Francouzská automobilka pokračuje v modernizaci svých modelů s užitkovým základem. Dalším na řadě je e-traveller, konkurent Volkswagenu Multivan, který však tvrdohlavě zůstává věrný elektrickému pohonu.
Jj, stačí skočit k Toyotě - 1301 letos prodaných kusů (vše nafta) je jasné ukázání preferencí zákazníků :yes: Čekačka je více jak rok a cena má jít nahoru. Btw Citroen paběrkuje se 3 ks EV, Peugeot s 11ks EV, Opel se 7 ks EV, vše za tento rok, tedy do řijna ;-)
Podíval bych se i na Evropská čísla, ale carsalesbase je zamčená. Btw nejspíš to bude kopírovat náš trh ;-) Je to vyložená zoufalost v podání Stellantisu :no:
Tady není moc co zaspat, má to slušně přes 2,5t a hlavně přes 3m2 čelní plochu, tady funguje fyzika.
Elektrifikovat něco takového nedává velký smysl, když se chceme bavit o zajímavém dojezdu, nízké spotřebě a užitkových vlastnostech. Cílovka ty auta, a nejenom u nás, používá úplně jinak.
Já bych to vyjádřil ještě jinak. Malá auta s malým dieselem dělal u PSA a RSA 95 g CO2. Což bylo jen o 5 g víc než je požadavek pošuků z EK. Diesely vyřadili a od té doby prodávají strašně moc benzínů s vysokým CO2 hodnotami. Počítali prostě že prodají větší množství elektrozkratů, což se neděje. A tak byly flotilové emise vysoké a tak na oltář padly osobní verze Berlinga a spol. Teď se to české zastoupení snaží nahradit osobně-užitkovými verzemi, které mají homologaci pouze pro ČR a v podstatě nesmí za hranice.
Takže benzíny dělají v malých cca o 15 g víc CO2 a oni s tím bojují přes MHEV a PHEV, což ta auta šíleně zdražuje.
Prostě proč se to dá dělat jednoduše když ...