Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Nový Volkswagen Passat zná německé ceny. Zdražení se v Česku asi nevyhneme

Poslední passat se spalovacím motorem v Německu koupíte v přepočtu za 1,1 milionu. Základní cena dosluhujícího modelu ve stejně konfiguraci přitom v Česku začíná téměř o 100 tisíc níže.
Zpět na článek
22. 11. 2023 22:33
22. 11. 2023 23:58
Avatar - Ja Prvni 123
22. 11. 2023 20:41
Posledni benzinovy?
VW fakt konci?

Taky se rikava: nerikej hop, dokud jsi nepreskocil...

:-)
Rozbalit vlákno
11
23. 11. 2023 10:41
Re: Posledni benzinovy?
Mě teda zaráží, že se v článku píše jen o dvou nic moc výkonových motorizacích. Passat potřebuje pořádnej motor.
Avatar - Mokrous
23. 11. 2023 11:19
Re: Posledni benzinovy?
Ježyš! Náběh výroby, snad, ne? Postupně naběhnou všechny představené motorizace.
23. 11. 2023 13:27
Re: Posledni benzinovy?
No tak doufejme. Jen by mě zajímalo jaký to všechny budou a jaký bude nejsilnější motor, který se do Passata bude dávat.
Avatar - Mokrous
23. 11. 2023 13:36
Re: Posledni benzinovy?
No tak se podívej na stovky článků a videí při představení modelu.
Budou dvoulitry benzín 150kW a diesel 142kW tuším a chtějí to vrátit zpět na 200 koní. Kvůli rychlé homologaci to šlo dolů (víc překážek ve výfuku kvůli nižším emisím).
Nejsilnější bude PHEV 195kW.
Přece to nemusí vypisovat pod každý článek pořád dokola.
23. 11. 2023 13:58
Re: Posledni benzinovy?
No jo tak sorry, že jsem se zeptal a díky za info.
Avatar - Mokrous
23. 11. 2023 20:55
Re: Posledni benzinovy?
Nojo, já se zase upsal. 195kW bude mít ten nejsilnější čistý 4x4 benzín. Silnější ze dvou PHEV bude mít 200kW.
23. 11. 2023 17:12
Re: Posledni benzinovy?
hele multivan ma dostat phev 4x4, netusis co passat?
Avatar - Mokrous
23. 11. 2023 20:54
Re: Posledni benzinovy?
Hele, všude zatím komunikovali, že jen předohrab. Prý kvůli zástavbě PHEV do nízkého auta s požadavkem na velký kufr atd... Ale nevím, třeba to bude časem i jinak.
Passat 4x4 jen TDI 142kW a TSI 195kW. PHEV 200kW jen na předek.
23. 11. 2023 20:29
Re: Posledni benzinovy?
Ty si sa teraz prebral z kómy? Miesto spochybňovania a zosmiešnenia sa tu si mohol tých pár minút miesto písania zbytočných príspevkov využiť na vygooglenie si motorizácií nového Passatu. Nemyslím, že práve ty by si mal s tým problém.
Táto situácia však ukazuje presne to, čo ma desí na smerovaní dnešnej spoločnosti. Kombinácia dostupnosti informácií, ich pretlak a zároveň ľudská pohodlnosť spôsobujú, že ľudia paradoxne hlúpnu a sú informačne negramotní. Potom už niet divu, prečo sa dezinformáciám darí.
Potom čítam drísty typu:
A: Ste počuli? Passat bude mať len dva nie moc výkonné motory.
B: Iné fakt nebudú?! To nemyslia vážne! Určite len dáke trojvalce! VW sa môže hanbiť!
A: Áno, áno, to je tá elektro lobby!
Avatar - Mokrous
23. 11. 2023 21:35
Re: Posledni benzinovy?
No u Ryccarda to snad nebude tak ostrý, ale obecně souhlas.
Debilů všude přibývá raketovým tempem. Hlavně, že mají všichni 30x denně dotaz na chat GPT.
Já dnes poprvé zkusil ze srandy Deeply Chat GPT 4.GEN a do 2 minut jsem ho zavařil. Už hodinu neví, co odpovědět. :D :D :D :D :D
24. 11. 2023 08:55
Re: Posledni benzinovy?
Jééé aby ses taky nepo-sral. Čtu článek o novém Passatu, kde se dočtu o dvou motorizacích, tak vlezu do diskuze a zeptám se. Mokrouš mi to vysvětlil. Já poděkoval omluvil se a jdeme od toho. K čemu ten tvůj hejtovací elaborát má tedy sloužit?
Avatar - Mokrous
22. 11. 2023 21:02
Šokující zjištění.
Ony asi vozy VW v ČR nebyly nikdy levnější než v Reichu, že???
Rozbalit vlákno
36
22. 11. 2023 21:16
Re: Šokující zjištění.
To možná ne, ale projít se dnes showroomem VW je smutná podívaná. Stojí tam pouze auta nad milion korun, hlavně pořád ta samá iD, které nikdo nechce :no: G8/G8 Variant i Polo GTI za 800tis, T-Roc a nic dalšího… Bída no :-(
Avatar - Ham.
22. 11. 2023 21:47
Re: Šokující zjištění.
Bída to možná je, ale který mainstreamový výrobce má dnes tak širokou škálu motorizací (IDčka si klidně odmysli) jako má VW group? Kam si můžeš zajít pro čtyřválcový dvoulitr v benalu nebo v naftě s patřičným výkonem jako u VW group? Odpovím si sám, nikam. A tudíž si mohou klidně dovolit jet cenové "bomby", protože mainstreamová konkurence zdražila také a navíc za podobné peníze nabízí různé podmíráky nebo tříválcové chrchle anebo rovnou zrušila některé klasické modely (Passat a Superb dnes mají novou generaci a zůstanou prakticky jediní na trhu a to je situace o které každý výrobce sní, protože pak může s cenami dělat skoro co chce). A evropský zákazník na to reaguje, za 10 měsíců letošního roku má VW group nárůst +21,7%, z velkých hráčů nejvíc jenom díky tomu, že vedle IDček nechal i slušnou nabídku ICE modelů zatímco jiní je úspěšně popravují jak na běžícím pásu a protože EV začaly stagnovat, resp. klesat tak na ICE rejžují.
Avatar - Mokrous
22. 11. 2023 21:48
Re: Šokující zjištění.
Souhlas, že to je dnes bída. Túčko je cenově mimo, miniauta taky, Golfa doprasili a tak zbyl Passat/Tiguan, stejně jako Superb/Kodiaq. Pro nepodnikatele smutná realita.
Na IČO bez DPH a s výraznou slevou už ale tahle čtyřka docela dávala smysl.
A nevím jak dnes, ale v minulosti bylo běžné, že byla hromada prodejů VW z ČR do DE, právě kvůli výrazně nižším cenám u nás.
Uvidíme jak to bude s reálnými slevami když skončí chipová krize a klesnou objednávky a bude zpět převis nabídky. Snad se zase dočkáme lepších chvilek alespoň v tomto směru.
Bohužel tomu nepomáhá neexistující konkurence...
Poslední 4 auta, co jsem kupoval měly úrok 0%, 0%, 3,5% a 2,8% a slevy cca 12, 17, 20 a 24%
Čím větší a dražší auto a čím víc výbavy, tím víc to šlo doladit.
22. 11. 2023 22:15
Re: Šokující zjištění.
Tak zrovna jsem si byl dneska pro auto po servisce a STK. Když jsem Touran Highline ve 2018 kupoval (pravda na IČO) byla ceníkovka cca 890tis kč a srazil jsem cenu na 750tis. Dneska tam stál ten samý s 1.5TSI a 1,09 mio Kč… No tvl :-( A vedle něj ty iD 4/5 obludy za 1.5 a 1.7mio Kč :no:
Avatar - Mokrous
22. 11. 2023 22:22
Re: Šokující zjištění.
Nojo, ony se i platy za 5 let někam hnuly a inflace je teď šílená.

