Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Ojetá Škoda Octavia IV: Už padají pod půl milionu

Podrobné a technické hodnocení Škody Octavia čtvrté generace jsme přinesli už na začátku roku. Až nyní se však její bazarová kariéra skutečně rozjíždí a významný počet aut spadl pod magickou půlmilionovou hranici.
Zpět na článek
Avatar - Jenik3
1. 12. 2023 20:42
nafták ještě žije
Pro mne je favoritem naftový čtyřválec s nejnižším výkonem. 85kW se možná zda málo, ale při bližším zkoumání jsem zjistil, že tato verze bohatě stačí. Navíc je dobrý předpoklad, že by mohl vydržet 200-300tis.km bez větších problémů. Ovšem předpoklady se nemusí naplnit, že?
To, že je nejslabší verze dvoulitr se čtyřmi válci mne oslovuje.
Rozbalit vlákno
32
1. 12. 2023 21:07
Re: nafták ještě žije
Podľa sveta motorov, 2.0 TDi evo je úsporný ale už teraz problémový motor. Údajne je zložený z nekvalitných plastových komponentov, ktoré sú už po 100000 km opotrebované a rýchlo degradujú. Opravy sú nerentabilné.
Avatar - Mokrous
2. 12. 2023 02:15
Re: nafták ještě žije
V tomhle bych se chtěl zorientovat. V Německu v Audi A6 funguje EVO verze 40TDI 150kW dlouhé roky a existuje spousta vozů s nájezdem přes 200 tis. km, méně s nájezdem přes 250 tis. km, ale jsou i vozy s téměř 400 tisíci km. Nikde se nemluví o tom, že by to byl průšvih.
Letos ale přišel SM s tvrzením, že to je průšvih.
Chtělo by to vědět detailní závady konkrétních verzí a rozdíly mezi variantou od AUDI pro podélnou zástavbu a verzí pro VW a Škodu pro příčnou, pokud tam nějaké zásadní jsou.
To, že 85kW a 110kW jsou litinové a mají ocelové písty atd. vím a to že 147/150kW je celohliník včetně pístů, to vím taky.
Motory rozhodně nejsou z plastu. Jen některé komponenty chlazení mají být problémové, ale to jsem slyšel jen u těch litinových variant a naopak celohliník prý žere olej. Můj kus ale olej nežere.
Avatar - twistedTSD
2. 12. 2023 09:30
Re: nafták ještě žije
Jestli si dobře vzpomínám, MM Automotive v testu Supa před pár měsíci taky tvrdil, že ví o několika Evo, které se navzdory pečlivé údržbě nedožily vysokého nájezdu.
Avatar - Mokrous
2. 12. 2023 12:53
Re: nafták ještě žije
Myslím, že jsem to taky zaslechl. Ale nikde jsem neviděl přesný rozbor toho, co odchází a jak fatální to je. Zda existuje prevence atd. Pochybuju, že jde o sytémovou vadu, kdy se podělá každý druhý kus. Vzhledem k dnešním zárukám 5 let a typu vozu, kde se běžně najíždí za těch 5 let 150-250 tisíc km by musel výrobce řešit statisíce výměn motoru na záruku a to asi není to co se děje. A určitě by tomu chtěl předejít.
Samozřejmě bych nerad, aby mi motor kleknul 3 týdny po záruce.
Otázka je jak. A kolik by stála oprava. 20 tisíc nasere, ale nepoloží. 200 tisíc už bych asi řešit nechtěl.
2. 12. 2023 14:38
Re: nafták ještě žije
Moderni motory jsou obecne dost spatny, kvuli emisim. Nemaji dlouhy zivot. Mozna pokud se urychlene vyradi vsechna kurvitka typu startstop a vstrikovani mocoviny atd. Tak existuje sance ze i nova auta najedou 300-400 tkm.
Avatar - Mokrous
2. 12. 2023 15:05
Re: nafták ještě žije
S&S je hrozná číčovina, ale chcanky beru jako dobrou věc. Pokud se to vyrobí kloudně, tak to může fungovat spolehlivě dlouhý roky a ty emise to snižuje fakt hodně a zároveň to umožňuje reálně zvýšit výkon a snížit spotřebu.
Navíc třeba u mýho Passata dolejvám jednou za rok a půl plus mínus podle nájezdu a to je fakt sranda. 2 minuty na benzínce a 2-3 stovky a máš klid. Plná nádrž je okolo 17 litrů a mě to vydrží na 20 tisíc km.
147kW má probém u několika málo kusů se spotřebou oleje a pak možná i s DPF a turbem. Muldix mluvil asi o 3 kusech, co zná s nájezdy okolo 200 tisíc.
Já jsem si zase psal s několika majiteli tohoto motoru, kolik jim bere oleje a ani jednomu nebere ani kapku navíc mezi výměnami. Stejně jako mě.
Vada kusu, nebo špatný záběh a hovadské zacházení se studeným motorem??? Kdo ví. I dnes umí moderní dehet najet přes půl mega, když jezdí v klidu dlouhé trasy. Naopak hovado ve městě ho oddělá i pod 100 tisíci. Ale dehet do města nepatří.
Avatar - Jenik3
2. 12. 2023 16:01
Re: nafták ještě žije
Říkám si, že motor, kde síly nejsou na max by mohl v pohodě vydržet. Pochopitelně záleží na tom, jak s autem nakládal předchozí majitel.
Avatar - Mokrous
2. 12. 2023 16:20
Re: nafták ještě žije
Tak samozřejmě, že je lepší jet na 30-50%, než to ždímat do bezvědomí.
Ale důležitá je taky stabilní provozní teplota. Takže ani ne studený, ale ani ne přehřátý ždímáním výkonu. O včasném servise nemá smysl debatovat.
2. 12. 2023 17:42
Re: nafták ještě žije
Ad-blue je docela dobré kurvítko. Prestaneš ho mať rád vo chvíli, keď ti palubný počítač vyhlási, že nádrž na adblue je prázdna a preto nenaštartuje. Pritom si si istý, že je plná, lebo si dolieval dva dni dozadu...
Avatar - Mokrous
2. 12. 2023 18:24
Re: nafták ještě žije
Ale to co popisuješ je prostě závada jako každá jiná. Když se auto rozbije, tak je rozbitý. Může se ti rozbít vodní pumpa, Přetrhnout rozvoďák, rozletět turbo, zaseknout termostat a zavařit motor, může se podělat cokoli.
A pak je člověk logicky nasranej na to, co se podělalo.
Ano, je to další složitost na autě a ano, jako vždy mají první generace problémy. Postupem času jsou ty systémy ale vcelku spolehlivé. A tento systém má jednoznačné benefity, jak jsem už psal výše. Takže mě nevadí, že ho na autě mám, naopak jsem rád, že jsem ten lepší dieseldezolát, co tráví svoje okolí jen trošku.

