Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Jeep Avenger EV – Po stopách vážených porotců

Jeep Avenger má vážně přitažlivý vzhled v celku i detailech, opravdu mě baví svými jízdními vlastnostmi, hezky svítí a dá se vzít i do lehkého terénu, máte-li na to pneumatiky. Jenže jeho interiér trpí na řadu drobných ergonomických nedostatků, které se často připomínají, zejména trávíte-li za volantem víc času. Hledání důvodů, proč ho porotci Evropského auta roku zvolili vítězem, tak není jednoduché.
Zpět na článek
17. 11. 2023 17:13
17. 11. 2023 17:27
17. 11. 2023 17:43
17. 11. 2023 21:59
17. 11. 2023 22:25
18. 11. 2023 18:41
19. 11. 2023 11:19
18. 11. 2023 18:41
19. 11. 2023 11:19
21. 11. 2023 04:32
17. 11. 2023 12:50
Jeep po dálnici za 24,3 s malou baterkou,
VW ID.7 po dálnici 18,8 a s vetší baterkou.

Kdo bude chtít dojezd po dálnici, musí si kupovat aerodynamická BEV.
Rozbalit vlákno
1
17. 11. 2023 14:55
Re: Jeep po dálnici za 24,3 s malou baterkou,
Jj, stovkou v pravém pruhu mezi kamiony :-[] Kdo chce jezdit po dálnici, koupí si spalovací auto :yes:
17. 11. 2023 14:37
Hezké auto ale co nahradní díly
Hezké a poruchové auta měli by vám prodávat za tu cenu 2, 1+1 zdarma ,???
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Ja Prvni 123
17. 11. 2023 21:58
Re: Hezké auto ale co nahradní díly
Co to zase placas?
Co je na nem poruchoveho?
17. 11. 2023 22:24
Re: Hezké auto ale co nahradní díly
A jinak zdravej?

BTW - a to z Avengeru rozhodně nadšením nehýkám.
17. 11. 2023 17:13
Takže
tu máme auto, které ujede reálně tak 250 km, je nepohodlné a stojí přes mega. Je opravdu nějaký důvod ho kupovat?
Rozbalit vlákno
9
Avatar - Franta Dobro
17. 11. 2023 17:27
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - xxc
17. 11. 2023 17:43
Re: Takže
Áno, pokiaľ človek nenajazdí viac ako 250 km denne, požaduje tvrdší podvozok a páči sa mu.
Avatar - Ja Prvni 123
17. 11. 2023 21:59
Re: Takže
No, ale pak musi mit jeste jedno auto.
Pro pripad nahle, neplanovane potreby... a to se vyplatii!
18. 11. 2023 18:41
Re: Takže
Ne, to je pitomost.
19. 11. 2023 11:19
Re: Takže
To byl humor. Viz. ten smajlík.
18. 11. 2023 18:41
Re: Takže
Anebo jet v pripade neplanovany potreby treba taxikem. ;-)

Ja zatim po par letech s EV nemel asi zadnou takovou neplanovanou potrebu.
A musel bych byt idiot, kdybych si pro takovy potencialni situace kupoval dalsi auto...

