Elektrický Renault Scenic vstupuje na český trh. Začíná nad milionem
Nejméně téměř 1,1 milionu korun si budete muset připravit na nový Renault Scenic E-Tech Electric. Za to ale dostanete obří baterii, teoreticky více než šestisetkilometrový dojezd a docela slušnou základní výbavu.
Kdysi kompaktním a praktickým MPV, dnes přizvednutým hatchbackem, a navíc výhradně s elektrickým pohonem – takový je nový Renault Scenic E-Tech Electric. Představil se už v září letošního roku se stylem menšího meganu E-Tech Electric a právě nyní vstupuje na český trh.
Jeho základní ceníková cena na českém trhu bude 1.085.000 korun, za což zákazníci dostanou výbavu Evolution. Jakkoliv nejlevnější, ani zdaleka to není chudě vybavená verze – nabídne tepelné čerpadlo pro snížení spotřeby energie na topení v zimě, couvací senzory a kameru, bezklíčový přístup a startování, dvouzónovou automatickou klimatizaci, displej coby přístrojový štít, 9“ centrální displej, audiosystém se 6 reproduktory, metalický lak a 19“ litá kola.
Prostřední výbava Techno začíná na 1.150.000 korunách a navíc přidává přední a boční parkovací senzory, elektrické páté dveře, možnost volby jízdních režimů, zatmavená zadní skla, 12“ centrální displej se službami od Googlu a bezdrátovou nabíječku mobilů.
Vrchol jménem Iconic stojí nejméně 1.230.000 korun a výbavu přidává hlavně elektronickou. Je tu adaptivní tempomat s aktivním asistentem jízdy, sledování provozu za vozidlem včetně detekce chodců a cyklistů, sledování mrtvého úhlu, elektrické sedadlo řidiče, audio Harman Kardon s 9 reproduktory včetně subwooferu či 20“ kola.
Až zde ovšem přibývají třeba vyhřívané sedačky, k nižším výbavovým stupňům je za ně potřeba připlatit. K výbavě Techno je možné přihodit také hromadu jízdních asistentů v rámci paketu Advanced driving, k vrcholu Iconic se navíc nabízí už jen paket Augmented vision, který přináší vnitřní zpětné zrcátko s možností digitálního zobrazení, systém autonomního parkování nebo 360° kamerový systém.
Po stránce pohonného ústrojí jsou všechny tři výbavy stejné – jejich elektromotor má 160 kW (220 k) a 300 Nm. Baterie má napětí 400 V a využitelnou kapacitu 87 kWh, nabíjet je možné výkonem až 130 kW. To trvá z 15 na 80 % stavu nabití v ideálních podmínkách 37 minut. Z jednofázového 32A wallboxu se vůz nabíjí 13 hodin, z klasické 230V zásuvky 46 hodin a 30 minut.
Dojezd na jedno nabití dle WLTP je 606–625 km při průměrné spotřeba 16,8–17,3 kWh/100 km. Vůz utáhne až 1,1 tuny těžký přívěs, sám váží v závislosti na výbavě zhruba 1,9 tuny a uveze až 599 kg. Zavazadelník nabídne 440 litrů prostoru před sklopením zadních opěradel.
Nový scenic E-Tech Electric je možné už nyní v Česku objednávat.