PS Doufám, že nedolíváš po 2 litrech. Jsou i takoví řidiči a pak se diví, že systém nefunguje. Vždy je nějaké minimální množství a ideální je dolít alespoň půlku celkového objemu nádržky. Ostatně to je i v návodu k použití.
4. 12. 2023 08:52
Re: nafták ještě žije
A právě čím míň kurvítek v autě máš tím míň se ti jich může podělat. Mechanicky hnaná vodní pumpa se mění s rozvodama a nebývá s ní problém.
Avatar - Mokrous
4. 12. 2023 11:29
Re: nafták ještě žije
Ano, to je pravda, ale zase nemůžeme být všichni ignoranti a totálně kašlat na emise. A nebo můžou ten motor udělat zdechlej a se spotřebou benzínu, s vysokým CO2, ale nízkými NOx.
Já prostě tuhle daň za čistší vzduch v podobě potenciálního kurvítka AdBlue beru.
4. 12. 2023 12:38
Re: nafták ještě žije
Já to beru. Tak hlavně, když ti to bude dlouho fungovat. Já mám benzín, takže věci jako DPF nebo AdBlue naštěstí nemusím vůbec řešit. Zase mě trápí karbonování, ale proti tomu bojuju častýma výměnama oleje a aditivovaným palivem.
Avatar - Mokrous
4. 12. 2023 13:13
Re: nafták ještě žije
A ty si myslíš, že nafta nekarbonuje??? :-!
V tomhle směru jsme všichni v ***i.
Jediný co bylo fajn, byl duální vstřik u starších 2.0TSI
Vstřiky v sání ti omyly sací ventily a směs se krásně promísila a když jsi jel na spotřebu, tak si ničemu neškodil.

