Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Veterán

Zpět na článek

Kultovní Škoda Octavia RS 1.8 T do detailu: Dobové ceny i vyrobené kusy podle roků

24 komentářů

Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Volej 770143385, tvůj Čížek
Avatar - Anonym
Anonym
Jsou vánoce tak ti udělám radost a nakrmim tě. Redakce by měla zrušit každý účet hov&na tvého typu.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
Můžeme udělat anketu, A - je to magor, B - provokuje jak magor. Dávám B
topten
AB 😄
Avatar - Anonym
Anonym
AB a C taky.
Víte jak musí bejt nadšenej z toho vlákna?
Avatar - Jenik3
Jenik3
Nemohl by autor poměrně zdarileho článku doplnit do svého textu, jaká je výše ceníkové ceny za O RS v tomto roce? Případně za srovnatelný model vozu.
Takove srovnání by článku jen prospělo, abychom viděli, jak na tom po 20 letech jsme.
topten
vykonove se tomu blizi fabie 1.5tsi s cenou lehce pres pul mega
Daniel Sepeši
Jel jste někdy O1 RS když píšete tohle???
Avatar - zaplosak
zaplosak
Tak vysoká že kdo chce rychlejší auto a má ty love - jde logicky jinam
Avatar - Mikesus
Mikesus
Hodil jsme to na rychlo do konfigurátoru. 1.5tsi, spotřeba o 2 litry méně, podobná dynamika, holobyt stejně jako to RS bez příplatků, jen 16" litá kola a metalíza. A jsme na 653900, a to tam bude o hromadu víc výbavy i tak.
Pak že auta zdražujou, a to ještě nepočítám inflaci.
Avatar - narona
narona
Jenže ta dnešní 1,5 TSI jezdí naprosto mizerně oproti 1,8 T. Porovnával jsem krátce po sobě Leona s tímto motorem a starou oktávku 1,8 bez turba. Hlavně reakce na plyn je horší a teď se zdá že i životnost motoru 1,5 nebude nic moc. Samozřejmě ale jízdní vlastnosti aut jsou neporovnatelné, i když dnes je spousta výbavy zbytečná.
ericn
Tak nevím, ale mě ta 1.5TSi 110kW tak hrozná nepřijde. Pravda, jezdil jsem s ni 14dní ve Scale Monte Carlo s manuálem, jela skvěle a velmi velmi svižně. OIV je o chlup těžší (asi 70kg), takže zas tak dynamikou asi neohromí, ale nazývat to “mizerně” bych si nedovolil 😉
Avatar - Jenik3
Jenik3
ORS s motorem 1.5?
Avatar - Stejsn
Stejsn
Vznikl kolem ní nějaký kult?
Avatar - Anonym
Anonym
Jasně. Jsi Čech Čech Čech tak si toho važ 😄
ericn
No možná je to nepochopitelne, ale jo. A já se nedivím, OI v RS je ještě hothatch ze staré školy a taky tak jezdí. 1.8T 132kW je fajn motor a navíc neudušený emisními normami :yes: Navíc liftbacku v červené barvě to vážně sluší 😉
Motorář
V nadpisu článku se píše do detailu, ale z článku se člověk nic nedozvěděl.

Pan redaktor prostě jenom opsal prospekt. Proč jste nevzal hned ten první prospekt z roku 2001 a nebo ten poslední z roku 2005 no protože ho nemáte a musel by se shánět.

V článku mohlo zaznít, že paradoxně první kusy, které byli představeny na Hungaroringu v Maďarsku v srpnu 2000 tak tyto vozy jsou vyrobeny ještě před faceliftem klasické Octavie ze září 2000

Mohl se popsat, také pozvolný start výroby, když pomineme pár vozů smontovaných v roce 2000 tak prvních 50 kusů se vyrobilo v roce 2001 v lednu ve Vrchlabí.

