Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektromobilita

Zpět na článek

Elektromobily toho průměrně najednou méně než spalováky. Co za to může?

52 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
Jízdní kola a koloběžky. Je to prostě tak, s tím nehneš.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Budeme ode dneška rovnou začínat v půlce nějaké věty v pořadí???
Avatar - eLzyx
eLzyx
To mám tedy zcela odlišné zkušenosti. Se spalovákem jsem najezdil tak 20k/rok. S Teslou 40k km/rok.
Stejně to mají i všichni majitelé EV které znám.
Avatar - speedfred
speedfred
Presne tak, úplne odlišné skúsenosti. Ja so spaľovákom nasekám cca 60-80t/rok a bývalo aj viacej. A pár známych to má podobne.
PS: ľutovať ma fakt nemusíte 😀
Avatar - eLzyx
eLzyx
to jsou pracovní, nebo soukromé kilometry?
Pracovní vůbec nepočítám.
Avatar - speedfred
speedfred
Každá moja cesta je služobná, aj tá na okruh 😆😆
Avatar - eLzyx
eLzyx
kdybych měl připočíst k soukromým i ty obvykle služební (teď nepracuji, takže nula km), tak jsem taky tak na 80k km rok
Avatar - Anonym
Anonym
Japato se to stane že pouha vymena auta donutí člověka jezdit 2x víc? Jde o cesty k nabíječkám? 😄
Avatar - Katikakus
Katikakus
U nás si EV pořizují socky, co nemají na benzín.
Avatar - xxc
xxc
Niekedy aj prebytok energie motivuje, pokial svieti slnko, tak je dobre si popozerat okolie, hrady, zamky, prirodu. Tiez mam odlisne skusenosti od clanku, s Citigom som najazdil asi najviac, tam clovek nic neriesi, iba sadne a ide.
Avatar - eLzyx
eLzyx
ta bezstarostnost.
Dříve to bylo o "mohl bych jet za kamarádkou do Prahy ... kua, ale to je projetých 160km, 16L naturalu, 600Kč. Hm, se mi moc nechce. Kouknu, jestli bych tam nemohl ještě něco vyřídit, koupit ... ať se ty náklady vynaloží lépe. Nic? Tak má smůlu".
S Teslou? Neřeším, jedu. Je to zadarmo. Takhle jsem jel pro babu z Itálie na sever Čech, kde jsem ji vyzvedl a jeli jsme zpátky do Itálie. A pak na Slovinsko. Jsou to dva měsíce, co jsem jel nakoupit salámky, pití, sýry a další pochutiny do Itálie, prostě protože proč ne. Aby to nebylo jen o nakupování, tak jsem navštívil i pár německých zámků a muzeum, kam jsem se chtěl podívat.
Je to i o delší výdrži gum, nepotřebě olejového servisu - fakt nechceš dělat 3x za rok oleje.
Avatar - Katikakus
Katikakus
Díky, přesně o tom jsem psal. Tesla - auto pro socky.
Avatar - eLzyx
eLzyx
jo, já tomu říkám "luxusnější LPG Felda". Náklady budou podobné
Avatar - eLzyx
eLzyx
někde jsem nechával fotku, jaký jsem sockař.
1. nabíjení zadarmo
2. internet a Spotify v autě zadarmo
3. jídlo zadarmo (kupony)
4. dálnice zadarmo

