Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Toyota bZ4X: Výlet za nulovou hranici

Na roadshow po Česku, která se na konec listopadu stěhuje do Plzně, Prahy a Brna, se můžete zdarma svézt i Toyotou bZ4X.
Zpět na článek
22. 11. 2023 10:18
22. 11. 2023 10:40
22. 11. 2023 12:05
22. 11. 2023 14:10
22. 11. 2023 15:50
22. 11. 2023 18:16
22. 11. 2023 18:41
22. 11. 2023 18:45
23. 11. 2023 12:07
22. 11. 2023 14:25
22. 11. 2023 10:48
22. 11. 2023 10:51
22. 11. 2023 11:09
22. 11. 2023 11:12
23. 11. 2023 09:27
23. 11. 2023 10:53
23. 11. 2023 14:30
23. 11. 2023 17:12
24. 11. 2023 08:49
22. 11. 2023 14:43
22. 11. 2023 10:18
Vydrz baterie
"dodatečný program prodloužené péče o baterii má platnost až deset let provozu s omezením na milion kilometrů při absolvování každoroční prohlídky elektromobilu."
:yes: :yes: :yes:

Jinymi slovy pro odpurce:
Zaruka deset let a MILION! kilometru na baterku.
:-O

Kdo z vas to (u spalovaku) ma??
:D

Takze proboha uz prestante sirit bludy o vymenach baterek, neznali petrofilove. Dnesni baterky vydrzi vic nez zbytek EV...

PS Zaruka (tak jako u tvyho fosilu... ) nerovna se zivotnost! Nezamennovat.
Rozbalit vlákno
64
Avatar - speedfred
22. 11. 2023 10:28
Re: Vydrz baterie
U Toyoty Proace som mal záruku "len" 5r alebo 1.000.000km.
22. 11. 2023 10:38
Re: Re: Vydrz baterie
Mas to v dizly? Ze vraj sa v tom japonci hrabali a je to najnespolahlivejsia cast auta. Mam tu jedno nove, tak len co mam cakat v buducnosti
Avatar - speedfred
22. 11. 2023 10:58
Re: Re: Vydrz baterie
Áno, 180PS dízel s automatom. Po viac ako 5 rokoch zatial v poriadku a to na to jazdia občas iné zvery.
22. 11. 2023 11:11
Re: Re: Vydrz baterie
kecas, jako fakt?
todle ma kolega podobne stary a najeto 120 a je to vic v nouzi nez v beznym provozu. Koyota to dycky necha stat na parkaci mesic nez do toho doleje chcanky vystavi fakturu a vyskladni. Za dva dny je to v nouzi zas, tak fakturu dobropisujou. Ted ma Hiluxe, tak sem zvedavej co predvede ten
Avatar - speedfred
22. 11. 2023 11:32
Re: Re: Vydrz baterie
Fakt, až na nejaké oderky a ťukance stále jazdí.
Mám 3 známych s týmito novými Hiluxami a zatiaľ u všetkých spokojnosť.
22. 11. 2023 12:57
Re: Re: Vydrz baterie
klikar!!

