Roadster Polestar 6 nakonec může vzniknout ve více než pěti stovkách exemplářů, které automobilka slíbila při odhalení konceptu v Pebble Beach. Původních 500 se rychle vyprodalo.
Vyrábět auto s vysokou náročností na množství vytěžených surovin a vysokou uhlíkovou stopou jen kvůli tomu, aby si ho sběratelé dali do sbírek, je doslova ekologický zločin.
Tak největší výhoda dneška je, že lůza může svobodně žvanit a nic stejně nezmění. (J)elity si dělají co chtějí jako ve středověku a nikdo jim v tom nezabrání.
To s tím nemá vůbec nic společného. Zlato je kvůli svým specifickým vlastnostem nenahraditelné jak v oblasti investic a centrálního bankovnictví, tak v oblasti šperků. Nemůžeš dát do trezoru centrální banky pálené cihly a říct, že to nahrazuje zlatou rezervu pro případ měnové krize. Nenahrazuje. Zlato prostě i v těchto případech plní svou funkci, leckdy hodně důležitou.
Něco jiného je auto do sbírky. Proč by mělo být elektrické? Přináší to autu stojícímu celý život v garáži, nějakou důležitou funkci? Nikoliv ... Spalovací auto s tou samou sběratelskou funkcí spotřebuje pro výrobu výrazně méně surovin a vypustilo by se při tom výrazně méně méně oxidu uhličitého. Auto do sbírky by klidně mohlo být i bez katalyzátoru, vždyť s ním nikdo jezdit nebude a pokud si ho jednou za měsíc nastartuje ve své garáži, tak tím bude obtěžovat jen a pouze sebe.
Ano. Se snižováním emisí bych začal nejdříve u zbytných věcí a činností určených pro úzké skupiny lidí. No a sběratelská auta jsou typickým příkladem. Nebo snad chceš začít sanitkami a auty pro invalidy?