Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Veterán

Zpět na článek

Škoda Favorit sedan je nesplněný sen o limuzíně. Mohl to být prodejní trhák

59 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
Mohla byt jediná hezká škodovka v cele historii značky.
Othello
Já to teda vidím zcela opačně, lidé byli podle mě sedany z Boleslavi akorát znechucení, coby zoufale nepraktickými auty s mizerným kufrem, omezenou možností převézt cokoliv rozměrnějšího a nulovou variabilitou. Takže uvítali Favorita i Formana s pátými dveřmi a nesrovnatelně vyšší užitnou hodnotou. Tenhle sedan by byl asi jen krokem zpátky. Drobnou výhodou sedanu je akorát že při otevření kufru netáhne do vnitřku auta a snad bude mít trochu lepší aerodynamiku. To je vše.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
A tahleta zrůda má ještě velký dekl kufru, taková Cordoba, to bylo dílo.
rohor
Ono asi nebude věcí náhody, že zrovna tento národ trpí takovou nenávistí k sedanům. A adoruje hnusné kombíky, kterážto varianta zničí každý povedený design. On tento národ má totiž plošně dementní názory na všechno a proto to tady vypadá tak jak to vypadá.
Othello
A uměl bys třeba "nedementně" obhájit přednosti sedanu ?
rohor
Je líbivý, odděluje náklad od cestujících a víko kufru neváží 50 kg, je aerodynamičtější, je z něj lepší výhled. Stačí tak? Jestli ne tak můžeme pokračovat lepšími vlastnostmi podvozku, lepším vyvážením atd.
Othello
Oddělený náklad a aerodynamika jsem už psal i já v úvodu, tady souhlasím. Malé víko kufru je lehčí, ale nic většího přes něj neprostrčíš, to je pak dost pochybná výhoda. Líbivost je věcí osobního vkusu, mi se třeba sedany nelíbí

Ale zajímalo by mě co myslíš tím lepším vyvážením, zkusme pokračovat tady
Avatar - Mokrous
Mokrous
Lepší výhled??? Ve kterém vesmíru prosím?
Avatar - Anonym
Anonym
Když tam nic nevozím, nepotřebuju vozit prázdný vzduch v kombíku, který vypadá vždy hnusněji jak sedan a navíc je i těžší.

Navíc i těch chalupářů už ubejvá, takže jak se nám přezdívalo Národ chalupářů že všichni v pátek nafutrovali auto a hurá na chalupu - to už dávno neplatí. Rep. někteří se na tu chalupu nebo venkovský domek přestěhovali a pustili byty ve městě.

Sedan a kupé jsou nejhečí karoserie. Nic jiného na to nemá. Taky všechny prestižní limuzíny byly a jsou v sedanu. Proč asi 😄

Já mam 3 sedany a sem spokojen. 😄
Othello
No že by zrovna tenhle Favorit sedan designem zahanbil své sourozence si teda vůbec nemyslím.
A taky nevím proč se furt omílá klišé že kombi mají jen chalupáři. Třeba já roky spokojeně využívám kombi a chalupu jsem nikdy žádnou neměl. 😉
Avatar - kruskar
kruskar
V sedanu na bázi Favoritu bych teda žádnou prestiž nehledal. Češi upřednostňují praktickou užitnost vozu a vezmou radši kombíka, protože jeho možnosti se mohou vždycky hodit a rozdíl v ceně nikdy nebyl dramatický.
Na sedany asi nejsou většinově vysazeni, když se vůbec nechytl ani ten na bázi Felicie.
Avatar - Anonym
Anonym
Tak nebavíme se jen o Favoritu, ale obecně. Psali ste že češi neradi sedany, ono jde taky o to jakej sedan že 😄
Othello
Tak jasně, dokonce existují i určité společenské kategorie, kdy by jízda v kombi znamenala totální ztrátu prestiže. Lidi jsou různí podivíni 😄
Avatar - Anonym
Anonym
No Sklasse a Flying Spur se běžně v kombíku nedělaj no 😄


v USA kombíky od konce 80. let nikdo nechtěl a kdo nechtěl sedan kupoval pikap nebo SUV / offroad.
Arese
P.S. Proč si myslíš, že domestikovaní chalupáři už kombíky nepotřebují? A nezapomeň, že jsme taky národ pejskařů a automobilových dovolenkářů. 😄
P.S. Kombík máme v rodině už 7 let a jeho praktičnost si nemůžeme vynachválit (navíc máme i příplatkové sklápění opěradla spolujezdce směrem dopředu). Co já už v tom autě odvozil věcí, často i velmi rozměrných. Navíc design našeho kombíku je tak povedený, že svou elegancí a vyvážeností strčí leckterý sedan do kapsy. 😄 A to vše při vynikající spotřebě. 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Já sem v sedanech odvozil asi 15 kýblů keraštuku,10 pytlů cementové směsi, kompletní nábytek do předsíně, koberce, matrace, 20 litrů ředidla a spousty dalších věcí.

