Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Toyota Prius je japonským Autem roku 2024. A může vyhrát i v Česku!

Lukáš Volšický
Diskuze (38)

Inovativní Toyota Prius získala titul japonského Auta roku 2024. S obrovským náskokem tak porazila silnou konkurenci, když zaujala vysoce pokročilou technikou.

Nová Toyota Prius je jednou z nejvýznamnějších novinek japonské značky posledních měsíců. Zcela nová pátá generace plug-in hybridu přijela na svět s nejmodernější platformou pro integraci pokročilých technologií a už získává i světová ocenění. V domácím Japonsku porazila silnou konkurenci a zaslouženě a s obrovským náskokem vyhrála titul Auto roku 2024.

Nejnovější plug-in hybridní Prius se představil se zajímavým futuristickým designem a spoustou technických vymožeností, jakými jsou i solární panely na střeše, díky nimž ročně může ujet až 1250 kilometrů pouze na elektřinu nabitou ze slunečních paprsků. S globální platformou TNGA druhé generace je v domácím Japonsku dostupná se dvěma motorizacemi, u nás se prodává pouze plug-in hybrid o systémových 223 koních.

Toyota Prius ovládla anketu Japan Car of the Year 2024 se ziskem 360 bodů, což je více než dvojnásobek bodů oproti druhému a trojnásobek bodů oproti třetímu místu – stříbro získalo BMW X1 se 150 body, bronz pak Honda ZR-V se 100 body. Novinka tak jasně ukazuje, že má potenciál vyhrávat i v soutěžích ve zbytku světa.

Video se připravuje ...

Nová Toyota Prius je totiž jedním z nominovaných a soutěžících aut i v prestižní české anketě Auto roku 2024, kde se utkává se silnou konkurencí. Na výsledky hlasování poroty skládající se z motoristických novinářů si ještě musíme počkat. V Japonsku se přitom populární plug-in hybrid stal vítězem už potřetí poté, co v letech 1997 a 2009 vyhrály předcházející generace.

Lukáš Volšický
Diskuze (38)

Doporučujeme

Avatar - Barry Lyndon
13. 12. 2023 14:22
a ještě jeden bizár, co má snad jen Toyota:
S rozměrem ráfků se mění i celková velikost kol. Má to tak třeba RAV4 a je to to tak i tady. Když vezmete 17tky, máte kola na průměru o víc než centimetr menší než při 19tkách. Takže oni dokonce uvádějí různou výšku auta pro různé ráfky. Tohle fakt nepochopím... :no: :D
Avatar - Barry Lyndon
13. 12. 2023 14:16
Re: Co je dovod, ze to
Asi tak. Ono to trochu klame tělem a tváří se to jako "autíčko", ale je to dlouhý jako Octávka... 280l je fakt málo.
13. 12. 2023 14:07
Re: Co je dovod, ze to
Solar je urcite skvely, tiez som uvazoval, ze by to mohli mat hociktore auta bezne.
Kolko vsak dviha cenu auta? 1250km rocne "zdarma", nech ho ma majitel aj 10rokov, usetri 12500km, co pri spotrebe 5L robi 625L a aj pri buducej cene 2E/l je to len 1250eur/10rokov.
Cena samotneho solaru moze dvihat cenu na tuto uroven.
Na papieri je to vsak urcite skvele, ako slovenske predvolebne sluby.
Rovnako ako 5miestne je len na papieri, chod si vsak do toho sadnut. Moj wtf moment bol, ze je to hrozne krpate. Sadnes a si obklopeny, utopeny. Vyhlad nic moc, nastupovanie dozadu, tiez tesne.
Ale 5 zo 7 trpaslikov by to rozhodne ocenilo.
13. 12. 2023 13:00
Re: Nové zprávy z oblasti nařizované elektrototality
Vitaj späť obmedzenče, opäť v starej forme. Nie len, že tie sprostosti čítaš, ale ty ich ešte aj šíriš. Užitočný i....
Avatar - Emel
13. 12. 2023 10:48
Re: Co je dovod, ze to
Já jsem o tom zrovna přemýšlel... ta fotovoltaika zní hezky, ale... reálně? Koupíš si nový auto... kde s ním budeš parkovat? Před domem, aby se ti za den nabila baterka na 8km?
Když budu počítat spotřebu hybridu třeba 5/100 a benzín 40/l, tak je tam potenciál na úsporu 16Kč/den (včetně DPH a za předpokladu, že auto nenabíjíš). Za rok 5.800 za úplně ideálních podmínek, takže reálně spíš třeba půlka a to stále za předpokladu, že budeš parkovat venku... myšlenka hezká, ale ekonomický smysl v tom asi moc není.