Ale ty iD, to je děs. A koukal jsem teď na to nový iD7 a je to nízká limuzína na dálnice a slibují cca 620-700 km dojezd podle toho zda máš 77, nebo 85 kWh využitelných a seriózní tester Autogefühl jel ve Francii mix vesnic, okresek a dálnic, kde se držel max. mezi 120-130 km/h a dojel se spotřebou přes 19kWh/100 km. To znamená 400km v režimu 100%-0% a v reálu teda maximálně 300 mezi nabíječkama při defenzivní jízdě.
Spěchat dneska trošku po dálnici v tý zimě, tak opět 200-250km a jdeš sosat.
Tohle prostě nejde.
22. 11. 2023 22:32
Re: Šokující zjištění.
Navíc za ty šílený peníze. Obě ty auta jsou navíc hnusně bezpohlavní, nedokážu si představit, koukat se na to každé ráno, brrr… s iD4 GTX jsem jezdil a nijak zvlášť mě to neuchvátilo. Má to zátah,, ale to je tak vše. Stačí přišlápnout plyn a procenta letí dolu jak šílená, tohle fakt nechceš…
22. 11. 2023 22:52
Re: Šokující zjištění.
Bezpohlavní to je výstižné slovo které jde napasovat na ID rodinku snad kromě BUZZ. Prostě hnusné auta a u VW se diví že se to neprodává.
23. 11. 2023 07:54
Re: Šokující zjištění.
ID je bezpohlavni, souhlas, ale tohle je co konkrétně ? V čem je tento passat pohlavní? Je to kulatá beztvara hmota zaměnitelné za cokoliv, na první pohled vypadá jak camry, a na druhy pohled vypadá jako Camry. Tiguan nerozeznas od kteréhokoliv nového čínského lowcost SUV. V interiéru nalepenea mega obrazovka trcici z pristrojovky jak aftermarket dělaná, a to v době, kdy tohle řešení každý opouští.
Avatar - iudex
23. 11. 2023 11:30
Re: Šokující zjištění.
Som rád, že to niekto vidí rovnako ako ja. Už som zvažoval, či nie som moc prísny na ten VW, keď mám pocit, že tie autá úplne strácajú charakter a sú generické, zameniteľné s inými, a to nielen íDíčka, ale aj normálne modely. Nový Passat je presne ako píšeš, zameniteľný, dať tam znak Toyoty či trebárs čínskeho MG, v pohode by to tak mohlo byť.
Avatar - Mokrous
23. 11. 2023 21:51
Re: Šokující zjištění.
A přesto to možná bude solidní auto až na ty lesklý plasty se světýlkama.
To je na mne moc velký kýč a nešťastný řešení.
A pak se bojím ISA, jak moc bude prudit a jak snadno půjde vypnout.
Souhlasím ale se ztrátou vlastní identity.
23. 11. 2023 22:16
Re: Šokující zjištění.
VW už žádnou identitu bohužel už nemá, kde je jasné “das auto”? Všechny nové modely jsou bezpohlavní. Těžko říct, co nám tím designeři koncernu chtějí říct - průměrné euroauto pro průměrného euroobčana? Tak nějak bez emocí…
Avatar - Mokrous
23. 11. 2023 22:44
Re: Šokující zjištění.
Nojono, musí to být multikulturní, multietnický, genderově fluidní eko disco AI cosi.

Buďme rádi alespoň za motory, podvozek, volant, kufr, světla a sedačky a doufejme, že software nebude takovej provar jako posledně. Pokud to bude v B9 šlapat jako hodinky, nemám problém ani s tím šíleným tabletem. Ale musí to fungovat na první dobrou.
23. 11. 2023 22:50
Re: Šokující zjištění.
Tak nějak není důvod nejít spíše do hezčího Superba ;-)
Avatar - Mokrous
23. 11. 2023 23:00
Re: Šokující zjištění.
Uvidí se co reálné ceny a jaký bude pocit z auta naživo.
Sup je zvenčí koukatelnej, ale nějaká technika bude asi slabší. (Světla, zvuk, atd.)
Mě se u Supa nelíbí budíky, to žebrování palubky a paradoxně ani ty 3 knoflíky mě nějak extra nebaví. Ale zase pokud bude Stát B9 1.5M se 110kW naftou a Sup s tím samým v Laurinu 1,25M a slevy se nebudou zásadně lišit, tak potom by asi volba padla na sourozence s prostřelenou slepicí v logu.
23. 11. 2023 11:48
Re: Šokující zjištění.
Tohle jw presne ten problem.
Mas EV a chces nejakej dojezd. 400km po dalnici je tak nejak dejme tomu s odrenyma usima prijatelne, das kdyztak 15min prestavku a dojedes 600.

Jenze.
Potrebujes pro SUV mega baterku kolem 100kWh a to je drahy auto jako cert, anebo teda udelas nizsi auto, ktery neni SUV a staci ti 85kWh a stoji to furt hodne asi pres 1,5 mega.

Jenze.
Lidi dnes chteji SUV.

A to je prave to. Ja se obavam, ze VW mozna udelal produkt ID7, ktery je cenove i dojezdem nekde na hrane prijatelneho s odrenyma usima, jenze lidi chteji SUV.
A kdo nechce SUV ten zas nechce dat 1,5 mega.
Avatar - Mokrous
23. 11. 2023 12:34
Re: Šokující zjištění.
No a já jsem jinej. Já chci kombíky. Jakmile bude na trhu EV kombi za 1,5 ceník a bude mít max. 2 tuny suchou hmotnost, 110-120 kWh baterii se zárukou 10 let na pokles max. na 80%, na každým rohu budou 100-150kW nabíječky, auto v jakémkoli režimu bude schopno nabíjet nejméně rychlostí 1C do 80%, bude mít reálně spotřebu 15kWh v mixu a maximálně 20kWh na dálnici při 130km/h GPS i v dešti, nebo v mrazech řekněme do -5℃ a bude ergonomicky funkční a přijatelné, bude mít 600+ litrů kufr atd., tak nad tím klidně začnu uvažovat taky. A klidně jen zadokolka a výkon 300 koní by mi stačil bohatě.
Ale aby mi někdo rval 77kWh, co bude mít za pár let sotva 70kWh a v režimu 10-80% sotva 50kWh a na dálnici si vezme 25-30kWh a pak někde shánět nabíječku a nabíjet výkonem "až" (někdy, možná, chvilku a pak ne...), tak na to jim zvysoka...
Avatar - iudex
23. 11. 2023 15:29
Re: Šokující zjištění.
A o tom to je. Aktuálne musím ísť pracovne do Švajčiarska, mám to cca. 830 km. Moje auto (užraný benzín) dá na nádrž 560-600 km, to znamená, že budem musieť tankovať dvakrát, raz cestou tam a raz späť. Ak by som mal EV s dojazdom 400 km, tak budem musieť dobíjať štyrikrát, aj to za teoretického predpokladu, že nabijem vždy doplna (pri obvyklom 80% nabití tak päťkrát). A to sa modliť, aby ma niekde v Alpách nechytilo zlé počasie a ja som nezostal niekde visieť s vyšlahanou baterkou.
23. 11. 2023 17:16
Re: Šokující zjištění.
Ta spotreba je nerealna, ale verim ze tam v dohledny dobe (5let) nekdo nacpe 140-150kwh
23. 11. 2023 19:30
Re: Šokující zjištění.
No to nevim. Rekneme do 10 let…
Wvropan ne. Tesla taky ne. Cinan mozna jo.
Ale to nemeni nic na tom, ze auto s velkou baterkou bude rozhodne velice drahe.
Avatar - Mokrous
23. 11. 2023 22:02
Re: Šokující zjištění.
Tak Tesla model S prý zvládne města a okresky, či státovky do 90-100 okolo 15kWh a na dálnici předpisově prý cca 20kWh. A to má 2,3 tuny a velký kola a šílený výkony a 3 motory.
Kdyby to kombi mělo jen zadní efektivní motor 300 koní a vážilo okolo 2t a mělo menší/užší kola a skvělou aerodynamiku, tak by to nemuselo bejt až tak mimo. Každopádně to chce levnější, lehčí, ale větší baterii, která zároveň snese horší zacházení a zvládne vysoký C dýl, jak pár sekund.
Střední třída potřebuje nad 110kWh a SUV okolo 150kWh.
23. 11. 2023 18:00
Re: Šokující zjištění.
Vidis, co ti budu povidat, ja mam kombi E 220d, prumer za 4 roky za 130tis km 6,2l (ziju v Londyne)… takze to asi vidime hodne podobne. Ja mam kombi rad.

Copak o to, zvazil bych kombi EV na 100%

Jenze to si mam za cenu Ecka, jednoho z nejdotazenejsich aut na trhu, koupit volkswagen?!?

To teda pochybuju, ze me presvedci … A navic nemam doma jak nabijet, to je taky problem.
Avatar - Mokrous
23. 11. 2023 22:09
Re: Šokující zjištění.
No to by asi nebyl jednoznačně ideální přestup z E-klasse do VW.

Mě se nový E líbí zvenčí dost, uvnitř je to už moc scifi, ale co fakt nedávám je ten patlací volant. To snad zešíleli. Jinak je to technologická špička a klidně bych hned bral 220d. Žádnej problém se čtyřhrnkem. Díky MHEV dává reálně 5/100 i ve čtyřkolce.

A EV bez domácího nabíjení je nesmysl při dnešní infrastruktuře.

Jinak tam asi musíš mít práci snů, ne? Mluvil jsem v Alpách s borcem z Londýna, kterej už před lety utekl z toho šílenství a cen do Alp a je tam moc spokojenej. Rodilej brit.
23. 11. 2023 23:00
Re: Šokující zjištění.
Kazdy auto ma nejaky mouchy.
Ja mam predchozi gen pred FL a nemam patlaci volant, mam kolecko, ale zas nemam dotykovy display. Nekdy trochu otrava, bylo by snadnejsi klepnout tam prestem i za cenu zapatla yho displaye.
Patlaci volant je presne to co nechces, ale s tim se nejak zit da.
Taky Ecko neni zadny nejkrasnejsi auto, ale na to to nejezdi.

