jedná se o výrobu baterií pro Enyaq. V podstatě je to jen kompletace relativně primitivní plechové krabice a její naplnění dovezenými články. Jako roboti tam sice jsou, ale jinak mi to připadá celé zoufale neefektivní... Tak malý dílek výrobního procesu a takovýho sr@ní.... V tomto je prostě Tesla a zřejmě i Čína dál...
Naprostý souhlas. VW má jestli se nepletu druhou generaci EV a to je prostě málo. Ani nemají 800V architekturu a celkově jsou technologicky spíše na chvostu. Já se opravdu nebojím, že by v roce 2035 nebyla EV auta levná, s lepším dojezdem a s výrazně nižší hmotností. Celý svět do těch technologií investuje obrovské peníze, takže se technologický vývoj bude spíše zrychlovat, než zpomalovat.
Není prostě zájem, masivní reklama a vymejvání mozků zabralo na pár nadšenců, připadně libtardů. Pro normálního člověka je to jasná kravina a není šance že by měly šanci na úspěch. Pochopitelně nasílu se dá prosadit a vnutit ledacos.
Co jsou globální prodeje? No a že je na 2,5 procentu není nic moc, jde o to jak dlouhou dokáže stoupat než narazí na strop. Pokud se nebude trh uměle deformovat a spalováky se nezdaní nebo se neudělají neprodejné z jiného umělého důvodu, tak se to prostě skoro nikomu nevyplatí a nebude mít důvod to kupovat.
Tohle uz je jak z oblasti konspiraci😀
Zdroju dat je spousty. Klidne sem dej data ktera znas. Budu jedine rad a proto se i diskutuje. Diskuse totiz neni slovo pro hádku.
Až uvidim že kolem mě jezdí lidé v elektromob. budu tomu věřit, Až uvidím že perkuje na sidlištích a po vesnicích 20% el. uvěřím že je to cesta a že se nevyčerpalo těch pár nadsenců, co stejne má pro opravdové cesty spalovák
Ale vůbec ne, kdopak si ty auta kupuje? Pár nadšenejch vatařů, co má stejně doma opravdový auto a to ještě musí mít kde nabíjet a možná nějaká firma. Neznám člověka co by si to koupil na sídliště, nebo na vesnici.
Prodeje EV celovětově, ale i v Evropě stále stále rostou :yes:
Approximately 288,000 plugin vehicles were registered in September in Europe, +15% year over year (YoY). zdroj: https://cleantechnica.com/…ev-sales-report/
Elektro jsem měl a už nikdy více!! Technologie je to super ale za každou cenu nutit společnost když není vyřešeno spousta otázek kolem baterií je šílenství. Po 8 letech, což je záruka na baterii, je z auta šrot, neprodejný odpad!!! Jen se rabuje planeta a produkuje odpad! Naše děti budou zoufalí co jsme jim tu na tý planetě kvůli hamižnosti zanechali!!!
Píšete úplné nesmysly. Teď jsem se koukal a na mobile.de se prodávají osmileté Tesly za 700 tisíc a to mají najeto kolem 200k Km. Výmysl, že baterie po osmi letech končí je dávno vyvrácený a navíc, baterie lze recyklovat a získat tak zpět až 95% vzácných prvků zpět a nebo jí lze použít jako statické úložiště např. k FVE. Naše děti budou zoufalé, když jim zničíme planetu spalováním fosilních paliv a naše vnoučata kvůli tomu, že jsme spotřebovali fosilní zdroje, které jsou potřeba i na jiné věci, než levné vození zadků v autě.
Tak problém je, že když si dá automobilka na náhradní baterii (resp. její články) svou klasickou marži 500 % jako na všechny ostatní náhradní díly, tak se životnost auta skutečně rovná životnosti baterie... Protože opravovat baterii jinde (a z jiných zdrojů) než v autorizáku bych si tedy netroufl... (z důvodu obavy z ještě většího rizika požáru)
Prejmenujte se na elektroauto.cz, se z vas stala hlasná trouba probruselske propagandy a jedine narizene pravdy. Misto klasickeho porovnavani a nezavislych testů ruznych typu aut a pohonu bez ideologickeho pozadi, propagujete jen jeden smer...Je mi z vas smutno, postupne vsak skoncite stejne, jako tenhle nepovedeny a historicky nejdrazsi pokus/ omyl soucasne rudozelene Evropske komise...
jak to jako Hendly myslíš? Co myslíš tím "nejslabší článek", co myslíš tím " EU je s EV"?
