Ojetá Škoda Octavia IV: Už padají pod půl milionu
Podrobné a technické hodnocení Škody Octavia čtvrté generace jsme přinesli už na začátku roku. Až nyní se však její bazarová kariéra skutečně rozjíždí a významný počet aut spadl pod magickou půlmilionovou hranici.
Teoreticky vzato neměla být čtvrtá generace Škody Octavia, představená na konci roku 2019, žádným zásadním přelomem. Platforma stejná, zážehové motory taky. Diesely sice nové, ale s podobnými parametry. Jenže když si trojku a čtyřku postavíte vedle sebe, není nejmenších pochyb o tom, která je modernější. Soubor dílčích inovací přinesl zcela nové auto.
Neskutečně úsporná
Zcela nový design má i funkční význam – dále vylepšenou aerodynamiku. Nejsou zde už například náfuky chladicího vzduchu k brzdám, neboť generovaly zbytečné ztráty. Když je v delších sjezdech či při sportovní jízdě potřeba brzdy chladit, činí tak řídicí jednotka spuštěním předního ventilátoru. Díky excelentní aerodynamice a ve většině případů i užším pneumatikám dále poklesla spotřeba. Diesely zde jezdí za pět i těm, kdo se o nic nesnaží. Ekojezdci se dostanou dokonce na čtyři.
Takových spotřeb dosahovala octavia naposledy v první generaci s motorem 1.9 TDI Euro 2 a Euro 3, který se zdaleka nemusel trápit s tak přísnými emisemi. I s benzinovými 1.0 TSI a 1.5 TSI není problém v reálu jezdit vždy do šesti litrů. Litrový tříválec překvapivě není v reálu úspornější než patnáctistovka, která si pomůže vypnutím prostředních dvou válců. Možná i proto litr z nabídky pro český trh už před rokem úplně zmizel.
Tento článek je součástí balíčku AUTO+
Odemkněte si exkluzivní obsah a videa!