Na hildu jsem zvedavej ale bylo to za tak super penize ze neni stejnak co resit
Avatar - Ozzman
23. 11. 2023 07:28
Re: Re: Vydrz baterie
Fred není relevantní zdroj, tomu funguje i Alfa :D
Avatar - speedfred
23. 11. 2023 17:44
Re: Re: Vydrz baterie
:-! :-! a nekľakol ani ecoboost ale nefungoval VW.
22. 11. 2023 12:15
Re: Re: Re: Vydrz baterie
Dik za info
22. 11. 2023 10:40
Re: Vydrz baterie
Jasně, můj Prius měl na baterku záruku 12 let a hádej jak dlouho vydržela? Co myslíš? A myslíš si, že ty baterie v EV budou přežívat svoji záruku 2-3 násobně? Protože pokud ne tak budou ta EV po záruce neprodejná.
Avatar - JirkaVejrazka
22. 11. 2023 11:59
Re: Vydrz baterie
Mne vydrzela 13 let. Pak sla na otestovani, zjistilo se ze je v poradku a o par tydnu pozdeji jsem auto prodal dealerovi Toyoty.
22. 11. 2023 12:05
Re: Vydrz baterie
Ona je obvykle otestována jako OK ještě den předtím, než se objeví "Check hybrid system" PA080.
Avatar - pradeda777
22. 11. 2023 13:18
Re: Vydrz baterie
12V baterka u Toyoty vydrží max. 10 let. Vyzkoušeno!
Avatar - JirkaVejrazka
22. 11. 2023 14:06
Re: Vydrz baterie
O te ale nepisu, tu jsem za tech 13 let menil dvakrat. Psal jsem o baterce hybridniho systemu.
22. 11. 2023 14:10
Re: Vydrz baterie
Všichni tady píšeme o té velké baterce :-)
Ta malá by nehlásila PA080 :-)
Avatar - pradeda777
22. 11. 2023 15:38
Re: Vydrz baterie
Ok. V C-HR mám malou trakční teprve od března.... :-! Dobije se celkem rychle, ale ještě rychleji je zase skoro prázdná.... :D
22. 11. 2023 15:50
Re: Vydrz baterie
Jestli chceš v hybridním CH-R šetřit trakční baterii aby déle vydržela, tak nejezdi na EKO. Rozdíl ve spotřebě oproti NORMAL je minimální. Rozdíl v huntování trakční baterie je ale značný. Jinak chválím výběr krásného stylového auta se skvělým pohonem :yes:
22. 11. 2023 18:16
Re: Vydrz baterie
V čem je přesně ten rozdíl mezi eko a normál?
Avatar - Roman Horký
22. 11. 2023 18:26
Re: Vydrz baterie
Eko využívá baterii ve větším rozsahu vybití a nabití než normal. Tím ji více huntuje.
22. 11. 2023 18:41
Re: Vydrz baterie
Takže teoreticky by byl nejlepší režim sport?
V popisu píšou, že při eko jsou omezené reakce na plyn, o baterií nic. Při sport by baterie měla udržovat vyšší úroveň nabití.
Avatar - Roman Horký
22. 11. 2023 18:46
Re: Vydrz baterie
V podstatě ano. Nejhorší pro baterku je ECO. Ostatní režimy jsou k ní šetrnější.
Avatar - Zetti
22. 11. 2023 18:45
Re: Vydrz baterie
U bz4x vubec nevidim rozdil mezi eco a normal. Nic se nemění ani v rezimu Klíma, topeni a nic se nemeni v deklarovaném dojezdu. Vubec na ten knoflik nesaham. Stejny pocit maji i ostatni uzivatele na bz4x. / Solterra forech.
Zajimave je ze se malokde se zmiňují dalsi docela klicove vlastnosti auta, na ktere amateri na auto cz neprisli.

https://youtu.be/VW4HchTLm0I?si=NkVdlN9-E7Ty-tu2
Avatar - Roman Horký
22. 11. 2023 18:49
Re: Vydrz baterie
Nevím. U hybridů je rozdíl mezi 3 rezimy pro řidiče markantní. A ECO nejvíc huntuje baterku z důvodu většího využití rozsahu nabito-vybito. Tuším že v ECO se čerpá mezi 20-80 procenty zatímco v NORMAL jen 40-60 procent. Ono to neplatí paušálně, ale počítač se snaží to dodržet když to okolností dovolí.
Avatar - JirkaVejrazka
23. 11. 2023 09:36
Re: Vydrz baterie
Tak to se tvuj Prius chova o dost jinak nez muj. Jedine dva rozdily u meho auta jsou v mapovani plynu v prvni polovine drahy (na Eko je auto pocitove linejsi, protoze proste mene reaguje na plyn, zatimco na "Sport" [nemuzu ten rezim napsat bez uvozovek, pardon] je to naopak a auto v malych rychlostech poskoci dopredu, pokud se ridic plynu jen dotkne).

Druhy rozdil je klimetizace a asi i topeni, kdy rezim Eko nastavi nejaky uspornejsi rezim.