EU je jediné místo, které zavádí emisní sankce, daně a poplatky v takové míře, že způsobí nemožnost vyrábět a následně prodávat jiná, než EV auta. Ne Hendly EU není nejslabší článek, EU je káemo nejdál = poplácejte se s kámošema po ramenou... :)
Jestli to nebude tím, že je v oblasti elektromobility daleko více novinek a zajímavých témat. Tento trend je vidět i na dalších webech, tedy mimo lživého autofora.
Dám Vám nevyžádanou radu. Jestli Vás elektromobilita nezajímá, tak si články o ní nečtěte. A je po problému. :)
Jestli to poslední skaute nebude tím, že to někde nařizuje, platí a někdo Ti tak našeptává, co by sis měl myslet a co koupovat :-):-)...nooo nic, ty prostě věříš, že všechny tyhle novinky, se na trhu prosadily sami, svou potřebností, technologickou vyspělostí, pokrokem a dlouhodobou schopností uspět ...:)
Jestli to poslední skaute nebude tím, že to někde nařizuje, platí a někdo Ti tak našeptává, co by sis měl myslet a co koupovat :-):-)...nooo nic, ty prostě věříš, že všechny tyhle novinky, se na trhu prosadily sami, svou potřebností, technologickou vyspělostí, pokrokem a dlouhodobou schopností uspět ...:)
kdyby se VW nejpozdeji od dieselgate pred 8 lety venoval EV a vsim co s tim souvisi okolo misto toho, aby cpal penize do neperspektivnich dyzlu, byl by dnes v mnohem lepsi pozici
prinejmensim pred temi 8 lety udelal velmi spatny rozhodnuti, ve skutecnosti to bylo v devadestakach, mozna jeste o neco driv
ale EU naftovy rakovino-jedo-mety podporovala a podporuje zvyhodnovanim spotrebni dane nafty proti benzinu a znevyhodnovanim benzinu proti nafte
u nas je benzin spotrebni dani znevyhodnenej o 42% proti nafte
a nektery zeme EU znevyhodnuji benzin jeste vic
Přesně tak, udělali si z levné nafty (drahého benzinu) nástroj boje proti japonské zážehové konkurenci a než se stihli rozkoukat, nestíhají čínsko-americkou elektrorevoluci...
Wtf co to plácáš? VW masivně investuje do EV od dieselgate. Diesel si nechal v mainstreamu jeden, ten přizpůsobuje aktuálním emisním normám a vůbec nepochybuji o tom, že pro něj není nejen ztrátový, ale naopak díky němu krásně vysál trh a vydělal.
Bariku, proč ty vlastně jako člen ruské propagandy tak rád obhajuješ vše ruské a přitom stejně rudá Čína je mnohem vyspělejší. Každé třetí auto tam jezdí na elektriku. Kromě vodky umí vyrobit všechno líp. To by mě zajímalo proč ti je osel v bahně lepším než rychlovlak.
Žiješ v zásadním omylu - mě je ruský politický smysl u zádele. Když tam Putin zítra nebude, jedině dobře (pokud tam nepřijde Jelcin č. 2) .
To že mam rád ruskou techniku, ruský holky nebo přírodu neznamená že mam rád ruskou poltickou reprezentaci.
A to že mam rád americký auta, neznamneá, že mam rád Bideta a a neomarxisty z BLM nebo pomatené genderové aktivisty co maj 3 brady a 170 kg bojující za zbourání soch Generála Lee :)
Pleteš si pojmy a dojmy. Technika a příroda nesouvisí s politikou.
A s obyčejným amíkem si pokecám stejně dobře jako s obyčejným rusem. Spousta lidí se ani o politiku nezajímá nebo s ní tiše nesouhlasí. V řadě zemí světa.
Zvláštní, že když někdo velebí německou automobilovou produkci, tak mu nikdo nepodsouvá že propaguje islámské multikulti LGBT merkelovské Německo... :-!
Bohužel pravda je taková, že přírodní zdroje holt nejsou neomezený a Země je taky celkem dost přelidněná. EV auta jsou jen umělý omezování, protože asi není reálný, aby každej člověk vlastnil auto. Nejvíc to ale pravděpodobně odneseme my v Evropě ;-\
Tak v dohledné době určitě. Ale zase pochybuju, že by do konce století dohnali životní úroveň EU. A kdybych si měl vybrat, tak se radši vzdám možnosti vlastnit auto v EU, než žít v Indii v tom bordelu a svobodně jezdit třeba v Tata Nano. ;-)