Bezpečnost Tesly Cybertruck pro její osádku může být naopak nebezpečím pro všechny okolo, dojde-li ke srážce, shodují se experti na silniční bezpečnost. Pro zákazníky Tesly to však neznamená mínusové body.
Před časem jsem četl nějaké články o tom, proč jsou si dnešní auta tvarově velice podobná. A jedna z věcí byla, aby splnila přísné předpisy právě třeba pro střet s chodci. Proto musí mít čelní sklo nějaký sklon, kapota musí něco splňovat, celá přední část auta. Tak jsem si říkal - ok, asi by to nedostalo homologaci nebo něco. A pak příjde tahle krabice a může na silnice. Takže někde někdo musí kecat.
Já si nejsem jistej, jestli je to kvůli designu. Nic takového jsem nezaznamenal, což samozřejmě neznamená, že to neexistuje. Co jsem četl, tak Tesla neplánuje Cybertruck v Evropě prodávat, protože by v Evropě vyžadoval řidičák typu C (vozidlo je extrémně těžké) a protože trh s pickupy v Evropě je už beztak malý, i bez potíží s řidičákem.
Je to kvůli bezpečnosti. Musí upravit kapotu a jediný rozumný řešení je zaměnit ji za plast. Nebude se to tu vyrábět, takže je jedno, zda jich v EU prodá milióny a nebo jen tisíce. Kdo ho bude chtít, tak ať si céčko udělá. A garantuji vám, že pokud se bude prodávat, tak bude fronta na céčka. Bláznů, co se v tomhle plánují přesouvat, je dost. Když tu máme mentály, který se koupí RAM a pak s tím jezdí v pražských uličkách, tak nevidím důvod, aby si nějací fanatici pořídili tohle monstrum taky.
To učí správně. Na přechodu má děcko přednost před kamionem. Řidič kamionu, není-li hovado, před přechodem předvídá situaci. Děcko se před vstupem do vozovky rozhlédne.
To je přirovnání, úplně jak od Seiferta. No tak jsme snad lidi, to bude asi ten zásadní důvod, proč kamion na tom přechodu dítěti zastaví. Jestli mezi tím nevidíš rozdíl, tak ti asi nepřijde divný, když te někdo nazve dobytkem a ne člověkem.
Ne, tam to funguje jinak. Je tam úplně jiná infrastruktura. Na cestách chodci nejsou a stejně tak cyklisti. Ve městě se jede krokem a navíc to jsou stavěné s větší propustností automobilové dopravy. Když tam sešrotuješ káru a někoho zabiješ, tak jdeš sedět a to klidně až na 30 let. V tomhle ohledu jsou v USA setsakra tvrdí. Dokonce padaly tresty smrti. U nás je horní hranice myslím 10 let, ale dá se vyváznout i s podmínkou.
To podle mě platí ale jen pro osobní auta. Nákladní auta nemají šanci cokoliv z toho splnit a tahle Tesla je minimálně v Evropě nákladní auto. A myslím, že i v USA mají jiná pravidla pro klasické osobáky a pro pickupy (po jejich trucky).
A mimochodem nechtěl bych vidět střet chodce s truckem, co má vršek kapoty akorát ve výšce jeho hlavy... Zřejmě to dopadne stejně Tesla netesla...
Je to truck ne? Kterej truck je dělanej na to, aby s ním ostatní přežili střet. T krávo, fakt se musí reklama zobrazovat přes celou obrazovku, když píšu komentář?