Výrazné rozšíření zákazu předjíždění pro nákladní vozidla na dálnici D1 nekončí – od příštího roku se má rozšířit v podstatě na celou D1 mezi Prahou a Slavkovem u Brna vyjma stoupacích pruhů.
Ano to je pravd, že poloprázdný kamion jede rychleji. A to o celé 4 km/hod. Takže předjíždí 3 minuty a způsobí náhlé brždění aut v levém pruhu. O 10 km za ním toto způsobí náhlou kolonu, nehodu a 5 hodinové zdržení pro všechny a to včetně jiných kamiónů.
dle zákona je na dálnici nutné i u poškozeného vozidla udržovat rychlost 80km/h na ROVINĚ. Motorově slabý kamion prostě do kopce nemusí jet 80km/h, tím zpomalí úplně všechny a kdy ti jej tedy mají předjet když není stoupací pruh?
„Je to aspoň lepší, než plošný zákaz, jako mají na Slovensku, protože ten tam působí problémy,“ dodal Felix.
O ziadnych problemoch neviem. Naopak, odkedy plati na Slovensku pred kamiony vseobecny zakaz predbiehania na dialnici, konecne sa da jazdit plynulejsie a bezpecnejsie. Najma odvtedy, co to policajti zacali sledovat, aj pokutovat!
Jasně, s tím provozem kamiónů co tam máte vám to vždycky bude fungovat lépe. I když přes ten váš plošný zákaz každý druhý slovenský kamion předjíždí přestože má rozdíl v rychlosti menší než 5km/h. Jezdím Slovensko pravidelně, ať na BB nebo ZA - východ takže vím z vlastní zkušenosti o čem mluvím.
U vás na Slovensku máte pár km dálnice a ještě z 90% nejsou tak kopcovité jako u nás. A o provozu se už nebudeme bavit vůbec.
A za kolony může pouze Brno. Místo obchvatu dělají 3.pruh. A to ještě chtějí začít s opravou sjezdu na D2. To teprve začnou opravdové problémy.
Ty asi v pravom pruhu nejazdíš čo? Lebo inak by si vedel, že vďaka tomu plošnému zákazu má väčšinou pravý pruh vyjazdené koľaje, lebo zákaz a ide sa vo vláčiku. Takže áno, osobným autám to apriori uľahčilo jazdu, ale trpí infraštruktúra na ktorej opravy akosi nie sú peniaze resp. ich dostatok. Bratia Česi opravili D1, ak zavedú plošný zákaz môžu o chvíľu začať zas.
Vyjazdene kolaje nie su koli kamionom, ale mizernemu materialu, ktory na stavbu dialnice pouzili. A su tam ovela dlhsie, nez plati zakaz predbiehania kamionov na dialnici...
To predsa nie je pravda, koľaje vyjazdené kamiónmi sú spôsobené jednak ich nadmerným počtom a tiež slabou konštrukciou vozovky, ktorá na takú dopravnú záťaž proste nebola projektovaná, resp. zhotovená. Všetka ťažká doprava vždy jazdila v pravom pruhu, občasné predbiehanie sa kamiónov má na vyjazdenie koľají minimálny vplyv, ak vôbec nejaký merateľný. Naopak, zníženie počtu nehôd zavedením zákazu predbiehania pre kamióny merateľné je.
Stále dokola omílaná polemika o předjíždění kamiónů na dálnici.
Nevím jak jsou na tom rádoby odborníci z ČESMADu se znalostí vyhlášky o provozu vozidel na pozemních komunikacích, ale asi dost mizerně. Možná by si měli osvěžit paměť o maximální povolené rychlosti vozidel o hmotnosti nad 3,5 t.
"§18 (3) Řidič motorového vozidla o maximální přípustné hmotnosti nepřevyšující 3
500 kg a autobusu smí jet mimo obec rychlostí nejvýše 90 km.h [-1]; na dálnici a silnici
pro motorová vozidla rychlostí nejvýše 130 km.h [-1]. Řidič jiného motorového vozidla
smí jet rychlostí nejvýše 80 km.h [-1]."
Z toho vyplývá, že jakákoli rychlost takového vozu nebo soupravy nad 80 km/h je už přestupek a že se jim bez postihu toleruje téměř stokilometrová rychlost je vlastně jen dobrá vůle dopravní policie.