Studoval jsem to docela hodne a nic o jinem pristupu k baterce jsem nikdy nevidel. Mas k te informaci nejaky overitelny zdroj prosim? Docela by me to zajimalo.
23. 11. 2023 12:07
Re: Vydrz baterie
Mě to tvrdili v servisu, nikoli v autorizáku Toyoty. Fakt je, že se mi o tom nic nedaří dohledat, ale nebral bych to na lehkou váhu.
23. 11. 2023 20:40
Re: Vydrz baterie
Mne, na corolle 2023 2,0, sa realne zda, ze na eco okrem lenivejsej odozve na plyn sa dost meni aj vyuzitie baterky. Postrehol som to najme na jazde do kopca, kde mam pocit, ze zopina ICE viac (paradoxne) a na rovine ho hned vypne (vyuzije baterku aj do 20-30% na rovine) a pri normale si viac pomaha (ale baterka ide dole do max 40% alebo teda 4 palicky). Chodim tym kopcom do prace a vsimnem si to vzdy.
Avatar - JirkaVejrazka
23. 11. 2023 21:20
Re: Vydrz baterie
Je to klidne mozne, asi to nebude ve vsech modelech stejne a je mozne ze novejsi verze hybridu u Toyoty se takhle chovaji. Ale rohor ma starsi auto nez ja a doted jsem o nicem takovem neslysel, proto jsem se ptal na nejake relevantni zdroje te informace.
24. 11. 2023 00:08
Re: Vydrz baterie
Velke skusenosti so starymi hybridmi, pravda, nemam. Aspon nie zo soferskeho hladiska.
22. 11. 2023 14:25
Re: Vydrz baterie
12V baterka, o které zde ale nemluvíme, vydrží podle toho, jak je namáhaná, kde a jak dlouho auto stojí, hlavně v zimě, atd. S tovární značkou to nesouvisí vůbec a s modelem auta jen podle množství a druhu elektroniky.
Avatar - Zetti
22. 11. 2023 10:48
Re: Vydrz baterie
Nenajedes s tim 100000 km rocne. Toyota u tohohle auta softwarove omezila opakovane rychlonabijeni a zaruka u ni je pofiderni zalezitost. Neuzna ji ani na mrtvou 12V.

Podle mne je realne s tim najet 30-40k rocne
22. 11. 2023 10:51
Re: Vydrz baterie
Ne, to je pomluva. Mě dali do Priusu novou baterku v záruce zadarmo.
Avatar - Zetti
22. 11. 2023 11:09
Re: Vydrz baterie
Na me šetřili. Koupil jsem si novou sam a vymenil sam. Pul roku stare auto. Tyden ji spravovali. V sobotu to odtahli , pac se nrozsvitil ani displej a vratilii ho v patek.
22. 11. 2023 11:12
Re: Vydrz baterie
souhlas do posledni tecky, tahle zaruka je uplnej bullshit
22. 11. 2023 14:02
Re: Vydrz baterie
No jestli jsou dnešní baterky tak skvělé, proč do záruky píšou jen 70% a nedají tam třeba 90 % ?

při těch furt dost krátkých dojezdech je snížení na 70% docela mizérie
22. 11. 2023 15:36
Re: Vydrz baterie
Vis jak klesa SOH v case u NMC baterek???

90% po milionu km je nesmysl.
22. 11. 2023 16:17
Re: Vydrz baterie
V článku to je napsané trochu nejasně. Záruka na 70% kapacity je omezena deseti roky, a ten milión je limit pro zmíněný "dodatečný program prodloužené péče o baterii"

nevím jestli se milion km týká taky těch 70% ?

V každém případě 70% uvádějí shodně snad všichni ostatní výrobci, včetně těch co dávají záruku jen 160 tis.km
22. 11. 2023 20:16
Re: Vydrz baterie
Ano. Protoze 70% neni problem udrzet i sbrutalnim zachazenim a najezdem milion km.

Kdyz budes baterku setrit, vydrzi klidne 20 let.
22. 11. 2023 20:35
Re: Vydrz baterie
Tak když jsou baterky tak vynikající,, furt nechápu proč třeba výrobci co dávaj záruku jen 160 tis.km tam píšou těch 70%.
Vždyť tím kvalitu svých baterek před zákazníky hrubě shazují. Nebo je to jinak ?
22. 11. 2023 22:45
Re: Vydrz baterie
Protoze zalezi na zpusobu uzivani.

Je to tak tezky pochopit?

Jakou jsi mel zaruku na motor na tvym aute???
23. 11. 2023 05:24
Re: Vydrz baterie
Záleží na způsobu používání? Psal jsi přece že 70% neni problem udrzet i sbrutalnim zachazenim a najezdem milion km. Tak se ptám proč při záruce na pouhých 160 tis.km připouštějí stejně hlubokou degradaci baterky jako při milionu.

Jinak poslední auto co jsem kupoval mělo záruku 4 roky / 200 tis.km na celé auto včetně motoru.
Samozřejmě záruku stoprocentní, určitě nepovolovala zhoršení zásadních parametrů o desítky procent jako mají EV.
23. 11. 2023 07:01
Re: Vydrz baterie
Tak za prve.
Zaruka na motor zhorseni parametru taky povolovala.
Jelikoz tezko budes po 200.000km reklamovat motor, ze ma na dyno o 10% nizsi vykon....

Za druhe.
Proc nemas na motor zaruku deset let a milion km?
Dobry motor s dobrou udrzbou a ohleduplnym zachazenim by to taky vydrzel.

A o to je. Co je na tom tak tezky pochopit??

Realita vypada takto:
https://electrek.co/2023/04/25/tesla-update-battery-degradation/
Tesla gives update on battery degradation: only 12% after 200,000 miles
To je 88% SoH po 320.000km!!!
To uz je spousta spalovaku na odpis.
Znam lidi, co menili motor u fosilu po 200.000km. Nektery motory fosilu vydrzi 500.000km. Ale u EV je na 1.000.000km ZARUKA!
23. 11. 2023 07:56
Re: Vydrz baterie
Hele, furt mluvíš o něčem jiném, fakt nerozumíš na co se ptám ?

Ještě jednou - říkáš že baterky mají vysokou životnost i při brutálním zacházení. Já se ptám, proč teda výrobci udávají po 160 tis.km jen 70%.

Proč tuhle záruku nezvýší třeba na 85% nebo ještě výše, když vědí (nebo to víš ty) že to baterky s přehledem vydrží ? Proč výrobci tak moc podhodnocují kvalitu baterií před svými zákazníky ?
Avatar - JirkaVejrazka
23. 11. 2023 09:40
Re: Vydrz baterie
Protoze ta zaruka je (pokud vim) globalni a musi platit jak v Kalifornii, tak v Mongolsku nebo zmrzlych castech Kanady, kde ta baterka trpi vic?

Protoze vyrobce sice muze vedet ze svych vypoctu a testu, ze baterka bude na 85% ale statistika je potvora a asi se najde nejake procento baterek ktere slezou pod 80% (zatimco jine nepodlezou 90%). A pri milionu vyrobenych kusu aut a pripadne zaruce na 80% bys mel najednou desetitisice zakazniku, kde tu zaruku musis resit. Takze z hlediska vyrobce (a jeho pravniku a risk managementu) je mnohem lepsi dat tu zaruku na bezpecnych 70%.
23. 11. 2023 10:32
Re: Vydrz baterie
Za prvé nikdo výrobce nenutí dávat globální záruky. Klidně může být záruka upravená podle místních podmínek, nebo taky můžou být dané podmínky za jakých záruka platí - ty jsou ostatně vždy

Ale to není jádro problému. DonVito tvrdí, že baterky jsou dnes tak vynikající, že s přehledem snesou i hrubé zacházení a vydrží milión km. Ty říkáš, že existuje nemalé procento baterek, které to nevydrží. Tj. že je tam značný rozptyl kvality.

Zkuste si udělat jasno, kdo má teda pravdu
Avatar - JirkaVejrazka
23. 11. 2023 10:40
Re: Vydrz baterie
"Zkuste si udělat jasno, kdo má teda pravdu" - coze, proc? Copak jsme spolecne nejaci tiskovi mluvci vyrobcu EV?

Nikde jsem nepsal, ze baterky nevydrzi. Jenom ze nejsou vsechny baterky stejne a jejich opotrebeni bude nejakym zpusobem kopirovat Gaussovu krivku, a tim padem bude par procent, ktere na tom budou vyrazne hur, nez vetsina. Nic o milionu km jsem nepsal.
23. 11. 2023 11:22
Re: Vydrz baterie
Ale baterky pri brutalnim zachazeni nebudou mit 85% po 160.000Km.

Tak jako tvuj motor nevydrzi ani 10.000km, kdyz ho budes provozovat na okruhu.

Nechapu, proc tolik resis zaruku u (mnohem spolehlivejsich) baterek, kdyz u motoru ji neresis!
23. 11. 2023 11:55
Re: Vydrz baterie
Ok, takže říkáš že pri brutalnim zachazeni nebudou mit baterky 85% po 160.000Km ale zároveň při stejném zachazenim a najezdem milion km neni problem udrzet 70%

Nedává mi to moc logiku
ale nechme toho, nikam to nevede.
23. 11. 2023 13:33
Re: Vydrz baterie
Bingo.

Opotrebeni neni linearni!

Konecne. Diky.
23. 11. 2023 15:02
Re: Vydrz baterie
Takže největší propad je prvních 100 tisíc mil a pak už baterky prakticky nestárnou ?
23. 11. 2023 22:09
Re: Vydrz baterie
Ano.

Pokud vim, prvnich pet procent je rychlych.

Pak by baterka mela klesat cim dal pomaleji.
Ale opet zalezi na zpusobu pouzivani.
Nabijeni do 80% by u NMC mela byt samozrejmost.
Na 100% si nabijes jen pred delsi cestou.
A nenechavas (opet krome cestovani) auto vybijet pod 20%.

Vsechny tyhle zasady neni problem dodrzovat pro naprostou vetsinu ridicu.
23. 11. 2023 22:55
Re: Vydrz baterie
Souhlasím, prvních pět procent je skok a pak se pokles zmírní. Furt mi ale těch 70% po 100 tis.mil přijde málo
24. 11. 2023 06:25
Re: Vydrz baterie
Mne by stejnou logikou mohla prijit kratka zaruka na spalovaky.

Zaruka neni zivotnost, viz spalovaky.
Zaruka musi vydrzet i spoustu extremu, aby na ni automobilka neprodelala kalhoty.

