Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Lexus UX 300e – Úchvatně komfortní, jen to nabíjení

Neviditelný facelift Lexusu UX přivál elektrické verzi o pořádný kus větší baterii, ale neopravil jeho největší bolest, která je teď o to významnější. Navzdory tomu se s ním jezdí skvěle a v komfortu na palubě nemá mezi podobně velkými auty konkurenci.
Zpět na článek
1. 12. 2023 16:24
1. 12. 2023 19:23
Avatar - Lenka Čížková
1. 12. 2023 14:23
Game Over pro Toyotu
Velká baterka a maximální výkon nabíjení 50 kW :D
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Jenik3
3. 12. 2023 14:29
Re: Game Over pro Toyotu
V čem konkrétně je ten problém s nabíjením?
1. 12. 2023 14:29
Ještě jedno zásadní mínus...
... zavazadelník má 316l. U 4.5m dlouhého SUV. V případě hybridu dtto.

UX se mi líbí, před pár lety bylo za super ceny (reálně lehce pod 800), jede se s tím skvěle... A pak stačil jediný pohled do toho 310l kufru, zamáčknout kroupu a zapomenout.

EDIT - wow, Lexus ho má stále v akci za 799. To je super nabídka. Tím spíš škoda toho kufru.
Rozbalit vlákno
4
1. 12. 2023 15:15
Re: Ještě jedno zásadní mínus...
Keď prejde pri režime baterky 20-80% tak 200 km, s malým kufrom, a takmer 2x vyššia cena ako spaľovacia alternatíva, tak ich asi veľa na cestách neuvidíme. Už bežný UX bol dosť diskvalifikovaný kufrom.

Včera som počúval nemecký podcast o Mercedese, že im tiež elektro autá nejdú. Musia ich predávať aj s 30% zľavami a aj tak je predaj mizerný... a celé to dotujú zo spaľovacích áut.
1. 12. 2023 16:33
Re: Ještě jedno zásadní mínus...
Jj, souhlas. :yes:

UX s hybridem za 800 dává smysl pro bezdětný pár, který "nepotřebuje" kufr. To EV mi nedává smysl vůbec.
1. 12. 2023 18:12
Re: Ještě jedno zásadní mínus...
Souhlas, kdysi jsem zkoušel UX 250h a souhlasím i s testem co se týče komfortu, že to je jediné auto kompaktní velikosti s komfortem a odhlučněním spíše vyšších tříd prémie, nebo teda z těch co jsem zkoušel. Ale asi i kvůli tomu je ten prostor a hlavně kufr opravdu bídný a nepoužitelný ani pro dvě osoby.

V tomto případě navíc parametry jako BEV podprůměrné a prostor ještě horší, čímž je to v mých očích bohužel nepoužitelné auto…
3. 12. 2023 01:20
Re: Ještě jedno zásadní mínus...
:yes:

Jo, dva lidé co to evidentně jeli a naprostá shoda.

Škoda, stačilo málo a UX mohlo být etalonem segmentu.
Avatar - JirkaVejrazka
1. 12. 2023 14:59
Koukam...
ze admini auto.cz / CNC neznaji zakladni pravidlo - nenasazovat zadne nove verze v patek odpoledne ;-)

EDIT: opraven preklep
Rozbalit vlákno
0
1. 12. 2023 15:19
4,5* tomuhle?
- nejde to pořádně nabíjet, tzn. jet někam dál kde chci cestou nabíjet je peklo
- mlží se tomu čelní sklo
- za spíš menší crossover 1,3 v základu

Nevim, auto se 4,5* si představuju jinak.... vlastně, obecně si auto představuju jinak.... ;-)
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Ham.
1. 12. 2023 16:24
Autor testu
ukazuje, jak je vzdálen reálnému životu a potřebám lidí, kteří kupují auta. Tohle není ani na 2*, 4,5* je výsměch. Za 1,7 mega auto s pomalým AC nabíjením (6,6 kW), zoufalým DC nabíjením (40kW), podprůměrnou kapacitou baterky (64kWh využitelná kapacita), vysokou spotřebou (v dnešním počasí by nedalo na dálnici ani 200 km), Vmax 160, v předohrabu, který přenáší rázy do řízení, s klima, která nechá mlžit přední sklo, místem a nastupováním vzadu jak na trestnou lavici, kufrem menším jak Fabia, kde se autor rozplývá nad ovládáním přes dotykový displej (věřím, že proti touchpadu je to skok dopředu, ale všude jinde autoři dotykové displeje kritizují) a hromadou dalších přešlapů (idiotské zapínání vyhřívání zadních sedaček, absence bezdrátového zrcadlení Android auto, absence tepelného čerpadla etc.). Konec konců i lidé tohle EV čudo, které technicky patří do minulého století, ohodnotili svým "zájmem" o tento model a za letošní rok koupili 2 ks, slovy dva kusy (přičemž je otázka, jestli to nejsou předváděčky). Takže mě z toho plyne, že autor je se svým hodnocení dokonale mimo mísu.
Rozbalit vlákno
9
1. 12. 2023 19:54
Re: Autor testu
Tak vyjimecne se shodneme.

Toyota je v EV absolutne nekonkurenceschopna. Je videt kam se orientuje. Svymi parametry nabijeni mam pocit, ze Toyota chce zvyraznit "vyhody" svych nenabijecich hybridu.
:no:

Smutny pristup Toyoty plne odpovidajici zvrhle strategii Toyoty.

PS Driv jsem na acz mel dojem zvyhodnovani koncernovych vozu v testech. Dnes se zde peje chvala na jakoukoli Toyotu. V tomto pripade zcela nezaslouzene. Kombinace silene ceny a nepouzitelnosti pro cestovani delaji z tohoto auta pro 99% potencialnich kupcu NO GO.
Avatar - Roman Horký
1. 12. 2023 20:10
Re: Autor testu
Zvrhlé jsou tvoje komenty. K Toyote se chodí pro hybridy tak tady nebreč. Long live the PRIUS!
1. 12. 2023 23:43
Re: Autor testu
u Lexusu bije do oci jak se je redakce furt snazi chvalit.... 8-s
1. 12. 2023 23:42
Re: Autor testu
jen tak mimochodem to mlzeni skel ten pry trapi vicero novych aut. Nevime cim to je? ze by automaticke rezimy klimatizaci byly nejak ekologicky nastaveny a nestihalo to???? dyt tohle je vec co je 20 let vyresena tak proc se ten problem zase objevil???
Avatar - Roman Horký
2. 12. 2023 12:14
Re: Autor testu
Jednoduše se nam čelni skla porad zvetsuji a výkony ofukovačů se záměrně zmenšují.
Avatar - miromen
2. 12. 2023 19:36
Re: Autor testu
Kde žiješ pokud je mi znamo tak auta jsou dnes rozhodně vice tankoidni tedy procentuelně vic plechu než skla než tomu bylo několik generaci zpět což bude zřejmě souviset s tuhosti potažmo bezpečnosti. Prostě pokud je konstrukčně zmršena ventilace či poddimenzovany jeji vykon tak je jedno jak jsou velka či mala skla.
Avatar - miromen
2. 12. 2023 19:31
Re: Autor testu
Vyřešena ? Jako, že starši kousky neměly či dokonce nemohly mit problemy a tyka se to jen těch novych ? Jen z osobni zkušenosti vim, že je to nesmysl. Ty obecne keci jak nove či dnešni věci stoji za prd a ty starši to byla parada je zřejmě nějaka uchylka či mindrak.
Možna nějake ty eko srajdy jako hybridy či elektra jsou na to nachylne.

Zřejmě měl zapnuty vnitřni okruh jinak si to neumim vysvětlit....no možna tesla a to stači...
https://www.youtube.com/watch?…
2. 12. 2023 21:25
Re: Autor testu
nikdy za poslednich 20 let co jezdim funglovky jsem s mlzenim nemem proble a tech aut jsem zkusil dost. Minuly vikend na to nadaval kamarad co ma Tonale, slysel jsem to i odjinud a ted ten Lexus. Proste se zda ze je nekde problem.... (jinak ton tveho prispevku je stupidni, co uz)
Avatar - white label
2. 12. 2023 16:31
Re: Autor testu
Kolik asi dostala redakce lexusních chlebíčků za ty 4.5*? ;-)
1. 12. 2023 19:23
hmotnost
Ne že by na tom extra záleželo, ale hmotnost 1875 kg je v textu zmíněná včetně eurořidiče, ale v technických datech je tatáž hodnota uvedena jako pohotovostní, tedy bez eurořidiče.

EDIT: a s mínusáři plně souhlasím, já tomuhle taky dávám palec dolů :-)
Rozbalit vlákno
0
Avatar - hugino
1. 12. 2023 23:15
Redaktor pobavil...
...že ako druhé , tretie auto do rodiny za 1.7 mega je UX fajn. Myslím že človek je rád keď raz za 10 rokov si dopraje jedno nové auto aby obnovil vozový park.
Rozbalit vlákno
1
2. 12. 2023 17:51
Re: Redaktor pobavil...
Ano. :yes:

Mě by zajímal reálný, skutečný vozový park autora. UX za 1.7 jako 2.-3. auto do rodiny. Jasně, ideál pro většinu rodin v ČR/SR :-[]