Je tada fakt, že to nebyly auta třída Fabie a že to nebyly evropské sedany, protože v Jaguarech a Rollsu borcus nevozím (a koberce a matrace by tam nai nešly vozit, bo to nemá sklopný zadní sedačky protože nádrž za zadními sedadly) a jiné evropské sedany sem nikdy neměl 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Udělat hezký malý sedan není jednoduché a když se vychází z designu hatchbacku, tak je to prakticky nemožné. Mazda 121 sedan, Suzuki SX4 sedan, Fabia sedan, to opravdu nebyla hezká auta. Favorit sedan by si jistě zákazníky našel, ale ne kvůli designu. Češi v tomto nejsou sami. V zemích na sever od Alp jsou kombíky dlouhodobě populární.
Avatar - kruskar
kruskar
Na SX4 to bylo vidět nejlíp. Parádní, líbivý a užitný hatchback, a piksla s přilepenou ***í, která k tomu vůbec nepasovala, jako sedan.
Avatar - wakantanka
wakantanka
A co teprv C4 sedan? To je iný level😊
Arese
Máš jistě pravdu, ale výjimky se najdou: Seat Cordoba, brazilský Opel Corsa, Fiat Palio, Peugeot 206, a hlavně II. generace Hondy Jazz. Naopak její první generace + I. generace Renaultu Thálie byly největší designové tragédie... 😲 :no:
Avatar - Anonym
Anonym
Jo, to jsou jedny z těch lepších pokusů, nejpřirozeněji působí Seat Cordoba první generace,
Pokud je mi známo, tak Honda Jazz neměla nikdy karoserii sedan. Tu má model City, ale ten má prodloužený rozvor a výrazně menší výšku, jde tedy o jiný model. Proto taky vypadá slušně. Ono právě u Hondy je to typické. Dělala to tak třeba u řady Civic. Dle jména jedna řada, ve skutečnosti sedany a coupé byly stavěné úplně jinak, nejen s nižší stavbou karoserie, ale často i s delším rozvorem.
Arese
Jo sorry, měl jsem samozřejmě na mysli Hondu City. 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Kdo nechtěl sedan od šáde, tak kombíky byly k mání od Trabantu, Wartasu, Dacie, Lady, Volhy, Moskviče + západní značky
Avatar - mariov8
mariov8
Já tu dobu pamatuji a znal jsem lidi, co si místo krátkého Favoritu raději koupili sedan 125L!!! Zcela vážně.
Avatar - kruskar
kruskar
Klidně tomu věřím, ale většinová poptávka po sedanech tu nikdy nebyla.
Othello
Jaký byl rozdíl v ceně ?
Avatar - mariov8
mariov8
Tak ten tam byl taky a citelný. U mého dědy byl argument malý kufr, 280L versus 400L (byť vlastně také 280+120).

V době výroby Fabie sedan už bylo vše jinak. To už se tady skutečně sedany neřešili, řešili se kombíky. Ve srovnání s tímto prototypem je záď Fabie sedan neskutečně opticky těžká.
Othello
Myslím že pro koupi Š125L namísto Favorita byla pro naprostou většinu lidí rozhodující právě ta cena. I co se týká kufru, při potřebě odvézt něco hodně velkého stačilo sklopit ve Favoritu sedačky. V tomhle ohledu byla Š125 bez šance
Arese
Řada lidí si taky tehdy všimla, že dílenské zpracování posledních 125tek a 136,tek bylo prostě lepší, než u prvních Favoritů.
Othello
Možná ano, přesto se na Favority stály fronty a vypisovaly pořadníky
Arese
Mě to povídej, sehnali jsme ho s otcem už v říjnu 1988, to bylo radosti a hrdosti! 😄 :yes: :yes: :yes:
Othello
:yes: :yes:

A pak vám to samet zkazil ! 😁
Arese
Proč myslíš? Prostě jsme si pak pořizovali mnohem lepší auta, když už to šlo. 😄 :yes:
Othello
No že byli majitelé Favoritů pyšní na svůj úlovek, největší zázrak socialistické techniky, ale s dovozem západních aut se ta hrdost během pár měsíců zase rozplynula.