PS Existovaly doby, kdy nekteri lide fungovali zcela bez vlastniho auta. :D Ve velkych svetovych mestech je to tak nekdy i dnes. Namatkou Berlin nebo New York.
17. 11. 2023 21:26
Za me super kara....
.... jen by teda mela stat tak max 750 ;-)
Rozbalit vlákno
30
17. 11. 2023 21:40
Re: Za me super kara....
Spíš max 500tis. a i tak by měla problém s prodejem …
Avatar - Mikesus
18. 11. 2023 08:12
Re: Za me super kara....
A to žiješ kde? V komunismu jsi zůstal? Dnes za 500 je standardní B segment. 750 za mne je adekvátní cena u B SUV. Jen by to chtelo vymenit ty fiat plasty v interieru za neco pohlednejsiho.. Ano ale 1M je úlet.
18. 11. 2023 08:15
Re: Za me super kara....
Jak píšu níže, ale víc jak 500tis bych za tuhle stavebnici malého auta Stellantisu nedal…
18. 11. 2023 18:45
Re: Za me super kara....
Ty by sis to za 499.000Kc vazne koupil?
:-O
17. 11. 2023 22:25
Re: Za me super kara....
Souhlas s ericsonem. 500...
17. 11. 2023 22:27
Re: Za me super kara....
hele za 500 by to nestihali vyrabet.... zas neblbnete, to by byl megahit.... 750 je cena pro nekoho kdo preferuje EV a ten Jeep se mu libi. 650 by byla vylozene nizka cena a 500 prodej pod naklady.
17. 11. 2023 22:35
Re: Za me super kara....
Jasný, trochu přeháním, ale je to zas mini auto. Víc bych za to nedal ;-)
Avatar - Mikesus
18. 11. 2023 08:15
Re: Za me super kara....
A jsme u toho. Ty bys za to víc nedal a proto to má tolik stát, jinak je to předražené. Cenotvorbu určuje trh a konkurence, ne člověk, který by si tak jako tak nekoupil
18. 11. 2023 08:29
Re: Za me super kara....
Taky se neprodává, ostatně 27ks za 3 měsíce prodejů je jasný ukazatel ;-) To jsou tak maximálně předváděčky a skladovky u dealerů…
Avatar - Mikesus
21. 11. 2023 04:33
Re: Za me super kara....
Taky však říkám, aktuální 1M je úlet a prodeje to potvrzují
18. 11. 2023 01:13
Re: Za me super kara....
Hele, tohle mi opravdu přijde jako adekvátní suma za stylovou nákupní tašku, druhé auto do rodiny.

Koukám na to z pohledu auta a souhrnu jeho užitných vlastností, nikoli z pohledu že to je EV.
Avatar - Mikesus
18. 11. 2023 08:18
Re: Za me super kara....
Za 500 je normální nákupní taška, ani ne stylová ani ne SUV, natož EV.
18. 11. 2023 08:31
Re: Za me super kara....
Co je stylového na skládačce od Stellantisu? Logo Jeep? To mi víc stylový přijde Yaris Cross teda, mimo jiné, celkem pohodové malé auto ;-)
Avatar - Mikesus
19. 11. 2023 15:58
Re: Za me super kara....
já neříkám, že je stylová.To byla reakce na příspěvek nadtím.
na Jeepu moc stylu už není, bohužel.
18. 11. 2023 11:09
Re: Za me super kara....
Taková nákupní taška je za 300-400. A dost lidí, kteří kupovali nová auta, mají problém i s tím.

Trh ukáže. Příští, možná přespříští rok.
18. 11. 2023 12:21
Re: Za me super kara....
Hele on to nepochopí bere auta na firmu, tj ještě si odečte 21% DPH. Normální člověk to udělat nemůže, takže dát přes půl milionu za malé auto je nesmysl ;-)
18. 11. 2023 13:27
Re: Za me super kara....
Zajímavé je, že je tady na diskuzích dost lidí, kteří taky podnikají, mají firemní flotilu a velmi často vlastní parádní káru - a chápou to.

Sám kupuji auta s odpočtem DPH přes 15 let, ač kniha jízd je vopruz, a chápu to.

Někdo nám (populaci) musí pomáhat např. v nemocnicích. Někdo musí učit naše děti. Někdo nás musí obsloužit v restauraci, spravit auto, nebo silnici. Jako opravdu to nefunguje tak, že když začneme všichni podnikat, tak budeme všichni bohatý. Abych parafrázoval knižní klasiku... ;-)
Avatar - Mokrous
18. 11. 2023 15:58
Re: Za me super kara....
Jsem rád, že si občas někdo vzpomene na ty obyčejný lidi, co dřou za suchý z nosu na ty čoráky nahoře, co jen machrujou, ale sami by nic z toho nedělali ani za 10ti násobek a navíc by toho 2/3 ani nesvedli.

Jinak kolik najezdíš? Víš, že existuje paušál 60 tis. ročně a nemusíš knihu jízd vůbec vést.
18. 11. 2023 17:45
Re: Za me super kara....
no a pak sou podnikatele co zvladnou 99% manualni prace svejch podrizenejch. A zvladnou to proto, ze je remeslnik vypekl
a nezbejvalo nic jinyho nez to udelat sam
Avatar - Mokrous
18. 11. 2023 18:50
Re: Za me super kara....
Samozřejmě výjimka potvrzuje pravidlo a taky jsem při rekonstrukci bytu pár "odborníků" vyhnal za řevu z bytu a dodělal si to sám, nebo to zadal někomu, kdo není vypatlaný howado. To je bohužel taky fakt.

