Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Podcast Za volantem: Je to paradox. Udržet spalovací motory, auta by byla ještě čistší

Do dalšího dílu Podcastu „Za volantem“ si David Šprincl pozval generálního ředitele značek Toyota a Lexus Martina Pelešku.
Zpět na článek
15. 11. 2023 18:03
15. 11. 2023 19:11
15. 11. 2023 21:17
15. 11. 2023 22:31
15. 11. 2023 18:27
15. 11. 2023 18:51
16. 11. 2023 22:53
17. 11. 2023 07:15
17. 11. 2023 10:48
17. 11. 2023 12:53
17. 11. 2023 15:56
17. 11. 2023 21:04
15. 11. 2023 20:26
16. 11. 2023 22:50
15. 11. 2023 19:04
16. 11. 2023 09:01
15. 11. 2023 18:03
Toyota lobby
Obvykly klise majici za cil dojit zlatou kravu Toyoty co nejdele.
:no:
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Roman Horký
15. 11. 2023 18:56
Re: Toyota lobby
Tvoje obvyklé hejty na firmu, která nastartovala ekologii v individuální mobilite. Taky paradox. Udus se svým fanatismem. Stejně je to jedno.
15. 11. 2023 19:11
Re: Toyota lobby
Ja Toyotu nehejtuju.
Je to jedna z mych nejoblibenejsich znacek.
Nejsem zadny fanaticky zaslepenec....

Vadi mi pristup Toyoty (naprosto kapitalisticky pragmaticky) k BEV.
Na tom pristupu je spatny to, ze vypousti hejty az lzi v neprospech BEV.
At si propaguji sve (v ramci fosilu) pokrokove hybridy. Ale at neplivou na BEV.

Fandim Toyote bZ4X!
:yes: :yes: :yes:

Odsuzuju greenwashing - Mirai.
Vodik se u nas vyrabi ze zemniho plynu a nedava vubec zadny smysl.
Vodik BY daval smysl snad jen pri prebytku obnovitelnych zdroju energie.
Tim netvrdim, ze vodik nedava smysl nikde.
Kazdopadne tvrdim, ze v mainstreamu dava mnohem vetsi smysl BEV.

Az Toyota prijde se svymi SSB, velmi rad si ji koupim.
:yes:
Jenomze v tu chvili uz nikdo (krome tebe) nebude chtit hybrid... :D
Avatar - JirkaVejrazka
15. 11. 2023 21:07
Re: Toyota lobby
Myslis, ze Toyota mela cekat az bude vodik prevazne zeleny, a teprve pak zacit vyvijet technologie pro jeho pouziti v automobilismu?

Nemela treba taky pockat az se budou tezit materialy pro baterie vyhradne ekologicky, nez zacala vyvijet hybridy?
15. 11. 2023 21:17
Re: Toyota lobby
Myslim, ze ano. Toyota mela s vodikem pockat.
Resp. uznat smysluplnost BEV.

Nicmene plany Toyoty na vodikova auta jsou temer nulovy.
Takze to vlastne dela. :D

PS S BEV muzes jezdit na zelenou (nebo alespon castecne - jadernou) energii i u nas dnes. S Mirai ne! Jediny co FCEV nelze uprit je (lokalni) bezemisnost. :yes:
15. 11. 2023 22:31
Re: Toyota lobby
Fakt si výstavní kus elektrofanatika. Právě takoví dělají zkraťákům v informačním prostoru nejvíc škody. Tak jen dál neubírej ve své zvrácené zkratopropagandě! :-[] :no:
Avatar - Barrichello
16. 11. 2023 14:21
Re: Toyota lobby
Kdo není s námi, je pro nám, vid neostalinistickej eurobolseviku

jiný barvy, stejný hesla a ideologie.

Kdo nemá rád EV je nepřítel lidu, že jo :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)
15. 11. 2023 18:27
Paradox
“Udržet spalovací motory, auta by byla ještě čistší”

Kratkodobe ano, dlouhodobe ne.

Slepice a vejce. Protoze muzes uplne s klidem (ne levne) mit vsechnu energii z cistych zdroju treba za 50 let, jenze to by nebylo nic platny, kdyby vsechna auta na silnici mela spalovaci motory.
To je taky paradox :-!
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Roman Horký
15. 11. 2023 18:51
Re: Paradox
Tahle civilizace už nemá k dispozici 50 let. V té době už bude ekonomicky i sociálně nahrazena. Toyota vi co dělá a ví dobře že na Evropu a její zanikající civilizaci se*r*e pes.
16. 11. 2023 22:53
Re: Paradox
Tahle civilizace nema zadny problem tak ci onak.
Muzeme se na celou zelenou politiku vykaslat a bez problemu budeme fungovat stovky mozna tisice let.
A muzeme celi uplne zezelenat a taky to zadny velky problem nebude.

