Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nová Toyota Prius je japonským Autem roku 2024. A může vyhrát i v Česku!

38 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
který byl navíc funkční a ergonomický si v Toyote nafackujte. Nebo raději sežeňte zápasníka sumo ať vám nafackuje po obúch stranách. To by se za starého Toyody nemohlo stát.
Avatar - iudex
iudex
Hmm, majiteľ starej škaredej Toyoty nadáva na novú krásnu... ako to len ten Ezop dakedy pomenoval? 😁 😒]
rohor
Nejsem majitelem škaredé Toyoty ale Priusu 3 2010. Mám ti to vysvětlit na základě výkonu a krouťáku, neboť nic jiného nechápeš?
Avatar - iudex
iudex
"Nejsem majitelem škaredé Toyoty ale Priusu 3 2010" No práve, to sú synonymá! 😁
A ohľadom výkonu a krútiaku si rád nechám vysvetliť, ako je 99 k a 142 Nm lepších, než 223 k a 208 Nm. Do toho. 😉
rohor
Ty máš zajímavý styl diskuse. Namísto toho, co píšu si vymyslíš něco jiného a na to reaguješ. To už se dá lépe diskutovat s Hamunami.
Spousta lidí přemýšlí, ale ty patříš k těm, kdo se naučí jednu směšnou mantru a omílají ji dokola.
webpaja
Oprostíme-li se od toho, že právě třetí generace Priusu byla subjektivně oproti předchůdcům i nástupce jako jednooký mezi slepými, tak nová generace je první opravdu pohledná.
Úplně se mi nelíbí příliš šikmé čelní sklo, ale celkově jde o ladné tvary bez extravagancí a neperných detailů.
Vnitřek je pak velmi pěkný, mít budíky před řidičem je prostě přirozené.

Celkově pak vzhledem i výkonu je to výrazný krok vpřed.

A neříkej tu, že by jsi nad více než dvojnásobným navýšením kw ohrnul nosem. 😉
rohor
Mě ten digitání středový panel v kombinaci s HUD nesmírně vyhovuje. Mikesus psal, že (tuším že v bz4x) se mu toto nové řešení nezdálo špatné. Třeba není špatné, ale pro mě krok zpět. Dále mám výhrady i k zbytečně konformnímu řešení prostoru mezi řidičem a spolujezdcem včetně prachobyčejnému voliči převodovky na podlaze, nic moc. Ve 3 si krásně opřu pravou ruku a řadím.

Výkon? Samozřejmě, bral bych to navýšení všema deseti.
webpaja
Tchán má v Yaris taky centrální budíky, ale nesedí mi to. Tradiční řešení je přehlednější. HUD je pro mě fajn, ale znám spoustu lidí, kteří ho neradi.

Obecně se mi teď řešení palubek Toyot celkem líbí.
rohor
Jasně, chápu, že "klasické" řešení se většinově líbí. To ale není důvod ho narvat zrovna do Priusu. Všude jinde ať ho dávají, ale prosím ne do Priusu. Mě to potom působí těžké dilema, jestli ho chci a jestli raději nechci vlastně zůstat u 3.
ptr078
Mozno naopak, vela ludi si ho prave kupi, ze presli ku klasike.
DonVito
Budiky NAD volantem neni zadny klasicky reseni!

Ma ho jen Peugeot, mela ho 9. gen Honda Civic a ted Toyota.
ptr078
Ciste matematicky, ked zratame kolko modelov malo za poslednych 100 rokov pristroje pred vodicom a v strede auta, je hned jednoznacne, ktore riesenie mozeme oznacit za klasiku. Co tam mas dal rozumbrado 🤣😘
DonVito
Precti si muj prispevek jeste jednou.

Specielne pro tebe jsem pouzil velka pismena. Zbytecne.
😁
Avatar - Anonym
Anonym
Done, máš to ale napsané fakt blbě. Chtěl jsi to jistě napsat naopak.
Avatar - Emel
Emel
Co se mě týče, klidně bych koupil auto s budíky uprostřed... Když už se nedělá McLaren F1, tak T.50
ptr078
Ale tam sa aj sedi uprostred 😀
Avatar - speedfred
speedfred
No dobre, není to škaredé ale nepekné a to boli všetky Toy Prius po poslednú generáciu. A stredové budíky nesedia ani mne.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
a přitom má Cx = 0,27. Obyčejná Octavia má 0,24 a jako bonus normální čelní sklo. Někde museli soudruzi vycházejícího slunce udělat nejednu chybu... :no: 😄
Avatar - Anonym
Anonym
Bože to jsou ale slinty. Ta Octavia taky jezdí na slunce? A má takové dobré mpg?
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
naser si slinte

