Novinky
Přihlásit pro přidání komentáře
Arese
U Mercedesu není nad diesely!
https://www.autoforum.cz/…modely-propadly/
Elektroúplatky končí!
https://www.autoforum.cz/…-z-kapes-jinych/
Elektroležáky se utěšeně množí na skladech
https://www.autoforum.cz/…t-dele-nez-loni/
Nizozemský stát káže vodu, pije...naftu!
https://www.autoforum.cz/…obycejnym-lidem/
Zákazník coby obtížný hmyz - u Tesly
https://www.autoforum.cz/…du-se-standardy/
Následky elektrofanatismu u Fordu jsou čím dál drtivější...
https://www.autoforum.cz/…koro-o-polovinu/
Teslí Potěmkinova vesnice
https://www.autoforum.cz/…nikdo-ani-jednu/
Elektrohujeři, těšte se!
https://www.autoforum.cz/…raci-46-procent/
"Pěkné" vyhlídky!
https://www.autoforum.cz/…le-o-95-procent/
https://www.autoforum.cz/…modely-propadly/
Elektroúplatky končí!
https://www.autoforum.cz/…-z-kapes-jinych/
Elektroležáky se utěšeně množí na skladech
https://www.autoforum.cz/…t-dele-nez-loni/
Nizozemský stát káže vodu, pije...naftu!
https://www.autoforum.cz/…obycejnym-lidem/
Zákazník coby obtížný hmyz - u Tesly
https://www.autoforum.cz/…du-se-standardy/
Následky elektrofanatismu u Fordu jsou čím dál drtivější...
https://www.autoforum.cz/…koro-o-polovinu/
Teslí Potěmkinova vesnice
https://www.autoforum.cz/…nikdo-ani-jednu/
Elektrohujeři, těšte se!
https://www.autoforum.cz/…raci-46-procent/
"Pěkné" vyhlídky!
https://www.autoforum.cz/…le-o-95-procent/
Trofim Lysenko
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Pirát! To hovoří za vše. :-O :-O :-O :no: :no: :no: :no: :no: (Bohužel tu nemáme blijící smajlík).
jak tu nekdo psal, odkazovat na autoforum je jako chodit s curakem na cele…
Je skvělé, jak tento "politicky nekorektní" autoweb leží elektrofanatikům v žaludku. :-) Tolik zloby a vulgarity! :-[] :-[] :-[]
Nemuzu mluvit za elektrofanatiky, EV jsem nikdy neridil. Ale obavam se, ze to nesouvisi s politickou korektnosti, ale spis s tim, ze prakticky kazdy clanek na tom webu (mel jsem moralni silu precist asi tri) je zjevne manipulativni a bud si veci primo vymysli, nebo prebira veci ktere si vymyslel nekdo jiny. Obcas se to potka i s nejakymi fakty, ze kterych je pak peclive vybirano a z komara udelan velbloud.
Bohuzel, vetsina veci manipulativni neni. Ja mam za sebou po roce 10000 elektrických kilometru a elektricke vystrizliveni. Kromě patálii s nabijenim i pád hodnoty auta za rok pres pul milionu. Auto stalo pres 1.5 a jeho soucasna cena po roce je min nez 1m. I na to af upozornoval a na spoustu dalsich veci
Spalil ses. Bohuzel na nejvetsi nevyhode EV. A sice jejich rychlem vyvoji a tim zpusobenym poklesem ceny (jestlize nenakoupis skutecne vyhodne).
Toyota ma aktualne na skladovky bZ4X slevu 300.000Kc! To hodnote ojetiny neprida.
Mrzi me, ze jsi za ni dal tolik. Ke vsemu se jedna o prvni EV Toyoty s detskymi nemocemi - viz 12V baterka...
Na druhou stranu kvuli tomu hejtovat EV nemusis.
Toyota je bohuzel automobilka primarne zamerena na fosily.
Toyota ma aktualne na skladovky bZ4X slevu 300.000Kc! To hodnote ojetiny neprida.
Mrzi me, ze jsi za ni dal tolik. Ke vsemu se jedna o prvni EV Toyoty s detskymi nemocemi - viz 12V baterka...
Na druhou stranu kvuli tomu hejtovat EV nemusis.
Toyota je bohuzel automobilka primarne zamerena na fosily.
