Nejméně téměř 1,1 milionu korun si budete muset připravit na nový Renault Scenic E-Tech Electric. Za to ale dostanete obří baterii, teoreticky více než šestisetkilometrový dojezd a docela slušnou základní výbavu.
teda minimálně na papíře. Oproti ID.4/5 tu máme větší baterii, ale o x set kilo nižší hmotnost a hlavně daleko (o mnoho statisíců) nižší cenu! :-):yes::yes: .
(nechápu, co VW těmi dvoumilionovými tvrdoplasty s fejkovou kapacitou baterie (prý nemá využitelných 77 kWh, nýbrž jen 71 kWh) sleduje... protože prodeje to zjevně nejsou :no::no::-) )
Pomalu přestane být problém cena a začne být problémem dobíjecí inftrastruktura. Tam by se měl stát zaměřit (když už má tu potřebu) a ne na zhůvěřilé dotace EV.
Presne, ale oni budú stále opakovať, že je to začarovaný kruh, lebo keď nie sú elektro, neoplatí sa investovať do nabíjacej infraštruktúry, ale keď nie je nabíjacia infraštruktúra, prečo by som si mal kupovať elektro. :D
Re: Velký pokrok - rekordní baterka do 1,1 milonu, útok na T
Tohle je obecně docela velký problém EV. Jejich největší konkurence je totiž jejich příští generace. Kdo by dneska kupoval EV od BMW, když neustále exhibují to svou Neue Classe, kde má být všechno dramaticky lepší...
Je to podobné jako rychlý vývoj spalováků mezi lety 1890 a 1910. Jenomže tehdy si je lidi i tak koupili, protože kdyby čekali, až se zase zlepší, museli by do té doby jezdit na koni :D .
To je až smutné aký máš mizerný život. Ty sa normálne ideš pokakať od štastia len preto, že nejaké elektro má slabé predaje. Kúp si aj Hummer s Aresom, ale dajte už všetkým pokoj s Vašimi mindrákmi.
Nemám horší mindráky než ty a další elektrofanatici :-[] Svoje moudra si můžeš strčit víš kam? :-[] Hummer si nekoupím protože není v dieselu, ale RAM se 7-litrovým dieselem zvážím.
Nedávno som sa na stavbe bavil s chlapikom čo má novú F250 (6.7 V8 d) a moc si pochvaľoval. Jazdia tak rôzne s vlekom po európe a toto má silu, obrovskú nádrž takže je spokojný. Pri tých činnostiach by bol s ev asi trochu obmedzovaný.
Hlavně ty tady dej pokoj s nechutným vnucováním a pochvalami odporných zkratowozů. Minimálně 90 % Čechů je nechce! :-)
P.S. Proč bych si sakra měl kupovat Hummer?! V životě mě taková blbost ani teoreticky nenapadla! :-[]
Nájdi jediný môj príspevok, kde ospevujem elektro alebo nebodaj jak vy dvaja vypisujem "Super auto, ale iba spalovák. To si mozete nechat, dufam ze skrachujete". Lebo toto vy dvaja obmedzenci vypisujete stále.
Tak Scenic bylo vždy prostorné rodinné MPV za rozumnou cenu, což tahle elektrická kraksna není. Není ani levná, ani pěkná, ani rodinná s tak malým kufrem a k MPV má sakra daleko. Renault opět předvedl střelbu mimo terč ;-)
A doplním, že to v roce 1997 určitě nestálo pod 500tis. Což při průměrné mzdě 10691 Kč odpovídá více než 2 milionům dneska. Takže tolik k té bájné prostornosti a rozumné ceně rodinného vozu.... :D
Navíc sis mohl doplatit 25tis a měl si kufr přes 700l. Testované auto v topu se 160k 1.3TCe za 700tis Kč. Top u elektriky skoro 2x tolik a zdaleka nezvladne to, co jeho předchůdce. Menší, stísněnější, drahý jak *** a nikam nedojede, místo MPV je SUV, prostě pecka. Auto má 87kWh baterku, podle WLTP prý 625km, průměrně má žrát 17kWh na 100km, ať počítám jak počítám, nevychází to. Tj teoreticky 500km, prakticky to bude 400km a to jen na jaře při 20 stupních a ještě jsme nevyjeli na dálnici :-[]
Jo a k tomu starému Scenicu máš Ódu na prostor tady:
Scenic už je moderní zápaďácké auto. Lidi mají jedno děcko a prostor nepotřebují. To je trend. Ale není třeba se obávat, pro vzduchaře si časem Rencek něco nachystá.
