Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Elektrický Renault Scenic vstupuje na český trh. Začíná nad milionem

Marek Bednář
Diskuze (76)

Nejméně téměř 1,1 milionu korun si budete muset připravit na nový Renault Scenic E-Tech Electric. Za to ale dostanete obří baterii, teoreticky více než šestisetkilometrový dojezd a docela slušnou základní výbavu.

Kdysi kompaktním a praktickým MPV, dnes přizvednutým hatchbackem, a navíc výhradně s elektrickým pohonem – takový je nový Renault Scenic E-Tech Electric. Představil se už v září letošního roku se stylem menšího meganu E-Tech Electric a právě nyní vstupuje na český trh.

Jeho základní ceníková cena na českém trhu bude 1.085.000 korun, za což zákazníci dostanou výbavu Evolution. Jakkoliv nejlevnější, ani zdaleka to není chudě vybavená verze – nabídne tepelné čerpadlo pro snížení spotřeby energie na topení v zimě, couvací senzory a kameru, bezklíčový přístup a startování, dvouzónovou automatickou klimatizaci, displej coby přístrojový štít, 9“ centrální displej, audiosystém se 6 reproduktory, metalický lak a 19“ litá kola.

Video se připravuje ...

Prostřední výbava Techno začíná na 1.150.000 korunách a navíc přidává přední a boční parkovací senzory, elektrické páté dveře, možnost volby jízdních režimů, zatmavená zadní skla, 12“ centrální displej se službami od Googlu a bezdrátovou nabíječku mobilů.

Vrchol jménem Iconic stojí nejméně 1.230.000 korun a výbavu přidává hlavně elektronickou. Je tu adaptivní tempomat s aktivním asistentem jízdy, sledování provozu za vozidlem včetně detekce chodců a cyklistů, sledování mrtvého úhlu, elektrické sedadlo řidiče, audio Harman Kardon s 9 reproduktory včetně subwooferu či 20“ kola.

Až zde ovšem přibývají třeba vyhřívané sedačky, k nižším výbavovým stupňům je za ně potřeba připlatit. K výbavě Techno je možné přihodit také hromadu jízdních asistentů v rámci paketu Advanced driving, k vrcholu Iconic se navíc nabízí už jen paket Augmented vision, který přináší vnitřní zpětné zrcátko s možností digitálního zobrazení, systém autonomního parkování nebo 360° kamerový systém.

Po stránce pohonného ústrojí jsou všechny tři výbavy stejné – jejich elektromotor má 160 kW (220 k) a 300 Nm. Baterie má napětí 400 V a využitelnou kapacitu 87 kWh, nabíjet je možné výkonem až 130 kW. To trvá z 15 na 80 % stavu nabití v ideálních podmínkách 37 minut. Z jednofázového 32A wallboxu se vůz nabíjí 13 hodin, z klasické 230V zásuvky 46 hodin a 30 minut.

Dojezd na jedno nabití dle WLTP je 606–625 km při průměrné spotřeba 16,8–17,3 kWh/100 km. Vůz utáhne až 1,1 tuny těžký přívěs, sám váží v závislosti na výbavě zhruba 1,9 tuny a uveze až 599 kg. Zavazadelník nabídne 440 litrů prostoru před sklopením zadních opěradel.

Nový scenic E-Tech Electric je možné už nyní v Česku objednávat.

Marek Bednář
Diskuze (76)

Doporučujeme

Avatar - Ja Prvni 123
16. 12. 2023 19:45
Re: ???
Ne.
Ja uz roky jezdim vyhradne benzinivymi auty.
A ve srovnani s nimi je EV k nicemu.

Takhle to ma vetsina lidi.

Ano, existuje skupina lidi, co bydli v dome s vlasni garazi, jezdi pravidelne kratke trasy a cena pres milion pro ne neni problem.
Ok, at si to koupi.

Jo moment, oni uz to maji...
Avatar - Ja Prvni 123
16. 12. 2023 19:36
Re: Velký pokrok - rekordní baterka do 1,1 milonu, útok na T
Tak jeste jedniu: vis, ze auta na baterky byla na trhu driv, nez ty se spalovacim motorem?
Avatar - Barrichello
16. 12. 2023 18:33
Re: ???
No vidíš, takže sem vlastně v rámci fosilních paliv ty nejvíc EKO :-)
Vidíš jak sme uvědomělí :-) :-) :-)
Avatar - Barry Lyndon
15. 12. 2023 19:20
Re: ???
Sami odpůrci EV vždycky porovnávají s NAFTOU, machrují kolik energie mají v nádrži NAFTY, jak levně jezdí na NAFTU atd... O benzinu nebo lpg se nikdo z nich nikdy nezmíní, proto dieseldezoláti. S benzinem a lpg nemám zásadní problém a sám na benzin jezdím, byť se u firemních aut pomalu snažíme přecházet na plug-in hybridy (tam kde to má s ohledem na specifické použití smysl). Pokud jde o lpg, tak si myslím, že je tam daňové zvýhodnění oproti benzinu příliš velké, ale žíly mi to fakt netrhá (na rozdíl od daňové diskriminace benzinu v poměru k naftě, což vede akorát ke strašnému dieselovému smradu ve městech, podzemních garážích a vůbec všude). :-) ;-) :yes:
15. 12. 2023 17:51
Re: DC - hodnota
Taky nevim, proc je uveden cas na jednofazovem wall-boxu a ne na trifazovem...

Nebo idealne oboji.

Ale to bych chtel asi moc.

Zdroj podle me relevantnejsich (mozna se pleteme...) informaci je zde:
https://ev-database.org/…-Tech-EV87-220hp
Charging
Home / Destination
Charge Port Type 2
Port Location Right Side - Front
Charge Power 22 kW AC
Charge Time (0->485 km) 4h45m
Charge Speed 100 km/h

Fast Charging
Fastcharge Port CCS
FC Port Location Right Side - Front
Fastcharge Power (max) 150 kW DC
Fastcharge Time (49->388 km) 40 min
Fastcharge Speed 500 km/h

A jak je to zrejme ve skutecnosti?
Renault specifies a maximum charging power of 130 kW for the 60 kWh battery and 150 kW for the 87 kWh battery.