Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Jak Německo splní ambiciózní cíle v elektromobilitě? Špičky vlády jednaly s automobilovým průmyslem i odbory

Jednání špiček německé vlády, odborů a autoprůmyslu o tom, jak zvýšit počet elektromobilů na německých silnicích, přineslo předvídatelný výsledek. Chce to širší nabídku levnějších elektromobilů a lepší veřejnou nabíjecí infrastrukturu.
Zpět na článek
28. 11. 2023 16:44
28. 11. 2023 20:42
28. 11. 2023 22:36
29. 11. 2023 06:35
29. 11. 2023 06:52
29. 11. 2023 11:43
30. 11. 2023 07:41
28. 11. 2023 17:36
28. 11. 2023 19:37
28. 11. 2023 20:43
28. 11. 2023 21:07
28. 11. 2023 22:39
29. 11. 2023 00:17
29. 11. 2023 06:54
29. 11. 2023 07:42
29. 11. 2023 08:35
29. 11. 2023 08:59
29. 11. 2023 12:21
29. 11. 2023 14:53
29. 11. 2023 21:32
29. 11. 2023 15:33
Avatar - WinDiesel
28. 11. 2023 16:29
Zelení elektropošuci řádí dál ...
necelých 2 mil elektrifikovaných vozidel, ještě méně elektrozkratů, tady za 7 let 10x tolik

Helmuti jsou čím dál tím směšnější :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
Rozbalit vlákno
13
Avatar - Franta Dobro
28. 11. 2023 16:40
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - WinDiesel
28. 11. 2023 19:29
Re: Zelení elektropošuci řádí dál ...
Čížek mne označuje za čížka, velmi zábavné, ty gumo.
Avatar - Lenka Čížková
28. 11. 2023 23:27
Re: Zelení elektropošuci řádí dál ...
:yes: Přesně, je to jeho boj! :-)
Avatar - twistedTSD
29. 11. 2023 09:21
Re: Zelení elektropošuci řádí dál ...
Proč do háje nejdeš dát na hate-list?
28. 11. 2023 17:10
Re: Zelení elektropošuci řádí dál ...
No třeba jim to konečně dojde až VW propustí tisíce lidí ;-)
Avatar - del42sa
28. 11. 2023 18:44
Re: Zelení elektropošuci řádí dál ...
https://www.autoforum.cz/…nou-technologii/

už i "elektrofanatik" Tavares mění svoji rétoriku, jen se toč korouhvičko jak vítr fouká :D

prej špatná technologie :D :D :D :yes: :yes: :yes: No aspoň to řekl konečně na plnou hubu
Avatar - WinDiesel
28. 11. 2023 19:30
Re: Zelení elektropošuci řádí dál ...
Netočí se, elektriku drtí dál, jen k tomu bezpohlavně kecá. Je to pokrytec na "n"tou.
28. 11. 2023 19:55
Re: Zelení elektropošuci řádí dál ...
Tak prodeje jdou dolu, tak musí začít tlačit. Sázka jen na PHEV a EV + jeden benzinový motor jaksi nevychází ;-) A přitom mělo tehdejší PSA širokou nabídku modelů a hlavně motorů…
28. 11. 2023 20:40
Re: Zelení elektropošuci řádí dál ...
Úplně to nejdřív podělají, a až se jim zaplaví sklady neprodejnými elektrovergly, začnou masově propouštět. A pak teprve se snad těm zelnorudým fanatickým ***ů.m ve vedení EU rozbleskne v kebulích! A když ne, miliony ožebračených Evropanů už jim to vysvětlí, ale ručně! :-O :-O :-O :-O
29. 11. 2023 07:36
Re: Zelení elektropošuci řádí dál ...
A ve stejny cas budou nove automobilky prodavat stale vetsi mnozstvi EV na úkor klasických znacek.
28. 11. 2023 20:40
Re: Zelení elektropošuci řádí dál ...
Milí ekofašisté, vaše soudná hodina se nezadržitelně blíží, termíny voleb do orgánů EU i v řadě evropských zemí tady budou již velmi brzy! :-[] :-[] :-[] :-[]
Avatar - twistedTSD
29. 11. 2023 09:41
Re: Zelení elektropošuci řádí dál ...
Mně přijde komické, že Stellantis koupí mj. Opel, začne vyvíjet modely v německém stylu v době, kdy je VW čím dál slabší a zákazníci utíkají k Toyotě, ani Renault moc neválí, zkrátka v zásadě všechny předpoklady k úspěchu (snad jen nespolehlivost 1.2 PT to kazí), a oni to zabijí tím, že všude nacpou elektromotor za absurdní ceny. :D
28. 11. 2023 19:01
Re: Zelení elektropošuci řádí dál ...
Wir schaffen das ... nicht
28. 11. 2023 16:30
Od 1.1. uvidíme (již skoro za měsíc),
co přinese snížení dotací v Německu (nepíšu pro EV ani proti, jsem zvědav):
- zda výrazný pokles prodejů BEV
- nebo výrazné snížení jejich ceny

Na pokles dotací se již v USA připravuje i Tesla, která šla o 3 000 dolů.

Ze stránek Tesly:
$7,500 tax credit expected to reduce to $3,750 on Dec 31 pending federal guidance.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
28. 11. 2023 19:32
Re: Od 1.1. uvidíme (již skoro za měsíc),
Už se to projevilo a od ledna se to opět projeví, soukromé kupce to velmi naštve.
BEV vidím pozitivně, ony nemají prodej s dojezdem a jsou vcelku úsporné.
Ceny vidím beze změn, protože to všechny automobilky vyjma Tesly říkají.
A Tesla taky nic moc, protože razantně snížila ceny ale zvýšení prodejů to nepřineslo.
29. 11. 2023 07:38
Re: Od 1.1. uvidíme (již skoro za měsíc),
Ano cely leden tu budou bambasticke clanky o propadu prodeju EV a ty a ostatní nicky to tu budou davat jako dukaz.

Ze za par mesicu prodeje stoupnou na nove maxima uz budes ty a státní ignorovat.

Známy scenar..

Kupodivu neni zde na auto.cz ani jeden clanek co by tohle chovani trhu vysvětloval a popisoval.
28. 11. 2023 16:44
Budoucnost?
Ono vlastně problematiku elektromobility nikdo nevysvětlil.
- kde se vezme elektřina na dobíjení všech elektromobilů až žádná spalovací auta nebudou moci být prodávána? Další Temelín se nestaví. A plán je mít další jaderný blok za 20 let.
- kdo a jak pokryje ztrátu několik desítek miliard ročně na výpadku spotřební daně z paliv?
- kdo si může dovolit koupit elektroauto, když stojí trojnásobek nového benzínu?
- co bazarová 10letá auta? Budou ještě fungovat?
- kde lidé, co bydlí v bytech na sídlišti, budou nabíjet? Kdo a kdy zkapacitní vedení do těchto sídlišť?
- jak s podzemními parkovišti a hořením baterií?

Za pár let se přestanou prodávat spalovací auta a na tyto otázky nemáme řešení.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - WinDiesel
28. 11. 2023 19:37
Re: Budoucnost?
Pěkně jste to shrnul, pane kolego.
A spalováky se nepřestanou prodávat, to je jen vlhký sen elektrických fanatiků.
Jsem si poměrně jist, že projedou volby do EU, v každé zemi je nyní silný proti-zelená strana.
A nový parlament tyto nesmysly zruší.
Elektrifikaci? Ano, proč ne, ale maximálně MHEV a HEV, už PHEV je naprostý nesmysl, těžký, se spalovacím motorem a obrovskou baterkou.
28. 11. 2023 20:42
Re: Budoucnost?
Také v to pevně věřím. Zelení euromarxisti musí od válu, čím rychleji, tím lépe!!! :-O
28. 11. 2023 22:36
Re: Budoucnost?
Na vsechny otazky jsou odpovedi.
Chces je ale opravdu znat?
29. 11. 2023 06:35
Re: Budoucnost?
Nechce. Zbytecny mu neco psat.
Tak jako obecne psat neco lidem, ktery svuj nazor nikdy nezmeni. Ani pod tihou jasnych faktu. Ktery samozrejme ignorujou.
Avatar - del42sa
29. 11. 2023 06:52
Re: Budoucnost?
teď jsi krásně popsal sám sebe :yes: bravo
Avatar - Barrichello
29. 11. 2023 11:37
Re: Budoucnost?
Zasi si povídáš sám se sebou? :-) DonVito/Hendly = 1 člověk :-)
29. 11. 2023 11:43
Re: Budoucnost?
Opet se pletes.
30. 11. 2023 03:04
Re: Budoucnost?
Hezký. A ted jeste onalepkovat dezolatem a proruskym svabem. 😂
Chci je znát. Sem s nimi.
30. 11. 2023 03:02
Re: Budoucnost?
Chci je znát. Opravdu. 😉
30. 11. 2023 07:41
Re: Budoucnost?
Ok. začnu jen casti. Jako test zda opravdu odpoved chces a nebo chces jen opakovat naucena hesla odmitacu😀
“ kde se vezme elektřina na dobíjení všech elektromobilů až žádná spalovací auta nebudou moci být prodávána? Další Temelín se nestaví. A plán je mít další jaderný blok za 20 let.” Nebudou prodavat neznamena ze budou jezdit jen EV.
EV funguji výborně jako akumulace přebytku OZE.

“- kdo a jak pokryje ztrátu několik desítek miliard ročně na výpadku spotřební daně z paliv?” - částečně to pokryje snizeni odlivu penez za ropu. Ale tohle neni aktualni problem. V ČR je 6,5 mil aut. Nez se teoreticky nahradí alternativou jde o cas v radu desitek let.
“- kdo si může dovolit koupit elektroauto, když stojí trojnásobek nového benzínu?”
Zřejmě dost lidi s ohledem na prodeje. A ceny neustale klesaji Trojnásobek to rozhodne u porovnatelneho auta neni.
Zaroven do ceny muzes promítnout mensi naklady na provoz a servis.

“- co bazarová auta? Budou ještě fungovat?” - to ukaze cas, zatim ukazuje ze funguji a koupe je mene riziková nez u spalovaciho auta, protoze baterii zde diagnostikovat na závady lepe nez spalovaci motor. Zaroven prijde rozšíření moznosti renovace baterii.


- jak s podzemními parkovišti a hořením baterií?” - nove baterie jsou mene nebezpečné na vzplanutí. Statisticky hori EV násobné mene nez spalovak. A nedavno byl v ČR pripad zahoreni EV v podzemní garáži. Vse se vyřešilo jako u jinych požáru.
Avatar - Barrichello
30. 11. 2023 13:39
Re: Budoucnost?
Vony tady ale nestojí ani ty OZE a ty co stojí nenahradí rozhodně 10 uhelných elektráren, nehledě k tomu že ty OZE se musí v zimě něčím vykrývat, čím, když nejsou bateriové úložitě ani vodík. I kdyby se začlo v lednu 2024 okamžitě s výstavbou, což se určitě nestane - taky ty OZE bude do roku 2035-2040 nutné v zimě vykrývat uhlím, protože se tak ale nestane tak odhad odborníků na vykrývání uhlím je 2042-2060 :-) :-) :-) :-)
Blbý co :-) :-) :-)
Další možnost vykrytí je plyn nebo postavit ne jeden nový reaktor, ale cca 3-5 :-) :-) :-)

Bblý je, že ze 100% Tesel S z prvních 4 roků výroby už ca 8% nejezdí a dalších 35% má vyměněný baterky (cena 390-600 tis dle lokality a roku výměny tech baterií)

Takže bazarový EV z prvních let výroby dávaj dneska velkej smysl, asi jako první Nissany Leaf, ty maj reálný dojezd na baterku v zimě v -10 při zapnutém topení cca 72-110 km.
Mazec.
Větší dojezd má i vojenský nákladní ZIL ze 70. let na ukrajíně, z kterého střílej katuše a který má dva motory a žere v terénu 140 litrů na sto :-) :-) :-) :-) :-)

A další pecka je takovej E-golf z prvních let výroby, taky kvalitní ježdění - v zimě cca 140-200 km na baterku.

Cesta za babičkou z Varů do Frýdku místku slušný dobrodružo, to bude tak 7-8 hodinek :-) :-) :-) To když pojedeš veteránem z roku 1925, budeš tam rychleji :-) :-)
8. 12. 2023 13:00
Re: Budoucnost?
Jako příznivce nových technologií jsem z EV nadšen. Jen ty technologie chce trochu doladit. A co nejvíc mi vadí je to množství politiky v tom. Pokud je ta technologie super a lepší než nafta a benzín, tak se prosadí rychle sama a nepotřebuje politiky. Politické věci ale degradují mé nadšení pro EV a stává se ze mne radikální odpůrce. Vím, je to špatně - ne ode mne, ale od politiků !!!

EV funguji výborně jako akumulace přebytku OZE.
- Posledních několik dní jasně ukázalo, že OZE se mohou nazývat jako občasné zdroje energie. Výroba v DE ze solárů 0% a z větru cca 2%. Vše ostatní pokrylo uhlí a plyn. Jo a ještě asi 10% dovoz z 17té spolkové země Německa - Česko.
- Pokud nic OZE nevyrobí, tak se nemůže akumulovat.
- Česká republika má nějaké drobné rezervy na straně výroby energie. Ale aby to uneslo miliony EV, které se v 17:00 píchnou do zásuvky a očekávají, že ráno v 6:00 budou plně nabita ( v NOCI) - to rozhodně NE. Zase opakuji, že Česká republika potřebuje STRATEGII rozvoje energetiky - výstavbou dalších jaderných bloků !!!!!
- co přípojky pro EV na sídlišťích? Nic jsem nikde neviděl.

částečně to pokryje snizeni odlivu penez za ropu. Ale tohle neni aktualni problem. V ČR je 6,5 mil aut. Nez se teoreticky nahradí alternativou jde o cas v radu desitek let.
- 200 000 nových EV ročně až se přestanou prodávat spalovací auta. 90 miliard Kč na spotřební dani za benzín a naftu. Výpadky této daně se budou muset řešit.

Zřejmě dost lidi s ohledem na prodeje. A ceny neustale klesaji Trojnásobek to rozhodne u porovnatelneho auta neni.
Zaroven do ceny muzes promítnout mensi naklady na provoz a servis.
Máš pravdu. Je to dvojnásobek.

“- co bazarová auta? Budou ještě fungovat?” - to ukaze cas, zatim ukazuje ze funguji a koupe je mene riziková nez u spalovaciho auta, protoze baterii zde diagnostikovat na závady lepe nez spalovaci motor. Zaroven prijde rozšíření moznosti renovace baterii.
Renovace baterií je hodně drahá. 10 let starý EV už bude vyžadovat výměnu baterie.

- jak s podzemními parkovišti a hořením baterií?” - nove baterie jsou mene nebezpečné na vzplanutí. Statisticky hori EV násobné mene nez spalovak. A nedavno byl v ČR pripad zahoreni EV v podzemní garáži. Vse se vyřešilo jako u jinych požáru.
Ano. Stejně jako s hořením domu. Či střelbou v nemocnici. Vše se vyřešilo. :-) Poukazuji na nemožnost okamžitého uhašení EV.
28. 11. 2023 17:36
Clo
No, měli by konečně udělat něco smysluplného a zachránit to, co je živí - automotive. Takže udělat stejné kroky jako Čína vůči západním automobilkám = zásadně zvýšit clo. Tak by evropské automobilky dostaly čas narovnaly podmínky. Když si Čína dotuje export a má stále vyšší clo než my, tak se to srovná. A nebo zavést analog americké IRA. Oh wait, jo zapomněl jsem na "náskok díky technice". To by přece náskokový VW byl v pr.... protože jeho plán nakupování polotovarů od konkurenčních čínských automobilek, nahozením kapoty, sedaček, volantu a znáčku v Německu, tak takový plán by moc nefungoval...
Rozbalit vlákno
13
Avatar - WinDiesel
28. 11. 2023 19:37
Re: Clo
Vlády by se měly snažit zachovat zaměstnanost, kterou vytváří výroba vozidel se spalovacími motory.
28. 11. 2023 20:43
Re: Clo
A hlavně by mělo být evropským automobilkám znovu umožněno, aby vyráběly to, co jejich zákazníci skutečně chtějí a za přijatelné ceny. Dokud tato náprava nepříjde, je všechno marné a jejich krach nevyhnutelný! :-O :-O :-O
28. 11. 2023 21:07
Re: Clo
To je zase na jinu debatu. Oni Číňani vozí i levné spalovací auta. Je to prašť jak uhoď. Ideální by bylo zavést analog IRA. Francouzské automobilky na to tlačí, VW ne. Důvody jsou jasné. Osobně bych dal clo 25 %, dotace pouze v případě 80 % výroby v EU. To by se zapotil i Elon, protože ten vozí baterky z Číny a nebo vozí celé auta.
28. 11. 2023 22:39
Re: Clo
Asi jako chtit zachovat vyrobu parniho stroje….
29. 11. 2023 00:17
Re: Clo
Toto tvoje srovnání je vrchol typické elektrofašistické demagogie. Nebo podle tebe na přelomu 19. a 20. století nějaké vlády parní stroje zakazovaly a uměle zatěžovaly daněmi, aby lidem násilím vnutily spalovací motory? :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[] :-[]
Avatar - del42sa
29. 11. 2023 06:54
Re: Clo
jasně , ty si to nepamatuješ ? Tehdy se tomu říkalo "parní euro 7" a spalováky se dotovaly zlatem :-[]
29. 11. 2023 07:42
Re: Clo
Historie mnohokrat ukázala, ze investice do starych technologii vedou k totálnímu zaostavani.

Regulace se snazi podpořit prechod na nove.Neni to spravne, ale v momente kdy Cina atd lejou do EV obrovske penize nemuze bez podpory evropsky automotiv přežít.
Avatar - KANKUNEN
29. 11. 2023 08:35
Re: Clo
Historie mnohokrát ukázala, že se investovalo do slepých uliček. Prosazovat v dnešní době elektromobilitu je jako prosazovat LED žárovky, kdy ještě neuměly pořádně svítit a stály majlant. Konkurovat čínské státnědotační elektromobilitě nepůjde. I ten ten dotovaný Čínský elektromobil stojí jednou tolik co Rapid.
29. 11. 2023 12:21
Re: Clo
Parní stroj zanikl, protože byl zastaralý a stal se drahým. Mobilní spalovací motory a statické elektromotory nebo turbíny měly tolik výhod, že investor/zákazník si jednoduše spočítal, že se mu to nevyplatí a díky masové výroby byly i levnější. A kdo chtěl auto, tak na páru ani nepomyslel. Provozovat parní stroj je komplikovaná záležitost, je obří a těžký a byl problém ho logisticky ukočírovat. Navíc přišla intenzifikace dopravy a v tomto ohledu se stal parní stroj neudržitelným. A byla to právě doprava, která poslala páru na smetiště dějin. A nebyly to jen automobily. Taková námořní doprava jak ji známe, by s párou neexistovala. Neexistovala by ani letecká doprava.

V případě EV je to jinak. EV +- stejně velké, je dokonce těžší a pořád dražší. Nabíjení obnáší více problémů, než tankování. Parní stroj zanikl aniž by byly moderní technologie nějak dotovány. EV by bez dotací možná zůstaly u Leafu a spol.

Netvrdím, že EV tu nemají co dělat, ale je absurdní jejich nástup na trh porovnávat se zánikem parního stroje.
29. 11. 2023 14:53
Re: Clo
EV přinesou v mnoha ohledech a oborech přínosy a moznosti ktere dalece přesahují jen dopravu osob.
29. 11. 2023 21:32
Re: Clo
Možná, ale to je vedlejší. Psal jsem o porovnání s parním strojem. Ať EV klidně udělají další dvě průmyslové revoluce najednou a zajistí cestování po galaxii. Jednoduše to nemá nic společného s parním strojem a jeho teoretickou snahou ho zachovat.
Avatar - Barrichello
29. 11. 2023 15:33
Re: Clo
Hlavně v ČSSR se parní lokomotivy v závodech a fabrikách, kde sloužily jako vnitpodoniková přeprava na přesuny hotových výrobků a materiálu používaly ještě v 70 letech.

A na klasických tratích ještě v 60. letech.

Takže parní stroj na železnici vydržel hodně dlouho, jinak souhlas porovnání s parním strojem je mimo. Stejně jako porovnání s mobily a CRD monitory a televizemi
28. 11. 2023 17:41
Taky budoucnost.
Třeba je cíl jiný a to omezit mobilitu.

Jen si vzpomeňte jak vypadala doprava před rokem 1990.
Prázdné silnice a občas auto na sídlišti. A také jsme fungovali.
Ve městě se rozšíří městská doprava, A práci si najdeš v dosahu MHD.Řídit MHD bude výběrové povolání neb hromada výrobců v automotive zanikne. Nebo budou jezdit autonomní autobusy.

Na vesnici si koupíš EV s dotací třeba za 400tis a budeš nabíjet 8 měsíců ze solárů a zbytek roku bud elektriku zaplatíš nebo omezíš cesty.
Jako firma mimo město nabídneš zaměstnancům jako benefit dobíjení zdarma či nějaký příspěvek.
Přečtěte si testy na novou Teslu 3 ve základní specifikaci. Má klasickou trakční baterii co vyžaduje nabíjení na 100% a přežije 5000cyklů a 15 let a pak ji připojíš k rodinnému domku a ještě nehoří..

Dále města zpoplatní stání na veřejných komunikacích aby lidi v dosahu MHD neměli 2-3 osobní auta. Když jsem se ptal na důvod tak je logický cena parkovacího mista je cca 100 000 kč - 200 000tis + údržba. Tak proč by to mělo být zdarma jako odkladiště 2-3 aut v rodině co vyjedou 2x za měsíc.
Samozřejmě že vše lze doplnit půjčovnami. Ty zatím v ČR nefungují, ale teď jsem pronajímal auto v Španělsku za 500kč na den s pojištěním.

No a poslední aspekt o kterém se nemluví je závislost na ropě a kde se produkuje. Arabové nás za naše peníze jednou osídlí a zkolonizují i díky své víře. Všimněte si článků země OPEC se dohodli na snížení těžby ropy a cena frčí o 20% nahoru. Nezdá se vám to vydírání?
Rozbalit vlákno
18
Avatar - WinDiesel
28. 11. 2023 19:40
Re: Taky budoucnost.
Ty jsi dobře pomatený, zeleno-rudý soudruhu.
A nákupy v Číně ti nevadí, panáčku? Solární panely, elektrická zkratoauta, ale už 10x více aut se spalovacím motorem, že :-)
Pokus o elektricko-zelenou propagandu, ale už vám to rudozelení soudruzi nikdo nežere :-)
28. 11. 2023 22:41
Re: Taky budoucnost.
Stejny argument a nesmysl jako tvrdi Barik. Porovnavat zdroj s palivem..
Náhoda?😀😀
Avatar - JirkaVejrazka
29. 11. 2023 10:16
Re: Taky budoucnost.
Tak jeste ze tu ropu bereme z lokalnich zdroju...
Avatar - Barrichello
29. 11. 2023 11:53
Re: Taky budoucnost.
Ropa sem teče 60 let starým ropovodem, pokud by se to nezakazovalo v rámci sankcí. Jinak sem jezdí vlaky na 90 let starých tratích.
Tj veškerá infrastruktura je postavená, není jí za pomoci čínksých technologií a surovin potřeba stavět od píky :-)
29. 11. 2023 11:55
Re: Taky budoucnost.
Takze ti nejde o nic jineho nez prosazovat zajem ruska.
Avatar - Barrichello
29. 11. 2023 12:30
Re: Taky budoucnost.
To dělají jiní
https://www.idnes.cz/…o-zahranicni_jla

Přeprodej nebo výroba z ruské ropy je super kšeft a Evropa ochotně nakupuje :-) Akorát s masivní marží :-) :-)
28. 11. 2023 19:58
Re: Taky budoucnost.
Takovou utopii bych opravdu nechtěl zažít :no:
28. 11. 2023 20:35
Re: Taky budoucnost.
Podle mne zcela mozny scenar. A celkem bych si na nej vsadil.
Cti: https://www.autorevue.cz/…-tem-elektrickym
29. 11. 2023 00:19
Re: Taky budoucnost.
Jo, současní šílení francouzští levičáci jsou tady zralí na defenestraci! :-O :no: :no: :no:
28. 11. 2023 20:47
Re: Taky budoucnost.
Jsi naprostý šílenec. Takovou cestu pozpátku do minulosti ti žádné obavytelstvo vyspělé země nebude tolerovat! Kromě toho si uvědom, že přece zdaleka nejde jen o samotnou individuální dopravu jakýmkoliv způsobem. Spalovací vozy a jejich řízení jsou pro obrovské množství Čechů (a vůbec Evropanů i Američanů) také obrovským koníčkem, radostí až vášní a doslova národním kulturním dědictvím!!! :yes: :yes: :yes: Na sterilní, předražené a nepraktické elektrozkraty tady není skoro nikdo zvědavý!
28. 11. 2023 21:04
Re: Taky budoucnost.
Budou tolerovat různé "eko" řešení a nápady, pokud budou dávat smysl, nebudou drahé a třeba i stejně komfortní. Doprava u nás je příkladem. Kvalita MHD z všech úhlů pohledu je u nás katastrofální. Z velké části je to řešení pro chudé. Jsou státy, kde tomu tak není, protože MHD je komfortnější a nebo rychlejší než auto.
28. 11. 2023 20:47
Nové zprávy ze světa nařizované digitální a elektr. totality
Nové auto s tlačítky, prosím!
https://tecs.cz/…ne-v-autosalonu/?…
Volkswagen zlikviduje jednu ze svých největších ikon
://www.autoforum.cz/…olnych-nesmyslu/
Elektrofanatik promluvil
https://www.autoforum.cz/…je-totalne-mimo/
Elektrozkraty nebrat!
https://www.autoforum.cz/…chazite-jakkoli/
Elektrozkratem raději jen pomalu
https://www.autoforum.cz/…utecnych-137-km/
A kdo za to může?
https://www.autoforum.cz/…-naboru-nestaci/
Pod německou ekoteroristickou vládou odtikává natlakovaný občanský papiňák...
https://www.autoforum.cz/…-zelena-kladiva/
29. 11. 2023 09:58
Re: Nové zprávy ze světa nařizované digitální a elektr. tota
Opäť si nesklamal troubo
28. 11. 2023 20:54
Re: Taky budoucnost.
Tak to je na dlouhou debatu. Náš způsob života je neudržitelný. Stačí se kouknout do supáče. Tisíce a tisíce výrobků, kterých potřebujeme jen zlomek. Kupujeme exotické výrobky, zeleninu vypěstovanou tisíce km daleko, všemožné kraviny z celého světa a to všechno se tu musí dovézt. Jen kolik kamionů by ubylo. Chodíme často nakupovat. Fakt někdo už chodí nakoupit každý den. A je zvrácený, že když vyhazuji odpad, tak v konťáku jsou shnilé banány a třeba celá husa.

MHD je u nás těžký fail. Vysokorychlostní železnice není, klasické železnice jsou dobytkáče, v Brně chybí metro, v Praze je nedostatečné, velká část autobusů je smradlavá uchrochtaná špína,... Jak motivovat lidi k tomu, aby využívali MHD? Já bych fakt moc chtěl v Brně sednout do vysokorychlostního vlaku a dojel na kultivované nádraží místo tlačenky a stresu na dálnici. A jsem ochotný zaplatit vysokou částku a je nás hodně. V zahraničí je běžné, že manažer nechá svýho méďáka doma a jede vlakem.
Avatar - lyon667
28. 11. 2023 22:07
Re: Taky budoucnost.
Chtěl bych v Brně někdy zažít jakoukoliv funkční dopravu, ať už individuální, nebo hromadnou. Co mělo reálně stát už před 30 lety, se teprve plánuje.
28. 11. 2023 22:18
Re: Taky budoucnost.
Zato dick-ciferník a koně s kulkama tam máte.
Avatar - Barrichello
29. 11. 2023 11:43
Re: Taky budoucnost.
Jojo, mam ti poslat fotku parkoviště na sídlišti v roce 1988? nedávno sem ttu dával, na tom prázdném parkovišti stálo asi 70 aut a ještě další 3 u trafostanice, kde ofiko žádný parkovací místo nebylo.

Tak byly prázdné parkoviště v Praze, hehe.

Samý lži!!

Na jedný fotce na letný ze 70.let dva Mercedes a Simca a na druhý Mercedes a Honda.

Ale žádný západní auto tu taky nebylo, škoda že mam doma archiv po tátovi, amatérském fotografovi čítající 50 000 fotek, který tyto bludy jednoznačně popírá :-)
Avatar - Barrichello
29. 11. 2023 11:49
Re: Taky budoucnost.
Zbytek sou taky neskutečný bláboly a utopie, opravdu stalinističtí bolševici z 30-50 let by se za takový článek vůbec nemuseli stydět.

Závislost na Arabech a Rusku vyměníte za totální závislost na Číně :-)

BTW benzín spadnul na 35,60 :-)
29. 11. 2023 07:52
To je špatná otázka
Ten nejvíc ambiciózní cíl, tedy zničit kdysi vedoucí automobilovou velmoc, už byl splněn.
Rozbalit vlákno
0
29. 11. 2023 10:05
Trochu nadhled...
každý BEV jezdící je dobrý, protože ať už jede přede mnou, když jedu v autě nebo kolem mě , když jdu na chodníku, je to pro mě super, protože nic z toho auta nedejchám...Bohužel je to celé postavené na hlavu, místo aby bylo spousta malých BEV do města začínající někde kolem 400 kCZK, tak sice jsou ale drahé...a ty velké, které by měly sloužit na dlouhé přesuny (rozuměj cesty do PL, DE, FR, atd ty ještě nejsou- tedy výhradně pro jízdu po dálnici, jezídím kolem 500-900 km na zátah...) Takže pro mě a manželku na trhu toho zatím moc není, ikdyž nemám problém hodit na střechu pár solárů a dobíjet doma....
Osobně si myslím, že BEV tržní penetrace zpomalí a dostanou se někde na 20-30% trhu, zákaz na ICE bude zrušen novou politickou garniturou (nebo výrazně posunut někam do 40 nebo 50 let ) a to bude tak asi vše.... Vaše Sibyla :-)
Rozbalit vlákno
15
29. 11. 2023 10:14
Re: Trochu nadhled...
Napada te nejaka nova technologie ktera se prosadila pres low end?

Proc to u EV pozadujes?
Avatar - JirkaVejrazka
29. 11. 2023 10:18
Re: Trochu nadhled...
VHS kazety zvitezily nad lepsim Betamaxem :)
29. 11. 2023 10:26
Re: Trochu nadhled...
A videa zacla modelem ktery stal par korun pro kazdeho ?
Avatar - JirkaVejrazka
29. 11. 2023 10:28
Re: Trochu nadhled...
Ne, ale ptal ses ktera technologie zvitezila pres low end. Odpoved je VHS, ktera byla mene kvalitni, ale low end uzivatelum stacila a vytlacila z trhu Betamax.

To jen na okraj, na webu o autech je to dost off-topic.
29. 11. 2023 11:46
Re: Trochu nadhled...
Mozna jsem použil spatne označení low end.
Smysl je, ze novinky prichazi skoro vzdy v kategorii nejdražšího zboží a pak postupne prichazi levnejsi modely.
Proc to ma byt u EV jinak?
29. 11. 2023 11:46
Re: Trochu nadhled...
Mozna jsem použil spatne označení low end.
Smysl je, ze novinky prichazi skoro vzdy v kategorii nejdražšího zboží a pak postupne prichazi levnejsi modely.
Proc to ma byt u EV jinak?
Avatar - JirkaVejrazka
29. 11. 2023 12:07
Re: Trochu nadhled...
Ja se s tebou nehadam, mas pravdu. Auta take nejdriv byla u tovarniku a rozvozu tezkeho zbozi, az potom se prosadila mezi "bezny lid", kdyz cena klesla na uroven, kterou si bezny lid mohl dovolit.

Totez s vetsinou ostatnich vyrobku (mobily, pocitace apod.)

Jen mi prislo zajimave byt trochu pedant a presne odpovedet na polozenou otazku, promin :)
30. 11. 2023 07:37
Re: Trochu nadhled...
zeby preto, lebo prave tam davaju zmysel?
30. 11. 2023 07:47
Re: Trochu nadhled...
ABS a airbag taky dával smysl nejdriv nasadit u nejvice prodávaných aut, ale prvni se dával do top modelu.

Tak to proste u nove technologie je.
Avatar - Barrichello
30. 11. 2023 13:25
Re: Trochu nadhled...
první airbag měl v roce 1974 Oldsmobile, což prémiová značka nebyla a Cadillac, ten teda byl.

první ABS měl v roce 1971 Imperial (značka Chrysleru) .

Problém je, že ty prémiové americké značky nestály zdaleka tolik i s těmahle vymoženostma jako prémiové evropské značky bez vymožeností, takže srovnání kulhá :-)

Abych ti to připodobnil, tak by podle tohohle stylu musel stát Evropský konkurent Tesly 3 1,1 mega a ta Tesla 3 cca 770 -850 tis Kč. Jenže to jaksi nestojí :-) :-) :-)
Další věc je ovšem ta, že Tesla opravdu není prémiová značka, protože v prémiovým auta nejsou reckylovaný plast z PETky rýsovaný úhelníkem :-) Tam je luxusní kůže, dřevo, hliník, karbon nebo leštěná ocel.
Ale dejmě tomu že s přivřením obou očí je ta Tesla ten novodobý Oldsmobile. Ale ten nestál co nový BMW a Mercedes, čemu ceny i přes Muskovo zlevnění stále neodpovídaj, hehe.
Avatar - Barrichello
30. 11. 2023 23:00
Re: Trochu nadhled...
A?

ČLánek potvrzuje co sem psal, až na ten Jensen Interpector což byla britská malosériovka nedostupná na 70% světového trhu :-)
1. 12. 2023 09:08
Re: Trochu nadhled...
“. A prvním vozem v Evropě, který jej nabízel, byl Mercedes-Benz třídy S W126”
“ takže v modelovém roce 1972 jej nabídl coby příplatkovou výbavu luxusního modelu Imperial.”
To opravdu nebyl vuz pro vsechny..
Avatar - Barrichello
1. 12. 2023 09:16
Re: Trochu nadhled...
Imperial byl dostupný na trzích celých USA + Kanada a netuším zda to vyváželi i mimo ameriku třeba do Arábie atd

Ano, nebyl to lidový vůz ale furt to bylo levnější jak Mercedes nebo Bentley atd
1. 12. 2023 09:31
Re: Trochu nadhled...
Takze potvrzuješ to co jsem psal.
Nove technologie nastupují prvni do top modelu a pak propadavaji níže.

Proc to u EV ma byt jinak?
29. 11. 2023 10:05
Trochu nadhled...
každý BEV jezdící je dobrý, protože ať už jede přede mnou, když jedu v autě nebo kolem mě , když jdu na chodníku, je to pro mě super, protože nic z toho auta nedejchám...Bohužel je to celé postavené na hlavu, místo aby bylo spousta malých BEV do města začínající někde kolem 400 kCZK, tak sice jsou ale drahé...a ty velké, které by měly sloužit na dlouhé přesuny (rozuměj cesty do PL, DE, FR, atd ty ještě nejsou- tedy výhradně pro jízdu po dálnici, jezídím kolem 500-900 km na zátah...) Takže pro mě a manželku na trhu toho zatím moc není, ikdyž nemám problém hodit na střechu pár solárů a dobíjet doma....
Osobně si myslím, že BEV tržní penetrace zpomalí a dostanou se někde na 20-30% trhu, zákaz na ICE bude zrušen novou politickou garniturou (nebo výrazně posunut někam do 40 nebo 50 let ) a to bude tak asi vše.... Vaše Sibyla :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - mariov8
29. 11. 2023 10:13
MHD vs osobni mobilita
V Německu to míří do větší zdi než si myslíme, počet elektromobilů tam roste podstatně větším tempem (i přesto že cíl 15M vozidel v roce 2030 je určitě nesplnitelný) než počet nabíjecích bodů. Díky dotacím a kupní síle. A to ještě u nich netrvá stavební řízení 2 až 7 let jako u nás! Takže postavit někde nabíjecí bod je prakticky jenom problém distributora energie.

Stran MHD v Česku, nestěžujte si, je neskutečně levná (obvykle se dotuje cca 66%, v Praze až 83% reálných nákladů) a jezdí v luxusních taktech s neuvěřitelným pokrytím území. Zdá se Vám to málo? Vyjeďte si na vesnici ve Francii, Španělsku, v Itálii, ale klidně i někam v Německu a budete koukat. Akorát tam většinou není takový bordel a není to vše tak zničené vandaly. I když i tady to v Německu jde do kytek... Průměrný Němec nám poněkud tmavne...

Bohužel souhlasím, že je ve městech přeautováno a lidi zapomněli, že ulice je veřejný prostor. Na druhou stranu, rodina s dětma bez auta má ve městě často docela velký problém. Je otázka, zda radní nezapomněli, že pokud chtějí aby se jim bloky nevylidňovaly a neměnili na vyloučené lokality, musí myslet i na to parkování. Ne jenom bezhlavě rušit parkovací místa a prezentovat krásné zelené plochy se stromečky, ale lidi se jim z baráků kolem nich stěhují pryč za město...

Také my přijde, že tu elektromobilitu v Evropě si vylobovala Čína, aby nás ze závislosti na ropě (nebo syntetických náhražek fosilních paliv, které si - byť zatím draze - již umíme vyrobit) přesměrovala na závislost na jejich článcích a snížila náš technologický náskok (elektromobil je podstatně méně technologicky náročný výrobek než klasický automobil a je to více "spotřebič").

A také je zajímavé, že se jaksi nepočítá u elektromobility s lidmi mimo města a s nižšími příjmy. To druhé mne tolik nepřekvapuje (na začátek je to dokonce dobrá strategie, nadšenci to koupí i když je technologie v plenkách a drahá), ale to první může v katastrofickém scénáři znamenat, že ve městech nebude co žrát! Sociální a společenský dopad tohoto masového experimentu může být ještě zajímavý. Dokud tím jezdí 10% obyvatelstva nic se dít nebude, ale až se začne opravdu přímo nebo nepřímo omezovat plošně osobní mobilita...

Také se vůbec neřeší dostupnost realisticky použitelného řešení pro speciální vozidla, to teprve začne sranda! Čím v zimě elektrikáři dojedou pracovní vysokozdvižnou plošinou na pole 50km za městem? Pohon 4x4 se schopností jízdy v terénu a PTO nutností, stroj váží tuny a na místě musí být autonomní klidně hodiny. A co hasiči? Čerpadla mají typickou spotřebu v řádech stovek kilowatt (ne s jednotkami kilowatt si nevystačíte, to si tak leda polejete zahradu). Celé to vypadá jako nápad nějakého kytičkového dementa. V životě neopustil kancelář nebo stůl se svým počítačem, dojel tam na elektrokoloběžce 2 městské bloky a který si stále myslí, že jídlo vzniká na policích v supermarketu. Notebook mu nedopravila do Evropy z Číny velká nákladní loď (s motorem na mazut nebo obdobnou těžkou ropnou frakci) ale přinesl pod stromeček ježíšek.

Ačkoliv si umím představit, že pro řadu lidí a i firem elektromobil jejich, svým způsobem omezené, požadavky na přepravu splní, medvědí službu tomu celému dělá uměle vytvořený tlak a politická hesla. Mnozí startují úplně zbytečně, protože elektromobily už o moc lepší nebudou (vyvíjejí se ve skutečnosti ještě déle než spalovací motor), na rozdíl od spalovacího motoru je tady další potenciál vzhledem k fyzikálním hranicím menší, co lepší ale být musí je to všechno kolem.
Rozbalit vlákno
0