to auto ma jednu velkou vyhodu - nema neekologicke baterky tim je lehci a ma aspon nejaky kufr. Navic vyroba dvou motoru spotrebuje vic co2 jak vyroba hummeru!
jenze do ekologicnosti vozu by se melo zahrnovat i ekologicke zatizeni dane jejich vyrobou a likvidaci a v tom dostavaji hybridy dost na frak a vysledne emise automobilu za celou jeho zivotnost (vyroba, provoz, likvidace) se az tolik nelisi.
To si ubec nejsem jisty. Naopak Brake energy regeneration mi prijde jako velmi chytre reseni, ktere muze predcit hyrid v pomeru cena/vykon. S minimalnimi naklady - bez nutnosti pridavnych baterii a dalsich elektromotoru vyuzije nadbytek elektriny v dobe brzdeni. Timto okamzitym prebytekm pak pohani vseho co je na palube na elektriku - svetla, klima apod. a zbytekem dobije aku., cimz snizi spotrebu. To vubec neni hloupa myslenka. To je zakladni princip hybridu pouzity v nehybridnim jednoduchem aute. Mozna je lepsi myslenka pouzivat rekuperovanou energii k jednoduchemu napajeni stale narocnejsi palubni elektroinstalace, nez ji slozite dostavat zpet na kola. Uspora muze byt podobna.
To porovnanie CO2 s Priusom je sice pekne, ale len pri trosicke zamyslenia vyznieva skor trapne (rozdielna hmotnost, benzin vs diesel - benzin ma lepsie dalsie emisie, atd.). Proste snaha spravit aspon nieco sa ceni... ale system vypinania motora pri stani a prepinania alternatoru je naozaj iba taky quick fix, ktory sa hybridom nemoze rovnat.