Ja Toyotu nehejtuju.
Je to jedna z mych nejoblibenejsich znacek.
Nejsem zadny fanaticky zaslepenec....
Vadi mi pristup Toyoty (naprosto kapitalisticky pragmaticky) k BEV.
Na tom pristupu je spatny to, ze vypousti hejty az lzi v neprospech BEV.
At si propaguji sve (v ramci fosilu) pokrokove hybridy. Ale at neplivou na BEV.
Fandim Toyote bZ4X! :yes::yes::yes:
Odsuzuju greenwashing - Mirai.
Vodik se u nas vyrabi ze zemniho plynu a nedava vubec zadny smysl.
Vodik BY daval smysl snad jen pri prebytku obnovitelnych zdroju energie.
Tim netvrdim, ze vodik nedava smysl nikde.
Kazdopadne tvrdim, ze v mainstreamu dava mnohem vetsi smysl BEV.
Az Toyota prijde se svymi SSB, velmi rad si ji koupim. :yes:
Jenomze v tu chvili uz nikdo (krome tebe) nebude chtit hybrid... :D
Myslim, ze ano. Toyota mela s vodikem pockat.
Resp. uznat smysluplnost BEV.
Nicmene plany Toyoty na vodikova auta jsou temer nulovy.
Takze to vlastne dela. :D
PS S BEV muzes jezdit na zelenou (nebo alespon castecne - jadernou) energii i u nas dnes. S Mirai ne! Jediny co FCEV nelze uprit je (lokalni) bezemisnost. :yes:
Fakt si výstavní kus elektrofanatika. Právě takoví dělají zkraťákům v informačním prostoru nejvíc škody. Tak jen dál neubírej ve své zvrácené zkratopropagandě! :-[]:no:
“Udržet spalovací motory, auta by byla ještě čistší”
Kratkodobe ano, dlouhodobe ne.
Slepice a vejce. Protoze muzes uplne s klidem (ne levne) mit vsechnu energii z cistych zdroju treba za 50 let, jenze to by nebylo nic platny, kdyby vsechna auta na silnici mela spalovaci motory.
To je taky paradox :-!
Tahle civilizace už nemá k dispozici 50 let. V té době už bude ekonomicky i sociálně nahrazena. Toyota vi co dělá a ví dobře že na Evropu a její zanikající civilizaci se*r*e pes.
Tahle civilizace nema zadny problem tak ci onak.
Muzeme se na celou zelenou politiku vykaslat a bez problemu budeme fungovat stovky mozna tisice let.
A muzeme celi uplne zezelenat a taky to zadny velky problem nebude.
Zasadni omyl.
Staci jedno suché leto a neuroda a globálně propojeny svet ma obrovsky problem.
Podivej se co se stalo par mesicu zpet jen v ČR. Stacilo jen rict “vemte si doma svetr” a lide jsou ochotni spojitost s dablem…
Uz dnes ma mnoho oblasti sveta problem. Záplavy , sucha atd. Proc pred tak jasnou veci zaviras oci?
Nejsem Arese ani Windiesel. Ale snad mohu také přispět k demokratické diskuzi.
A) To určitě ne. Hlavním trhem Toyoty jsou USA a tam jsou emisní normy dlouhodobě mnohem přísnější než v EU. Každý motor, který splní limity EPA, může s prstem v nose jít do EU.
Samozřejmě je zde kategorie aut typu Yaris a Aygo, které se v USA neprodávají a je otázkou, na kterém trhu jsou emisní normy pro tato auta nejpřísnější.
B) Celosvětově určitě ne.
Vyložil bych si to tak, že ředitel české Toyoty tak trochu přistoupil na mainstreamovou interpretaci, která bere EU jako středobod automobilového vesmíru. Jenže to už skončilo. I Čína má přísnější emisní limity než EU.
Myslim, ze v rozhovoru zaznelo prilis mnoho osobnich nazoru (ktere korespondovaly s odmitavyxm postojem Toyoty k EV... ), ktere nedavaly zadny smysl...
jak dopadla firma Sony, když postupně zadávala výrobu dodavatelům.
Já již tady budu komentovat hlavně zatím velice slabá prodejní čísla BEV v Německu.
Tato čísla podle mě vyvolají příští rok pokles cen BEV, tipuji Teslu 3 za 900 000 jakmile se objeví nová Tesla Y.
So far this year, more than 564,000 new passenger plug-in electric cars have been registered in Germany, which is roughly 24 percent of the total volume. :yes:
Plug-in car registrations year-to-date (YOY change):
BEVs: 424,623 (up 38%) and 18% market share
PHEVs: 139,706 (down 44%) and 5.9% market share
Total: 564,329 (up 2%) and 23.9% market share
Toyota nestiha vyrabat hybridy, v USA idu totalne na dracku a v EU toyote predaje stupaju tiez. Ak aj niekedy budu SSD baterie, najprv pojdu do hybridov a plug-inov.
Toyota je kapitalisticka firma, ktora chce predat 10+ milionov aut rocne a na kazdom jednom zarobit. Nemam presne statistiku, ale je to mozno viac ako celosvetovy predaj EV.
Dopyt/ponuka funguje neuprosne, EV ma tucet problemov, ale najvacsim je chybajuci dopyt - je to ako predavat kabriolet na Aljaške - moze byt akokolvek dokonaly, ale nie je zaujem vo vyspelych krajinach.
A toyota predava celosvetovo, tazko si predstavit, ze obyvatelia Juznej Ameriky, Indie, Afriky, Oceanie atd. budu masovo kupovat EV, ked to nerobia ani bohati Amici a Europania. Cina je iny pribeh, tam je to polodiktatura a firmy su polostatne.
EV nie su ani zdaleka dokonale - za brutalnu cenu, s ani nie polovicnym realnym dojazdom oproti ICE, bez nabijacich stanic a s drahym nabijanim mimo domu ich takmer nikto nechce. Navyse ani nie su zdroje ako nerasty na hromadnu vyrobu EV v desiatkach miliovov kusov, dodavatelsky retazec je do velkej miery v rukach Ciny.
Co dodat, mozno pridu casy, ked budu EV dominovat, ale najblizsich 10 rokov to nebude a tie sa nedaju len tak prespat - treba predavat a inovovat auta, o ktore je zaujem.
Otazne je, co bude po 2035 a zakaze ICE. Podla mna sa ten termin posunie, lebo to nie je nijako realne. Alebo zostane, a bude krach a ludia chodit na starych autach pesi a burit sa. "Porucit" vetru a dazdu sa neda, ani z Bruselu.
Dalsou nevyhodou EV je, ze to nie je finalny produkt, t.j. ak je finalny, tak je velmi nedokonaly a podradny. Ak nie, je to produkt vo vyvojovej faze s rovnakymi problemami ako pred 100 rokmi - a byt testerom je plateny job, za ktory clovek dostava prachy, nie nieco, za co by mal platit. Ked si niekto kupi EV, bude ho chciet o xy-rokov predat - ale dovtedy budu novsie, lepsie, lacnejsie EV a prerobi na tom aj gate - clovek si spravidla nekupuje auto na cely zivot.