Já taky měním cca 2x častěji, než je předpis a jezdím jen Vervu, případně jiný TOP paliva. Ale hlavně to prodám vždycky mnohem dřív, než je 1/3 průměrného stáří našeho vozového parku. Takže v tomhle se tolik netrápím. Příště zase zkusím benzín a porovnám si to.

Ta nafta je fajn na ty štreky. V létě dálky prostě fakt jezdím za 5/100 a netrápím se a to je fajn. Ale třeba takhle v zimě, když je mínus a trasy jsou pod 50 km a motor mezi tím chladne, tak to je skoro to samý, co benzín. Před pár dny jsem měl snad 6,8/100, protože jsem furt rozmrazoval auto (Na 100km snad 5x zastávka) a znovu a znovu ohříval a v tom je nafta pomalejší. Na zimu bych bral asi radši benzín. Když ale jedeš dál, že dáš v kuse 100+ tam a 100+ zpět, tak je už rozdíl skoro Kačka na kilák. Nakonec ale jezdím tak málo, že se mi ani za 5 let ta nafta nevyplatí s ohledem na rozdíl v nákupní ceně. Možná jsem měl vzít ten 140kW přímovstřik 2.0TSI. Otázkou je, za kolik se zase prodá ojetina. A to zase bude určovat momentální hysterie na trhu, což stejně neovlivním a tak to je se vším. Takž to je nakonec jedno.
2. 12. 2023 16:03
Re: nafták ještě žije
Predĺžená záruka nie je štandard a všeobecne aj ak je, potom je to cca 100000 km.
To sú cca tri roky pri naftaku.
Kto najazdí viac v princípe asi motoru pomáha, jazdí dlhé trasy a plynulo. Teda ideál pre diesel .

Druhý majiteľ preberie TDi Evo po lízingu teda od cca 4 roku.
Auto je po záruke, ma najazdené do 150000 km.

Druhý majiteľ jazdí cca 15000 km a menej ročne. Kratšie trasy, mesto..

Až tu sa začne ukazovať spoľahlivosť.

Svet motorov tvrdí, že TDi Evo je brutálne zložitý motor a nie je nastavený na dlhodobú životnosť.

Text ich článku sa mi zdal logicky.


Osobne by som si už jazdený diesel nekúpil, ale samozrejme môžeme pozorovať ako sa vec prejaví. O cca tri roky fóbiu bude zrejme.

Napr 1.0 tsi s 85 kW sa prejavuje ako super motor, 1.0 tsi s 81 kW už tak super nie je.

Cas ukáže, čo presne dokurvili.


Mimochodom, aj predošlé TDi mali byt super a kopec ich skapalo na chladenie a nevhodnú chladiacu zmes..

