Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Peugeot e-Traveller omládl. Elektřina jako jediná možnost zůstává

Ondřej Šámal
Diskuze (18)

Francouzská automobilka pokračuje v modernizaci svých modelů s užitkovým základem. Dalším na řadě je e-traveller, konkurent Volkswagenu Multivan, který však tvrdohlavě zůstává věrný elektrickému pohonu.

Se vznětovým čtyřválcem o objemu 2,0 litu patřil Peugeot Traveller k velmi oblíbeným alternativám k výrazně dražšímu Volkswagenu Multivan. Koncern Stellantis se ovšem u většiny svých osobních variant užitkových modelů rozhodl vsadit primárně na bezemisní pohon, spalovací motory proto zůstaly vyhrazeny čistě pracovním variantám. Výjimkou je nejmenší řada, kterou u Peugeotu reprezentuje dodávka Rifter, jež se ve specifikaci N1 vrátila i s osvědčenými zážehovými a dieselovými agregáty. Totéž přitom potkalo také sesterský Citroën Berlingo.

U většího Peugeotu Traveller se však musíme smířit s elektromotorem. Ten je podle oficiálních údajů automobilky nový a efektivnější, maximální výkon 100 kilowattů a točivý moment 260 Nm zůstávají totožné jako v minulosti. K dispozici jsou opět dvě verze dle délky. Kratší má 498 centimetrů, delší 533 cm. Výhodou je výška 190 centimetrů, díky níž se vejdete do naprosté většiny podzemních parkovišť.

K elektromobilu se vážou též dva různé akumulátory. Menší baterie s celkovou kapacitou 50 kWh vystačí až na 224 kilometrů, kapacitnější články se 75 kilowatthodinami zvládnou 350 kilometrů. Na stojanu s výkonem minimálně 100 kW menší baterii z 5 na 80 % dobijete za 38 minut, u větší to zabere pouze o sedm minut více. Nechybí ani možnost pomalého dobíjení skrze 7,4kW palubní nabíječku, kterou můžete vyměnit za výkonnější s 11 kilowatty. Ta plné doplnění energie u menšího akumulátoru zkrátí z 6 hodin a 43 minut na 4 hodiny a 50 minut, v případě větších článků pak 11 hodin a 20 minut na 7,5 hodiny.

Video se připravuje ...

Velká vnitřní prostornost a variabilita zůstávají. V závislosti na verzi Peugeot e-Traveller odveze 5 až 9 lidí, přičemž i v devítimístném provedení stále pobere 1500 litrů nákladu. V pětimístné konfiguraci můžete počítat až s rovnými třemi kubíky přepravního prostoru.

Ve srovnání se starší verzi novinka dostala přepracovanou masku s velkým logem automobilky, nové diodové světlomety se světelným podpisem připomínajícím trojici lvích drápů a nárazník optimalizovaný z hlediska ochrany a aerodynamiky. Jiná je také přístrojová deska s desetipalcovým středovým displejem a vyhřívaným volantem. Totožnou úhlopříčku mají také digitální palubní přístroje. Fotky interiéru ovšem Peugeot zatím nezveřejnil.

Samozřejmostí je také celá plejáda asistenčních a bezpečnostních asistentů v čele s rozpoznáváním dopravních značek, udržováním v jízdním pruhu, automatickým nouzovým brzděním s detekcí chodců a cyklistů a adaptivním tempomatem. Omlazený Peugeot e-Traveller dostal více portů USB. Nově má dva konektory typu C na palubní desce a dva na úrovni sedadel v druhé řadě. K dispozici máte také dvě 12V zásuvky (v odkládací schránce před sedadlem spolujezdce a v zavazadlovém prostoru).

Ondřej Šámal
Diskuze (18)

Doporučujeme

Avatar - WinDiesel
15. 11. 2023 10:32
Re: Peugeot
Já bych to vyjádřil ještě jinak. Malá auta s malým dieselem dělal u PSA a RSA 95 g CO2. Což bylo jen o 5 g víc než je požadavek pošuků z EK. Diesely vyřadili a od té doby prodávají strašně moc benzínů s vysokým CO2 hodnotami. Počítali prostě že prodají větší množství elektrozkratů, což se neděje. A tak byly flotilové emise vysoké a tak na oltář padly osobní verze Berlinga a spol. Teď se to české zastoupení snaží nahradit osobně-užitkovými verzemi, které mají homologaci pouze pro ČR a v podstatě nesmí za hranice.
Takže benzíny dělají v malých cca o 15 g víc CO2 a oni s tím bojují přes MHEV a PHEV, což ta auta šíleně zdražuje.
Prostě proč se to dá dělat jednoduše když ...
Avatar - del42sa
15. 11. 2023 09:09
Peugeot
Peugeot zkrátka nechce prodávat, tak zákaznící koupí jinde ;-)
Avatar - mariov8
15. 11. 2023 08:54
Re: Nesmysl
Tady není moc co zaspat, má to slušně přes 2,5t a hlavně přes 3m2 čelní plochu, tady funguje fyzika.

Elektrifikovat něco takového nedává velký smysl, když se chceme bavit o zajímavém dojezdu, nízké spotřebě a užitkových vlastnostech. Cílovka ty auta, a nejenom u nás, používá úplně jinak.
Avatar - WinDiesel
15. 11. 2023 08:53
Re: Nesmysl
Pokud sekta, tak Tesla :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] A pozor otroci Elonovi ať vám z rozčilení nepraskne žilka :-[] :-[] :-[]
Avatar - KANKUNEN
15. 11. 2023 08:43
Do očí bijící příklad,
kdy dochází k likvidaci vlastního úspěšného modelu z důvodu elektrifikace na špatném místě.