Ale ruku na srdce, asi bys nechtěl denně stát na dešti v zimě v bordelu, nebo brousit ve slévárně, nebo lakovně, nebo cucat *** z jímky, nebo umejvat podělaný tlustý nemocný atd., za minimálku...
19. 11. 2023 08:15
Re: Za me super kara....
.... ale samozrejme, obyc. zamestnanci si vzdycky budou myslet ze my podnikatele nic nedelame. Zamestnavam 8 lidi a prekvapive, umim komplet jejich praci a jsem ve firme jediny, kdo to tahne dopredu. Ostatni jsou poctivi, udelaji co jim reknu, ale nic navic. Proto z toho mam dost penez a oni "jen" bezne platy. Pritom kazdy z nich by mohl mit 2x tolik a rad bych jim to dal, kdyby bylo za co.
19. 11. 2023 09:33
Re: Za me super kara....
Proto Ty jsi podnikatel a oni zaměstnanci. ;-)

Ale jinak naprosto chápu, co chceš říci.
18. 11. 2023 20:42
Re: Za me super kara....
Pevně doufám, že takto uvažuje drtivá většina lidí...

Každopádně - co vím já, tak ten paušál existuje, ale pokud uplatníš DPH, musíš knihu jízd vést právě kvůli DPH, paušál nepaušál...
Avatar - Mokrous
18. 11. 2023 21:16
Re: Za me super kara....
Kéž by...

Jinak jasan, já jen, že když nenajezdíš moc a jezdí ti to za 5/100 jako mě, tak potom jen účetní hodí do zúčtování mínus 60 a neřešíš ani cesťáky ani to DPH. DPH člověk řeší u auta, ale není potřeba ho řešit na palivu. Někdy.
18. 11. 2023 22:14
Re: Za me super kara....
Jo, jasně. To je pravda. Pokud nejedeš na paušál coby OSVČ. Pak jsou ti ty náklady na nic a uplatňuješ alespoň to DPH. ;-)
Avatar - Mokrous
18. 11. 2023 22:32
Re: Za me super kara....
Jo takhle. Nojo, na paušálech pak už zase nic do nákladů nedáš, no.
To záleží jak se ti vyplatí účtovat a co na to tvůj účetní.
Jinak kdo neprojezdí víc než těch 50 tisíc Kč ročně v palivu, tak zkrátka nedává smysl se s*át s papírama a DPH, když to můžeš dát do nákladů takto jako celek. V praxi to je někde okolo 20.000 km plus mínus autobus podle auta.
18. 11. 2023 22:46
Re: Za me super kara....
Ano, to je pravda. Pokud jedeš na náklady a ne na paušál, jasně. Myslim, že to máme vyladěné oba dobře. To "nevedení" knihy jízd po pěti letech od koupě auta ale závidím. :-)
Avatar - Mokrous
18. 11. 2023 23:20
Re: Za me super kara....
Já to mám rád jednoduchý, no :D
Avatar - Mikesus
19. 11. 2023 16:01
Re: Za me super kara....
co se dnes koupí za 300? moc toho není. Já držím palce Dacii za to, že stále vyrábí dostupná auta právě pro takové zájemce, které zmiňuješ, že hledají v dané cenovce. Já chápu, že někdo nechce dávat víc za auto, ale nechápu ty uplakánky, kteří když na něco nedosáhnou, tak všude kolem křičí, jak by se to mělo zlevnit.
jsou auta kolem 300? jsou, jen prostě nebudou mít SUV, nebudou mít moderní techniku atd.
19. 11. 2023 16:05
Re: Za me super kara....
Vlastně proč ne, jen by mi k tomu ještě seděla shrnovací plátěná střecha, jako m á tady Fiat 500 X, https://www.autoexpress.co.uk/fiat/500/356056/convertible-fiat-500x-dolcevita-confirmed-uk-market zvlášť k té žluté barvě by z toho byla hezká stylovka.
18. 11. 2023 10:33
Rozmaha se nam tady takovy nesvar....
.... rikat ze auto co meri 4,1 metru neodveze 4 dospele a ze to je miniauto do mesta.... tak nevim, bud to Stellantis postavil uplne blbe nebo autor testu a lidi v diskusi krapet prehaneji ;-)
Rozbalit vlákno
4
18. 11. 2023 11:13
Re: Rozmaha se nam tady takovy nesvar....
A to vlastně máš pravdu. Ovšem - malé to je a coby ICE to stojí skoro stejně jako Renegade hybrid se čtyřválcem, automatem a mnohem vyšší užitnou hodnotou. Proč by za to měl kdokoli chtít menší auto s tříválce, MT a 100hp?