Praca je dnes už drahá a platiť 2000€ pri auto s hodnotou 10000 € Je už celkom supa
Avatar - Mokrous
2. 12. 2023 16:25
Re: nafták ještě žije
Tak, pokud někdo šetří na záruce, je to jeho blbost. Každý auto kupuju s tovární zárukou 5 let a 150 tisíc km i když je nenajedu. To je u koncernu naprostá samozřejmost a je to v každém, konfigurátoru.
Klidně pak prodám po 4 letech auto, který má ještě rok záruku a klidně dalších 70 tisíc km. Takový auto si kupce najde líp, než auto po záruce.
Jinak dnes už je složitý každý motor. Krom pár výjimek v podobě atmosférických hybridů Toyota, Ford a pod. nebo velkých amerických atmosfér.
4. 12. 2023 11:02
Re: nafták ještě žije
S čím je přesně problém u toho 1.0 tsi 81kW?
2. 12. 2023 19:14
Re: nafták ještě žije
V poslední době je to paradoxně tak, že nejvíce odcházejí motory těch, co jsou až moc pečliví (malé nájezdy, jízda na spotřebu). Začalo to HTPéčkem. A má to i logiku. Automobilky dnes vyvíjejí auta jen několik let, takže dokáží nasimulovat jen provoz služebního auta s vysokým nájezdem, nikoliv strejdy, co jezdí o víkendu šnečím tempem do Kauflandu.
Avatar - Mokrous
4. 12. 2023 11:32
Re: nafták ještě žije
No ta pečlivost a péče problém nebude. :-!
Ale to, že někdo jezdí s autem jen na dušičky, k doktorovi a do Lidlu, je ten zásadní problém. Studenej motor, karbon, ředění oleje, atd.
2. 12. 2023 18:46
Re: nafták ještě žije
A evidentně nejsi sám. ČR má v současnosti nejvyšší podíl dieselových motorů na prodejích aut z celé Evropy (EU+EFTA+UK). Dokonce i v absolutních číslech se u nás prodá více dieselů než třeba v Belgii, dřívější dieselové baště.
I tady platí objem ničím nenahradíš. 85 kW z dvoulitru je lepší než 85 kW z patnáctistovky. Z mého pohledu první z koncernových turbodieselů, se kterým se dá jezdit skoro jako se zážehovým motorem.
U takto složitých motorů člověk nikdy nemůže vědět, jak to bude spolehlivé. Stačí jeden konstručkní nedostatek, který to může pohřbít.
2. 12. 2023 19:17
Re: nafták ještě žije
Kupovať v dnešnej dobe naftový motor je nezmysel.
Avatar - Jenik3
2. 12. 2023 19:35
Re: nafták ještě žije
Chtělo by to vysvětlit, proč je to nesmysl.
2. 12. 2023 22:23
Re: nafták ještě žije
Vcelku jednoduché:
Je to out a sedlacina.
Je to hlučné a vibrujuce. Áno, aj 6 valcové TDi je odporne hlučne a vibrujuce.
Spotreba v meste je vysoká oproti hybridu.
Na diaľnicu stačí hybrid úplne bez problému. Keď idem po diaľnici na hornej hranici limitu, zvyčajne len malo aút ide rýchlejšie. Takže auto, ktoré trvalo a v pohode ide 160 je zbytočne. Aj v Nemecku. Naposledy som v Nemecku mal nižšiu priemernú ako v Poľsku.

No a spoľahlivosť prekombinovaneho dieselu už tiež nie je to pravé orechové.

Nove TDi evo je toho dôkazom. Ale už aj nove crdi, kedysi super spoľahlivé je už zbytočne drahé a spoľahlivosť je slabšia.

HDI od pezotu je totálne oout v oblasti dynamiky.

Jo - ta dynamika je final.
3. 12. 2023 02:26
Re: nafták ještě žije
Složitost dieselového a benzínového motoru je v dnešní době v podstatě stejná, pokud je v tom hybrid, je to ještě složitější. Nafta má pořád smysl, jen jakákoliv nafta pod 1,9 je holý nesmysl.
3. 12. 2023 10:17
Re: nafták ještě žije
Nie som si tým úplne istý.
Hybrid pracuje bližšie k optimu, náročnejšie rezimy vybaví baterka.
A samozrejme vibrácie a hluk sú absolútne neporovnateľne s akoukoľvek naftou.

Ale áno, stále stretávam ľudí, ktorým hluk s vibrácie nevadila.
Avatar - Mokrous
4. 12. 2023 11:43
Re: nafták ještě žije
No, naštěstí to je většině jedno, že si někdo myslí, že nafta je out.
Tisíckrát bylo změřené, že nafta není hlučnější, když nestojí na parkovišti, nebo neposkakuje mezi semaforama. Mnohem větší je hluk od podvozku a větru. A taky bylo 1000x řečeno, že nafta nepatří do města.
Takže jsi neobjevil Ameriku. Ano - hybrid patří do města, ale potom už jsi vedle - žádný hybrid nemá na dálnici spotřebu jako nafta.
Spolehlivost je +/- stejná, jak benzíny a spíš ty moderní MHEV, PHEV a podobný hybridy se budou sypat ještě víc.
Že jsi někde jel pomalu, neznamená, že tak jezdí všichni.
EVO není důkazem ničeho. To si tady vymyslel SM nějakou kauzu, bez přesných informací a tvrdých dat.
Dynamiku máš takovou, jakou si zaplatíš. Když máš naftových 300 koní, tak máš stejných 300 koní, jako 300 koní benzínových.
4. 12. 2023 14:54
Re: nafták ještě žije
Vyberas si co chces - to nebude spravny pristup.
SM by si tazko dovolil takto otvorene nieco napisat, ak by to nemali podlozene.