Jo a už rok jsem bez práce a vůbec mě to ne*ere. Kdybych měl platit benzín, tak po 2 měsících jsem finančně na suchu 😁
MrBeranek
Jasně, všechno máš zadarmo. Tyhle pohádky vyprávěj někde jinde. A Teslou do Itálie? Panebože! Někdo je pořádný masochista.
Avatar - eLzyx
eLzyx
proč bych měl být masochista? Letos mě čeká ještě Švédsko.
MrBeranek
A když dáš na tempomat na dálnici 150 km/h, což je takové standardní cestovní tempo do Itálie, ak daleko dojedeš?
Avatar - eLzyx
eLzyx
jezdím obvykle 200km/h. A to to má dojezd cirka 200-230km. Při 150 to bude kolem 300km
MrBeranek
Tak vidíš, odpověděl sis sám. Dojezd 300 kilometrů, to je prostě strašný. Nabíječku ale budeš hledat už tak po 250 kilometrech, protože vybíjet baterku do mrtě nechceš a nesmíš (nemá to ráda). Při každým nabíjení strávíš minimálně půl hodiny vlastním nabíjením (navíc při tom rychlonabíjení zase baterku poškozuješ a to se nebavím o tom, když bude mrznout, tj. o tom jak efektivní nabíjení v takových podmínkách bude - vloni tady na auto.cz byl článek o tom, jaký med je nabíjet elektroauto v zimě venku) a navíc se budeš modlit, aby tam před tebou někdo nebyl. A tohle každých 300 kilometrů, takže cestou do Itálie nejméně 2x.

