Novinky
a přitom má Cx = 0,27. Obyčejná Octavia má 0,24 a jako bonus normální čelní sklo. Někde museli soudruzi vycházejícího slunce udělat nejednu chybu... :no: 😄
Bože to jsou ale slinty. Ta Octavia taky jezdí na slunce? A má takové dobré mpg?
naser si slinte
(na hrubý pytel, hrubá záplata)
(na hrubý pytel, hrubá záplata)
A když si naseru tak dostanu odpovědi na otázky?
Třeba se zamyslíš nad tím, co už bylo napsáno.
Klidně zapomeň na Octavii, to bylo jen takové popíchnutí... pravda je, že hodnota 0,27 je na dnešní dobu slabá a trošku mi to radost z hezkého Priusu kazí...
PS: solární střecha nabije za den dojezd 8km... to je asi dost k ničemu.
Klidně zapomeň na Octavii, to bylo jen takové popíchnutí... pravda je, že hodnota 0,27 je na dnešní dobu slabá a trošku mi to radost z hezkého Priusu kazí...
PS: solární střecha nabije za den dojezd 8km... to je asi dost k ničemu.
Beru to tak, že Toyota má tak efektivní pohon + zdroj energie, že si může dovolit úšklebek směrem k Cx. Jen aby ukázala, že už ji nemusí tak moc zajímat, jako všechny elektromobilisty.
Uplne tomu nerozumim, ale pise se tohle😒br />
Oya said the new shape's drag coefficient — 0.27 Cd — is on paper worse than the previous Prius' 0.24, but the sharper front end and grille create less frontal area, reducing CdA and effectively negating the detrimental overall aerodynamic effect of the new bodywork.
😁 😲
Oya said the new shape's drag coefficient — 0.27 Cd — is on paper worse than the previous Prius' 0.24, but the sharper front end and grille create less frontal area, reducing CdA and effectively negating the detrimental overall aerodynamic effect of the new bodywork.
😁 😲
Na tom není moc čemu nerozumět. Cx je horší, ale čelní plocha je menší (zmínka o ostřejší přední části a masce chladiče je tam irelevantní), takže ve výsledku (když se to ponásobí) není odpor vzduchu horší (a nebo alespoň o tolik horší) než u minulé generace. Nicměně mít takto obří a placaté čelní sklo (což je nepraktické hned ze dvou důvodů - špatný výhled a zbytečné vynakládání energie na klimatizaci) a dosáhnout Cx sedmičkového Golfu, je prostě bizár 😄
Moudrá to žena!
https😐/www.autoforum.cz/…podle-ni-fiask👋
Správné rozhodnutí
https😐/www.autoforum.cz/…spalovaci-motor/
Předražený elektronesmysl
https😐/www.autoforum.cz/…-ani-dlouhodobe/
Jen houšť a větší kapky!
https😐/www.autoforum.cz/…e-to-k-popukani/
Elektrototalitu ne!
https😐/www.autoforum.cz/…o-jasne-ukazal👋
Ajajaj!
https😐/www.autoforum.cz/…o-jasne-ukazal👋
Vývoj správným směrem!
https://www.autoforum.cz/…zenych-je-skoda/
Poslední důvěryhodná autoanketa
https://www.autoforum.cz/…i-takova-anketa/
BMW neudělá stejnou blbost, jako MB
https://www.autoforum.cz/…d-nejde-vyrobit/
https😐/www.autoforum.cz/…podle-ni-fiask👋
Správné rozhodnutí
https😐/www.autoforum.cz/…spalovaci-motor/
Předražený elektronesmysl
https😐/www.autoforum.cz/…-ani-dlouhodobe/
Jen houšť a větší kapky!
https😐/www.autoforum.cz/…e-to-k-popukani/
Elektrototalitu ne!
https😐/www.autoforum.cz/…o-jasne-ukazal👋
Ajajaj!
https😐/www.autoforum.cz/…o-jasne-ukazal👋
Vývoj správným směrem!
https://www.autoforum.cz/…zenych-je-skoda/
Poslední důvěryhodná autoanketa
https://www.autoforum.cz/…i-takova-anketa/
BMW neudělá stejnou blbost, jako MB
https://www.autoforum.cz/…d-nejde-vyrobit/
vyhralo ?? Dizajn si pekny, ale to je tak vsetko.
Na nejaku akoze vyspelost a solar na streche s*re bilej tesak, ked to je vnutri strasne stiesnene, vzadu este mensie a k tomu 280L kufor v 4.6m dlhom aute je aktualne na urovni nakupnych tasiek. Alebo supersportov, lenze tie si to z principu mozu dovolit.
Na nejaku akoze vyspelost a solar na streche s*re bilej tesak, ked to je vnutri strasne stiesnene, vzadu este mensie a k tomu 280L kufor v 4.6m dlhom aute je aktualne na urovni nakupnych tasiek. Alebo supersportov, lenze tie si to z principu mozu dovolit.