Pokud to nemá být ta stylová nákupní taška tedy...
18. 11. 2023 12:56
Re: Rozmaha se nam tady takovy nesvar....
Otázkou je, co kdo považuje za “styl” ;-)
18. 11. 2023 13:19
Re: Rozmaha se nam tady takovy nesvar....
Hele, mě se Avenger líbí. Ale ano, to je otázka vkusu každého soudruha.
21. 11. 2023 10:23
Re: Rozmaha se nam tady takovy nesvar....
Celková délka vozu nemá na prostor uvnitř zas tak velký vliv. V tom je důležitější rozvor náprav, koncepce vozu a to, jak je postavený interiér. Krásným příkladem jsou americké koráby let sedmdesátých, které měří na délku třeba hodně přes pět metrů, ale s výškou 184 cm si "za sebe" sednu jen tak tak.

V avengeru nemám šanci si sednout "za sebe" absolutně žádnou, snad jen kdybych si sundal boty a dal si kolena pod bradu. Dítě by se za mě natěsno vešlo. Nebo, dobře, dospělý rozměrů dítěte, ale když se letmo rozhlédnu v redakci, málokdo tu je výrazně menší než já.
Avatar - Mokrous
18. 11. 2023 16:13
Geniální blinkry v zrcátkách
Jsem rád, že si autor všimnul jedné z mnoha "geniálních" vymožeností koncernu Stellantis.
I P508 měl tuto skvělou vymoženost a jízda v noci a ideálně v dešti stála za to.
Obraz "budíků" se zrcadlil ve bočních oknech nonstop, k tomu se náhodně rozsvěcovalo hlídání mrtvého úhlu i když nikdo kolem nebyl, světlo z blinkru oči doslova vypalovalo a člověk pak neviděl nic kolem a dokončil to obraz z věčně špinavých kamer, kde i když byly utřené, tak ve tmě a mokru nebylo vidět nic. Skutečně nic. Jen směs barevných skvrn. Opravdový zážitek.
Rozbalit vlákno
5
21. 11. 2023 10:27
Re: Geniální blinkry v zrcátkách
Tentokrát nejde o fakt, že blinkr v zrcátku je vidět z pozice řidiče (i když i to považuji, zejména v noci, za zbytečné blikající světlo do zkoušených očí), ale o to, že je vidět velmi silně. Volkswageny a některé další značky dokážou totéž udělat tak, že blinkr v zrcátku sice vidět je, ale jen lehce a ve tmě to není otravné.

Kamery obecně jsou poslední dobou problém - donedávna některé automobilky třeba uměly schovávat couvací kameru pod výklopné logo, takže když ji člověk potřeboval, byla čistá, ale kvůli trojímu obracení každé koruny, což vynucují emisní regule a nutnost sypat bambiliony do elektromobility, od těchto a podobných praktických řešení upouštějí. Přitom právě ona patří k věcem, které oddělují zrno od plev.

Peugeot 508 mě čeká v nejbližších dnech a samozřejmě s ním budu jezdit i ve tmě, tak jsem na něj zvědavý, díky za tip, na co se zaměřit.
Avatar - Mokrous
21. 11. 2023 13:54
Re: Geniální blinkry v zrcátkách
Za svoje, nebo firemní? Pokud služební od firmy, tak to znáš... "Darovanému koni i z ***e voní." A Už s faceliftem, nebo ještě původní? Každopádně přeju hodně štěstí.

