Profi
Vladislav Valm
3
Pane Bednář kde jste přišel k tomu že v domichavaci jezdí závozník?
V textu se píše že vozidlo má něco přes 13 tun, pokud doplníme vodu 400kg dostaneme se k číslu 13,5tuny. Auto je třínápravové tzn povolená hmotonost 24 tun. Průměrný metr krychový betonu má 2350kg. Auto tedy uveze nco pod 4,5 m3 betonu. Dle typového označení ujede mix na jedno nabití 250km, v dalším se píše, že vozidlo pokud se otáčí buben ujede 200km, ale musí být nezatížený v dalším odstavci je zmíněn dojezd mezi 120 a 200km. Středni hodnota může být něco kolem 150km. Když vezmeme v úvahu, že stavba bude cca 15km daleko tak mix udělá 4-5 otočí. pokud budeme počítat to, že vozidlo musí točit bubnem pořád, navíc poku nakládá a čeká na stavbě tak navíc plným, zůstane na spíše 2-3 otoče. Berme na vědomí, že beton není hlína. a prostě vždy musí být energie na to aby se dostal na betonárnu a umyl se. Připomímám, že tyto data platí u nové baterie. Nabíjení během dne nevidím jako reálné, není na to čas ani potřebný příkon. takže umíte si představit že vozidlo které udělá 3 otoče, káždá za cca 1800Kč (aktuální cena za odvoz do 5m3) tím si vydlá 5400Kč dokáže uživit řidiče, elektřinu na dobití na leasing a případné opravy??
proc by trinaprava nemela mit celkovou 30t? Tatry to tak maj homologovany, pak by to bylo 13,5 + zminovanych 7m3 betonu.
Jinak u tedlech stavebnich stroju si ev nedovedu predstavit, jezdi to od rana do noci a cas jsou penize. Navic nalozenej mix zere klidne 80l nafty na 100km, jezdi to terenem, porad nekde ceka a toci, kratky trasy. To je snad realnejsi dalkova preprava nez tohle. Edit a jeste to jezdi pochopitelne porad prelozeny, takze tak ani neni prostor pro bezednou baterii
Jinak u tedlech stavebnich stroju si ev nedovedu predstavit, jezdi to od rana do noci a cas jsou penize. Navic nalozenej mix zere klidne 80l nafty na 100km, jezdi to terenem, porad nekde ceka a toci, kratky trasy. To je snad realnejsi dalkova preprava nez tohle. Edit a jeste to jezdi pochopitelne porad prelozeny, takze tak ani neni prostor pro bezednou baterii
Největší smysl aktuálně mají elektrický popelářský auta a dodávky, který jezdí prakticky pořád v obydlených místech, rozjíždí se, brzdí. Na stavební stroje i dálkovou dopravu je ještě čas, tam tolik nevadí, když smrdí někde na periferii. Ačkoli s blížícími se poplatky za emise je fajn, že se někdo už teď zabývá vývojem bateriových náklaďáků. :yes:
Jenze jsou k nicemu. Az bude mit takovy auto 3x takovy dojezd a levnejsi baterku, tak to bude mit smysl. Do te doby je to neprodejna zajimavost asi jako vodikovy osobak.
Asi tak, tohle by bylo dobrý pro betonování v nějakých čtvrtích lepšolidí, kde se řeší smrad a hluk. A nic takového v Česku nemáme, tady je dieselový smrad a hluk běžnou normou naprosto všude, i v těch nejlepšolidnějších lepšočtvrtích 😁 . Maximálně můžeme být rádi, když místo Tatry z 80tek, která nemá ani Euro0, přijede náklaďák, co má alespoň Euro4. 😁
Můžete být rádi, že nepřijede autojeřáb Praga V3S z roku 1972 nebo Tatra 148 z v roku 1974 😄
Když sem viděl poslední stavbu domečků pro lepšolidi (ceny 10,5-23,7 milionu) tak to stavěl Mercedes z 80. let a těžce oprýskaná Tatra 815 a zřejmě na odpolední střídačku tam dorazili slováci v Alfě Romeo 166 co hulila víc jak ta Tatra a ukrajinci v Transitu z 90. let 😄 😄 😄 😄
Když sem viděl poslední stavbu domečků pro lepšolidi (ceny 10,5-23,7 milionu) tak to stavěl Mercedes z 80. let a těžce oprýskaná Tatra 815 a zřejmě na odpolední střídačku tam dorazili slováci v Alfě Romeo 166 co hulila víc jak ta Tatra a ukrajinci v Transitu z 90. let 😄 😄 😄 😄
Je důležité rozlišovat kolik technicky vozidlo uveze a kolik může dle platné legislativy. 3-osý náklaďák může mít max 24t, 4-osy 32t
proč by na dobíjení nebyl čas a příkon? Copak jsou betonárky bez elektriky? Vždyť to pro ně může být další zdroj příjmu. Když tam stráví 20 minut, tak odeberou nějakých 40kWh. Denně se tam otočí 30 mixů, takže jsme 1200kWh, za 200 pracovních dní 240MWh. Pokud budou mít 2Kč/kWh marži, tak jsou půl míče ročně v plusu.
To je jednoduchy. EU zakaze spalovaci mixer a bude pak jen EV a cena se holt rozpocita do ceny betonu, takze nebude stat jeden mixer 1800 ale treba 7-8 tisic a je to vyreseny. Takhle nejak bych videl reseni soucasne neekonomicnosti provozu elektrickyho mixu v rukou soudruhu z Bruselu.
pokud vubec beton bude uz ten ma cement emisni povolenky co sroubujou cenu nahoru
Presne tak, v cementárňach (a nie len tam) neveriacky krútia hlavou na čo sa deje s e-povolenkami.
V stavebníctve by asi dával trochu zmysel aj ev mobilný žeriav.
V stavebníctve by asi dával trochu zmysel aj ev mobilný žeriav.
....navzdory „pouhým“ 401 koním špičkového výkonu skvěle zrychluje – ve sféře nákladních aut, samozřejmě. Nabízí totiž až 2.200 Nm točivého momentu....
Doporučil bych nepoužívat takové formulace. Jinak se někdo méně technicky zdatný může mylně domnívat, že zrychlení auta závisí na maximálním momentu motoru.
Doporučil bych nepoužívat takové formulace. Jinak se někdo méně technicky zdatný může mylně domnívat, že zrychlení auta závisí na maximálním momentu motoru.