Dizajn je dosť zásadný argument. Notabene keď auto prekoná medzigeneračne taký dizajnový prevrat - z jedného z najškaredších áut na trhu k jednému z najkrajších. Hybridná technika + fotovoltika je tiež špičková, na to nesere biely tesák, naopak COTY na to silne prihliada. Praktická stránka bezpochyby utrpela, priestor pre cestujúcich i batožinu sa výrazne zmenšil. Ale furt je to 5-miestne 5-dverové pomerne praktické auto, takže tento faktor nejakým problémom pre COTY nebude. Za mňa proste jeden z najsilnejšách kandidátov na titul COTY.
Já jsem o tom zrovna přemýšlel... ta fotovoltaika zní hezky, ale... reálně? Koupíš si nový auto... kde s ním budeš parkovat? Před domem, aby se ti za den nabila baterka na 8km?
Když budu počítat spotřebu hybridu třeba 5/100 a benzín 40/l, tak je tam potenciál na úsporu 16Kč/den (včetně DPH a za předpokladu, že auto nenabíjíš). Za rok 5.800 za úplně ideálních podmínek, takže reálně spíš třeba půlka a to stále za předpokladu, že budeš parkovat venku... myšlenka hezká, ale ekonomický smysl v tom asi moc není.
Když budu počítat spotřebu hybridu třeba 5/100 a benzín 40/l, tak je tam potenciál na úsporu 16Kč/den (včetně DPH a za předpokladu, že auto nenabíjíš). Za rok 5.800 za úplně ideálních podmínek, takže reálně spíš třeba půlka a to stále za předpokladu, že budeš parkovat venku... myšlenka hezká, ale ekonomický smysl v tom asi moc není.
Solar je urcite skvely, tiez som uvazoval, ze by to mohli mat hociktore auta bezne.
Kolko vsak dviha cenu auta? 1250km rocne "zdarma", nech ho ma majitel aj 10rokov, usetri 12500km, co pri spotrebe 5L robi 625L a aj pri buducej cene 2E/l je to len 1250eur/10rokov.
Cena samotneho solaru moze dvihat cenu na tuto uroven.
Na papieri je to vsak urcite skvele, ako slovenske predvolebne sluby.
Rovnako ako 5miestne je len na papieri, chod si vsak do toho sadnut. Moj wtf moment bol, ze je to hrozne krpate. Sadnes a si obklopeny, utopeny. Vyhlad nic moc, nastupovanie dozadu, tiez tesne.
Ale 5 zo 7 trpaslikov by to rozhodne ocenilo.
Kolko vsak dviha cenu auta? 1250km rocne "zdarma", nech ho ma majitel aj 10rokov, usetri 12500km, co pri spotrebe 5L robi 625L a aj pri buducej cene 2E/l je to len 1250eur/10rokov.
Cena samotneho solaru moze dvihat cenu na tuto uroven.
Na papieri je to vsak urcite skvele, ako slovenske predvolebne sluby.
Rovnako ako 5miestne je len na papieri, chod si vsak do toho sadnut. Moj wtf moment bol, ze je to hrozne krpate. Sadnes a si obklopeny, utopeny. Vyhlad nic moc, nastupovanie dozadu, tiez tesne.
Ale 5 zo 7 trpaslikov by to rozhodne ocenilo.
S rozměrem ráfků se mění i celková velikost kol. Má to tak třeba RAV4 a je to to tak i tady. Když vezmete 17tky, máte kola na průměru o víc než centimetr menší než při 19tkách. Takže oni dokonce uvádějí různou výšku auta pro různé ráfky. Tohle fakt nepochopím... :no: 😁
A ohľadom výkonu a krútiaku si rád nechám vysvetliť, ako je 99 k a 142 Nm lepších, než 223 k a 208 Nm. Do toho. 😉
Spousta lidí přemýšlí, ale ty patříš k těm, kdo se naučí jednu směšnou mantru a omílají ji dokola.
Úplně se mi nelíbí příliš šikmé čelní sklo, ale celkově jde o ladné tvary bez extravagancí a neperných detailů.
Vnitřek je pak velmi pěkný, mít budíky před řidičem je prostě přirozené.
Celkově pak vzhledem i výkonu je to výrazný krok vpřed.
A neříkej tu, že by jsi nad více než dvojnásobným navýšením kw ohrnul nosem. 😉
Výkon? Samozřejmě, bral bych to navýšení všema deseti.
Obecně se mi teď řešení palubek Toyot celkem líbí.
Ma ho jen Peugeot, mela ho 9. gen Honda Civic a ted Toyota.
Specielne pro tebe jsem pouzil velka pismena. Zbytecne.
😁