Elektrické SUV od Nissanu vypadá skvěle, zaujme prostornou a skvěle zpracovanou kabinou a velkým akumulátorem. Celkový dojezd by však vzhledem k jeho kapacitě mohl být výrazně lepší. Konkurence je v tomhle ohledu dál.
Jasně, pro němce je Škoda horší VW. A často upřednostní to VW. Ale v rámci kontextu je Škoda "jejich", německá. Vím to, pracovně jsem s nimi mnoho let v blízkém kontaktu.
Co proboha na vzhledu tohoto elektropřibližovadla připadá autorovi "skvělé"?!! Úplně klasický těžkotonážní elektropřibližovadlo - obrovská kola, marně se snažící zamaskovat přehnaně vysoký ponton karoserie a pár rádoby efektních kudrlinek nad tím. A samozřejmě příšerná cena a mizerný dojezd. Proč by proboha někdo něco takového měl chtít kupovat? :-O:-O:-O:no:
Ty elektrofašistická nulo, svá "moudra" bys mi tady mohl předhazovat jedině tehdy, pokud bych zešílel a pořídil domů místo Karoqa obludného Enyaqa. A mohu tě uklidnit, tuto možnost nikdy nedostaneš! :-[]
Pokud by ti to snad oprávněnost mé kritiky stále nedocházela, porovnej si velikost kol našeho Karoqu s koly tohoto japonského mastodonta a taky si porovnej, o kolik je ten Nissan těžší (a pomalejší). :-)
Ano, SUV mají vždy vyšší ponton, než nízké osobáky, ale u zkraťáckých SUV je ten rozdíl ještě podstatně výraznější.
To čo tu ty predvádzaš nemá obdoby. To si naozaj tak prízemný, že tu ideš niekoho nazývať "elektrofašistická nulo" len preto, lebo sa ti nehodí jeho názor? Vieš kto boli fašisti? Presne tí, ktorí nalepkovali ludí, ktorí nezapadali do ich názorovej poprípade rasovej línie. Jazdi si čím chceš, ale nauč sa chovať.
Vec vkusu. Mne sa paci, aj interier je celkom pekny. Len ten pohon je nepouzitelna tragedia (a cena az komicka). Chcelo by to diesel 1.6 a viac, turbobenzin a hybrid.
K posledni vete:
"Na trhu jsou totiž horší elektromobily za podobné peníze, které si vaši pozornost nezaslouží."
Ano jsou, bohuzel v testu acz dostaly o pul hvezdy vic: https://www.auto.cz/…-nabijeni-150812
TEST Lexus UX 300e – Úchvatně komfortní, jen to nabíjení :no::no:
Lexus je nepouzitelne predrazene EV se spatnym konektorem, ktery bude mizet. Od vyrobce, ktery BEV nebere vazne a na jeho produktech je to sakra znat.
Nissan je prukopnikem EV a jeho EV jsou uplne jinde nez Toyota nebo Lexus. Tento Nissan nema (krome ceny) temer zadnou slabinu. :yes:
Vidíte, mně zrovna ta cena přijde vlastně v pořádku. Tedy na poměry této třídy. Za 1,5 milionu se jedná o plně vybavené elektrické SUV s velkým akumulátorem (ten sám o sobě něco stojí).
Druhá věc je, že Tesla Model Y s vyšším výkonem vyjde podobně. Ovšem kvalitou se rovnat nemůže.
Jinak souhlasím, že Toyota si s BEV zatím moc nerozumí. Evidentně se už soustředí na novou generaci elektrických aut s bateriemi s pevným elektrolytem.
I z mého pohledu je ta cena vysoká, ovšem s ohledem na standardy ve třídě takhle velkých elektromobilů (a takhle dobře vybavených), je to vlastně fér.
Každopádně když si vezmu, že dnešní auta stojí v podstatě stejně, jako před dvaceti lety (kdy byly mzdy a platy podstatně nižší), přičemž vstupy násobně vzrostly, tak je to vlastně stále pozitivní vývoj ;-)
No tak ti nevím, co na tom autě stojí 1,53mil Kč? Don a jemu podobní nás tu leta krmí tím, že jde cena baterky pořád dolu a auta jsou dražší a dražší. Protože pokud by cena 1kWh byla 100EUR, tak by Baterka Ariyi měl stát kolem 200tis Kč. Tj zbytek auta 1,3mil Kč? Trochu nás drbou, ne?
Když pominu, že to auto je obludně otylé (měl jsem čest ho vidět na živo, ale to je můj subjektivní názor), vůbec nevím, proč tohle za ty nesmyslné peníze chtít? ;-)
Musíme vzít ale v potaz, že celý balík se skládá i z dalších systému (ohřev, chlazení, dobíjecí infrastruktura, samotný obal atd.), takže se to pořád celkově špatně odhaduje.
Jinak Nissan Ariya vzniká v Japonsku, tudíž si do ceny musíte započítat také dražší výrobu, náklady na dovoz, clo a daně. Pak už to tak hrozně nevypadá ;-)
Neodhaduje se to vůbec špatně, protože těch 140 USD (a ne EUR) na kWh je už celý balík, ne jen článek, teda včetně ohřevu, chlazení, dobíjení, obalu. Ten průměr ale zahrnuje i baterky pro úložiště, které jsou dražší. Pro elektrická auta platí 128 USD/kWh (akumulátor) a 89 USD/kWh (články).
pre znalcov. Ešte to stále u nabíjania na verejných bodoch funguje tak, že človek potrebuje tú správnu kartu a kreditka nič nerieši? Lebo čert ho vezmi dojazd, ale musieť mať niekoľko nabíjacích kariet aby človek dosiahol na nejakú rozumnú sieť staníc je/bolo na hlavu.
Ano má, ale je potřeba si hlídat ceny jak to mají kde nasmlouvané. Takže jedna věc, že nabiješ, druhá že to stojí víc než benzín, resp klidně dvojnásobně víc než s jinou kartou. A občas se to mění.
Tohle by se taky mělo nějak vyřešit pokud má být elektromobilita víc rozšířená…
Ještě vlastně můžu dodat, že nabíjení umí asi i klasické palivové karty. My máme DKV a ceník to má...ale když jsem viděl ty ceny a poplatky, zakázal jsem to používat :D
V realite bude podľa mňa Enyaq na tom s dojazdom ešte horšie. A Tesla je známa tým, že ukazuje dlhý dojazd na začiatku a potom sa znižuje.
Nissan má dlhoročné skúsenosti s EV.
Kto chce EV a má rozpočet 1,5 mil Kč, pre toho zaujímavá alternatíva.
Edit: viď video s p. Vaculíkom / Enyaq. Po roku je priemerná spotreba 18,3 kWh/100 km (diaľnice vo videu 104-108 km/h, celkový priemer cca 40 km/h). Reálne sa opýtaš majiteľa Enaqyu v Bešeňovej, či dôjde v pohode z plnej bez nabíjania do Bratislavy, a nie = 270 km (nemám z prvej ruky, možno ma nejaký majiteľ opraví, ale Rasťo Chvála tvrdí, že pri optimálnom nabíjaní rátať 200 km)