Pokud byla uvedena výbava vozu tak se mohla popsat výbava i u Octavia RS „WRC 100“

Tabulka o počtech kusů absolutně neodpovídá, když např. combi šlo od srpna 2002 tak se jich asi těžko v roce 2001 vyrobilo 1813 kusů a u limuzíny ty čísla také nesedí.
Avatar - 3_diamanty
3_diamanty
Doslova kultova octavka RS ... s tym 1,8T :yes:
cjoctavian
Nespravne udaje😒br /> 1. Zrychlenie na 100 bolo za 7,9 s
2. Maximalka bola 235 km/h
3. Koeficient odporu vzduchu bol na tu dobu skvelych 0,29, nie 0,31 ako u beznych Octavii
traveldrive
Prosil by som sekciu Veterán ponechať autám starším ako 30 rokov a pánom Haasovi a Dragounovi, prípadne niekomu inému podobne znalému a schopnému. Sekcia Veterán bola jedna z posledných, ak nie posledná, ktorá ešte mala úroveň. Prosím, nedokurvite aspoň tú.
Martin Rosůlek
Nerozumím, proč redaktor neuvádí správné údaje a počty. Kombi vzniklo až od 2002.
Celkový počet kombi RS1 byl 3663Ks
Odpor vzduchu u RS 0,29 vs civil 0,31
Mám poslední rok výroby:2004. Ve 2006 vznikalo již GT pro Řecko vycházející z RS (142kw) (Tour)

Sportovní Škoda Octavia RS s benzinovým turbomotorem 1.8 20V (180 k/132 kW) se od roku 2001 vyráběla nejprve pouze jako liftback, ale v následujícím roce se v nabídce značky objevila i praktičtější varianta RS Combi, která je i přes velkou oblibu kombíků v Česku překvapivě vzácná. Ze všech 17 637 prvních Octavií RS se s karoserií kombi vyrobilo jen 3 663 kusů

V roce 2000 byl uveden i model RS, který měl motor 1,8T s výkonem 132 kW (180 koní). V roce 2002 verzi RS doplnilo i kombi.

V září r. 2006 se pouze pro řecký trh objevila i nejsilnější verze jedničkové Octavie vycházející z modelu RS, která měla motor 1,8T s výkonem 142 kW (193 koní). Nejvyšší výkon motoru tedy činí 142 kW při 5300 ot./min (první RS 132 kW při 5500 ot./min), točivý moment 276 Nm vrcholí při 5020 ot./min (RS 235 Nm/1950-5000 ot./min), maximální rychlost udává výrobce 220 km/h (RS 235 km/h) a akceleraci z 0 na 100 km/h za 7,6 s (RS 7,9 s).
cjoctavian
Uz som to pisal aj ja vyssie, no autorovi je to zrejme uplne jedno... technicke udaje len okopiroval z vygooglenia car specs 😁
Martin Rosůlek
Proč uvádí redaktor chybné informace😒br /> -odpor vzduch 0,29 u RS vs civil 0,3
-počet kombi RS: 3663Ks od 2002
-ve 2006 pouze řecké GT (142kw) vycházející z Tour
-první kusy z 2000
atd

Sportovní Škoda Octavia RS s benzinovým turbomotorem 1.8 20V (180 k/132 kW) se od roku 2001 vyráběla nejprve pouze jako liftback, ale v následujícím roce se v nabídce značky objevila i praktičtější varianta RS Combi, která je i přes velkou oblibu kombíků v Česku překvapivě vzácná. Ze všech 17 637 prvních Octavií RS se s karoserií kombi vyrobilo jen 3 663 kusů

Nejvyšší výkon motoru tedy činí 142 kW při 5300 ot./min (první RS 132 kW při 5500 ot./min), točivý moment 276 Nm vrcholí při 5020 ot./min (RS 235 Nm/1950-5000 ot./min), maximální rychlost udává výrobce 220 km/h (RS 235 km/h) a akceleraci z 0 na 100 km/h za 7,6 s (RS 7,9 s).