Kdyz se k fosilu i k EV budes chovat hezky, prezije zaruku nasobne.
;-)
Avatar - Emel
23. 11. 2023 09:27
Re: Vydrz baterie
Je vada a je opotřebení.
Jsou věci, které jsou jasně spotřebka a nikdo o tom nediskutuje... typicky pneumatiky, brzdové destičky, stěrače.
Pak jsou věci, které už tak jasné nejsou... třeba tlumiče, baterka, spojka... ale taky většina rozumí tomu, že v závislosti na používání ty tlumiče nemusí být na pořád, respektive že podléhají opotřebení a jejich funkčnost se postupně zhoršuje.
Tvoje auto mělo zřejmě záruku na vady, ne?
23. 11. 2023 10:35
Re: Vydrz baterie
Každé auto má záruku na vady. Na opotřebení se záruky nedávají
Výjimkou jsou právě ty akumulátory do EV, kde se dává záruka i na opotřebení. Proto že baterky jsou extrémně drahé a jejich opotřebení může být taky docela výrazné a kriticky ovlivňuje použitelnost EV
Avatar - Emel
23. 11. 2023 10:53
Re: Vydrz baterie
Podléhá motor opotřebení? Pokud se motor opotřebuje, vztahuje se na to záruka? A co třeba spojka, má původní spojka vydržet 200tkm? Třeba i při popojíždění ve městě, třeba i při nešetrném zacházení, tahání vleku?
23. 11. 2023 11:24
Re: Vydrz baterie
@ Emel:
Diky! :yes:
23. 11. 2023 11:50
Re: Vydrz baterie
ano
ne, ovšem u nadměrného opotřebení ano
ano
ano i tehdy, kromě případů že ji někdo fakt surově spálí
Avatar - Emel
23. 11. 2023 14:30
Re: Vydrz baterie
Víš jak... životnost spojky se ani tak neměří počtem najetých kilometrů jako počtem rozepnutí / sepnutí... v kombinaci s tím, jak citlivě se tohle rozepnutí / sepnutí dělá. Když budeš rozvážet poštu v horském městečku a ještě k tomu bude řidič kopyto, tak jsem si dost jistý, že to spojka nevydrží.
23. 11. 2023 15:09
Re: Vydrz baterie
Tak jistě, vždy jde najít nějaký extrém. Pokud ten pošťák v horském městečku najede denně třeba 15 km, těch 200 tisíc mu bude trvat 36 let. Tak dlouho mu nevydrží ani spojka, ani celé auto.
Avatar - Emel
23. 11. 2023 17:12
Re: Vydrz baterie
Jenže ta spojka v tom režimu nedá ani dva roky, respektive... je možné že nedá a asi bych jí to úplně nevyčítal.
23. 11. 2023 22:53
Re: Vydrz baterie
Ano, ale to furt řešíme dost speciální případ. Normálně by spojka měla 200 tisíc dát i s přívěsama a častějšími rozjezdy, ale tady záleží i na konkrétní konstrukci, převodech atd. Připouštím že hůře navržené auta to dát nemusí.
Avatar - Emel
24. 11. 2023 08:49
Re: Vydrz baterie
Kupoval jsem od známého Swifta, normálka 1.3 manuál... měli to jako obchoďácké auto na ježdění převážně po Praze. Měnil spojku asi na 50tkm... v jeho případě to teda bylo nějak těsně po záruce, ale nemyslím si, že to byla výrobní vada té konkrétní spojky, spíš prostě to byl konstrukční limit a jejich specifický způsob užívání auta způsobil rychlejší opotřebení (ve smyslu najetých km, protože počet sepnutí / rozepnutí nikdo nezná).
PS: on Swift má takovou vlastnost, že se bez plynu nerozjede, vyžaduje to trošku cviku...
22. 11. 2023 14:43
Re: Vydrz baterie
Jedna věc je hýkat blahem nad reklamním slibem 10 let a milion km a druhá věc je potom realizace slíbené záruky v opravdovém životě. Zároveň by nebylo špatné znát i cenu té "prodloužené péče" a prohlídek.

Reálnou zkušenost s uplatněním záruky u půlroční bZ4X má Zetti, detailně zde popisovanou několikrát.
22. 11. 2023 20:17
Re: Vydrz baterie
12V baterky. :D

Nenech se vysmat.
Sorry.