Tak nějak si ani nemohu vzpomenout, kdy jsem naposledy na dálnici předjížděl kamión jedoucí 80tkou (za pěkného počasí). A jet za něčím, co má o 3km/h větší rychlost než ten předjížděný je poměrně frustrující a mj. to docela úspěšně tvoří naprosto zbytečné kolony v obou pruzích i nebezpečné situace. A nehraničí takové předjíždění (a to všeobecně, bez rozdílu) s bezdůvodným omezováním silničního provozu? Nemluvě o tom, že po čtyřech hodinách jízdy bude jen o 12 km dál než ten předjížděný.
Tam kde jsou 3 jízdní pruhy s takovým předjížděním nemám absolutně žádný problém ale jinak...
Takže, soudruzi v ČESMADu, chyťte se za nos a než s něčím vyrukujete prostudujte si k danému tématu nejprve platné zákony i vyhlášky a až potom vyrukujte s nějakým moudrem.
Ave Slovensko!
Zákaz v celé republice na dálnicích a silnicích pro motorová vozidla a jedničkách zvýšit rychlost na 90 A je vymalováno jde to na Slovensku tak proč by to nešlo u nás jediná věc co si můžeme od Slováků vzít za příklad jezdil jsem kamionem 10 let a vím že to prostě jde a ti co tady teď budou reagovat že to je kravina sáhněte si do hlavy chlapci a holky
Stav D1 je naprosto tristní. Zákaz předjíždění způsobuje jen to, že standardem na Moravě se stala kolona o délce 30 km. Pokud to jde dobře, tak je kolona jen 10 až 15 km... doslova zoufalé.
Nechápu, proč na D1 dávno není dynamické značení. To jr věc, kterou kde udělat do roka. Není třeba významné omezení dopravy pro zbudování.
Mimochodem, ten pokus o proměnlivé značení se kterým ŘSD přišlo, je snad špatný vtip. Zajímalo by mě jestli to vůbec jde ovládat na dálku, nebo a vždycky musí přijet pikolík a namačkat na tu mobilní značku co tam má svítit... Někdo by hlavně ale mohl ŘSD vysvětlit, že tam mají stejné pevné cedule takže ty mobilní značně ztrácí smysl...
Koukám že o tom nevíš ale existuje centrální operační centrum pro D1 v Ostravě, všechno je ovládané na dálku ale jinak máš pravdu že je to špatný vtip, když to porovnám s tím co mají v zahraničí.
Pokud se vytvoří jedoucí kolona, tak už nejde o předjíždění, ale o souběžnou jízdu. Takže kdyby mě někdo chtěl pokutovat že v kamionu předjíždím souvislou kolonu, tak budu tvrdit právě toto.
Jsi mimo, nikdo nemůže jet v levém pruhu souběžně. To dělají kamioňáci teď a jsou za to správně pokutováni.
Občas z tebe vypadnou slušný krawiny.
A pokud to budeš tvrdit, prokážeš ještě navíc "zlý úmysl" a pěkně si tě podají.
Je-li na pozemní komunikaci o dvou nebo více jízdních pruzích v jednom směru jízdy taková hustota provozu, že se vytvoří souvislé proudy vozidel, v nichž řidič motorového vozidla může jet jen takovou rychlostí, která závisí na rychlosti vozidel jedoucích před ním, mohou jet motorová vozidla souběžně (tzv. souběžná jízda); přitom se nepovažuje za předjíždění, jedou-li vozidla v jednom z jízdních pruhů rychleji než vozidla v jiném jízdním pruhu.
Že si tě hlídka podá? Ok, klidně. Ve správním řízení shoří jak papír.
Lenže ten zákaz predchádzania pre kamióny môže byť formulovaný tak, že kamión má povolenú jazdu výhradne v pravom pruhu. Potom budú vytáčky o súbežnej jazde úplne k ničomu.
A tohle ale nikdo nechce slyšet a ani tomu snad nechtějí rozumět, prostě s těžkým nákladem a nebo s nízkým výkonem (moment se mění přes převodovku), prostě těch 80km/h do kopce nemusí udržet a co mají pak ti za vámi dělat, do kopce vás ani oni nepředjedou...
Tak už je to poznat teď..kamiony jedou v pravém pruhu v určitých rozestupech a my jedeme v levém - a taky jedeme rychlostí před sebou jedoucího a ne tou, kterou bysme chtěli. Je jasné, že při takové intenzitě provozu je předjíždění kamionu kamionem katastrofa pro plynulost osobáků.