Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Porsche přidalo do své sítě pro elektromobily přes 1700 nabíjecích bodů ČEZu

Marek Bednář
Diskuze (16)

Držitelé kartičky Porsche Charging Service mají nyní k dispozici 4305 přípojek napříč Českem a zhruba sto tisíc v celé Evropě. Do služby přibyly stojany ČEZu.

Stejně jako řada jiných automobilek, i Porsche nabízí ke svým vozům, které se mohou nabíjet ze sítě, službu, která sjednocuje registrace k různým provozovatelům nabíječek elektromobilů do jedné plastové kartičky či aplikace. Zde má služba název Porsche Charging Service.

Počet nabíjecích bodů, kde lze tuto kartičku použít, se nyní rozrostl o 1721, a to díky zahrnutí nabíječek ČEZu. Celkem tedy je možné službu využívat u 4305 nabíjecích bodů. Kromě ČEZu jsou zahrnuti provozovatelé PRE, E.On, MVM Mobiliti, Lidl, Ionity, Porsche Desgination Charging, Řešení poslední míle a ChargePoint.

Video se připravuje ...

Cena nabíjení je ve všech českých sítích jednotná, a to 9,30 Kč/kWh + 0,61/10,01 Kč/min. Výjimkou jsou superrychlé nabíječky Ionity, kde je cena 9,15 Kč/kWh bez minutové sazby. Pro srovnání, u ČEZu stojí běžného registrovaného zákazníka kilowatthodina na nejrychlejších stanicích 18 korun, u PRE to je 14 korun, u Ionity 0,79 eura, tedy aktuálním kurzem ČNB 19,38 koruny.

K cenám za samotnou elektřinu je sice nutno připočítat ještě paušálních 4.949 Kč ročně, odpadá však starost s nabíjením na cestách. Službu lze využívat ve třiadvaceti evropských zemích včetně Norska. V dohledné době se mají přidat další dvě – Estonsko a Lotyšsko.

Marek Bednář
Diskuze (16)

Doporučujeme

14. 11. 2023 20:50
Re: Ale ale
Zatím nám EV nikdo nenutí. Za 10 let, až spalováky přestanou vyrábět, nebudou stejně dávat smysl. EV bude levnější na koupi i provoz a infrastruktura nebude problém. Ti, co nemají na koupi nového vozu, budou ještě dalších 20 - 25 let moci koupit ropáka.
Avatar - Mokrous
14. 11. 2023 19:24
Re: Ale ale
Však já ti to přeju. Můj problém s EV je ten, že to *** politici nutí násilím všem.
Na dobrovolné bázi s nimi nemám sebemenší problém.
14. 11. 2023 18:14
Re: Ale ale
Miliony nabíjet doma nemohou a miliony mohou. Miliony mohou nabíjet v práci, při nákupech apod. Degradaci baterie neřeším, stejně jako jsem neřešil pokles výkonu spalovacího motoru a v každém případě je to vzhledem k pár letům leasingu úplně jedno. Reálně ročně ušetřím skoro 70.000Kč a mám auto, které je každý den lepší než předchozí BMW 6ti válec. Když jedu do Alp, tak to někdy trvá o 30 min déle, což je mi jedno a je to víc než nahrazeno komfortem cestování bez vibrací a hluku.
Avatar - Mokrous
14. 11. 2023 14:34
Re: Ale ale
Gratuluji. Mě se i4 až na nový infotainment docela líbí.
U nízkého liftbacku té spotřebě i věřím, pokud se nelítá dálnice nad limit.
Doma nabíjet nemohu a miliony lidí v ČR také nemohou.
Já vím, že se s EV jezdí parádně. Jediný opruz je nabíjení a hodnota po cca 10 letech.
Já výše psal o oblíbených SUV. Tam je to v průměru možná 22/100, ale když to budu trošku honit po dálnicích, tak to je scifi a zima/déšť/degradace atd. to taky nevylepší.
14. 11. 2023 13:47
Re: Ale ale
BMW i4. Skutečná spotřeba od nového vozu 18.6kWh /100km. Průměrné náklady na 1kWh 4.42Kč v kombinaci doma (85%) a rychlo nabíječky. Auto je rychlejší a pohodlnější než předchozí 3.0 BMW diesel a leasingová splátka je o cca ⅓ nižší.