Určitě napiš, když si vzpomeneš, jak jsi spokojený s ukazatelem stavu ostřikovačů, teploty oleje, s funkcí automatiky světel a jejich světelným obrazem (homogenitou), jak jsi spokojen s automatikou stěračů, hlídáním mrtvého úhlu, hlasovým ovládáním, vestavěnou navigací, pocitovou teplotou vs zobrazenou, ovládáním rádia, zobrazením všech variant displayů + jejich odrazy v noci na bočních sklech + ty blinkry. Na obraz z kamer v deštivé noci, ale obecně ve tmě jsem taky zvědav. Mrkni na slícování. U kombi si zkus sklopit sedačky z kufru.
Dále pak napiš, jak jsi spokojen s prostorem na pravé koleno, vzadu, v kufru, nad hlavou a s výhledem přes A sloupky i hranu střechy v kombinaci se zrcátkem. Dál co záda a krk po delších km. Pak napiš, jestli ti náhodou nepřimrznou dveře s bezrámovkama až bude takovýto mokrý +1℃ a v podvečer - 3℃ a všechny dveře nic... Atd. atd... Je toho víc.

Ale třeba jsem měl jen páteční kus a tvoje bude super. Design, odhlučnění, brzdy a komfort jízdy nebyly špatný. Nejlíp jí seděly rovný státovky.
22. 11. 2023 15:44
Re: Geniální blinkry v zrcátkách
Facelift, standardně novinářský na týden, stejně jako ten avenger :) Voda v ostřikovačích snad nedojde, přimrznutí ale s trochou štěstí vyzkouším - o víkendu má mrznout, ukazatel teploty oleje jsem zatím nenašel (to si nechám poradit, vážně - našel jsem jen teplotu vody jako možnost do osobního nastavení budíků, je to plug-in hybrid a na jedné straně má palivoměr, na druhé stav nabití baterie).

Na hlasové ovládání nemám u žádného auta trpělivost, tím spíš, že kdykoliv jedu s někým jiným v autě, musel bych mu říct "teď ticho, jdu hlasově ovládat auto", načež většinou následuje smích a pokusy mi do toho házet vidle místo kýženého ticha. Automatika stěračů mi ale u peugeotů dlouhodobě celkem vyhovuje v tom, že je buď komplet automat, tj. od 0 do rychlého chodu, nebo to člověk zapne na interval a "jen" délka toho intervalu je automatická. To, jak délka intervalu v jednom i druhém automatickém režimu odpovídá množství vody na skle, není zas tak špatné, aby se mi o tom chtělo psát, ve srovnání s řadou jiných aut.
Avatar - Mokrous
22. 11. 2023 18:06
Re: Geniální blinkry v zrcátkách
No nic, nějak jsem si neuvědomil, že si píšu s testerem :D :D :D :D :D

No ukazatel teploty oleje nenajdeš, pokud to FL nezměnil. Stejně jako ukazatel ostřikovačů.
To je přece pod úroveň frantíků se zabývat takovými malichernostmi.
A pokud ti to v dešti opravdu stírá podle množství vody na skle, tak jsi vylosoval lepší kus. Já to štěstí neměl a málem jsem se zabil. To samé automatika světel v noci. Atd.
Ale je fakt, že Tesla to má ještě mnohem horší.
23. 11. 2023 09:27
Re: Geniální blinkry v zrcátkách
Některé peugeoty mívaly v možnostech osobního nastavení přístrojového štítu i něco jako teplotu motoru, neklame-li mě paměť. Ale už si nepamatuju, jak blízko to bylo teplotě oleje. V každém případě, zrovna hybridy a PHEVy by teploměr oleje mít měly, i kdyby jen kontrolkou ve stylu modrá=studený, žádná=ok, žlutá=horký, červená=přehřátý, protože u normálního auta člověk tak nějak odhadne, že po 10-15 km jízdy je olej ok, ale u hybridních aut z těch 10-15 km běží motor třeba polovinu času.

Z tesel jsem zatím řídil jen 3 před modernizací, a to ještě příliš krátce na to, aby mě stihlo vytočit šílené ovládání... všeho.