Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Porsche přidalo do své sítě pro elektromobily přes 1700 nabíjecích bodů ČEZu

16 komentářů

DonVito
Oni skutecni majitele, vyuzivajici rychlonabijecky maji lepsi sazby?
Konecne si to zde precte (doposud) neznaly majitel fosilu.
Kdo jezdi vic, skutecne neplati 20Kc za kWh.
😁

Doposud se mi to zde v vysvetlit nepodarilo...

"Cena nabíjení je ve všech českých sítích jednotná, a to 9,30 Kč/kWh"
:yes: :yes: :yes😒br />
A ted by bylo fajn vzit zpet vsechny hloupy komenty o tom, jak je cestovani s EV drahy...
Avatar - eLzyx
eLzyx
9,3Kč je super cena. Podobnou máme u Tesly, bez paušálu
DonVito
:yes😒br />
Argumenty proti BEV se budou hledat zase o poznani hur...
Avatar - Mokrous
Mokrous
9,30 Kč/kWh + 0,61/10,01 Kč/min. je co???

K cenám za samotnou elektřinu je nutno připočítat ještě paušálních 4.949 Kč ročně, je co???

Takový ty EV6, Ioniq5, Enyaq a spol. si vezmou 20-30kWh podle počasí, tempa a trasy. O spěchání na dálnici raději pomlčet.
Průměrný český řidič najede 12 tisíc ročně.
Takže nám to líže 3,- Kč na 1km. Tzn. cca plichta s naftovým 4x4 SUV, nebo benzínovým sedanem/kombi. Ale jako bonus můžeš stát furt někde na nabíječce, když už potřebuješ někam jet.
Já teda radši budu jezdit za 2-2,20/km a tak rychle a daleko, jak budu chtít.
Avatar - eLzyx
eLzyx
ale prdlajz.
1. Dlouhodobá spotřeba se u těch korejců vejde do 22kWh/100km, celoroční, "aktivnější" řidič, co jezdí dost dálnice. (já mám 23kWh/100km se starou TMS a většího elektroprasáka na silnici není. Německé dálnice mám všude i mimo Německo a mimo dálnice)
2. cena za kWh nelze počítat takto fixně. Tu a tam nabiješ zadarmo u Bauhausu, tu a tam u kámoše, co má FVE a má takové přebytky, že je rád, že si to vezmeš zadarmo, občas taky nabíjíš třeba jen za 6Kč na AC. Ve finále můžeš počítat s průměrnými 7Kč/kWh v režimu "nemůžu nabíjet doma, jsem často na dálnici".
Takže výsledné náklady budou někde na 1,5Kč/km. Prakticky nejhůře. Samozřejmě dá se to vyextrémovat taháním přívěsu, nabíjením na Ionity bez paušálu a podobné kraviny, ale ...

A pokud budeš jezdit umírněně za 20, nabíjet doma z FVE, tak jsi na průměru cirka 4Kč/kWh (počítejme 50:50 doma:venku), tedy 0,8Kč/km.
nippon
Nezaratal si straty pri dobijani. Tie sú asi 15 %. Takže pri tvojej spotrebe 22 kWh treba "natankovať " 26 kWh!!
Avatar - eLzyx
eLzyx
při DC jsou ztráty do 5%. Že by to někdo zkresloval? Proč by to někdo dělal, když by dostal méně zaplaceno?
DonVito
0,61/10,01 Kč/min
Znamena poplatek za obsazeni nabijecky behem/po skonceni nabijeni.

Dovolil bych si pripomenout nasi diskuzi, kde jsi pocital cenu za nabijeni 21Kc/kWh! :no:
Tehdy jsem ti marne vysvetloval, ze za 21Kc NIKDO pravidelne nejezdi!
https😐/www.auto.cz/diskuse/90954/1#…

Divim se, ze mas odvahu zde reagovat.
Patrne chces napsat, jak jsi se mylil a podekovat, ze jsem ti informace o nabijeni zprosredkoval uz drive.
Slusny clovek by se i omluvil...

Nemas zac.
JamesBlond
BMW i4. Skutečná spotřeba od nového vozu 18.6kWh /100km. Průměrné náklady na 1kWh 4.42Kč v kombinaci doma (85😖 a rychlo nabíječky. Auto je rychlejší a pohodlnější než předchozí 3.0 BMW diesel a leasingová splátka je o cca ⅓ nižší.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Gratuluji. Mě se i4 až na nový infotainment docela líbí.
U nízkého liftbacku té spotřebě i věřím, pokud se nelítá dálnice nad limit.
Doma nabíjet nemohu a miliony lidí v ČR také nemohou.
Já vím, že se s EV jezdí parádně. Jediný opruz je nabíjení a hodnota po cca 10 letech.
Já výše psal o oblíbených SUV. Tam je to v průměru možná 22/100, ale když to budu trošku honit po dálnicích, tak to je scifi a zima/déšť/degradace atd. to taky nevylepší.
JamesBlond
Miliony nabíjet doma nemohou a miliony mohou. Miliony mohou nabíjet v práci, při nákupech apod. Degradaci baterie neřeším, stejně jako jsem neřešil pokles výkonu spalovacího motoru a v každém případě je to vzhledem k pár letům leasingu úplně jedno. Reálně ročně ušetřím skoro 70.000Kč a mám auto, které je každý den lepší než předchozí BMW 6ti válec. Když jedu do Alp, tak to někdy trvá o 30 min déle, což je mi jedno a je to víc než nahrazeno komfortem cestování bez vibrací a hluku.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Však já ti to přeju. Můj problém s EV je ten, že to *** politici nutí násilím všem.
Na dobrovolné bázi s nimi nemám sebemenší problém.
JamesBlond
Zatím nám EV nikdo nenutí. Za 10 let, až spalováky přestanou vyrábět, nebudou stejně dávat smysl. EV bude levnější na koupi i provoz a infrastruktura nebude problém. Ti, co nemají na koupi nového vozu, budou ještě dalších 20 - 25 let moci koupit ropáka.
Fiho33
Ionity s kartou BMW 8,7
DonVito
Ale vysvetli to Mokrousovi...
Fiho33
Příspěvek podléhá schvalování.