Tatru 603 z let 1956 až 1975 mají mnozí Češi stále spojenou s nejčastějšími uživateli, tedy vládou komunistické ČSSR i nižšími patry státní správy a moci.
To je nádherný auto, fakt pecka příběh i video. Moc díky majiteli i panu Vaculíkovi. Moc jsem si video užil. Určitě se kouknu znovu :yes: Snad budou i další díly někdy v budoucnu, Citroën, Simca nebo cokoli jiného :-)
Až na to, že původně vývoj tohoto auta soudruzi zakázali, takže ho Tatrovácí museli zpočátku vyvíjet tajně, v přísné ilegalitě v pražské konstrukční kanceláři, podobně jako tomu bývalo za Protektorátu třeba v případě Aero Minoru či Jawy Péráku.... :-O:-O:no::no: Jinými slovy i v případě T 603 se potvrdilo, že pokud se v československém komunistickém režimu něco hodně povedlo (ať už se jednalo o nějaký průmyslový výrobek, nebo třeba film, mimořádný sportovní výkon či expediční cestu), došlo k tomu většinou nikoliv DÍKY, ale naopak NAVZDORY tomu zločinnému systému, který se nějakým mimořádně nadaným a šikovným lidem podařilo nějak obejít či přechytračit...
presne tak
navic t603 postavili lidi odkojeny prvni republikou
podobny to je s D1, kdy nekteri tvrdi, ze se postavila DIKY komunistum
ale ve skutecnosti se postavila NAVZDORY komunistum
a v dobe, kdy tady byla jedina funkcni dalnice mezi pha-brno-bava, tak nasi Zapadni sousede meli dalnicni sit vpodstate postavenou
kazdej rok komunisticky devastace se bude napravovat 2 roky
takze jeste pul stoleti
nejsme ani v pulce
díky za to že pan majitel "šestsettrojku" zrenovoval
neméně díky za to že ji Vaculíkovi půjčil, no a samozřejmě
díky Vaculíkovi za X-celentní reportáž...
Nicméně.. (to by bylo aby šťoural něco nenašel ;o)...
/v dobrém a věcně/
Chybí mi některé detaily které jsem buď přeslechl anebo se na ně nedostalo.. je taky možné že "už nejsou v módě" ale u reportéra který jede tzv. "starou školu" bych je očekával....
- Objem motoru....? nevím možná jsem přeslechl (2500 ccm)
- konstrukční koncepce motoru
• podčtverec / nadčtverec..?
• kompresní poměr..
• klika "do kříže" anebo "na plocho" ..? (tady nevím, někde jsem se o tom s někým bavil když jsem chválil zvuk t613 - prý to je zejména tím, ale už jsem nikdy nenarazil na diskuzního partnera který by to potvrdil anebo popřel..)
• průběžné srovnání motoru t603 a t613 - například 613 vyžadovala zásadně "super" jinak velice snadno začal motor "chrastit", 613 (konkrétně čtverka) měla ve 4 rychlostní verzi poměrně špatně rozvržené převodové poměry (propast mezi 2 a 3 stupněm) atd atd.. jistě jsem si nevzpomněl na vše..
- byla 603 startovatelná klikou přes otvor v zadním čele....?
- servisovatelnost motoru..? (jednou jsem byl svědkem výměny spojky u 613, a byl to šok když volným tempem dokázal mechanik zcela vymontovat celý agregát za slabou půlhodinku - přitom vpohodě kouřil a povídal si se mnou.. >> u vládního vozu jedinečná věc - pokud by byl k dispozici rezervní agregát, byla by celá výměna otázkou cca dvou kafíček a jednoho doutníku)
- hlučnost a praktické zkušenosti nezávislého topení
• komfort..?
• rychlost startu?
• spotřeba?
• provozovatelnosti bez chodu motoru [dobíjení]..?
já vím že byl tady "bufík" odstaven ale pokud o něm ty informace jsou.. ?
Případně další srovnání s t613... jízdní vlastnosti, spotřeba.. atd..
Nechci šťourat ale tohle třeba vyplývá z toho že mám osobní zkušenost s tou šestsettřináctkou ale žádné bohužel se šestsettrojkou..
Buď jak buď, díky za krásnou reportáž a držím palce inadále.
RM