Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Maximálně 30 km/h v metropoli je realitou. Snesli byste to i v Česku?

Na většině silnic v Amsterdamu mohou ode dneška řidiči jezdit maximálně rychlostí 30 kilometrů v hodině.
Zpět na článek
8. 12. 2023 16:09
8. 12. 2023 16:40
10. 12. 2023 18:43
8. 12. 2023 16:52
9. 12. 2023 09:03
8. 12. 2023 16:09
Ach jaj 🥴
....menšia rýchlosť ...menší prevodový stupeň ....viac času jazdy mestom ....viac spáleného paliva ....viac škodlivých emisií ........BRAVO EU 😡
Rozbalit vlákno
5
Avatar - Roman Horký
8. 12. 2023 16:50
Re: Ach jaj 🥴
Neplatí pro moderní elektrifikovane pohony ale pro autodinosaury. Tím v žádném případě nepodporuju tuto ubohost zelených šmejdskych teroristů.
Avatar - rohYpnol
8. 12. 2023 17:24
Re: Ach jaj 🥴
Nesmysl. On i ten EV má nějakou optimální rychlost vzhledem k jízdním odporům a spotřebě. A 30 kmh to rozhodně nebude.
Avatar - Roman Horký
8. 12. 2023 17:38
Re: Ach jaj 🥴
EV je od 10 do 150 všechno jedno. Z hlediska převodu, otáček a účinnosti.
Avatar - rohYpnol
8. 12. 2023 23:01
Re: Ach jaj 🥴
Není. Kecáš až se ti od huby práší.
9. 12. 2023 08:34
Re: Ach jaj 🥴
Jasny tak proc nejezdit ve meste na jednicku nebo dvojku ze ano 🤣 on by to ale stejne nikdo nedodrzoval, takze se o to nebojim 😀
Avatar - Barry Lyndon
8. 12. 2023 16:21
jako místní úprava ve specifických úsecích proč ne,
ale plošně je to kravina. Spousta aut nedá 30tku na trojku a jako jezdil permanentně na max. dvojku? WTF OMG LOL .... :no: :no: :D
Rozbalit vlákno
8
Avatar - Roman Horký
8. 12. 2023 16:51
Re: jako místní úprava ve specifických úsecích proč ne,
Chce to mít auto, které žádnou dvojku ani trojku nemá.
Avatar - Barry Lyndon
8. 12. 2023 19:58
Re: jako místní úprava ve specifických úsecích proč ne,
Ano, to je možné řešení, takové auto taky máme, dokonce ujede cca 80 km bez potřeby ho vůbec nastartovat... Ale kolik takových aut v Česku jezdí - většině zbyde ta dvojka... :no: :-)
9. 12. 2023 13:44
Re: jako místní úprava ve specifických úsecích proč ne,
Tak zavedeme tricitku jen pro ty elektrifikovany auta :-!
A budou mit povinnost okamzite uhnout tem rychlejsim :-!
9. 12. 2023 05:25
Re: jako místní úprava ve specifických úsecích proč ne,
Ten fašistický xindl, který terorizuje ostatní taková auta rozdává?
Avatar - Roman Horký
9. 12. 2023 08:35
Re: jako místní úprava ve specifických úsecích proč ne,
Ti teroristi to mají vymyšlené. Bohatym je rozdají a chudí budou jezdit maximálně na oslu.
9. 12. 2023 08:36
Re: jako místní úprava ve specifických úsecích proč ne,
Takze si kvuli dementnimu narizeni budu kupovat myslis jiny auto nebo ho spis nebudu pripadne respektovat?
8. 12. 2023 16:52
Re: jako místní úprava ve specifických úsecích proč ne,
Jenže ono to není na nějaký velkých tazích a už vůbec ne typu pražská magistrála. To jen v Praze máme chytráky typu Hřib, které by něco takového napadlo. Viz návrh na zahrnutí Žitné ulice do zóny podléhající povolení...tyhle nesmyslné regulace jsou česká specialita. Umwelt zóny v Německu se dají vždy nějak obkroužit (stejně jako v Itálii) a jsou lemované značenými parkovišti kam lze auto odstavit. U nás se to chce udělat jenom tím, že se nějaký úředník rozhodne a nakreslí mapku s ceníkem. Ideálně s okamžitou platností a nikomu to neříct. Viz návrhy o změnách v parkování v Praze, které mají platit od ledna a ještě ani nejsou schválené...
Avatar - wakantanka
9. 12. 2023 10:05
Re: Re: jako místní úprava ve specifických úsecích proč ne,
Mno ja mám pocit, že toto je špecialita východného bloku, samozrejme česť výnimkám.
Avatar - Well-being
8. 12. 2023 16:40
Pro Prahu
bych doporučoval max. 20 km ú hod. ;-)
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Barry Lyndon
8. 12. 2023 20:03
Re: Pro Prahu
Jen cituji: "Rakouskouherské ministerstvo vnitra v roce 1910 vydalo nařízení týkající se maximální rychlosti. Ve městě se tedy auto smělo »řítit« ulicemi maximálně rychlostí 15 km/h, mimo město ale bylo povoleno opravdu »závodit«, pokud na to stroj měl, mohl jet až 45 km/h!" :-)
10. 12. 2023 18:43
Re: Pro Prahu
... a Kráľovská bavorská lekárska rada v roku 1837 tvrdila, že jazda vlakom vyššou rýchlosťou ako 41 km/h bude spôsobovať mozgové otrasy a šialenstvo a okolostojacim pri trati nevoľnosť a závrate :-) :-)
8. 12. 2023 16:46
Srovnání a senzace pro neználky
Kdo to chce srovnávat, měl by nejdříve zodpovědět otázku zda ta inkriminovaná místa zná a zda je to opravdu porovnatelné, resp. zda je to opravdu tak "plošné" jak se o tom všude píše.