Me to nemrzi. Nehejtuju. Elektromobilita dosahla vrcholu a bude nasledovat pád. Uzitne nedostatky, ukonceni vyhod, dotaci. To je prostě fakt.
Toyota si dal vlastni gol. Mezitim co jsem menil auta po 4 az 5 letech, tuhle si nechám dokud bude jezdit. A k ni uz jen oldtimery a youngtimery. Zadny novy jebky s asistentama, internetem a blbostma co nikdo nepotrebuje.
Toyota si dal vlastni gol. Mezitim co jsem menil auta po 4 az 5 letech, tuhle si nechám dokud bude jezdit. A k ni uz jen oldtimery a youngtimery. Zadny novy jebky s asistentama, internetem a blbostma co nikdo nepotrebuje.
JirkaVejrazka
Posledni dobou u clanku tykajicich se aut Toyoty nedokazu poznat, jestli je to jen prepis tiskove zpravy vyrobce/prodejce, nebo se autor pokusil autem i jet.
Cele to pusobi tak, ze se v clanku nesmi objevit cokoli negativniho, nedejboze kritickeho.
Cele to pusobi tak, ze se v clanku nesmi objevit cokoli negativniho, nedejboze kritickeho.
:yes: :yes: :yes:
Jinymi slovy pro odpurce:
Zaruka deset let a MILION! kilometru na baterku.
:-O
Kdo z vas to (u spalovaku) ma??
:D
Takze proboha uz prestante sirit bludy o vymenach baterek, neznali petrofilove. Dnesni baterky vydrzi vic nez zbytek EV...
PS Zaruka (tak jako u tvyho fosilu... ) nerovna se zivotnost! Nezamennovat.
todle ma kolega podobne stary a najeto 120 a je to vic v nouzi nez v beznym provozu. Koyota to dycky necha stat na parkaci mesic nez do toho doleje chcanky vystavi fakturu a vyskladni. Za dva dny je to v nouzi zas, tak fakturu dobropisujou. Ted ma Hiluxe, tak sem zvedavej co predvede ten
Mám 3 známych s týmito novými Hiluxami a zatiaľ u všetkých spokojnosť.
Na hildu jsem zvedavej ale bylo to za tak super penize ze neni stejnak co resit
Ta malá by nehlásila PA080 :-)
V popisu píšou, že při eko jsou omezené reakce na plyn, o baterií nic. Při sport by baterie měla udržovat vyšší úroveň nabití.
Zajimave je ze se malokde se zmiňují dalsi docela klicove vlastnosti auta, na ktere amateri na auto cz neprisli.
https://youtu.be/VW4HchTLm0I?si=NkVdlN9-E7Ty-tu2
Druhy rozdil je klimetizace a asi i topeni, kdy rezim Eko nastavi nejaky uspornejsi rezim.
Studoval jsem to docela hodne a nic o jinem pristupu k baterce jsem nikdy nevidel. Mas k te informaci nejaky overitelny zdroj prosim? Docela by me to zajimalo.
Podle mne je realne s tim najet 30-40k rocne
při těch furt dost krátkých dojezdech je snížení na 70% docela mizérie
90% po milionu km je nesmysl.
nevím jestli se milion km týká taky těch 70% ?
V každém případě 70% uvádějí shodně snad všichni ostatní výrobci, včetně těch co dávají záruku jen 160 tis.km
Kdyz budes baterku setrit, vydrzi klidne 20 let.
Vždyť tím kvalitu svých baterek před zákazníky hrubě shazují. Nebo je to jinak ?
Je to tak tezky pochopit?
Jakou jsi mel zaruku na motor na tvym aute???
Jinak poslední auto co jsem kupoval mělo záruku 4 roky / 200 tis.km na celé auto včetně motoru.
Samozřejmě záruku stoprocentní, určitě nepovolovala zhoršení zásadních parametrů o desítky procent jako mají EV.
Zaruka na motor zhorseni parametru taky povolovala.
Jelikoz tezko budes po 200.000km reklamovat motor, ze ma na dyno o 10% nizsi vykon....
Za druhe.
Proc nemas na motor zaruku deset let a milion km?
Dobry motor s dobrou udrzbou a ohleduplnym zachazenim by to taky vydrzel.
A o to je. Co je na tom tak tezky pochopit??
