Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Ojetá Škoda Octavia IV: Už padají pod půl milionu

Svět motorů Martin Vaculík
Diskuze (33)

Podrobné a technické hodnocení Škody Octavia čtvrté generace jsme přinesli už na začátku roku. Až nyní se však její bazarová kariéra skutečně rozjíždí a významný počet aut spadl pod magickou půlmilionovou hranici.

Teoreticky vzato neměla být čtvrtá generace Škody Octavia, představená na konci roku 2019, žádným zásadním přelomem. Platforma stejná, zážehové motory taky. Diesely sice nové, ale s podobnými parametry. Jenže když si trojku a čtyřku postavíte vedle sebe, není nejmenších pochyb o tom, která je modernější. Soubor dílčích inovací přinesl zcela nové auto.

Neskutečně úsporná

Zcela nový design má i funkční význam – dále vylepšenou aerodynamiku. Nejsou zde už například náfuky chladicího vzduchu k brzdám, neboť generovaly zbytečné ztráty. Když je v delších sjezdech či při sportovní jízdě potřeba brzdy chladit, činí tak řídicí jednotka spuštěním předního ventilátoru. Díky excelentní aerodynamice a ve většině případů i užším pneumatikám dále poklesla spotřeba. Diesely zde jezdí za pět i těm, kdo se o nic nesnaží. Ekojezdci se dostanou dokonce na čtyři.

Takových spotřeb dosahovala octavia naposledy v první generaci s motorem 1.9 TDI Euro 2 a Euro 3, který se zdaleka nemusel trápit s tak přísnými emisemi. I s benzinovými 1.0 TSI a 1.5 TSI není problém v reálu jezdit vždy do šesti litrů. Litrový tříválec překvapivě není v reálu úspornější než patnáctistovka, která si pomůže vypnutím prostředních dvou válců. Možná i proto litr z nabídky pro český trh už před rokem úplně zmizel.

Tento článek je součástí balíčku PREMIUM+

Odemkněte si exkluzivní obsah a videa bez reklam na 9 webech.

Svět motorů Martin Vaculík
Diskuze (33)

Doporučujeme

12. 12. 2023 12:41
Re: nafták ještě žije
'Staci sa prejst po europskom meste a potom po meste v japonsku alebo cine - hluk dopravy je neporovnatelny.'

ano, preto ked som bol naposledy v Tokiu, musel som mat na hoteli vypeckovanu klimu, lebo ked som otvoril okno, jebal tam neznesitelny hluk z dopravy. Ale tato uvaha len ukazuje ako si mimo aj co sa tyka hluku a spotreby na dialnici. A to ziaden diesel nevlastnim a do buducnosti dokonca zvaujem hybrid ako druhe auto do domacnosti. Len ty si absolutne mimo, vo vsetkom
Avatar - Mokrous
4. 12. 2023 23:04
Re: nafták ještě žije
Překrucuj jak chceš. Evidentně jsi v novém lepším dieselu ani neseděl.
Psal jsem, že v tom můžu šeptat a slyším šustit ruce na volantu.
Ale tobě cokoli vysvětlovat = házení perel sviním.
O tom, co je normální by se dalo polemizovat. Normu určuje většina.
Takže normální je chlastat, normální je krást, normální je pomlouvat, závidět, normální je přežírat se, normální je věřit v Ježíše a nebo naopak v Aláha a chtít ty druhé zabít atd...
Lidi dělají spousty "normálních" věcí, aniž by je zajímala realita a nebo si vyndali hlavy z řití...
4. 12. 2023 19:21
Re: nafták ještě žije
Joooo pustím si rádio a nič nepočujem. Ok, aj to je riešenie. Normálni ľudia majú radšej ticho aj bez radia :yes:
Avatar - Mokrous
4. 12. 2023 15:16
Re: nafták ještě žije
To jsou zase krávoviny toto...

TDI ve městě 5,8 a na dálnici 6,8/100 - tak určitě :D :D :D

Já s TDI po městě jezdím klidně za 10, nebo za 14/100 na krátký trase a proto platí, že TDI není do města.
Ale naopak na dálnici jezdím klidně za 5-5,5/100 a hybridy za 8 jako nic.

Moderní diesel s AdBlue nesmrdí. Jak u TDI, tak i HDI si klidně sednu před výfuk a budu to čuchat. Sice to neléčí, ale nic hrozného z toho neleze.
Studený smrdí všechno a benzíny i hybridy smrdí studený ještě víc. Měl jsem víc druhů motorů.

A s tou odpornou hlučností seš komickej. Ani ve městě není solidní auto s dieselem hlučný. Můžu si v tom šeptat, slyším jak mi šustí ruce na volantu, co dělá podvozek atd. Motor je slyšet jemně z povzdálí. Pustím si hudbu a ani nevím, že mám motor. A to mám sociální R4. V6, nebo R6 je i v dieselu příjemný společník a jeho zvuk je naopak hezký.
4. 12. 2023 14:54
Re: nafták ještě žije
Vyberas si co chces - to nebude spravny pristup.
SM by si tazko dovolil takto otvorene nieco napisat, ak by to nemali podlozene.

Ako sam pises - v meste a pri pomalej jazde je nafta odporne hlucna.
V mestach je to obzvlast citelne.
Staci sa prejst po europskom meste a potom po meste v japonsku alebo cine - hluk dopravy je neporovnatelny.

Vibracie smaozrejme k tomu patria taktiez.

Na dialnici slusny hybrid uz nema vyssiu spotrebu ako moderny naftovy motor.
Ako som uveidol, vacsina statov sveta ma dialnicu obmedzenu na +-130 kmh, a na dialnici v DE je bud husta premavka alebo obmedenie na 120kmh.

Takze plynula jazda s hybridom rozhodne nie je menej usporna ako s naftou EURO 6.

Pozri napr ADAC test - Camry 2,5 hybrid na dialnici v Nemecku!!! 7,3 litra.
B8 passat 2,0 tdi 6,8 litra.
Na dialnici v nemecku :-)

no a v meste?

B8 Passat 2,0 tdi: 5,8 litrov
Camry: 4 litre

O smrade z motorv Euro 5 a menej ani nehovorim, to je uplny grc.