Populární crossover se do našeho testu vrátil s unikátní hybridní motorizací, tentokrát se nás ale rozhodl přesvědčit, že nadchnout umí i s nižší výbavou. A jak se mu to podařilo?
Takže prostě úplně jiné auto ;-)
Tohle je dejme tomu rodinné auto, s dostatečnou dynamikou a příjemnou spotřebou, dostatečně prostorné... proč ne. Jen je to drahý, ale co dneska není.
Myslím že hlavní motivace kupců hybridu je ekonomická a ne ekologická. 42% účinnost je hezká.
Jinak... QQ má akční ceník, 1.3mHEV (jasně, prostě normální benzín) 140k N-Connecta za 650, za 670 158k... tomu říkám slušná nabídka. :yes:
Ad motivácia: nie všetci, ja napr. vyberám SUV a zvažujem rôzne koncepcie, od čistého benzínu cez naftu po fullhybrid. Obstarávacia cena je samozrejme prvoradá, ale potom už ide viac o vlastnosti auta, ako jazdí, akú má dynamiku; spotreba a náklady na palivo sú na poslednom mieste. Takže ak bude hybrid dynamickejší a jazdiť príjemnejšie, ako čistý benzín, pôjdem do hybridu, ak nie, zvolím čistý spaľovák. Zatiaľ skúsenosti s HEV hovoria, že tá jazda na elektrinu je príjemná, jednak pri tých nízkych rýchlostiach čisto na baterky, ako aj pomoc elektra spaľováku od nízkych otáčok.
...jsou opět zmatlaná. Popis motoru se týká spalovacího tříválce, ale výkonové parametry patří elektromotoru. Mi to žádnou logiku nedává, a to přehlížím že nejvyšší výkon těžko bude při nulových otáčkách.
Fakt je takový problém napsat těch pár čísel správně ?
Sa skratka podaril... opat napisem ze za mna je to topka segmentu spolu s hrv ... len uz proste nestoji 18 litrov ako predchodca ale 27 ... ( a s hrv je to presne takisto ) a takto postupne sa ludom auta vzdaluju a vzdaluju ... az som zvedavy kam to nakoniec cenou dotiahnu a ako sa zmeni cielova skupina zakaznikov tych coraz drahsich nastupcov kedysi este vcelku dostupnych aut.. .. ale ked zvazime ze kusok schopnejsia fabia uz dnes stoji minimalne 17 litrov tak ano... potom je kaskaj paradna kupa a zakaznik tu moze nadalej kludne spavat...
Paci sa mi interier aj exterier kaskaja a chvalim aj dokonale proporcie a rozmery... to auto ma neskutocny smrnc... mne fakt ucaroval ... klobuk dole nissan ... :yes:
Jsem nějak pořád nestravil. Studený motor se taky musí zahřát. Je tam navíc generátor, který by mohl fungovat jako motor ale nemůže. Jen přináší další snížení účinnosti. To je divná technologie. Proč se zde machruje s krouťákem ICE to taky nechápu.
Taky nerozumím k čemu je dobré uvést celkem bezvýznamný údaj o krouťäku toho spalovaku a přitom zatajit v jaké rychlostí elektromotor vlastně poskytuje max. vykon
Juke je dnes uz razvorom aj kufrom len o chlp mensi od kaskaja ale da sa kupit podstatne lacnejsie ( uz od tych 20 litrov ) ... akurat ze tam mas len ten liter turbo pod kapotou.... ale v tejto triede kaskaja ci karoqu drviva vacsina tychto aut stejne jazdi s litrovym turbom pod kapotou a zda sa ze to zakaznikom vobec nevadi.... takze za cenu predosleho kaskaja dnes uz kupi clovek u nissanu juke... a za mna je juke uz fakt blizko kaskaja aj rozmerovo aj razvorom a mozno stoji za zvazenie ci vobec ten cenovy rozdiel voci len o kusok vacsiemu kaskaju stoji za to ... osobne by mi napr juke uz bohate stacil ... a tym padom mi je jedno kde a kam sa kaskaj posunul... ale inak chapem ze majitelom predosleho kaskaja to asi nie je celkom jedno kam sa aj cenou uz novy kaskaj posunul ... proste ak na to mas neriesis.... kaskaj ci hrv alebo naslapany t roc... zoberies co chces a hotovo... lacnejsie uz stejne bolo ... a bude o par rokov zase vsetko len drahsie a drahsie auta nevynimajuc...
