Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: V Americe šrot, na Ukrajině dobré auto. Bourané tesly dostávají druhý život

Ze všech nově na Ukrajině registrovaných aut tvoří elektromobily překvapivě vysoký podíl – zhruba 9 %. Většina z nich jsou ojetiny dovezené ze zahraničí, často dokonce až ze Severní Ameriky, kde je pojišťovny po nehodách odepsaly jako totální škodu.
Zpět na článek
27. 11. 2023 16:21
27. 11. 2023 19:07
27. 11. 2023 16:22
27. 11. 2023 17:16
27. 11. 2023 22:54
28. 11. 2023 13:50
27. 11. 2023 16:21
Paráda
Ukrajina která je ve válce, její hospodářství zkomira, propadá se do dluhů a registruje víc elektromobilů než ČR.

Takže něco či vše z výše uvedeného není pravda. Nebo je to jinak?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Fomax
27. 11. 2023 19:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barry Lyndon
28. 11. 2023 13:18
Re: Paráda - Češi jsou prostě Husiti
Ti nechtějí nic, na co nejsou zvyklí a zavání to cizinou. Takže žádné elektromobily, ale zásadně diesel, protože co kdyby z ulic zmizel smrad, na který jsou po léta zvyklí. Žádná Gigafactory, protože co kdyby letiště..., žádná těžba lithia, protože krásné člověkem nedotčené severní Čechy, žádné Euro, protože na starou dobrou rakouskou (a vůbec ne inflační a vůbec ne nepraktickou a ekonomiku podvazující) korunu jsou zvyklí :-) :yes:
27. 11. 2023 16:22
Nepřekvapivě
Koukěte kolik tam jezdí Priusů 2. a 3. generace. Ty 3kové měla i tamní policie jako služebáky. Tak proč by tam nebylo hodně EV. Potažmo když už jsem i u nás v JBC viděl 2 UKR Tesly (víc než těch s českou registračkou - sic!)

Jsou tam šikovný lidi, kteří dosud nezblbli a umějí si spoustu věcí opravit i bez výrobce či autorizáku.

Ještě zkuste nakouknut do Indie a do Mongolska a do Pakistánu. Možná se budete divit ještě víc.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - KANKUNEN
27. 11. 2023 16:23
Není auta na světě, které by šlo jednodušeji opravit
plechy nesedí už novoty, takže se s tím nemusíš párat. Když se na tu Teslu podíváš, tak hned poznáš, že ty hany jdou tak do ztracena, aby ty fugy nebyly poznat.
Rozbalit vlákno
3
27. 11. 2023 16:56
Re: Není auta na světě, které by šlo jednodušeji opravit
jj, mozna, ze ty fugy jsou po totalce a oprave mensi, nez u funglovky :D :D :D
na druhou stranu, blackbird mel takovy fugy, ze z nej pri startu chcalo palivo
Avatar - eLzyx
28. 11. 2023 13:53
Re: Není auta na světě, které by šlo jednodušeji opravit
auta po totálce bývají lépe spasovaná. Je to takové poznávací znamení. Vidím, jak to hezky sedí, tak sundat těsnění/plastové obložení a kouknout se na bodové svary, nebo to přejet měřičkou laku. Obvykle se nepletu - bourané/opravené.
Avatar - 3_diamanty
27. 11. 2023 20:31
Re: Není auta na světě, které by šlo jednodušeji opravit
Presne to ma hned napadlo :yes:
Avatar - KANKUNEN
27. 11. 2023 17:16
MMA a MMA
Mičkův Mínusovací Automat funguje dokonale. Ještě tu ale nedorazil Mičkův Multinickový Abonent, který objevil hnízdo Čížků.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Roman Horký
27. 11. 2023 17:32
Re: MMA a MMA
Přelet nad Čížkovým hnízdem.
27. 11. 2023 18:42
Není se čemu divit
Vzhledem k tomu, co je v USA považovaný za totálku (pro nás vcelku marginální nehody), kvůli ceně lidský práce, tak se není čemu divit. Sešrotovat je to tam zároveň drahý, zároveň v UA je cena lidské práce zlomková oproti USA.
A tohle je přesně doklad toho, že recyklace elektromobilů nebude větší problém, než spalovacích aut. Tak jako jsme dřív viděli jako katastrofu ucpaný DPF, přičemž dnes je to vcelku prkotina, stejně tak se udělá okolo elektromobilů široká ekonomika, kdy se bude dát nejen baterie snadno zdiagnostikovat a opravit za zlomek nové.
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Stejsn
27. 11. 2023 22:26
Re: Není se čemu divit
Já se spíš bojím, že se zase roztočí kolotoč nebezpečných aut svařených ze tří, jako to bylo začátkem století.
27. 11. 2023 23:25
Re: Není se čemu divit
Na Ukrajině možná, u nás bych se toho vzhledem k tomu, že se to moc nevyplatí nebál.. Navíc tím, že se nůžky mezi cenou auta a cenou lidské práce (a náročnosti oprav!) budou stále zvětšovat, jako doposud, tak si myslím že i nás čeká spíš scénář USA, než ten ukrajinský. Nebo, co vás k té obavě vede? Rád si vyslechnu váš názor.
Avatar - Barrichello
28. 11. 2023 10:29
Re: Není se čemu divit
HAHAHAHA, bouračky z USA se sem vozí ve velkém jak přes české překupníky, tak přes Polsko a Litvu a stále se to vyplatí opravovat, protože auta co se dovezou za 450 se tu prodávaj za 760 :-) :-) :-) :-)
Avatar - 3_diamanty
27. 11. 2023 20:30
Tak u tesly sa nedivim
Kedze aj nove kusky vyzeraju jak na kolene robene... a ti ukrajinci ich este mozno nakoniec aj vylepsia a zmensia spary medzi plechmi
Rozbalit vlákno
1
Avatar - eLzyx
28. 11. 2023 13:56
Re: Tak u tesly sa nedivim
dávám :yes: protože se tak děje. Aspoň u těch starých Tesel a modelů S/X. Ty nové 3/Y mají spáry OK.
Avatar - Mokrous
27. 11. 2023 22:54
Joooo Dnipro.
Tam si poradí se vším, koumáci: https://youtu.be/7UAAG817NjM?si=Rmar754zclPn4xfZ
Rozbalit vlákno
0
28. 11. 2023 12:36
Dakujem za informaciu, clovek si da vacsi pozor.
Pokial o tom bude kupujuci informovany nieje na tom nic zle. Ale ak auto je niekde oznacene ako totalka, malo by na to existovat svetovy register s fotkami a stavom, aby vsetci dalsi kupujuci vedeli dohladat, v akom srote sa vozia a mat moznost posudit ci je to pre nich este akceptovatelne riziko.

Nedavno som sa cudoval, preco sa elektro tesla veselo insertuje na nasich portaloch, hlavne ked UA trh je ovela vacsi, ale uz ma to neprekvapuje, a zrejme ani u nich nieje neobmedzeny zaujem o taketo totalky, ak sa uz vyvazaju za ich hranice.

Najvtipnejsie (ironicky) na tom je, ako dodrzia tie povodne vyrobne vady, aby nebolo mozne tak lahko zistit, ze auto je opravovane z totalky.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Barrichello
28. 11. 2023 13:32
Re: Dakujem za informaciu, clovek si da vacsi pozor.
Auta z USA jde bez problémů prověřit na základe VIN kodu.
Avatar - eLzyx
28. 11. 2023 13:50
Ukrajinci
jsem zrovna potkal Ukrajince na Superchargeru v Lovosicích. Že prý je Tesla hacker. Že kdybych něco někdy potřeboval, vyměnit baterii, nebo motor za jiný typ, není problém. Aktivovat některé prvky výbavy, také není problém. Aktivovat free supercharging, nebo stočit kilometry prý také ne.

Pak jsme se bavili o mém autě a prý je to pro něj něco jako jednorožec. Nebouraný model S v evropské specifikaci je prý něco, co nikdy neviděl. Že u nich jezdí jen opravené zbořky z USA, všichni nabíjí přes redukce, protože to má USA konektor.
Rozbalit vlákno
0