Re: jako místní úprava ve specifických úsecích proč ne,
Ano, to je možné řešení, takové auto taky máme, dokonce ujede cca 80 km bez potřeby ho vůbec nastartovat... Ale kolik takových aut v Česku jezdí - většině zbyde ta dvojka... :no::-)
Re: jako místní úprava ve specifických úsecích proč ne,
Jenže ono to není na nějaký velkých tazích a už vůbec ne typu pražská magistrála. To jen v Praze máme chytráky typu Hřib, které by něco takového napadlo. Viz návrh na zahrnutí Žitné ulice do zóny podléhající povolení...tyhle nesmyslné regulace jsou česká specialita. Umwelt zóny v Německu se dají vždy nějak obkroužit (stejně jako v Itálii) a jsou lemované značenými parkovišti kam lze auto odstavit. U nás se to chce udělat jenom tím, že se nějaký úředník rozhodne a nakreslí mapku s ceníkem. Ideálně s okamžitou platností a nikomu to neříct. Viz návrhy o změnách v parkování v Praze, které mají platit od ledna a ještě ani nejsou schválené...
Jen cituji: "Rakouskouherské ministerstvo vnitra v roce 1910 vydalo nařízení týkající se maximální rychlosti. Ve městě se tedy auto smělo »řítit« ulicemi maximálně rychlostí 15 km/h, mimo město ale bylo povoleno opravdu »závodit«, pokud na to stroj měl, mohl jet až 45 km/h!" :-)
... a Kráľovská bavorská lekárska rada v roku 1837 tvrdila, že jazda vlakom vyššou rýchlosťou ako 41 km/h bude spôsobovať mozgové otrasy a šialenstvo a okolostojacim pri trati nevoľnosť a závrate :-):-)
Kdo to chce srovnávat, měl by nejdříve zodpovědět otázku zda ta inkriminovaná místa zná a zda je to opravdu porovnatelné, resp. zda je to opravdu tak "plošné" jak se o tom všude píše.
Ta místa na mapce v odkazu vypadají v realu spíš jak pěší zóny...Amsterdam je vůbec velmi specifické místo kam se do toho "centra" nedá bez místního povolení ani vjet...na obchvatu ta třicítka nebude :D A podobně je to s třicítkou v Paříži. Je to něco jako by Praha 1 na všechny svoje uličky dala plošně 30. Stejně se tam víc nejezdí, protože to prostě nejde. Takže v klidu :-!
Ja ziju v Londyne a tady je to v riti, takze:
- zakladem je salamova metoda - nejdriv tu a tam (zony kolem skol apod), no a potom vic a vic a vic - jinak by lidi ty politiky okamzite vypiskali
- trva to cca 5-7 let a mas 80% CELEHO mesta. Nejdriv dva tri obvody v centru, pak se prida nejaky obvod mimo centrum, potom jeho sousedici obvod, za par let VSICHNI
- nejdriv se nedavaji pokuty a lidi to ignoruji a stale jezdi 50 - jinak by lidi ty politiky okamzite vypiskali
- ale pak se zacne pokutovat a lidi zacnou skutecne jezdit 30
Ve finale normalni clovek jede 50 a porusuje zakon. Kdyz se neco stane, je tudiz vinen. Pojistovny z toho musi mit orgasmy.
Jako clovek, ktery tohle proziva na vlastni kuzi mam jen jednu radu:
BEZTE DO ULIC a ty politiky vypiskejte tak, jako by vam slo o zivot.
Jak se ten proces jednou zacne pekne kousek po kousku, jste v riti uz na zacatku. Nesmime si to nechat libit.
PS. NIKDO to po politicich nechtel, tohle neni jakoze vetsina lidi touzila po tom, aby se sunuli mestem jak sneci !!!
PPS budou vas predjizdet elektricky kolobezky :-!
Ty uličky ve vnitřním městě, tam třicítka klidně být může... už jsem tam chvíli nebyl, ale podle mě se tam ani dřív vesměs rychleji nejezdilo. Ta omezená oblast má kolik... 10km v průměru? Ono vůbec Holandsko je přelidněné....
Přesně tak, na mapce v článku je to vidět. Té hlavní která to lemuje se to netýká a ve zbytku se v praxi rychleji jet nedá. Když jsem tam jezdil v průběhu let autem (taxíkem) tak vždy právě na tu okružní hlavní, protože ani taxík tam všude nezajede a nebo je to kousek nějakou malou ulicí plnou chodců nebo cyklistů...
Na Západě zjistili, že 30 je moc. A budou zavádět 20. Takže jsem rovnou pro tu 20. A klidně po celé Praze.
Bohužel to řidiči nebudou dodržovat, tak posílit hlidky. Radary. Dat do aut automaticky pokutový systém, at to rovnou posílá faktury.
Je to nic než pokračování fanatického boje proti řidičům. Třicítka má smysl v rezidenčních oblastech a úzkých uličkách. Klidně ať na magistrátu probíhá debata o tom, kde je vysoká nehodovost a kde to má nebo nemá smysl. Ale fanatické prosazování plošného omezení a pochody po dopravních tepnách oreganizované profesionálními ekoteroristy jsou jen snaha škodit druhým.
Novináři jako obvykle už titulkem článku podsouvají myšlenku fantasmagorie čtenářské obci a čekají na reakce.
Uplyne tak 6 měsíců a MUDr. Hřib se nechá inspirovat a sebere odvahu a prosadí to u pražských radních alespoň v části stověžaté. A semínko bude zaseto. Pak už jenom zalévat vhodně a do roku 2026 bude mimo jižní spojky 30-ka všude :no: