První Škoda Octavia RS je oblíbenou volbou všech milovníků sportovně orientovaných škodovek. Přinášíme vám kompletní přehled toho, co byste o tomto modelu měli vědět, a dokonce odhalíme i přesná výrobní čísla.
Nemohl by autor poměrně zdarileho článku doplnit do svého textu, jaká je výše ceníkové ceny za O RS v tomto roce? Případně za srovnatelný model vozu.
Takove srovnání by článku jen prospělo, abychom viděli, jak na tom po 20 letech jsme.
Hodil jsme to na rychlo do konfigurátoru. 1.5tsi, spotřeba o 2 litry méně, podobná dynamika, holobyt stejně jako to RS bez příplatků, jen 16" litá kola a metalíza. A jsme na 653900, a to tam bude o hromadu víc výbavy i tak.
Pak že auta zdražujou, a to ještě nepočítám inflaci.
Jenže ta dnešní 1,5 TSI jezdí naprosto mizerně oproti 1,8 T. Porovnával jsem krátce po sobě Leona s tímto motorem a starou oktávku 1,8 bez turba. Hlavně reakce na plyn je horší a teď se zdá že i životnost motoru 1,5 nebude nic moc. Samozřejmě ale jízdní vlastnosti aut jsou neporovnatelné, i když dnes je spousta výbavy zbytečná.
Tak nevím, ale mě ta 1.5TSi 110kW tak hrozná nepřijde. Pravda, jezdil jsem s ni 14dní ve Scale Monte Carlo s manuálem, jela skvěle a velmi velmi svižně. OIV je o chlup těžší (asi 70kg), takže zas tak dynamikou asi neohromí, ale nazývat to “mizerně” bych si nedovolil ;-)
No možná je to nepochopitelne, ale jo. A já se nedivím, OI v RS je ještě hothatch ze staré školy a taky tak jezdí. 1.8T 132kW je fajn motor a navíc neudušený emisními normami :yes: Navíc liftbacku v červené barvě to vážně sluší ;-)
V nadpisu článku se píše do detailu, ale z článku se člověk nic nedozvěděl.
Pan redaktor prostě jenom opsal prospekt. Proč jste nevzal hned ten první prospekt z roku 2001 a nebo ten poslední z roku 2005 no protože ho nemáte a musel by se shánět.
V článku mohlo zaznít, že paradoxně první kusy, které byli představeny na Hungaroringu v Maďarsku v srpnu 2000 tak tyto vozy jsou vyrobeny ještě před faceliftem klasické Octavie ze září 2000
Mohl se popsat, také pozvolný start výroby, když pomineme pár vozů smontovaných v roce 2000 tak prvních 50 kusů se vyrobilo v roce 2001 v lednu ve Vrchlabí.
Pokud byla uvedena výbava vozu tak se mohla popsat výbava i u Octavia RS „WRC 100“
Tabulka o počtech kusů absolutně neodpovídá, když např. combi šlo od srpna 2002 tak se jich asi těžko v roce 2001 vyrobilo 1813 kusů a u limuzíny ty čísla také nesedí.
Nespravne udaje:
1. Zrychlenie na 100 bolo za 7,9 s
2. Maximalka bola 235 km/h
3. Koeficient odporu vzduchu bol na tu dobu skvelych 0,29, nie 0,31 ako u beznych Octavii
Prosil by som sekciu Veterán ponechať autám starším ako 30 rokov a pánom Haasovi a Dragounovi, prípadne niekomu inému podobne znalému a schopnému. Sekcia Veterán bola jedna z posledných, ak nie posledná, ktorá ešte mala úroveň. Prosím, nedokurvite aspoň tú.
Nerozumím, proč redaktor neuvádí správné údaje a počty. Kombi vzniklo až od 2002.
Celkový počet kombi RS1 byl 3663Ks
Odpor vzduchu u RS 0,29 vs civil 0,31
Mám poslední rok výroby:2004. Ve 2006 vznikalo již GT pro Řecko vycházející z RS (142kw) (Tour)
Sportovní Škoda Octavia RS s benzinovým turbomotorem 1.8 20V (180 k/132 kW) se od roku 2001 vyráběla nejprve pouze jako liftback, ale v následujícím roce se v nabídce značky objevila i praktičtější varianta RS Combi, která je i přes velkou oblibu kombíků v Česku překvapivě vzácná. Ze všech 17 637 prvních Octavií RS se s karoserií kombi vyrobilo jen 3 663 kusů
V roce 2000 byl uveden i model RS, který měl motor 1,8T s výkonem 132 kW (180 koní). V roce 2002 verzi RS doplnilo i kombi.
V září r. 2006 se pouze pro řecký trh objevila i nejsilnější verze jedničkové Octavie vycházející z modelu RS, která měla motor 1,8T s výkonem 142 kW (193 koní). Nejvyšší výkon motoru tedy činí 142 kW při 5300 ot./min (první RS 132 kW při 5500 ot./min), točivý moment 276 Nm vrcholí při 5020 ot./min (RS 235 Nm/1950-5000 ot./min), maximální rychlost udává výrobce 220 km/h (RS 235 km/h) a akceleraci z 0 na 100 km/h za 7,6 s (RS 7,9 s).
Proč uvádí redaktor chybné informace:
-odpor vzduch 0,29 u RS vs civil 0,3
-počet kombi RS: 3663Ks od 2002
-ve 2006 pouze řecké GT (142kw) vycházející z Tour
-první kusy z 2000
atd
Sportovní Škoda Octavia RS s benzinovým turbomotorem 1.8 20V (180 k/132 kW) se od roku 2001 vyráběla nejprve pouze jako liftback, ale v následujícím roce se v nabídce značky objevila i praktičtější varianta RS Combi, která je i přes velkou oblibu kombíků v Česku překvapivě vzácná. Ze všech 17 637 prvních Octavií RS se s karoserií kombi vyrobilo jen 3 663 kusů
Nejvyšší výkon motoru tedy činí 142 kW při 5300 ot./min (první RS 132 kW při 5500 ot./min), točivý moment 276 Nm vrcholí při 5020 ot./min (RS 235 Nm/1950-5000 ot./min), maximální rychlost udává výrobce 220 km/h (RS 235 km/h) a akceleraci z 0 na 100 km/h za 7,6 s (RS 7,9 s).