Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nový Volkswagen Passat zná německé ceny. Zdražení se v Česku asi nevyhneme

Ondřej Šámal
Diskuze (51)

Poslední passat se spalovacím motorem v Německu koupíte v přepočtu za 1,1 milionu. Základní cena dosluhujícího modelu ve stejně konfiguraci přitom v Česku začíná téměř o 100 tisíc níže.

Volkswagen Passat je v Evropě symbolem služebního auta. Nedávno představená, již sedmá generace (s facelifty B5.5 a B7 dokonce deváté vydání) je mimochodem tou poslední, která si ještě zachová spalovací motory. Její vývoj dostali na starost inženýři v Mladé Boleslavi, kteří zároveň s passatem pracovali na čtvrté Škodě Superb. Oba modely se přitom budou vyrábět ve fabrice koncernu Volkswagen v Bratislavě. Ceny nového superbu již známe, alespoň tedy vybraných specifikací. U Volkswagenu Passat, který nově přijíždí pouze jako kombi Variant, si zatím musíme počkat.

V sousedním Německu už ovšem ceník zveřejnili. Základní model se zážehovým čtyřválcem 1.5 eTSI se 110 kilowatty, mild-hybridní výpomocí a standardním sedmistupňovým dvouspojkovým automatem DSG v linii Business začíná na 44.995 eur, tedy zhruba na 1.103.000 Kč. Aktuální provedení 1.5 TSI přitom v téže linii v Česku pořídíte od 1.005.900 Kč, standardní výbava se přitom samozřejmě liší, nemluvě o konstrukčním stáří odcházející varianty B8. Diesel 2.0 TDI/110 kW s převodovkou DSG stojí od 48.495 eur (asi 1.188.000 korun).

Video se připravuje ...

Vyšší stupeň Elegance k třízónové klimatizaci, předním sedadlům s masážní funkcí, parkovacím senzorům vpředu a vzadu a parkovacímu asistentu přidává ještě například matrixové přední světlomety IQ.Light, přední vyhřívaná sedadla s rozsáhlejším masážním programem, ambientní osvětlení interiéru a 17“ kola. Dostupný je zatím výhradně se zmíněným dvoulitrovým dieselem, jehož cena startuje na 52.450 eur, což je asi 1.285.000 Kč.

Sportovně laděná výbava R-Line má v základu vedle odlišných nárazníků třeba osmnáctipalcová kola Coventry, sportovní přední sedadla, přičemž ta mají stejně jako křesla u stupně Elegance ve srovnání se základem větší spektrum masážních programů. Proti zmíněnému Passatu Variant Elegance si v Německu a R-Line připlatíte jen 1020 eur (rovných 25 tisíc korun).

Ondřej Šámal
Diskuze (51)

Doporučujeme

Avatar - Mokrous
24. 11. 2023 12:47
Re: Šokující zjištění.
Vím, že Éčko může být i jednodušší a méně okázalé scifi, ale ten volant prostě nedávám.

No, dobře už bylo a uvidíme zda zase někdy bude. Ale bojím se, že se toho už nedožiju.

Jak říkáš, dřív se člověk těšil jako malej na každou technologickou novinku a zlepšení. Auta, ale i cokoli jinýho - HiFi, TV, Pračky, ledničky, cokoli.
Jenže před pár lety se všechno začalo kompletně srát a dneska už nemám zájem o nic. Všechno jen naleštěný zabugovaný, poruchový a neservisovatelný prdy. Nikdo ničemu nerozumí, všichni lžou, uživatelé jsou otrávení a nebo jsou to jen ignoranti a konzumenti čehokoliv, co se jim předhodí. To samé i kultura, žrádlo, prostě všechno.
24. 11. 2023 12:00
Re: Šokující zjištění.
zas pozor, v novom E-cku je ten odporny megascreen za priplatok, da sa mat namiesto neho aj nejaky normalny dekor. Potom to bude mozno aj znesitelnejsie nez novy superb/passat s tymi lacnymi nalepenymi televizormi. I ked pri tolkych peniazoch mi to pride trochu malo, ked si vezmem ze donedavna som si vzdy pri novsich autach povedal ze ake aju pekne interiery oproti predchodcom a dnes aby clovek hladal auto kde sa vnutri nedogrca
24. 11. 2023 08:55
Re: Posledni benzinovy?
Jééé aby ses taky nepo-sral. Čtu článek o novém Passatu, kde se dočtu o dvou motorizacích, tak vlezu do diskuze a zeptám se. Mokrouš mi to vysvětlil. Já poděkoval omluvil se a jdeme od toho. K čemu ten tvůj hejtovací elaborát má tedy sloužit?
Avatar - Mokrous
23. 11. 2023 23:41
Re: Šokující zjištění.
Čím jsem starší a čím víc se západ multikulti/cancelculture/atd... devastuje, tím víc jsem rád, že žiju kde žiju.
Avatar - Mokrous
23. 11. 2023 23:00
Re: Šokující zjištění.
Uvidí se co reálné ceny a jaký bude pocit z auta naživo.
Sup je zvenčí koukatelnej, ale nějaká technika bude asi slabší. (Světla, zvuk, atd.)
Mě se u Supa nelíbí budíky, to žebrování palubky a paradoxně ani ty 3 knoflíky mě nějak extra nebaví. Ale zase pokud bude Stát B9 1.5M se 110kW naftou a Sup s tím samým v Laurinu 1,25M a slevy se nebudou zásadně lišit, tak potom by asi volba padla na sourozence s prostřelenou slepicí v logu.