Doufám že jsi pochopil legraci 😄
Arese
Jj, jasně. 😄 Ale stejně už jsem pak takové obrovské nadšení z nového auta nezažil. Fávo prostě bylo koncem osmdesátek hotové zjevení. Motor vpředu napříč a design od Bertoneho, to prostě byl v té bolševické poušti hotový zázrak! Po čtvrt století trvajícím utrpení s motorem vzadu! Od té doby tuto automobilovou koncepci nemůžu ani cítit (snad s čestnou výjimkou Porsche 911 ) 😄 .
Avatar - Anonym
Anonym
Zas díky té koncepci ta 120ka v zimě vyjela to, kde jiní dávno stáli nebo dávali do kufru pytle písku 😄
Arese
Ano, to byl oblíbený argument tehdejších škodovkářů. Ovšem tím veškeré přednosti této dávno přežité koncepce končily a následovala dlouhá řada nevýhod a nedostatků! 😄
Avatar - mariov8
mariov8
Bohužel to vidět bylo. První Favority měli strašlivé zpracování, vlastně taková předsérie puštěná mezi lidi. Zato to byla novinka. Poslední Š125L a Š135/136L už byla vyladěná auta, byť s koncepčně danými nedostatky.

Už tehdy se však říkalo, že první 2 ročníky aut se nekupují. Snad s výjimkou Dacie, tam se pak přešlo na čistě v Rumunsku vyrobené komponenty a bylo po renomé...

Ale je fakt, že určitě pro velkou skupinu lidí ta cena byla rozhodující. Minimálně u té 125, která byla výrazně levnější než Favorit, 65 000,- vs 85 000,- v roce 1990, jestli se pamatuji dobře.
Avatar - Anonym
Anonym
Hlavně škody 120 a spol byly od půlky 80 let už běžne skladem v Mototechně, takže to rozhodovalo asi jako hlavní faktor. Táta takhle v roce 1987 kupoval tu svojí co měl.
Avatar - mariov8
mariov8
Tak bohužel to si takhle nepamatuji, na první eMka (facelift pro modelový rok 1984) se normálně stáli přes noc fronty. Situace se mohla změnit tak v roce 1987/88, když už se vědělo, že se se chystá radikálně modernější nástupce a byla známa i jeho koncepce a vlastně i podoba.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Nielen cena, ale na Favorita si musel do poradovníku, nehovoriac o tom že prvé kusy neboli práve dotiahnuté čo sa kvality týka.
Arese
Nemusel, pokud jsi měl známé na správných místech a slušně jsi je namazal... 😄 A ano, dílenské zpracování prvních ročníků bylo dost bídné... 😒
Avatar - wakantanka
wakantanka
Ak si ich riadne namazal, tak si rovno volil kúpiť Daewoo Racer čo bolo objektívne lepšie auto s lepšou výbavou.
Arese
Tak tolik si za Fávo opravdu namazat nemusel, že by ses dostal byť na dohled šílených 198 000 Kč. Za tyto peníze sis tehdy mohl postavit parádní barák vč. ceny pozemku. Pár tisíc Kč či stovek bonů na Fávo bohatě stačilo. 😄
Avatar - wakantanka
wakantanka
Jo, máš pravdu, som sa sekol o 100 litrov. Kdesi som mal cenu Racera na úrovni 100 tisíc a ono to bolo ešte o 100 viac. Mea culpa.
Scarab
...Mohl to být prodejní trhák..

- no vzhledem k tomu jakým "prodejním trhákem" byla o pár let později vyráběná Š. Fabia Sedan, tak si myslím, že Favorit Sedan by nebyl o nic lepší
Othello
jo vidím to podobně
Mino21
Fabia sedan zas až takový propadák nebyl. Dodnes mě překvapuje, jak časté auto na silnici to je.
Arese
Jo, ale jen u starodůchodců. 😄 A nejčastěji v odporné jedovatě modré barvě a se "slušivými" tigřími potahy!! 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Můj známej jí má v oranžové, koupil jí výhodně s velkou slevou a je spokojen
Avatar - Stejsn
Stejsn
"... sedan je nesplněný sen o limuzíně" - tak sedan nebo limuzína? "... a na samém vrcholu čtyřdveřový kabriolet" - ukažte mi prosím čtyřdvéřový kabriolet z kadetta nebo escorta, díky.
PavelK_
........o 35 mm prodlouženým kombi Forman.....
To už jen taková třešnička 😁
PavelK_
Smazání doublu
Avatar - kruskar
kruskar
že by to žádný trhák nebyl, úplně stejně, jako se jím nestal sedan z Felicie.
Arese
Ale ten se vyskytoval jen někde v Libanonu či kde a vznikl amputací zadku kombíku. 😒] :no:
Avatar - kruskar
kruskar
Fabie, sorry.
vencelín
To bylo v Syrii a byla to variace na pick up se 4 dvermi
Arese
Jj 😄
MKzB
Pokud vím, tak typ Tourist byl ja Formana přejmenován na popud Veřejné bezpečnosti (tehdejši policie), které přišlo nedůstojné jezdit v auty jménem Tourist.