Kdo ví, jak to s tím kufrem vlastně je... Hned druhý článek říká něco jiného:
"Všechny předcházející generace Scénicu byly typickými MPV s jednoprostorovou karoserií a plynule splývajícím čelním sklem s kapotou. Nejnovější pokračovatel modelu má novou koncepci inspirovanou populárními SUV. Renault současně uvádí, že novinka je 4,47 metru dlouhá, 1,86 metru široká a 1,57 metru vysoká. Dlouhý rozvor náprav 2,78 metru je o 10 centimetrů delší než u elektrického Mégane E-Tech.
Automobilka láká na bohatou vnitřní prostornost, která těží z výhod moderních elektrických architektur. Díky akumulátorům uloženým mezi nápravami má plochou vnitřní podlahu, kterou kombinuje s lepším prostorem na zadních sedadlech. Renault uvádí, že tam najdeme až 278 milimetrů místa pro kolena a hned za opěradly je zavazadlový prostor se solidním základním objemem 545 litrů. Sklopením zadních sedadel jej lze zvětšit až na 1670 litrů."
Renault v posledných rokoch volí často taktiku, že nastaví cenu, počká kým o tom médiá napíšu a potom ju v tichosti dvihne. Na druhej strane, keby tak spravil aj pri Scenicu, tak si už úplne zareže Megane. Keď si vezmem, že nedávno som skúšal novú Konu EV a povedali mi, že stojí 52-tisíc eur, tak tuto tá cena vyzerá fakt lepšie a tiež čo ponúkajú a koľko pýtajú za základ oproti Enyaqu.
se tedy moc nepovedl, čekal jsem že novinky BEV budou nabíjet přes 250 kW, aby u nabíječky nemusel člověk nocovat... mít drahou káru a ještě k tomu tancovat co chvíli půlhodiny na nabíječkách není asi to pravé terno... :no::no::no:
Nabíjení je potřeba spojit s nějakou smysluplnou činností (a tím nemyslím kafe na benzínce) ale třeba nakupování apod. Jenomže to by ty nabíječky musely umísťovat smysluplně. Příklad:
V OC Arkády na Pankráci jsou celá dvě dobíjecí místa, prakticky permanentně obsazená. Oproti tomu jsou dobíječky na parkovišti před Kongresovým centrem (dvě DC, bambilion AC) uprostřed ničeho a navíc na placeném parkovišti! Kdo tam asi tak bude nabíjet (kromě účastníků klimatické konference jednou za pět let...). Strašně moc nebíječek se staví v polích, na periferiích a vůbec v místech, kde vůbec nic jiného není...
No vy elektroprdi musíte hledat "spojení s nějakou smysluplnou činností" .... jsi opravdu tak natvrdlý?
