Podle výzkumníků z Univerzity George Washingtona najedou automobily se spalovacími motory podobné vzdálenosti jako klasické hybridy a plug-iny. Zato proběh elektromobilů se výrazně liší. Vysvětlení není zas až tolik složité.
Presne tak, úplne odlišné skúsenosti. Ja so spaľovákom nasekám cca 60-80t/rok a bývalo aj viacej. A pár známych to má podobne.
PS: ľutovať ma fakt nemusíte 😀
Niekedy aj prebytok energie motivuje, pokial svieti slnko, tak je dobre si popozerat okolie, hrady, zamky, prirodu. Tiez mam odlisne skusenosti od clanku, s Citigom som najazdil asi najviac, tam clovek nic neriesi, iba sadne a ide.
ta bezstarostnost.
Dříve to bylo o "mohl bych jet za kamarádkou do Prahy ... kua, ale to je projetých 160km, 16L naturalu, 600Kč. Hm, se mi moc nechce. Kouknu, jestli bych tam nemohl ještě něco vyřídit, koupit ... ať se ty náklady vynaloží lépe. Nic? Tak má smůlu".
S Teslou? Neřeším, jedu. Je to zadarmo. Takhle jsem jel pro babu z Itálie na sever Čech, kde jsem ji vyzvedl a jeli jsme zpátky do Itálie. A pak na Slovinsko. Jsou to dva měsíce, co jsem jel nakoupit salámky, pití, sýry a další pochutiny do Itálie, prostě protože proč ne. Aby to nebylo jen o nakupování, tak jsem navštívil i pár německých zámků a muzeum, kam jsem se chtěl podívat.
Je to i o delší výdrži gum, nepotřebě olejového servisu - fakt nechceš dělat 3x za rok oleje.
Tak vidíš, odpověděl sis sám. Dojezd 300 kilometrů, to je prostě strašný. Nabíječku ale budeš hledat už tak po 250 kilometrech, protože vybíjet baterku do mrtě nechceš a nesmíš (nemá to ráda). Při každým nabíjení strávíš minimálně půl hodiny vlastním nabíjením (navíc při tom rychlonabíjení zase baterku poškozuješ a to se nebavím o tom, když bude mrznout, tj. o tom jak efektivní nabíjení v takových podmínkách bude - vloni tady na auto.cz byl článek o tom, jaký med je nabíjet elektroauto v zimě venku) a navíc se budeš modlit, aby tam před tebou někdo nebyl. A tohle každých 300 kilometrů, takže cestou do Itálie nejméně 2x.
Mám benzínovou V8 a při tomhle tempu ujedu na nádrž přes 600 kilometrů. Ty ujedeš půlku a každé nabíjení ti trvá 3x tak dlouho než mně (počítám, že mi tankování zabere 10 minut). Už chápeš, proč říkám, že je to masochismus?
ne, to jsou reálná čísla, žádné "pojedeš na nabíječku dřív". Jezdím klidně i na 0%. I na dálnici (tam i na -3%, protože případně z těch 200km/h zvolním a na nabíječku dojedu třeba s 2%).
Že by to baterku poškozovalo jsem si také nevšiml. Po 8 letech a 230k km je 7,5% dole.
Ano, cestou do Itálie nabíjím 2x, ale poprvé je to sváča, podruhé oběd. Zdržení nula, protože u toho nemusím stát jako u pistole s palivem.
Tak a teď tu o karkulce.Všechno zadarmo 😁😁😁. To jsou žvásty. Ev jste asi dostal a soláry vám vyčaroval Rumburak 😂. Stačí započítat pořizovací cenu, návratnost dané investice a ztrátu ceny a pohádky je konec 😉.
Takže ti bylo líto dát 600,- za návštěvu kamarádky, tak ses plácl přes kapsu, koupil za pár milionů EV, fotovoltaiku a hned je to lepší. Zajedeš si na hrad a na salám a ještě se ti míň, při větším nájezdu a hmotnosti, sjíždí gumy. "Propálený" čas na nabíječkách, kačky za kafe a bagety (protože lepeňák a termosku s sebou asi nevezeš) jsou taky ok. Těch uškudlených 600,- Kč, za které ti nestála kamarádka, ti evidentně změnilo život a celý tvůj hodnotový žebříček. Fascinující. :yes:
tvl, asi to byl příklad ne? Si tam dosaď třeba autosalon v Praze, Brně, nebo třeba nákup bot. Jezdím i po Evropě pro díly na veterány, unikátní alu kola atp. a to jsi si rozmyslel, jestli jet třeba do Stuttgartu za 4k Kč, nebo počkat až se ten díl objeví v ČR.
Kafe nepiji, bagetama se necpu. Třeba na Wernberg-Köblitz, což je pro nás Tesláky takový výchozí bod při cestě na západ-jih, jsou dva markety, tak si tam koupíš sváču za pár fufníků. Na dalším Superchargeru si dáš normální oběd za 20€, což je cena srovnatelná s ČR.
víš, bohatším (neplést si s bohatým, to opravdu nejsem) se nestaneš utrácením peněz. Ale třeba i tím, že to si odpustíš spoustu zbytečných jízd a tím tak ušetříš třeba osm pětek ročně. 20k km při 4Kč/km. Plus nějaký ten servis.