Mám benzínovou V8 a při tomhle tempu ujedu na nádrž přes 600 kilometrů. Ty ujedeš půlku a každé nabíjení ti trvá 3x tak dlouho než mně (počítám, že mi tankování zabere 10 minut). Už chápeš, proč říkám, že je to masochismus?
Avatar - eLzyx
eLzyx
ne, to jsou reálná čísla, žádné "pojedeš na nabíječku dřív". Jezdím klidně i na 0%. I na dálnici (tam i na -3%, protože případně z těch 200km/h zvolním a na nabíječku dojedu třeba s 2😖.
Že by to baterku poškozovalo jsem si také nevšiml. Po 8 letech a 230k km je 7,5% dole.
Ano, cestou do Itálie nabíjím 2x, ale poprvé je to sváča, podruhé oběd. Zdržení nula, protože u toho nemusím stát jako u pistole s palivem.
Leos27
https😐/youtu.be/LKXxHOm97FY?si=-XT79nYCqeFxCD3G
jan pechr
Tak a teď tu o karkulce.Všechno zadarmo 😁😁😁. To jsou žvásty. Ev jste asi dostal a soláry vám vyčaroval Rumburak 😂. Stačí započítat pořizovací cenu, návratnost dané investice a ztrátu ceny a pohádky je konec 😉.
Harrison4ever
Lžete, kdo vás za vaše bláboly platí??
Harrison4ever
Příspěvek podléhá schvalování.
Harrison4ever
Příspěvek podléhá schvalování.
Avatar - Roland Von Wagen
Roland Von Wagen
Takže ti bylo líto dát 600,- za návštěvu kamarádky, tak ses plácl přes kapsu, koupil za pár milionů EV, fotovoltaiku a hned je to lepší. Zajedeš si na hrad a na salám a ještě se ti míň, při větším nájezdu a hmotnosti, sjíždí gumy. "Propálený" čas na nabíječkách, kačky za kafe a bagety (protože lepeňák a termosku s sebou asi nevezeš) jsou taky ok. Těch uškudlených 600,- Kč, za které ti nestála kamarádka, ti evidentně změnilo život a celý tvůj hodnotový žebříček. Fascinující. :yes:
Avatar - eLzyx
eLzyx
tvl, asi to byl příklad ne? Si tam dosaď třeba autosalon v Praze, Brně, nebo třeba nákup bot. Jezdím i po Evropě pro díly na veterány, unikátní alu kola atp. a to jsi si rozmyslel, jestli jet třeba do Stuttgartu za 4k Kč, nebo počkat až se ten díl objeví v ČR.
Kafe nepiji, bagetama se necpu. Třeba na Wernberg-Köblitz, což je pro nás Tesláky takový výchozí bod při cestě na západ-jih, jsou dva markety, tak si tam koupíš sváču za pár fufníků. Na dalším Superchargeru si dáš normální oběd za 20€, což je cena srovnatelná s ČR.
Avatar - Anonym
Anonym
Zase mi tam nehraje jak někdo kdo předtím řeší 5 korun za benzín má najednou na Teslu aby mohl těch 5 korun ušetřit. Dědictví aneb ***hosigutentag?
Avatar - eLzyx
eLzyx
víš, bohatším (neplést si s bohatým, to opravdu nejsem) se nestaneš utrácením peněz. Ale třeba i tím, že to si odpustíš spoustu zbytečných jízd a tím tak ušetříš třeba osm pětek ročně. 20k km při 4Kč/km. Plus nějaký ten servis.
Vít Sýkora
Ha, uviděl jsem budoucnost. Všichni si koupíme fotovoltaiku a Teslu a přestaneme pracovat. Jezdí to zadarmo, nežere to gumy, po dálnici zadarmo a estě Spotify, kupóny na jídlo. Všude to dojede, no prostě ideál. A to dobíjení ze soláru V noci, to je teprve pecka🤣🤣🤣🤣🤣🤣🤣.
Avatar - eLzyx
eLzyx
máš tam chybu v úvaze. Když nepracuješ, tak můžeš dobíjet z FVE i přes den.
Vít Sýkora
Příspěvek podléhá schvalování.
Josef Vik
Tak jasné. Když ti ho baba 2x za cestu do Itálie u nabíječky vykouří, tak to hezky uteče... S autem na benzín by jsi jinak stejný čas neúčelně pro... někde na kraji lesíka. (jen fór, který musel ven 😄 )
Avatar - eLzyx
eLzyx
jako jo. Hlavně s EV se dá hezky plánovat i takové romanťárny, jako je přejezd Alp, resp. zastavení na nejvyšším bodě cesty ve chvíli východu slunce.
Se spalovákem jedeš pořád, nebudeš čekat hodinu na pumpě, aby ti to vyšlo na vrchol ve správný čas. Říci to ženské? Kočičko, teď tady zabijeme zbytečně hodinu, aby nám to vyšlo na východ slunce. Si bude myslet, že jsem se zbláznil. Hlavně to zabije ten wow efekt.
S EV? Musíme nabíjet a hodně (nepotřebuji, ale potřebuji tu natáhnout čas). Tak se zatím prospi. A pak dojedeš nahoru a wow. A vlhko v kalhotkách.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
A btw - i kdybych měl možnost dobíjet "na firmě" za cizí, tak tam stále je hledisko pořizovací ceny. Která je cca 2x vyšší než u běžného spalováku.
Takže je to přesně ve stylu nechci slevu zadarmo... Aneb kup si 2x dražší věc abys pak dalších 20 let měl falešný pocit jak jsi ušetřil.... :-!
Avatar - eLzyx
eLzyx
pořizovací cena je přesně taková, jakou jsi ochoten utratit. Pokud bych si kupoval jetou Panameru, nebo nějaký AMG Mercedes, tak bude stejná.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Co to je za úplně hloupý argument???
Snad je třeba srovnávat srovnatelné!!! Takže cena EV je proti spalováku 2x násobná v běžných segmentech. A ano, i když uvážím umělé zdražení spalovacího pohonu díky emisní šikaně a díky nutnosti dotovat EV v rámci výrobců tak je přinejmenším o 50% dražší.

A jestli tady zas nějaký trouba chce vytáhnout, že T3 stojí to co Superb, tak ať si laskavě ty auta prohlédne a posadí se si nich.
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Ano. To je ta největší blbost a nesmysl a hlavně LEŽ JAK VĚŽ že EV kilometry jsou "zadáčo"!!!

Ne, pokud vynechám bonusy pro první majitele nebo zvýhodnění pro první rok vlastnictví atp., tak ty kilometry zadarmo nejsou ani za mák!!! Demagogie typu dobíjím ze solárů jsou za běžných podmínek pro naše podmínky úplně nereálné.

Pokud budu cpát denní výrobu ze soláru do auta (což steině vesměs nejde protože je člověk v práci...) tak sice dobiju auto, ale nemám pokryto spotřebu domácnosti. Pokud chci hovořit o přetocích které budu cpàt do auta místo do sítě, tak to je otázka jen letních měsíců.