My se spalováky si můžeme dělat co chceme. Za 3 minuty máme natankováno :-)
Ježiš ty jsi ale elektroMozek :-[]:-[]:-[]
Pro ty kdo žijí v bytě, je pomalé DC problém. On jako fakt nikdo není zvědavý na čučení na benzínce. Osobně mám domek, ale když si představím, že žiju v bytě, tak rozhodně nemám v plánu chodit někam na kafe, na wc, na nákup. Když jedu z práce, chci být co nejdřív s rodinou a klidně vydržím i nejít na wc. Kafe si raději udělám doma, protože bude lepší a skoro zadarmo. Nakupovat chodím, ale podle toho, kdy potřebuji a jelikož dost často nemám čas, tak použiju Rohlík apod. Pokud najedu 25 000 km za rok, tak je to řekněme takových 80 nabíjení různé délky, ale v tomto případě bych to bylo 20 minut. Tankování obvykle stihnu do 5 minut. Takže najednou mám ztracených 20 hodin života za rok něčím, co dělat nechci. Kdo jezdí víc, tak mu to sebere z celého roku klidně i den.
Samozřejmě pro domkáře je to úplně jiné, protože nabijou skoro vždycky doma.
Suv je to asi tazko, Svetlá výška (mm) 121, dalej ani nepozeram a celkom by bola sranda, keby som dalsi Scenic objednal. Inak to vyzera dobre, ked si odmyslim pohon, ale ktovie ake adaptivne svetla to ma?
Tady máš vše podstatné. Je to multikulturní, recyklované, recyklovatelné, bez kůže, ale má to přes 50 aplikací. A to je přece to hlavní. Moderní člověk nepotřebuje vědět nic o pohonu svého vozu, jen to, že je 100% elektrický.
Proč tohle vše? Jsme na technickém webu. Bavme se o autech, neurazejme se. Nemám rad kdyz mi někdo něco nutí, tim větší odpor k tomu mam - ikdyz to může byt fajn.
Tady jsou to elektromobily. Pro mne a mnoho lidí k ničemu. V podzemních garážích našeho nového domu nejsou nabijecky. Správce mluví o zakazu BEV v garáži. Takže je problém nabijeni. A pak je tu problém dojezdu. S autem jezdím jen dálky. Přívěs. Střešní nosič. Kola. BEV absolutně nevhodné.
Proč mi to stále nutíte horem dolem? Ja chci benzín.
protože na benzín nic nemá, tak tady musí označovat všechny odpůrce Ev jako diesel dezoláty, u mě má smůlu že mam 3x benzín a z toho 2x na LPG, co má ještě o 22% nižší emise jak benzín :-):-):-)
Sami odpůrci EV vždycky porovnávají s NAFTOU, machrují kolik energie mají v nádrži NAFTY, jak levně jezdí na NAFTU atd... O benzinu nebo lpg se nikdo z nich nikdy nezmíní, proto dieseldezoláti. S benzinem a lpg nemám zásadní problém a sám na benzin jezdím, byť se u firemních aut pomalu snažíme přecházet na plug-in hybridy (tam kde to má s ohledem na specifické použití smysl). Pokud jde o lpg, tak si myslím, že je tam daňové zvýhodnění oproti benzinu příliš velké, ale žíly mi to fakt netrhá (na rozdíl od daňové diskriminace benzinu v poměru k naftě, což vede akorát ke strašnému dieselovému smradu ve městech, podzemních garážích a vůbec všude). :-);-):yes:
Taky nevim, proc je uveden cas na jednofazovem wall-boxu a ne na trifazovem...
Nebo idealne oboji.
Ale to bych chtel asi moc.
Zdroj podle me relevantnejsich (mozna se pleteme...) informaci je zde: https://ev-database.org/…-Tech-EV87-220hp
Charging
Home / Destination
Charge Port Type 2
Port Location Right Side - Front
Charge Power 22 kW AC
Charge Time (0->485 km) 4h45m
Charge Speed 100 km/h
Fast Charging
Fastcharge Port CCS
FC Port Location Right Side - Front
Fastcharge Power (max) 150 kW DC
Fastcharge Time (49->388 km) 40 min
Fastcharge Speed 500 km/h
A jak je to zrejme ve skutecnosti?
Renault specifies a maximum charging power of 130 kW for the 60 kWh battery and 150 kW for the 87 kWh battery.