Ta místa na mapce v odkazu vypadají v realu spíš jak pěší zóny...Amsterdam je vůbec velmi specifické místo kam se do toho "centra" nedá bez místního povolení ani vjet...na obchvatu ta třicítka nebude :D A podobně je to s třicítkou v Paříži. Je to něco jako by Praha 1 na všechny svoje uličky dala plošně 30. Stejně se tam víc nejezdí, protože to prostě nejde. Takže v klidu :-!
Rozbalit vlákno
2
9. 12. 2023 13:53
Re: Srovnání a senzace pro neználky
Ja ziju v Londyne a tady je to v riti, takze:
- zakladem je salamova metoda - nejdriv tu a tam (zony kolem skol apod), no a potom vic a vic a vic - jinak by lidi ty politiky okamzite vypiskali
- trva to cca 5-7 let a mas 80% CELEHO mesta. Nejdriv dva tri obvody v centru, pak se prida nejaky obvod mimo centrum, potom jeho sousedici obvod, za par let VSICHNI
- nejdriv se nedavaji pokuty a lidi to ignoruji a stale jezdi 50 - jinak by lidi ty politiky okamzite vypiskali
- ale pak se zacne pokutovat a lidi zacnou skutecne jezdit 30

Ve finale normalni clovek jede 50 a porusuje zakon. Kdyz se neco stane, je tudiz vinen. Pojistovny z toho musi mit orgasmy.

Jako clovek, ktery tohle proziva na vlastni kuzi mam jen jednu radu:

BEZTE DO ULIC a ty politiky vypiskejte tak, jako by vam slo o zivot.

Jak se ten proces jednou zacne pekne kousek po kousku, jste v riti uz na zacatku. Nesmime si to nechat libit.

PS. NIKDO to po politicich nechtel, tohle neni jakoze vetsina lidi touzila po tom, aby se sunuli mestem jak sneci !!!
PPS budou vas predjizdet elektricky kolobezky :-!
Avatar - speedfred
10. 12. 2023 15:15
Re: Srovnání a senzace pro neználky
A pokutujú aj cyklistov? 30+ na bajku tiež není problém. 😉
Avatar - Emel
8. 12. 2023 16:52
Uličky v Amstru
Ty uličky ve vnitřním městě, tam třicítka klidně být může... už jsem tam chvíli nebyl, ale podle mě se tam ani dřív vesměs rychleji nejezdilo. Ta omezená oblast má kolik... 10km v průměru? Ono vůbec Holandsko je přelidněné....
Rozbalit vlákno
1
8. 12. 2023 16:57
Re: Uličky v Amstru
Přesně tak, na mapce v článku je to vidět. Té hlavní která to lemuje se to netýká a ve zbytku se v praxi rychleji jet nedá. Když jsem tam jezdil v průběhu let autem (taxíkem) tak vždy právě na tu okružní hlavní, protože ani taxík tam všude nezajede a nebo je to kousek nějakou malou ulicí plnou chodců nebo cyklistů...
Avatar - rohYpnol
8. 12. 2023 17:29
Kde je problém?
30 kmh je průměrná rychlost jízdy po D1 v úseku Velká Bíteš - Brno. Do města je to příliš vysoký limit :-[]
Rozbalit vlákno
0
8. 12. 2023 18:30
30kmh plošně ve městě...
by byla důvodem pro výměnu magistrátních úředníků a velmi pádným důvodem k tomu vyjít od ulic :yes:
Rozbalit vlákno
2
9. 12. 2023 09:04
Re: 30kmh plošně ve městě...
V Čechách nikdo nikam nepůjde. Češi jsou líní. Pokud to tedy neplatí Putin.
Avatar - Barrichello
9. 12. 2023 20:19
Re: 30kmh plošně ve městě...
Bacha až půjdeš do ledničky aby na tebe nevykoukl Putin :-) :-) :-) :-) :-) :-)
Avatar - Jenik3
8. 12. 2023 19:54
100 kmh na dlanici
Už zvedli Holanďani tu 100kmh na dálnici?
Rozbalit vlákno
0
9. 12. 2023 09:03
30?
Na Západě zjistili, že 30 je moc. A budou zavádět 20. Takže jsem rovnou pro tu 20. A klidně po celé Praze.
Bohužel to řidiči nebudou dodržovat, tak posílit hlidky. Radary. Dat do aut automaticky pokutový systém, at to rovnou posílá faktury.
Rozbalit vlákno
0
Avatar - twistedTSD
9. 12. 2023 14:51
Další buzerace
Je to nic než pokračování fanatického boje proti řidičům. Třicítka má smysl v rezidenčních oblastech a úzkých uličkách. Klidně ať na magistrátu probíhá debata o tom, kde je vysoká nehodovost a kde to má nebo nemá smysl. Ale fanatické prosazování plošného omezení a pochody po dopravních tepnách oreganizované profesionálními ekoteroristy jsou jen snaha škodit druhým.
Rozbalit vlákno
0
10. 12. 2023 21:04
zkušební balónek
Novináři jako obvykle už titulkem článku podsouvají myšlenku fantasmagorie čtenářské obci a čekají na reakce.
Uplyne tak 6 měsíců a MUDr. Hřib se nechá inspirovat a sebere odvahu a prosadí to u pražských radních alespoň v části stověžaté. A semínko bude zaseto. Pak už jenom zalévat vhodně a do roku 2026 bude mimo jižní spojky 30-ka všude :no:
Rozbalit vlákno
0