Napr taky ford puma uz u nas citelne zlacnel ( v dnesnej dobe nevidany jav ) ... uz zrejme aj v predrazenom forde pochopili ze za 25 tisic cross velkosti fabie u nas nikto nekupi... momentalne je uz od tych 20-21 tisic a razom vsade citam clanky ze z pumy je jedna z najvyhodnejsuch ponuk segmentu.. a ono ozaj je to dobre auto a paci sa mi ... ale ked to proste raz prepisknes cenou tak aj z navonok bestselleru moze byt prepadak ... hlavne ak konkurencia ponuka to iste a za podstatne menej... ford sa sice s pumou poucil ale obavam sa ci ta "zachranna brzda" v jej pripade u nas uz neprisla neskoro...
Již 4 měsíce jezdíme tímto vozem. A jsme spokojení. S tou spotřebou to v teplých měsících bylo skutečně kolem 5 l/100km nyní horší asi 6.8.
Jinak v akci jubileum se dal pořídit právě ve výbavě n-connecta s Winter packem za nějakých 730tis. A to je skutečně skvělá cena... A pak ten poměr ceny výkon. Je téměř bezkonkurenční.
A na dálnici tě pak vezme kdejaká Fabka s foukaným 3hrnkem. Navíc 5-6,8l/100km umí kde jaký kompakt i s podobně silným motorem a nemusí mít elektrodoping ;-)
Autor clanku pise, ze spalovaci motor neni primo spojen s pohonem kol. Funguje spalovaci motor tak, ze je zcela nezavisly na zmacknutem plynovem pedalu? Mel bych napsat akceleratoru, protoze s plynem to fakt uz nema nic spolecnyho.
Pokud je zmíněný i omezený bezemisni provoz, tak nejspíše tam závislost nebude. Dá se ale přepokládat, že po vyčerpání kapacity toho miniakumulátoru (nejen) bude energii pro elektromotor vyrábět spalovak s generátorem, tj tam už určitá závislost zase bude.
Záleží jak velký výkon od soustavy požaduješ, pokud dáš podlahu, tak se benzíňák okamžitě vytočí na své maximum a v něm setrvá dokud auto nedosáhne Vmax 170km/h, pak otáčky klesnou někam do oblasti výkonu, který odpovídá udržování stabilní rychlosti 170km/h. Pokud pojedeš pianko po městě, tak ta reakce ICE bude s nějakým odstupem (když je plná baterka, tak může jít ICE do akce až se zpožděním třeba 15-20 sec) a samozřejmě ICE půjde jenom do takových otáček, které vygenerují dostatek výkonu aby se nevybíjela baterka.
Vidět/slyšet při požadavku na maximální akceleraci je to třeba tady https://www.youtube.com/watch?…
Ja si myslím, že full-hybrid je dnes pre mnohých zatiaľ ideálnym riešením a som s Hondou spokojný, ale zatiaľ mám odskúšané, že najlepšie prechody medzi spaľovákom a elektromotorom fungujú, ak ide o:
1. atmosférický motor s väčším objemom a bez potreby roztáčať turbo
2. štvorvalcový motor
Napríklad nikto ma nepresvedčí, že je lepšie mať v rodinnom hybridnom SUV turbo trojvalec 1,2 (áno, Espace) ako atmo štvorvalec 2,5 (RAV4).
Sám som z toho "akýsi zmätený", teória je jedna vec, testy píšu iné a vlastníci zase iné. Takže si pôjdem ten nisanovský systém hybridu vyskúšať osobne, aj keď o triedu vyššie v X-traili. Teoreticky sa mi ten systém pozdáva a mohol by mi v rodinnom SUV vyhovovať. Spotreba ma až tak netrápi, skôr mi ide o tú kultivovanosť a bezemisnosť pri nízkej záťaži a o dynamiku pri plnej a tých 204k, resp. 213k v štvorkolke by mohlo ísť už celkom pekne, na papieri rozhodne rýchlejšie ako fullhybridy konkurencie (RAV4, Kuga...). Uvidím po zvezení.
P.S. Tá Kuga s 2,5 atmosférou je tiež kandidát, s ktorým som jazdil, tak aspoň porovnám koncepcie.
X-trail vo verzii 4x4 cize 214ps jazdim od augusta a je to urcite podstatne lepsie ako bezne konkurencne hybridy. Dynamika aj jazdne vlastnosti. Auto ma z mojho pohladu len 3 negativa: vysoka spotreba na dialnici, ca 11litrov pri 140-150kmh, zla regulacia teploty AC a strasny zvuk FM radia (DAB a stream je OK). Inak pocitovo aj vybavou min o triedu lepsie ako RAV4 a spol.