Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Volkswagen zastaví výrobu elektroaut. Chybí mu jedna důležitá součástka

Ondřej Šámal
Diskuze (180)

Největší evropská automobilka se potýká s problémy. Po dramaticky klesající poptávce po jejích elektromobilech se musí vyrovnávat i s chybějícími elektromotory. Proto výrobu vybraných modelů ve Cvikově zastaví až na tři týdny.

Bývalý šéf Herbert Diess chtěl z koncernu Volkswagen vytvořit druhou Teslu. To se mu však s ohledem na problematický software, potíže s náběhem výroby hatchbacku ID.3 a další komplikace nepodařilo, proto se také z nejvyšší pozice loni klidil. Americkému konkurentovi se dokázal přiblížit pouze v otázce designu Volkswagenů ID., kterým podobně jako teslám chybí výraznější tvář (čestnou výjimkou budiž ID. Buzz).

Problémy se svými elektromobily má Volkswagen prakticky několik let v kuse. Jestliže dosud evidoval poptávku po zhruba 300.000 bezemisních autech, letošní předpovědi jsou zhruba poloviční. Nejen Evropané totiž řeší drahé energie, stále méně dostupné bydlení a nezvykle vysokou inflaci. Koupi nového vozu proto mnohdy odkládají na neurčito, což se týká také firemních zákazníků.

Elektrickým autům nepomáhá ani postupné snižování státních dotací na jejich nákup, kvůli kterým ve výsledku jejich majitelé ve srovnání s modely se spalovacími motory na daních a následném provozu tolik neušetří. Nutno ovšem dodat, že s klesající poptávkou se až na výjimky v podobě zmíněné Tesly a mnohých čínských značek v čele s automobilkou BYD potýkají výrobci po celém světě včetně Fordu, GM či Toyoty.

Volkswagen přitom aktuálně čelí dalším komplikacím. Chybějí mu totiž nové elektromotory APP550, které se vyrábějí u dodavatele v Kasselu. Až třítýdenní odstávka postihne továrnu ve Cvikově, konkrétně produkci modelů ID.4, ID.5 a sesterského Audi Q4 e-tron. Částečně zasáhne také vlajkový model ID.7, jenž vzniká v Emdenu. Ten má však v rámci dodávek pohonných jednotek přednost. Tudíž jakmile se jejich produkce opět pořádně rozběhne, přijde na řadu jako první.

Video se připravuje ...

Menšího Volkswagenu ID.3 a sesterské Cupry Born (oba vozy také pocházejí ze Cvikova) se pauza nijak nedotkne. Dvojice kompaktních hatchbacků totiž používá starší a slabší jednotky, s jejichž produkcí problémy nejsou.

Ondřej Šámal
Diskuze (180)

Doporučujeme

13. 11. 2023 08:37
Re: Re: Tady je to samý politický odborník,
O té recyklaci baterií by si se ale mohl trochu rozepsat ;-) Nemáš nějaký odkaz, kde a za jakých podmínek se baterky recyklují?
13. 11. 2023 08:35
Re: EU v tom má jasno
To jsou zdroje, které dávají výkon podle potřeby, protože je dokážeme řídit a tím pádem přesně predikovat kolik výkonu bude kdy k dispozici.
13. 11. 2023 08:34
Re: EU v tom má jasno
Chybu máš v tom, že bojler má ohřívat vodu v době kdy ji nepotřebuješ, proto aby si ji měl neustále k dispozici.
13. 11. 2023 08:31
Re: EU v tom má jasno
Přesně tak to bohužel je. Vyházíme prachy do luftu za OZE tunel a místo toho jsme mohli mít další 4 reaktory jak píšeš.
13. 11. 2023 08:30
Re: EU v tom má jasno
Nejsou žádné rezervy v úsporách v průmyslu. Naopak počítá se s růstem spotřeby. Přestaň si vymýšlet prosím tě.

https://oenergetice.cz/…ust-20-az-23-twh

Rezervu máme aktuálně díky uhelným elektrárnám, které nás EU donutí zavřít a naše vladá proti tomu ani nijak nebojuje. Země, která nepokryje své potřeby elektřiny a spoléhá se na to co jí kdo dodá nemá dobrou perspektivu.