Ako sam pises - v meste a pri pomalej jazde je nafta odporne hlucna.
V mestach je to obzvlast citelne.
Staci sa prejst po europskom meste a potom po meste v japonsku alebo cine - hluk dopravy je neporovnatelny.

Vibracie smaozrejme k tomu patria taktiez.

Na dialnici slusny hybrid uz nema vyssiu spotrebu ako moderny naftovy motor.
Ako som uveidol, vacsina statov sveta ma dialnicu obmedzenu na +-130 kmh, a na dialnici v DE je bud husta premavka alebo obmedenie na 120kmh.

Takze plynula jazda s hybridom rozhodne nie je menej usporna ako s naftou EURO 6.

Pozri napr ADAC test - Camry 2,5 hybrid na dialnici v Nemecku!!! 7,3 litra.
B8 passat 2,0 tdi 6,8 litra.
Na dialnici v nemecku :-)

no a v meste?

B8 Passat 2,0 tdi: 5,8 litrov
Camry: 4 litre

O smrade z motorv Euro 5 a menej ani nehovorim, to je uplny grc.
Avatar - Mokrous
4. 12. 2023 15:16
Re: nafták ještě žije
To jsou zase krávoviny toto...

TDI ve městě 5,8 a na dálnici 6,8/100 - tak určitě :D :D :D

Já s TDI po městě jezdím klidně za 10, nebo za 14/100 na krátký trase a proto platí, že TDI není do města.
Ale naopak na dálnici jezdím klidně za 5-5,5/100 a hybridy za 8 jako nic.

Moderní diesel s AdBlue nesmrdí. Jak u TDI, tak i HDI si klidně sednu před výfuk a budu to čuchat. Sice to neléčí, ale nic hrozného z toho neleze.
Studený smrdí všechno a benzíny i hybridy smrdí studený ještě víc. Měl jsem víc druhů motorů.

A s tou odpornou hlučností seš komickej. Ani ve městě není solidní auto s dieselem hlučný. Můžu si v tom šeptat, slyším jak mi šustí ruce na volantu, co dělá podvozek atd. Motor je slyšet jemně z povzdálí. Pustím si hudbu a ani nevím, že mám motor. A to mám sociální R4. V6, nebo R6 je i v dieselu příjemný společník a jeho zvuk je naopak hezký.
4. 12. 2023 19:21
Re: nafták ještě žije
Joooo pustím si rádio a nič nepočujem. Ok, aj to je riešenie. Normálni ľudia majú radšej ticho aj bez radia :yes:
Avatar - Mokrous
4. 12. 2023 23:04
Re: nafták ještě žije
Překrucuj jak chceš. Evidentně jsi v novém lepším dieselu ani neseděl.
Psal jsem, že v tom můžu šeptat a slyším šustit ruce na volantu.
Ale tobě cokoli vysvětlovat = házení perel sviním.
O tom, co je normální by se dalo polemizovat. Normu určuje většina.
Takže normální je chlastat, normální je krást, normální je pomlouvat, závidět, normální je přežírat se, normální je věřit v Ježíše a nebo naopak v Aláha a chtít ty druhé zabít atd...
Lidi dělají spousty "normálních" věcí, aniž by je zajímala realita a nebo si vyndali hlavy z řití...
12. 12. 2023 12:41
Re: nafták ještě žije
'Staci sa prejst po europskom meste a potom po meste v japonsku alebo cine - hluk dopravy je neporovnatelny.'

ano, preto ked som bol naposledy v Tokiu, musel som mat na hoteli vypeckovanu klimu, lebo ked som otvoril okno, jebal tam neznesitelny hluk z dopravy. Ale tato uvaha len ukazuje ako si mimo aj co sa tyka hluku a spotreby na dialnici. A to ziaden diesel nevlastnim a do buducnosti dokonca zvaujem hybrid ako druhe auto do domacnosti. Len ty si absolutne mimo, vo vsetkom