Argumenty odpurcu EV jsou cim dal ubozejsi.
:no:
22. 11. 2023 11:35
Nové zprávy ze světa elektrofanatismu
U Mercedesu není nad diesely!
https://www.autoforum.cz/…modely-propadly/
Elektroúplatky končí!
https://www.autoforum.cz/…-z-kapes-jinych/
Elektroležáky se utěšeně množí na skladech
https://www.autoforum.cz/…t-dele-nez-loni/
Nizozemský stát káže vodu, pije...naftu!
https://www.autoforum.cz/…obycejnym-lidem/
Zákazník coby obtížný hmyz - u Tesly
https://www.autoforum.cz/…du-se-standardy/
Následky elektrofanatismu u Fordu jsou čím dál drtivější...
https://www.autoforum.cz/…koro-o-polovinu/
Teslí Potěmkinova vesnice
https://www.autoforum.cz/…nikdo-ani-jednu/
Elektrohujeři, těšte se!
https://www.autoforum.cz/…raci-46-procent/
"Pěkné" vyhlídky!
https://www.autoforum.cz/…le-o-95-procent/
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Trofim Lysenko
22. 11. 2023 11:39
Re: Nové zprávy ze světa elektrofanatismu
Dobrý den, chtěl jsem se Vás zeptát, jste Petr Prokopec nebo Petr Miler, že stále dáváte své články z autofora? Ptám se pro kamaráda.
Avatar - Fomax
22. 11. 2023 11:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 11. 2023 12:06
Re: Nové zprávy ze světa elektrofanatismu
Pirát! To hovoří za vše. :-O :-O :-O :no: :no: :no: :no: :no: (Bohužel tu nemáme blijící smajlík).
22. 11. 2023 12:58
Re: Nové zprávy ze světa elektrofanatismu
jak tu nekdo psal, odkazovat na autoforum je jako chodit s curakem na cele…
22. 11. 2023 14:38
Re: Nové zprávy ze světa elektrofanatismu
Je skvělé, jak tento "politicky nekorektní" autoweb leží elektrofanatikům v žaludku. :-) Tolik zloby a vulgarity! :-[] :-[] :-[]
Avatar - JirkaVejrazka
22. 11. 2023 14:53
Re: Nové zprávy ze světa elektrofanatismu
Nemuzu mluvit za elektrofanatiky, EV jsem nikdy neridil. Ale obavam se, ze to nesouvisi s politickou korektnosti, ale spis s tim, ze prakticky kazdy clanek na tom webu (mel jsem moralni silu precist asi tri) je zjevne manipulativni a bud si veci primo vymysli, nebo prebira veci ktere si vymyslel nekdo jiny. Obcas se to potka i s nejakymi fakty, ze kterych je pak peclive vybirano a z komara udelan velbloud.
Avatar - Zetti
22. 11. 2023 15:09
Re: Nové zprávy ze světa elektrofanatismu
Bohuzel, vetsina veci manipulativni neni. Ja mam za sebou po roce 10000 elektrických kilometru a elektricke vystrizliveni. Kromě patálii s nabijenim i pád hodnoty auta za rok pres pul milionu. Auto stalo pres 1.5 a jeho soucasna cena po roce je min nez 1m. I na to af upozornoval a na spoustu dalsich veci
22. 11. 2023 20:21
Re: Nové zprávy ze světa elektrofanatismu
Spalil ses. Bohuzel na nejvetsi nevyhode EV. A sice jejich rychlem vyvoji a tim zpusobenym poklesem ceny (jestlize nenakoupis skutecne vyhodne).

Toyota ma aktualne na skladovky bZ4X slevu 300.000Kc! To hodnote ojetiny neprida.
Mrzi me, ze jsi za ni dal tolik. Ke vsemu se jedna o prvni EV Toyoty s detskymi nemocemi - viz 12V baterka...

Na druhou stranu kvuli tomu hejtovat EV nemusis.
Toyota je bohuzel automobilka primarne zamerena na fosily.
Avatar - Zetti
22. 11. 2023 21:06
Re: Nové zprávy ze světa elektrofanatismu
Me to nemrzi. Nehejtuju. Elektromobilita dosahla vrcholu a bude nasledovat pád. Uzitne nedostatky, ukonceni vyhod, dotaci. To je prostě fakt.
Toyota si dal vlastni gol. Mezitim co jsem menil auta po 4 az 5 letech, tuhle si nechám dokud bude jezdit. A k ni uz jen oldtimery a youngtimery. Zadny novy jebky s asistentama, internetem a blbostma co nikdo nepotrebuje.
22. 11. 2023 21:50
Re: Nové zprávy ze světa elektrofanatismu
Hlasitě ti tleskám! :-) Skvělý přístup! :yes:
23. 11. 2023 07:49
Re: Nové zprávy ze světa elektrofanatismu
9x Autoforum, nie je to málo Antone Pavloviči?
Avatar - JirkaVejrazka
22. 11. 2023 12:05
Tohle se neda cist...
Posledni dobou u clanku tykajicich se aut Toyoty nedokazu poznat, jestli je to jen prepis tiskove zpravy vyrobce/prodejce, nebo se autor pokusil autem i jet.

Cele to pusobi tak, ze se v clanku nesmi objevit cokoli negativniho, nedejboze kritickeho.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - pradeda777
22. 11. 2023 13:22
Re: Tohle se neda cist...
Placená reklama! Ale auto vypadá ok. Velmi podobné C-HR. Viděl jsem naživo.