(na hrubý pytel, hrubá záplata)
rohor
A když si naseru tak dostanu odpovědi na otázky?
Avatar - Emel
Emel
Třeba se zamyslíš nad tím, co už bylo napsáno.
Klidně zapomeň na Octavii, to bylo jen takové popíchnutí... pravda je, že hodnota 0,27 je na dnešní dobu slabá a trošku mi to radost z hezkého Priusu kazí...
PS: solární střecha nabije za den dojezd 8km... to je asi dost k ničemu.
rohor
Beru to tak, že Toyota má tak efektivní pohon + zdroj energie, že si může dovolit úšklebek směrem k Cx. Jen aby ukázala, že už ji nemusí tak moc zajímat, jako všechny elektromobilisty.
DonVito
Uplne tomu nerozumim, ale pise se tohle😒br />
Oya said the new shape's drag coefficient — 0.27 Cd — is on paper worse than the previous Prius' 0.24, but the sharper front end and grille create less frontal area, reducing CdA and effectively negating the detrimental overall aerodynamic effect of the new bodywork.
😁 😲
rohor
Ano a pak že nerostou.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Na tom není moc čemu nerozumět. Cx je horší, ale čelní plocha je menší (zmínka o ostřejší přední části a masce chladiče je tam irelevantní), takže ve výsledku (když se to ponásobí) není odpor vzduchu horší (a nebo alespoň o tolik horší) než u minulé generace. Nicměně mít takto obří a placaté čelní sklo (což je nepraktické hned ze dvou důvodů - špatný výhled a zbytečné vynakládání energie na klimatizaci) a dosáhnout Cx sedmičkového Golfu, je prostě bizár 😄
Avatar - Emel
Emel
To je blbost, ne? CdA je součinitel x plocha. Plocha je "stín na zdi", takže o nějakou ostřejší masku nejde. Jestli je auto menší, prosím... ale to nijak neomlouvá ten součinitel, ne? Leda by CdA bylo něco jiného...
Makovnik
Ktora Okta ma 0.24??
Avatar - Emel
Emel
Octavia IV liftback.
Arese
martin_MPS
No tak Milere ... :😉 😉
dodo24
Vitaj späť obmedzenče, opäť v starej forme. Nie len, že tie sprostosti čítaš, ale ty ich ešte aj šíriš. Užitočný i....
Makovnik
vyhralo ?? Dizajn si pekny, ale to je tak vsetko.
Na nejaku akoze vyspelost a solar na streche s*re bilej tesak, ked to je vnutri strasne stiesnene, vzadu este mensie a k tomu 280L kufor v 4.6m dlhom aute je aktualne na urovni nakupnych tasiek. Alebo supersportov, lenze tie si to z principu mozu dovolit.
Avatar - iudex
iudex
Dizajn je dosť zásadný argument. Notabene keď auto prekoná medzigeneračne taký dizajnový prevrat - z jedného z najškaredších áut na trhu k jednému z najkrajších. Hybridná technika + fotovoltika je tiež špičková, na to nesere biely tesák, naopak COTY na to silne prihliada. Praktická stránka bezpochyby utrpela, priestor pre cestujúcich i batožinu sa výrazne zmenšil. Ale furt je to 5-miestne 5-dverové pomerne praktické auto, takže tento faktor nejakým problémom pre COTY nebude. Za mňa proste jeden z najsilnejšách kandidátov na titul COTY.
Avatar - Emel
Emel
Já jsem o tom zrovna přemýšlel... ta fotovoltaika zní hezky, ale... reálně? Koupíš si nový auto... kde s ním budeš parkovat? Před domem, aby se ti za den nabila baterka na 8km?
Když budu počítat spotřebu hybridu třeba 5/100 a benzín 40/l, tak je tam potenciál na úsporu 16Kč/den (včetně DPH a za předpokladu, že auto nenabíjíš). Za rok 5.800 za úplně ideálních podmínek, takže reálně spíš třeba půlka a to stále za předpokladu, že budeš parkovat venku... myšlenka hezká, ale ekonomický smysl v tom asi moc není.
Makovnik
Solar je urcite skvely, tiez som uvazoval, ze by to mohli mat hociktore auta bezne.
Kolko vsak dviha cenu auta? 1250km rocne "zdarma", nech ho ma majitel aj 10rokov, usetri 12500km, co pri spotrebe 5L robi 625L a aj pri buducej cene 2E/l je to len 1250eur/10rokov.
Cena samotneho solaru moze dvihat cenu na tuto uroven.
Na papieri je to vsak urcite skvele, ako slovenske predvolebne sluby.
Rovnako ako 5miestne je len na papieri, chod si vsak do toho sadnut. Moj wtf moment bol, ze je to hrozne krpate. Sadnes a si obklopeny, utopeny. Vyhlad nic moc, nastupovanie dozadu, tiez tesne.
Ale 5 zo 7 trpaslikov by to rozhodne ocenilo.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Asi tak. Ono to trochu klame tělem a tváří se to jako "autíčko", ale je to dlouhý jako Octávka... 280l je fakt málo.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
S rozměrem ráfků se mění i celková velikost kol. Má to tak třeba RAV4 a je to to tak i tady. Když vezmete 17tky, máte kola na průměru o víc než centimetr menší než při 19tkách. Takže oni dokonce uvádějí různou výšku auta pro různé ráfky. Tohle fakt nepochopím... :no: 😁