Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu
Tatra 603
Tatra 603
Tatra 603
Tatra 603
108 Fotogalerie

Martin Vaculík prohnal legendární Tatru 603 v křivoklátských lesích

redakce AUTO.CZ

Tatru 603 z let 1956 až 1975 mají mnozí Češi stále spojenou s nejčastějšími uživateli, tedy vládou komunistické ČSSR i nižšími patry státní správy a moci.

Zároveň jde však o technicky zcela výjimečný stroj. Poslední z rodu aerodynamických limuzín s motory V8 za zadní nápravou, tedy nástupce slavných typů 77 a 87. Model 613, který šestsettrojku v roce 1974 nahradil, už má jinou mechanickou koncepci (motor na zadní nápravě) a zcela odlišné tvarové pojetí. Byť první provedení, takzvané chromky, už jsou také velice cenné, tak pro většinu lidí je stále daleko líbivější aerodynamický model 603.

Společně s modelem 87 jde o jediné československé poválečné vozy, které jsou slavné a předmětem zájmu sběratelů i v zahraničí. Ceny původních či profesionálně restaurovaných kusů, zejména z první série, už přesahují 3.000.000 Kč.

Zajímavá a plně funkční auta jsou dávno v rukou sběratelů, kteří dobře vědí, co mají. O své vozy se samozřejmě bojí a obecně také nemají důvěru v mladší řidičskou generaci, že by vůz uměla správně ovládat. Když už nějaké video vznikne, tak řídí sám majitel a předvádí velmi opatrnou jízdu. O jízdních vlastnostech vozu se toho člověk moc nedozví.

Martin Vaculík měl to štěstí, že narazil na sběratele Jaromíra Kafku, který mu Tatru normálně půjčil k regulérnímu testu. Vzniklo s jistotou nejlepší novodobé video o Tatře. Pohodlně se usaďte, má téměř hodinu. A zesilte si hlasitost.