Nová verze pick-upu Ram 1500 s názvem Ramcharger má kromě 95kWh baterie také spalovací motor s generátorem. Tím motorem však v duchu poučky „Objem ničím nenahradíš“ není nic menšího než 3,6l vidlicový šestiválec Pentastar.
Auto přesto ve výsledku působí jako nejhorší reklama na elektromobily, popř. alespoň elektrické pick-upy. Pokud takový vůz potřebuje motor 3,6 V6 a 102 litrů benzinu v nádrži, aby nějak fungoval, k čemu je celý elektrický pohon? Nebylo by už lepší nechat autu přímo šestiválec s nádrží a cenu snížit o statisíce, ne-li o milion? Aha, to by pak nemohl říkat, že má nulové emise, tedy když zrovna onen šestiválec neběží...
Keď už preberáte tlačovú správu, tak ju aspoň dočítajte do konca. Tam úplne uniká napríklad pointa, že to vie slúžiť ako powerbank na stavbe, takže to cieli na malých živnostníkov s takou potrebou. Nehovoriac o tom, že v US plus Kanade môžu vodiči ťahať na bežný vodičák 10000 libier, opäť ale ani zmienka...
Neznám výkon té "elektrocentrály", ale pokud to nahrazuje agregát tahaný na vleku nebo i klasickou přenosnou centrálu vezenou na korbě, tak to je 2 v 1 a to pro někoho kdo to denně používá může být dobrá výhoda...
Ale zakladni princip povazuji za spravny.
Treba moje auto, s 1.4 atmosferou vepredu, by s pridanym elektrickym pohonem na zadni kola byl dokonalej.
Snizilo by to spotrebu.
Umoznilo vyresit prejezd mokre louky nebo zasnezeneho parkoviste.
Dodalo by to Nm pri zrychlovani nebo v dlouhem kopci.
Re: No, je to klasicky americky zbytecne velike...
Jeho auto ma cca 70 kW a 140 nm pri urcitych otackach. Pokud by 70 kW zustalo, ale tocivy moment vzrostl treba na 180 nm, tak auto bude zrychlovat lepe. Tyhle vzoreckove teorie o nesmyslnosti nm jsou k nicemu. V praxi je nesmysl spise vykon viz otackami vyhnane motory, ktere ale jinak moc nejedou.
Re: No, je to klasicky americky zbytecne velike...
Nebude…
Pomohlo by to jedine pokud by prevodovka nedokazala drzet behem zrychlovani otacky v miste maximalniho VYKONU. Pak by auto s vetsim kroutakem a tedy plossi krivkou VYKONU melo vyhodu.
Vzorecek je pravdivej, tvuj dojem ne. Vysokootackovej motor musis drzet na maximalnim vykonu, ne kroutaku. Autem hejbe vykon, o zbytek se stara prevodovka
Re: No, je to klasicky americky zbytecne velike...
Autem hejbe kroutak. Podle prevodu z nej potom mas vykon.
Spalovaci motor ma nejakou charakteristiku (podle toho jestli je preplnovanej, atmosferickej, jestli je postihnuty atkinsonem atd)
Proto jsou sportovni auta s atmosferami vysokootackove, protoze pri vysokych otackach maji take vysoky tocivy moment, pak se uz jen udelaji kratke prevody (protoze jsou vysokootackove tak pri stejne rychlosti potrebuji vyssi otacky tj kratsi prevod) no a mas Porsche GT3 :-! https://decarreteres.files.wordpress.com/…que_curve-us.jpg
Plně elektrický pickup truck mi smysl úplně nedává, když budu chtít zapřáhnout pořádný trailer, tak budu nabíjet každých 100-120 mil, což je bída. S tímhle lze fungovat většinou na elektro a bude to i "roadtrip capable".
Ale co to má společného s Fabii? Ona má některá Fabia prodlužovač dojezdu? Asi to mělo být vtipný, ale je to akorát d*bilni.