Ha, uviděl jsem budoucnost. Všichni si koupíme fotovoltaiku a Teslu a přestaneme pracovat. Jezdí to zadarmo, nežere to gumy, po dálnici zadarmo a estě Spotify, kupóny na jídlo. Všude to dojede, no prostě ideál. A to dobíjení ze soláru V noci, to je teprve pecka🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣.
Tak jasné. Když ti ho baba 2x za cestu do Itálie u nabíječky vykouří, tak to hezky uteče... S autem na benzín by jsi jinak stejný čas neúčelně pro... někde na kraji lesíka. (jen fór, který musel ven :-) )
jako jo. Hlavně s EV se dá hezky plánovat i takové romanťárny, jako je přejezd Alp, resp. zastavení na nejvyšším bodě cesty ve chvíli východu slunce.
Se spalovákem jedeš pořád, nebudeš čekat hodinu na pumpě, aby ti to vyšlo na vrchol ve správný čas. Říci to ženské? Kočičko, teď tady zabijeme zbytečně hodinu, aby nám to vyšlo na východ slunce. Si bude myslet, že jsem se zbláznil. Hlavně to zabije ten wow efekt.
S EV? Musíme nabíjet a hodně (nepotřebuji, ale potřebuji tu natáhnout čas). Tak se zatím prospi. A pak dojedeš nahoru a wow. A vlhko v kalhotkách.
A btw - i kdybych měl možnost dobíjet "na firmě" za cizí, tak tam stále je hledisko pořizovací ceny. Která je cca 2x vyšší než u běžného spalováku.
Takže je to přesně ve stylu nechci slevu zadarmo... Aneb kup si 2x dražší věc abys pak dalších 20 let měl falešný pocit jak jsi ušetřil.... :-!
Co to je za úplně hloupý argument???
Snad je třeba srovnávat srovnatelné!!! Takže cena EV je proti spalováku 2x násobná v běžných segmentech. A ano, i když uvážím umělé zdražení spalovacího pohonu díky emisní šikaně a díky nutnosti dotovat EV v rámci výrobců tak je přinejmenším o 50% dražší.
A jestli tady zas nějaký trouba chce vytáhnout, že T3 stojí to co Superb, tak ať si laskavě ty auta prohlédne a posadí se si nich.
Ano. To je ta největší blbost a nesmysl a hlavně LEŽ JAK VĚŽ že EV kilometry jsou "zadáčo"!!!
Ne, pokud vynechám bonusy pro první majitele nebo zvýhodnění pro první rok vlastnictví atp., tak ty kilometry zadarmo nejsou ani za mák!!! Demagogie typu dobíjím ze solárů jsou za běžných podmínek pro naše podmínky úplně nereálné.
Pokud budu cpát denní výrobu ze soláru do auta (což steině vesměs nejde protože je člověk v práci...) tak sice dobiju auto, ale nemám pokryto spotřebu domácnosti. Pokud chci hovořit o přetocích které budu cpàt do auta místo do sítě, tak to je otázka jen letních měsíců.
A od října do března vesměs nepokryje výroba ani spotřebu domácnosti!!!
Takže celý ten koncept je totální utopie eurohujerských zelených kedluben. Nic víc. Technologická hračka pro bohaté. Ale absolutně žádné řešení pro lidi a pro naši společnost :-!
dražší auto si kupujeme z mnoha důvodů. Někdo kvůli statusu, jiný kvůli výkonu, další kvůli prostornosti, jiný třeba kvůli úspoře paliva (vzpomeň na brutální příplatky za dieselový motor).
příplatky bývaly i větší. Leckdy šlo koupit diesel až ve vyšším výbavovém stupni. Nicméně i tak to lidi kupovali a to kvůli rozdílu pár desítek halířů na kilometr.
S EV je ten nákladový rozdíl ještě mnohem větší.
Nižší čísla u elektromobilů jsou obecně dána jejich charakterem, který na jeden zátah dovoluje kratší cesty než je tomu zvykem u ostatních koncepcí pohonu.
Delate si legraci? 14000 km za rok , 40 km denne?
Fakt kvuli tomu?
Ja najedu sotva desitku rocne a s dojezdem to urcite nesouvisi. Proste vic jezdit nepotrebuju, jiny duvod to nema.
je nutné si i uvědomit, že výzkum se prováděl v USA, kde jsou jiné motivace pro pořízení EV než TCO. Benzín tam nají za hubičku. A mají i lepší auta. Také bych v takové reálii raději jezdil s V8.
Jenže u nás jsou paliva drahá, nová auta přetechnizovaná, minimotůrky výkonnostně vyšponované, emisně seškrcené, takže kdo najezdí moc, tomu se EV vyplatí. Proto ten výzkum nelze aplikovat na evropské poměry.
Hlavně v USA si elektro kupují jako druhé do rodiny, stejně jak je uvedeno v článku. Jezdí s tím po městě, na nákupy, do práce. Většinou krátké trasy. Na dlouhé trasy a výlety jim u baráku parkuje obří pohodlné SUV. A tím prostě cestují. V USA dokonce probíhá osvěta, aby lidé pro dlouhé cesty používali i elektro, protože ke snížení ekologické zátěže musí najet alespoň 120.000 km, aby se dostali na nulu a začala fáze ekologické jízdy. To se jim však nedaří, protože po 5ti letech si jdou automaticky pro novou káru. Jen mě štve, že už nemohu dohledat link na daný dokument.