A od října do března vesměs nepokryje výroba ani spotřebu domácnosti!!!

Takže celý ten koncept je totální utopie eurohujerských zelených kedluben. Nic víc. Technologická hračka pro bohaté. Ale absolutně žádné řešení pro lidi a pro naši společnost :-!
jan pechr
Řeším 600 Kč na benzín a proto si koupím auto za mega a soláry k tomu 😁.
Avatar - eLzyx
eLzyx
dražší auto si kupujeme z mnoha důvodů. Někdo kvůli statusu, jiný kvůli výkonu, další kvůli prostornosti, jiný třeba kvůli úspoře paliva (vzpomeň na brutální příplatky za dieselový motor).
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Brutální příplatek za diesel??? Jo těch +90 tis. to bylo úplně likvidační že. Zatímco + 0,5M za EV je úplně pohoda jahoda.... 😁 😁 😁
Avatar - eLzyx
eLzyx
příplatky bývaly i větší. Leckdy šlo koupit diesel až ve vyšším výbavovém stupni. Nicméně i tak to lidi kupovali a to kvůli rozdílu pár desítek halířů na kilometr.
S EV je ten nákladový rozdíl ještě mnohem větší.
Arese
...zkratowozů. Tak jednoduché to je. 😄 :no:
Avatar - JirkaVejrazka
JirkaVejrazka
Redakce, je opravdu nutne zvyraznovat casti textu? Fakt spatne se to cte 😞 Obzvlastne pikantni je zvyrazneny text v zavorce.
Avatar - Ja Prvni 123
Ja Prvni 123
Za svoje penize by takovy "vyzkum" nikdo nedelal.

Navrhuji vyzkum, jestli je v zime kratsi den...
Avatar - Zetti
Zetti
Nižší čísla u elektromobilů jsou obecně dána jejich charakterem, který na jeden zátah dovoluje kratší cesty než je tomu zvykem u ostatních koncepcí pohonu.

Delate si legraci? 14000 km za rok , 40 km denne?
Fakt kvuli tomu?

Ja najedu sotva desitku rocne a s dojezdem to urcite nesouvisi. Proste vic jezdit nepotrebuju, jiny duvod to nema.
Avatar - Katikakus
Katikakus
V klidu, nerozčiluj se. Pouze jsi nepochopil sdělení.
Avatar - Zetti
Zetti
Tys nepochopil ani nadpis
Avatar - eLzyx
eLzyx
je nutné si i uvědomit, že výzkum se prováděl v USA, kde jsou jiné motivace pro pořízení EV než TCO. Benzín tam nají za hubičku. A mají i lepší auta. Také bych v takové reálii raději jezdil s V8.
Jenže u nás jsou paliva drahá, nová auta přetechnizovaná, minimotůrky výkonnostně vyšponované, emisně seškrcené, takže kdo najezdí moc, tomu se EV vyplatí. Proto ten výzkum nelze aplikovat na evropské poměry.
Josef Vik
Hlavně v USA si elektro kupují jako druhé do rodiny, stejně jak je uvedeno v článku. Jezdí s tím po městě, na nákupy, do práce. Většinou krátké trasy. Na dlouhé trasy a výlety jim u baráku parkuje obří pohodlné SUV. A tím prostě cestují. V USA dokonce probíhá osvěta, aby lidé pro dlouhé cesty používali i elektro, protože ke snížení ekologické zátěže musí najet alespoň 120.000 km, aby se dostali na nulu a začala fáze ekologické jízdy. To se jim však nedaří, protože po 5ti letech si jdou automaticky pro novou káru. Jen mě štve, že už nemohu dohledat link na daný dokument.
Martin Tesárek
Hlavně že je napsáno ale číst to po sobě nikdo neumí... Nebo nemusí....
Avatar - rohYpnol
rohYpnol
Misto 2 aut má člověk třetí auto co je EV. Prostě je potřeba být EKO 😒]