Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Profi

Zpět na článek

Řídili jsme novou elektrickou scanii. Moc daleko nedojede, ale je to pohádka

40 komentářů

Pepa__007
4 t baterií. Dojezd 300km. Mít solární elektrárnu pro dobíjení na střeše firmy a dobíjet zadarmo - proč ne. 😉
topten
jak jsi prisel na 4 tuny?
jsi absolvent zvlastni skoly ??
nebo obet inkluze ???
Othello
tak 3,6 t ?
Pepa__007
..... jo. 5 tříd zakladky. Jsi retardovanej, že to nepoznáš a blbě se ptáš?
topten
anebo ses demagog, kterej nekdere udaje zvelicuje a jine umensuje
a tak hmotnost aku podle tvyho vyplodu o 11.11111111111...% vetsi nez ve skutesnosti a dojezd o 14,2857142857142857142857142857...% mensi nez ve skutecnosti, coz suma sumarum zhorsuje parametr hmotnost aku vs dojezd o skoro 30%
jeste muzes bejt demagog s 5 tridami zakladky
Avatar - lyon667
lyon667
Protože s tou hmotností a dojezdem je to jako špatný vtip.
Avatar - Lenka Čížková
Lenka Čížková
Za mě super :yes: Žádný smrad, žádné emise, žádný hluk a bude moci projet městem :yes:
Splinter
Žádné emise? Tenhle argument miluju. Když vytěžím v Jižní Americe a Africe drahé kovy, ty převezu lodí do Číny, kde z nich vyrobí baterie, ty pak převezu lodí do Evropy, kde se dají do automobilů a dobíjejí energetickým mixem, kde vládne jádro a uhelka, kde jsou prosím ty nulové emise?
ryccardo
Ono hlavně kamiony se běžně motají po městech. Tady někomu ušlo, že kamion je prostředek pro dálkovou dopravu a běžně se pohybuje po dálnicích ne v obytný zóně, takže jeho bezemisnost je celkem k ničemu. Na dalnici mu jaksi chybí publikum, které by to ocenilo.
Breaky74
300 km je málo,smrad z jednoho místa pouze PŘESUNEŠ .Protože ty baterie musí někdo vyrobit ,nabíjet ,nevěřím v životnost baterii adekvátní třeba 2Mkm.Pominu zhoršené jízdní vlastnosti ,to kvuli mnoha metrákům váhy platí hlavně u osobních EL
Avatar - Anonym
Anonym
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Done, už na tebe v ordinaci čekají .... :-[] :-[] :-[]
Avatar - Anonym
Anonym
S tou 100 kWh baterkou.

Systém EM 450 C3-6 je schopen trvalého výkonu 450 kW
Gvick2
To máš nějakou divnou fyziku, auto má čtyři baterky s celkovou kapacitou 600kWh (2x100+2x200). Takže s tím trvalý výkonem 450kW může jet 1h 20min.
Avatar - Zetti
Zetti
Tak to nebude muset mit tachograf ...
Freddka
Ja ti tu myslenku samozrejme nechci kazit, ale pro predstavu muj petimetrovy osobak 1,8 tuny potrebuje pri 80kmh priblizne 4-5kW.
topten
pri ostrejsim rozjezdu mi auto ukazuje okamzitou spotrebu 99.9 litru na 100km, takze na plnou bych nenajel ani 100km
to je podobne blbej vyplod
Avatar - eLzyx
eLzyx
tyhle evropské molochy tu potřebují konkurenci. 375kW resp. 280km za hodinu nabíjení? A není to málo? Vždyť pauza je 45 minut.
Nabíjení musí být u takových kamionů aspoň dvojnásobně rychlé. Ideálně 1MW+.
Gvick2
Vždyť to máš v článku "Celá elektroarchitektura je připravena na dobíjení MCS – v první fázi 750 kW." Problém není v autech, ale v neexistenci sítě takových nabíječek.
Avatar - eLzyx
eLzyx
vidíš, toho jsem si nevšiml. Ovšem to nemění nic na tom, že je zapotřebí Tesly, aby se tu postarala o Superchargingovou síť i pro kamiony. Nikdo jiný takovou sílu nemá. Akorát, tam asi nebude MCS konektor
Avatar - kruskar
kruskar
Problém je ještě jinde. I když někdo vybuduje síť těch nejmocnějších superchargerů za vlastní peníze, nebude je čím krmit. Nejsou, a hlavně v blízké budoucnosti, na to nebudou zdroje.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Potvrdil jsi že Teslafans jsou magoři.
Avatar - Anonym
Anonym
Není nad US moloch, tam je těch supernabíječek 1500 v každém státě, a sou nabíjený výhradně z OZE

God bless state Oklahoma
https://app.electricitymaps.com/…one/US-MIDW-AECI

:-):-):-):-):-)
zlysoused
Tohle by dávalo smysl v kombinaci s tím, kdyby se přesunula dálková nákladní doprava komplet na železnici. A tyhle kamiony by měly za úkol dovést náklad do nejbližšího překladiště.
Avatar - speedfred
speedfred
To sa plánuje už storočia :-) ale nejaká lobby si aj tak presadí svoje.
zlysoused
No to jo. Ale nízký dojezd těchto kamionů na realizaci něčeho takového vytvoří větší tlak.
Avatar - speedfred
speedfred
Kiež by sa podarilo.
Avatar - Anonym
Anonym
za komunistů se toho po železnici vozilo 10x tolik jak dneska....

Takže to už tu bylo..... Akorát po repovulci to všechno padlo.
Freddka
Jsem se na to podival a v soucasne dobe je to asi 10 a za komousu asi 15-16 nejakych silenych jednotek (neco jako tunokilometr *10^9).
At je to co je to, vozilo se zhruba 1,5x tolik.
Tedy ne 10x. A docela to roste.
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Přesně tak. :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Sajuz sem dodal od roku 1966 601 ks!!!!! lokomotiv řady 781 (Sergej) a k tomu zde jezdily naše vlastní Lokomotivy z ČKD lokomotivka Liben a ze Škody Plzen jako legendární Bardotky, čmeláci, kyklopové atd

Co těch 1200 lokomotiv teda vozilo, když se nic nevozilo :-):-):-):-)

https://cs.wikipedia.org/…i/Lokomotiva_781
Freddka
Mas nejaky jiny cisla pro porovnani nakladni prepravy nez pocty sergeju?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Kamaráde veksláku, blábolíš pěkně ale jsi mimo.
Kapacita železnice je využita na vysoká procenta, pouze za komančů se pořád vozila ruda, uhlí a písky :-) Teď se vozí mnoho jiných věcí a náklaďáky vozí to, co za komunizmu nebylo, veksláku.
Toto byl od tebe velice hloupý příspěvek. :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
Avatar - Anonym
Anonym
Tak určitě, vozidlo se všechno, pošta, ocel, písky, cement, paliva, obilí, výrobky ze závodů jako nákladáky, traktory, pluhy a další zemědělská technika, do každé fabriky vedla vlečka atd.

Jak se toho dneska může vozit víc, když 85% těch fabrik už neexistuje a vlečky skoro nikam nevedou :-)

Pokud tu to neuniklo, za totáče fungovalo i ČSAD které jezdilo celou Evropu včetně západu + rusko. Jezdily to nakoupené Volva + naše Liazy. A pak bylo ještě i vnitrostátní ČSAD, to mělo i Avie, Robury , Pragovky atd
Avatar - wakantanka
wakantanka
A ešte nám povedz ako dlho trvalo povedzme doviezť Škodovky z MB do Košíc vlakom, minimálne týždeň až dva. Dnes kamiónom ti bude na druhý deň. A dalo by sa dlho pokračovať.
Avatar - twistedTSD
twistedTSD
Nikdy se nepřesune dálková nákladní doprava komplet na železnici.
šofér
kolik ten doběček váží, vozí se hlavně tuny a od toho se odvíjí cena přepravy.Nafová Scania váží s 200l nádrží nafty 6,5 tuny, kolik toto?
Avatar - WinDiesel
WinDiesel
Odpočti tak asi 1 tunu, možná míň za silný dieselový motor s převodovkou a připočti 3,6 tuny za baterie a asi tak 1,5 tuny za elektromotory a elektropříslušenství.
A máš to. Ale tím oni se chlubit nebudou.
Avatar - wakantanka
wakantanka
Sa ti niekde stratilo cca 10 ton u tej naftovej Scanie.
šofér
Ses pokakal, že? Porovnávej tahače, 4x2 ne sklopky 8x4