V tuhle chvili je to vazne celkem jedno.
17. 11. 2023 07:15
Re: Paradox
Zasadni omyl.
Staci jedno suché leto a neuroda a globálně propojeny svet ma obrovsky problem.

Podivej se co se stalo par mesicu zpet jen v ČR. Stacilo jen rict “vemte si doma svetr” a lide jsou ochotni spojitost s dablem…
Uz dnes ma mnoho oblasti sveta problem. Záplavy , sucha atd. Proc pred tak jasnou veci zaviras oci?
17. 11. 2023 10:48
Re: Paradox
“ Uz dnes ma mnoho oblasti sveta problem. Záplavy , sucha atd.” - Stejně jako stovky a tisíce let předtím… ;-)
17. 11. 2023 12:53
Re: Paradox
Mereni tve tvrzeni nepotvrzuje.
17. 11. 2023 15:56
Re: Paradox
Zkus si tohle přečíst - https://cs.wikipedia.org/…Klimatické_změny - máš tam i zdroje ;-) Teda jestli to na tebe nebude moc písmenek :yes:
Avatar - Barrichello
17. 11. 2023 21:04
Re: Paradox
Ale jo, zjisti si něco o měření ledovců a jak už tály před 200-400 a 700 lety. To žádný spalovací motory nebyly.

Blbý co utopisto :-)
15. 11. 2023 20:26
Re: Paradox
Vyrobíš i ty čisté zdroje pouze energiemi a surovinami z čistých zdrojů? Pokud ne, tak by to "nebylo moc platný".
16. 11. 2023 22:50
Re: Paradox
Proc ne?
Ale prvni generaci samozrejme ne.
Mluvim o stovkach let.
15. 11. 2023 18:56
Otazka pro petrolheady
Zastupce Toyoty hovori o tom, ze se spalovaci motory uz dal nevyvijeji kvuli konci prodeje v r. 2035. :D

Takze jsou jen dve moznosti:
A) Toyota vyvijela spalovaky jen pro EU
B) Toyota dobre vi, ze spalovaky konci celosvetove

Nejaka odpoved o Arese nebo Windiesel? Jak si to mam vylozit?

Moje odpoved je B.
Rozbalit vlákno
3
15. 11. 2023 20:41
Re: Otazka pro petrolheady
Nejsem Arese ani Windiesel. Ale snad mohu také přispět k demokratické diskuzi.
A) To určitě ne. Hlavním trhem Toyoty jsou USA a tam jsou emisní normy dlouhodobě mnohem přísnější než v EU. Každý motor, který splní limity EPA, může s prstem v nose jít do EU.
Samozřejmě je zde kategorie aut typu Yaris a Aygo, které se v USA neprodávají a je otázkou, na kterém trhu jsou emisní normy pro tato auta nejpřísnější.
B) Celosvětově určitě ne.
Vyložil bych si to tak, že ředitel české Toyoty tak trochu přistoupil na mainstreamovou interpretaci, která bere EU jako středobod automobilového vesmíru. Jenže to už skončilo. I Čína má přísnější emisní limity než EU.
15. 11. 2023 21:27
Re: Otazka pro petrolheady
Ano, souhlas.

Myslim, ze v rozhovoru zaznelo prilis mnoho osobnich nazoru (ktere korespondovaly s odmitavyxm postojem Toyoty k EV... ), ktere nedavaly zadny smysl...
Avatar - Barrichello
16. 11. 2023 14:23
Re: Otazka pro petrolheady
Spalováky se nesutále vyvíjení, Stellantis právě na rh uvádí zcela nový řadový šestiválec :-) GM chystá také další nové motory.

LZES. Jako tradičně jen samé zelené lži.
15. 11. 2023 19:04
Toyota vidí,
jak dopadla firma Sony, když postupně zadávala výrobu dodavatelům.

Já již tady budu komentovat hlavně zatím velice slabá prodejní čísla BEV v Německu.
Tato čísla podle mě vyvolají příští rok pokles cen BEV, tipuji Teslu 3 za 900 000 jakmile se objeví nová Tesla Y.
Rozbalit vlákno
1
16. 11. 2023 09:01
Re: Toyota vidí,
So far this year, more than 564,000 new passenger plug-in electric cars have been registered in Germany, which is roughly 24 percent of the total volume. :yes:

Plug-in car registrations year-to-date (YOY change):