Ja jsem v Londyne uz pres 10 let a ma to svy pro a proti. Jako ajtak mam zajimavy prilezitosti, ktery bych jinak nemel… ale doba se meni, vsichni ted makaj na dalku, mam ted maly deti, to taky Londyn neni zrovna ideal, takze se doma zvazuje zmena mista nejspis i zeme.
Ale Londyn mam rad.
Avatar - Mokrous
23. 11. 2023 23:41
Re: Šokující zjištění.
Čím jsem starší a čím víc se západ multikulti/cancelculture/atd... devastuje, tím víc jsem rád, že žiju kde žiju.
24. 11. 2023 12:00
Re: Šokující zjištění.
zas pozor, v novom E-cku je ten odporny megascreen za priplatok, da sa mat namiesto neho aj nejaky normalny dekor. Potom to bude mozno aj znesitelnejsie nez novy superb/passat s tymi lacnymi nalepenymi televizormi. I ked pri tolkych peniazoch mi to pride trochu malo, ked si vezmem ze donedavna som si vzdy pri novsich autach povedal ze ake aju pekne interiery oproti predchodcom a dnes aby clovek hladal auto kde sa vnutri nedogrca
Avatar - Mokrous
24. 11. 2023 12:47
Re: Šokující zjištění.
Vím, že Éčko může být i jednodušší a méně okázalé scifi, ale ten volant prostě nedávám.

No, dobře už bylo a uvidíme zda zase někdy bude. Ale bojím se, že se toho už nedožiju.

Jak říkáš, dřív se člověk těšil jako malej na každou technologickou novinku a zlepšení. Auta, ale i cokoli jinýho - HiFi, TV, Pračky, ledničky, cokoli.
Jenže před pár lety se všechno začalo kompletně srát a dneska už nemám zájem o nic. Všechno jen naleštěný zabugovaný, poruchový a neservisovatelný prdy. Nikdo ničemu nerozumí, všichni lžou, uživatelé jsou otrávení a nebo jsou to jen ignoranti a konzumenti čehokoliv, co se jim předhodí. To samé i kultura, žrádlo, prostě všechno.
23. 11. 2023 10:42
Re: Šokující zjištění.
Zníš jako by si neodcházel ze salonu s pocitem, že některé z těch aut nutně chceš v garáži :D
23. 11. 2023 11:14
Re: Šokující zjištění.
Přesně, můj Touran má 6let, tj většinou jsem už přemýšlel o výměně a není za co a ikdyž, tak VW to rozhodně nebude… ;-)
23. 11. 2023 01:20
Re: Šokující zjištění.
Jasně. Takže fakta: Polo 399 000kc, golf 529 000. Obojí vybavený auta.
23. 11. 2023 08:18
Re: Šokující zjištění.
akcni golf mi pripada dobra nabidka :yes:
23. 11. 2023 11:15
Re: Šokující zjištění.
Ale ty nikdo nepropaguje a nejsou vidět. Tlačí se elektrika…. Hlavně si nekoupím místo rodinného auta Polo nebo Golf :-[]
23. 11. 2023 18:07
Re: Šokující zjištění.
JJJ to je ale až teď, absolutně jsem nechápal kdo to Polo za skoro 500 000 kupuje.
23. 11. 2023 11:26
Re: Šokující zjištění.
Jako po slevách? Protože pokud jde o ceníkové ceny, tak mi tedy nepřišlo, že by v ČR byly nižší..
Avatar - Mokrous
23. 11. 2023 11:31
Re: Šokující zjištění.
Kdysi to bývalo i v ceníku výrazně níž u nás. Je pravda, že co jsem se kouknul teď, tak už to takový rozdíl není. A od covidu a války a chipový krize se to všechno podělalo i co se slev týče, takže se uvidí. Možná jsem přestřelil a i u nás to bude za ty samý prachy.
23. 11. 2023 13:42
Re: Šokující zjištění.
No jsem na to zvědav, Passat je nyní jednovaječné dvojče Superbu, takže i reálnou cenu bych tipoval podobnou, není důvod, aby byl Passat dražší. Osobně očekávám, že ceníková cena bude srovnatelná s tou německou (tzn. kolem 1,1 mil.), ale zase budou na Passata větší fleetové slevy, takže reálná nákupní cena bude srovnatelná se Superbem.
Avatar - Mokrous
23. 11. 2023 14:17
Re: Šokující zjištění.
Doufám v to též.
22. 11. 2023 22:33
Design
Připadá mi trochu světlama návrat k b7
Rozbalit vlákno
0
22. 11. 2023 23:58
T9 nevadi
.... dulezity je, ze to potresta toho Putina. To si uz vazne za klobouk neda a umre, smichy. To je realita 🤣👍
Rozbalit vlákno
0