Realita vypada takto:
https://electrek.co/2023/04/25/tesla-update-battery-degradation/
Tesla gives update on battery degradation: only 12% after 200,000 miles
To je 88% SoH po 320.000km!!!
To uz je spousta spalovaku na odpis.
Znam lidi, co menili motor u fosilu po 200.000km. Nektery motory fosilu vydrzi 500.000km. Ale u EV je na 1.000.000km ZARUKA!
Ještě jednou - říkáš že baterky mají vysokou životnost i při brutálním zacházení. Já se ptám, proč teda výrobci udávají po 160 tis.km jen 70%.
Proč tuhle záruku nezvýší třeba na 85% nebo ještě výše, když vědí (nebo to víš ty) že to baterky s přehledem vydrží ? Proč výrobci tak moc podhodnocují kvalitu baterií před svými zákazníky ?
Protoze vyrobce sice muze vedet ze svych vypoctu a testu, ze baterka bude na 85% ale statistika je potvora a asi se najde nejake procento baterek ktere slezou pod 80% (zatimco jine nepodlezou 90%). A pri milionu vyrobenych kusu aut a pripadne zaruce na 80% bys mel najednou desetitisice zakazniku, kde tu zaruku musis resit. Takze z hlediska vyrobce (a jeho pravniku a risk managementu) je mnohem lepsi dat tu zaruku na bezpecnych 70%.
Ale to není jádro problému. DonVito tvrdí, že baterky jsou dnes tak vynikající, že s přehledem snesou i hrubé zacházení a vydrží milión km. Ty říkáš, že existuje nemalé procento baterek, které to nevydrží. Tj. že je tam značný rozptyl kvality.
Zkuste si udělat jasno, kdo má teda pravdu
Nikde jsem nepsal, ze baterky nevydrzi. Jenom ze nejsou vsechny baterky stejne a jejich opotrebeni bude nejakym zpusobem kopirovat Gaussovu krivku, a tim padem bude par procent, ktere na tom budou vyrazne hur, nez vetsina. Nic o milionu km jsem nepsal.
Tak jako tvuj motor nevydrzi ani 10.000km, kdyz ho budes provozovat na okruhu.
Nechapu, proc tolik resis zaruku u (mnohem spolehlivejsich) baterek, kdyz u motoru ji neresis!
Nedává mi to moc logiku
ale nechme toho, nikam to nevede.
Opotrebeni neni linearni!
Konecne. Diky.
Pokud vim, prvnich pet procent je rychlych.
Pak by baterka mela klesat cim dal pomaleji.
Ale opet zalezi na zpusobu pouzivani.
Nabijeni do 80% by u NMC mela byt samozrejmost.
Na 100% si nabijes jen pred delsi cestou.
A nenechavas (opet krome cestovani) auto vybijet pod 20%.
Vsechny tyhle zasady neni problem dodrzovat pro naprostou vetsinu ridicu.
Zaruka neni zivotnost, viz spalovaky.
Zaruka musi vydrzet i spoustu extremu, aby na ni automobilka neprodelala kalhoty.
Kdyz se k fosilu i k EV budes chovat hezky, prezije zaruku nasobne.
;-)
Jsou věci, které jsou jasně spotřebka a nikdo o tom nediskutuje... typicky pneumatiky, brzdové destičky, stěrače.
Pak jsou věci, které už tak jasné nejsou... třeba tlumiče, baterka, spojka... ale taky většina rozumí tomu, že v závislosti na používání ty tlumiče nemusí být na pořád, respektive že podléhají opotřebení a jejich funkčnost se postupně zhoršuje.
Tvoje auto mělo zřejmě záruku na vady, ne?
Výjimkou jsou právě ty akumulátory do EV, kde se dává záruka i na opotřebení. Proto že baterky jsou extrémně drahé a jejich opotřebení může být taky docela výrazné a kriticky ovlivňuje použitelnost EV
Diky! :yes:
ne, ovšem u nadměrného opotřebení ano
ano
ano i tehdy, kromě případů že ji někdo fakt surově spálí
PS: on Swift má takovou vlastnost, že se bez plynu nerozjede, vyžaduje to trošku cviku...
Reálnou zkušenost s uplatněním záruky u půlroční bZ4X má Zetti, detailně zde popisovanou několikrát.
Nenech se vysmat.
Sorry.
Argumenty odpurcu EV jsou cim dal ubozejsi.
:no: