Čínsko-britská značka MG v Česku zahajuje nový nabíjecí program MG Charge. U nás i v zemích Evropské unie tak budete moci jedinou kartou nabíjet elektromobily značky v sítích nabíječek společností ČEZ, EON, PRE a IONITY.
Během osmi hodin takto dobijete asi 28,5 kWh energie, to je ekvivalent asi sedmi litrů nafty. Kdyby vám přes noc nosily do auta naftu bílé myšky v miniaturních kyblíčcích udělaných z náprstků, budou nepochybně rychlejší.
Arese kdyz by jsi nekdy rozumnel tomu co sem davas🙁
Navrh meni dnesni stav odpojení na stav zaručeneho min odběru.
Celkove je přijaty navrh pozitivni pro vsechny uživatele.
Jinak myslis, ze neexistuje nouzový plan pro ropna paliva?
“Zákon o nouzových zásobách ropy, o řešení stavů ropné nouze a o změně některých souvisejících zákonů (zákon o nouzových zásobách ropy) (úplné znění)
Předpis č. 189/1999 Sb.“
Prestan urazet. V kombinaci s tvou neznalosti je to směšné.
Navrh je o tom, ze uživatelům umožní rychle připojení tepelných čerpadel a domácího nabijeni i tam kde to neodpovídá aktuálním parametrům site. Podmínka je moznost v nouzovem pripade omezeni vykonu zarizeni na 4,5kW (ne cele domacnosti jak plácáte autoforum) za to ze to umožní maji mensi platby za připojení. Zaroven je povinnost site co nejdříve zajistit posílení.
Takze neporovnatelne lepsi podminky nez je dnes v ČR kde te nepřipojili a jeste znova vymysli nesmysle kolem mereni po fazich..
Krásný priklad toho jak je autoforum šiřitel nesmyslu.
Problém je v tom, že k těmto zatím měkkým restrikcím Německo přistupuje, ačkoliv solární a větrná elektřina tvoří jen cca 1/3 německého energetického mixu. K tomu připočti, že restrikce jsou i na straně výroby, kdy jsou ve špičkách větrné a solární elektrárny odpojovány od sítě.
A co se stane, až větrná a solární elektřina budou tvořit třeba 2/3 energetického mixu? Logicky budou restrikce ještě přísnější.
Tenhle zákon ber jako pohádku o Smolíčkovi. "„Smolíčku, pacholíčku, otevři nám svou světničku, jen dva prstíčky tam strčíme, jen se ohřejeme a hned zase půjdeme.“
Tohle je úplně mimo realitu. Jen si to spočítej. Řekněme, že bys auto využíval jako energetické úložiště, tzn. nabíjíš v době nízké ceny, vracíš do sítě v době vysoké ceny. Řekněme že budeš využívat 50 kWh kapacity baterie a že rozdíl mezi nízkou a vysokou cenou bude 2 Kč/kWh. Za jeden cyklus tedy vyděláš 100 Kč. Řekněme, že baterie má životnost 1000 těchto cyklů a stojí 0,5 milionu Kč. Každý cyklus tedy musíš odepsat amortizaci 500 Kč. A jsi 400 Kč v mínusu.
Mimo realitu je i celý Green Deal a energetická koncepce Německa.
A) Cena baterie. Uvažoval jsem baterii 80 až 90 kWh. Cena s montáží a DPH kolem 0,5 milionu je reálná (jenom výrobní náklady činí cca 250 tisíc). Ano, třeba Tesla má baterie o něco levnější, ale nedostaneš novou, nýbrž použitou repasovanou.
B) Rozdíl hodinových spotových cen mezi nocí a ranní či odpolední špičkou dosahuje cca 2,5 Kč/kWh s DPH. To však bude platit jen v situaci, kdy si dokážeš tu elektřinu spotřebovat sám nebo v rámci komunitní energetiky, přičemž ti ostatní z komunity musí mít taky spotový tarif. A to jsem ani nezapočítal ztráty vznikající při akumulaci elektřiny.
Pokud bys to chtěl vracet zpět do sítě, tak si nejdříve od spotových cen odečti regulovanou cenu za distribuci elektřiny, za systémové služby, za poplatek na obnovitelné zdroje a daň z elektřiny, což je v sumě cca 1,5 Kč/kWh s DPH. A jsi na 1 Kč/kWh s DPH. A co hůř, distributoři se budou bránit tomu, abys tuto elektřinu do sítě dodával.
Cena baterie pri teto velikosti ok. To odpovídá. Pocet cyklu bude ale pri tomto pouzuti násobný.
Zbytek je ale popis stávající pokřivených situace v CEZku. Tak to doufam do budoucnosti nebude.
Spotove ceny dnes jedou daleko vetsi rozdíly, ale i to se prave pomoci baterii bude menit viz tvuj prispevek o odpojovani OZE.
Spotové ceny jsem bral z oficiálních zdrojů, tzn. od OTE (Operátor trhu s elektřinou). Bral jsem v úvahu hodinové spotové ceny, na jiné jako běžný zákazník nemáš šanci dosáhnout.
Počet cyklů, to je samozřejmě jediná neznámá v celé kalkulaci, která ji může výrazně změnit do pozitivního i negativního směru. Nebude to 100, nebude to 10000, někde mezi tím. Těch 1000 cyklů si myslím, že nebude daleko od pravdy. U Tesel se baterie mění tak po 400 000 km, což těm 1000 cyklům odpovídá.
Stale to ale neodstranuje to podstatne. Aktualni legislativu v ČR ktera se max snazi zabránit snahám o uvolnění trhu v oblasti akumulace, komunitní energetiky atd.
To se snad nekdy změní.
Treba platit za systémové služby kdyz je sam provozuji?…
Platím za 100km cesty stejně jako bych platil za 100km cesty Teslou S dobíjenou na komerčních rychlonabíječkách.
Jinak ceny paliv klesly, pozdravuje pan ONdra - N95 za 34,90, Benzina +Shell a další karteláci v Praze dál vesele 39,90 - kč na litru, slušný. 5 Kč, to už je celkem solidní zlodějna.
To aby na tu cisternu nalili místo kyblíku tak 2500 litrů adetiv :-):-):-):-):-)
Ne každej má nabíjení na tesla superchargerech zdarma a ne každej je má v dosahu. A ne každej má fotovoltaiku, která navíc aktuálně nic nedává, protože zas sněží a je zataženo :-):-):-)
Pak už zbejvá jen ta zásvuka, pokud teda nebydlíš v činžáku nebo panelu či bytovce, tam je tak tak nějak na dvě věci :-)
Nevím, jak s tebou slušně diskutovat. Ledaže bych přehlédnul, že v Německu má každé zařízení svůj vlastní meřič spotřeby. Radím ti, nepouštěj se do diskuse o elektrotechnice s vysokoškolsky vzdělaným elektrotechnikem. Protentokrát vynechám oslovení.
Svoje slinty si slintej mezi svými pirátskými progresivisty, tam ti to každej Bartoš sežere.