BEVs: 424,623 (up 38%) and 18% market share
PHEVs: 139,706 (down 44%) and 5.9% market share
Total: 564,329 (up 2%) and 23.9% market share

zdroj: https://insideevs.com/…les-october2023/
Avatar - KANKUNEN
15. 11. 2023 21:30
Zatím je to jednoznačně
Dacia Spring stojí jako dvě i20. Prostě opracovat železo na motor a převodovku nestojí ani půl baterky vozíčku na golf.
Rozbalit vlákno
5
15. 11. 2023 22:34
Re: Zatím je to jednoznačně
Krásné přirovnání! :-[]
15. 11. 2023 22:48
Re: Zatím je to jednoznačně
Muzes to vyjadrit konkretne?
Nebo ti mam pomoct?
https://www.visualcapitalist.com/…-batteries-cost/

LFP baterky stoji asi 100$ za kWh.
I kdyby to bylo 150$, tak dabelskych 28kWh Springa stoji 150x28=4.200$=96.600Kc.
Asi tak.

Pojmy vs dojmy...

Realna cena noveho Springa je do 390.000Kc.
Ne 540.000Kc.
Za 540 by si koupil Spring jedine idiot.
https://carvago.com/…cia-spring-33-kw

To taky lepe odpovida memu vypoctu...
Nez tvuj dvojnasobek ceny fosilu. :no:

Shrnovacka?
Ano, podle cenikovych (neprodejnych, stavenych leda na dotace) cen mas pravdu. To je asi tak vsechno...
Avatar - KANKUNEN
16. 11. 2023 06:59
Re: Zatím je to jednoznačně
Porovnáváš cenu guláše s masem na guláš.
16. 11. 2023 08:03
Re: Zatím je to jednoznačně
Tak on si žije ve své vysněném zeleném světě mimo realitu všedního dne ;-) Tak mu to přejme :-[]
Avatar - Barrichello
16. 11. 2023 14:25
Re: Zatím je to jednoznačně
Je to neostalinistický fanatický utopista propagující fantasmagorie a je placen Čínou.
15. 11. 2023 23:23
Kéž by všichni šéfové v automotive...
...uvažovali podobně rozumně a střízlivě, jako šéf českého zastoupení Toyoty... :-) :yes:
Rozbalit vlákno
1
16. 11. 2023 08:05
Re: Kéž by všichni šéfové v automotive...
Souhlas, GŘ Toyoty CZ je rozumný člověk :yes:
16. 11. 2023 09:36
EV vs. realita
Toyota nestiha vyrabat hybridy, v USA idu totalne na dracku a v EU toyote predaje stupaju tiez. Ak aj niekedy budu SSD baterie, najprv pojdu do hybridov a plug-inov.

Toyota je kapitalisticka firma, ktora chce predat 10+ milionov aut rocne a na kazdom jednom zarobit. Nemam presne statistiku, ale je to mozno viac ako celosvetovy predaj EV.

Dopyt/ponuka funguje neuprosne, EV ma tucet problemov, ale najvacsim je chybajuci dopyt - je to ako predavat kabriolet na Aljaške - moze byt akokolvek dokonaly, ale nie je zaujem vo vyspelych krajinach.

A toyota predava celosvetovo, tazko si predstavit, ze obyvatelia Juznej Ameriky, Indie, Afriky, Oceanie atd. budu masovo kupovat EV, ked to nerobia ani bohati Amici a Europania. Cina je iny pribeh, tam je to polodiktatura a firmy su polostatne.

EV nie su ani zdaleka dokonale - za brutalnu cenu, s ani nie polovicnym realnym dojazdom oproti ICE, bez nabijacich stanic a s drahym nabijanim mimo domu ich takmer nikto nechce. Navyse ani nie su zdroje ako nerasty na hromadnu vyrobu EV v desiatkach miliovov kusov, dodavatelsky retazec je do velkej miery v rukach Ciny.

Co dodat, mozno pridu casy, ked budu EV dominovat, ale najblizsich 10 rokov to nebude a tie sa nedaju len tak prespat - treba predavat a inovovat auta, o ktore je zaujem.

Otazne je, co bude po 2035 a zakaze ICE. Podla mna sa ten termin posunie, lebo to nie je nijako realne. Alebo zostane, a bude krach a ludia chodit na starych autach pesi a burit sa. "Porucit" vetru a dazdu sa neda, ani z Bruselu.

Dalsou nevyhodou EV je, ze to nie je finalny produkt, t.j. ak je finalny, tak je velmi nedokonaly a podradny. Ak nie, je to produkt vo vyvojovej faze s rovnakymi problemami ako pred 100 rokmi - a byt testerom je plateny job, za ktory clovek dostava prachy, nie nieco, za co by mal platit. Ked si niekto kupi EV, bude ho chciet o xy-rokov predat - ale dovtedy budu novsie, lepsie, lacnejsie EV a prerobi na tom aj gate - clovek si spravidla nekupuje auto na cely zivot.
Rozbalit vlákno
0