Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Německo kvapně zrušilo dotace na elektromobily. Nemá na ně peníze

Největší evropský trh s automobily se bude muset vypořádat s koncem státních pobídek na nákup nového elektromobilu. Tamní vláda se k tomuto kroku rozhodla kvůli nedostatku financí.
Zpět na článek
18. 12. 2023 17:18
18. 12. 2023 17:49
18. 12. 2023 17:57
18. 12. 2023 22:20
19. 12. 2023 09:43
19. 12. 2023 11:08
19. 12. 2023 11:36
Avatar - Stejsn
18. 12. 2023 17:18
No a co teď?
Rána pro VW. ;-\
Rozbalit vlákno
4
18. 12. 2023 17:26
Re: No a co teď?
V pohodě, Němci budou pro ojeté EV jezdit do ČR, stejně jako jsme my pro ně jezdili do Německa, když v Německu ještě byly dotace a v ČR ne.
Avatar - Stejsn
18. 12. 2023 17:49
Re: No a co teď?
Jenže VW, potažmo škodovka, potřebuje prodávat nová auta. Ojetiny to nespasí.
Avatar - Fomax
18. 12. 2023 17:57
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 12. 2023 20:30
Re: No a co teď?
Čo by nie, jazdenky sa dnes bežne vyrábajú aj z nových áut.
18. 12. 2023 17:28
Oslavují i podporovatelé EV
Jako první s tím přišel DonVito, který napsal:
Takze se VW prestane zbytecne dotovat a bude se muset zacit snazit ze svyho. :yes:

Podle mě:
Nyní se trh konečně narovná a i zdejší komenty budou mít smysl. Ať pro nebo proti EV.
Rozbalit vlákno
12
Avatar - WinDiesel
18. 12. 2023 17:51
Re: Oslavují i podporovatelé EV
don seladon dnes nemá dobrý den, jinak souhlas, ať ev ukáží jak jsou skutečně žádané
18. 12. 2023 18:00
A co píše AutoBild, AUTO BILD-Chefredakteur
Experten bewerten das Auslaufen der Förderung als schweren Schlag zur Entwicklung der Elektromobilität in Deutschland.

AUTO BILD-Chefredakteur Robin Hornig sieht schwere Zeiten für das E-Auto heraufziehen: "Das E-Auto wird es nun sehr schwer haben."
19. 12. 2023 07:10
Re: Oslavují i podporovatelé EV
Také že mu došlo střelivo a nenašel argumenty aby se k tématu vyjádřil :-)
19. 12. 2023 09:57
Re: Oslavují i podporovatelé EV
Přesně tak. Ještě nezavádět žádné dodatečné regulace na ICE, aby se ta auta nemusela zbytečně zdražovat. To co Evropa potřebuje je možnost pro každého koupit si moderní auto a nahradit s ním svoje staré vyrachtané a v průměru 16 let staré.
Avatar - pradeda777
18. 12. 2023 18:02
Re: Oslavují i podporovatelé EV
Ok. Ale problém bude pravděpodobně v tom, že automobilky, které už investovaly do přechodu na BEV velké peníze, budou pokračovat v politice zdražování ICE a tím dotovat BEV a cenově je tak přibližovat k ICE. Takže trh se asi nenarovná :-(
18. 12. 2023 22:36
Re: Oslavují i podporovatelé EV
No tak pokud budou zdražovat spalováky na úroveň BEV, tak ani ty spalováky bez dotací neprodají, co tedy budou prodávat?
18. 12. 2023 22:36
Re: Oslavují i podporovatelé EV
No tak pokud budou zdražovat spalováky na úroveň BEV, tak ani ty spalováky bez dotací neprodají, co tedy budou prodávat?
18. 12. 2023 22:53
Re: Oslavují i podporovatelé EV
No skoro nic a začnou propouštět ;-) a jejich místo zaplní Čína se svými křápy s ještě směšnějšími názvy jako třeba Soros :-[] Pak si teprve soudruzi v EP začnou drbat hlavu, kde že to udělali tu chybu, ale to už bude pozdě ….
19. 12. 2023 09:58
Re: Oslavují i podporovatelé EV
Hele tohle neklapne. Automobilky si to nemůžou dovolit. Už takhle jim zle zatápí čínská konkurence, která je schopna dodat ICE, hybrid nebo BEV, takže automobilky nic zdražovat nemůžou. Není na to prostor na trhu.
18. 12. 2023 18:32
Re: Oslavují i podporovatelé EV
Státní dotace elektromobilů nejsou hlavní přerozdělovací mechanismus. Hlavním přerozdělovacím mechanismem na úrovni EU jsou "pokuty za CO2" a ty zůstávají v platnosti. Jejich výše může činit v přepočtu i stovky tisíc Kč.
19. 12. 2023 00:07
Re: Oslavují i podporovatelé EV
Tak s tímto naprosto souhlasím. :yes:
19. 12. 2023 09:49
Re: Oslavují i podporovatelé EV
Trh sa nenarovná, ten je pokrivený všemožne a z každej strany. Odhaduje sa tiež, že ceny EV výrobcovia držia vysoko zámerne, a mohli si to dovoliť práve kvôli masívnym dotáciám, takže de facto dotácie nepomohli spotrebiteľom kupujúcim elektrické autá, ale ich výrobcom na väčšie pupky.
18. 12. 2023 17:29
Necakane vysledky...
Moje akcie VW maju hodnotu ako pacas dieselgate. Dakujem blahodarnej planovanej elektromobilite a kriveniu trhu...
Rozbalit vlákno
4
18. 12. 2023 17:33
Re: Necakane vysledky...
Člověče, já nevím, ale v dnešní době mít akcie společnsoti, závislé na dotacích, to je nějaký druh masochismu, nebo co?
18. 12. 2023 17:35
Re: Necakane vysledky...
Tak boli kupene velmi velmi davno a bez zisku ich predat nechcem...tak cakam ;-\
18. 12. 2023 17:44
Re: Necakane vysledky...
Zbav se toho dokud to má ještě nějakou hodnotu. Radím ti dobře.
18. 12. 2023 18:25
Re: Necakane vysledky...
VW je typická dividendová akcie s velmi slušným dividendovým výnosem od 5 do 10 %. Nelze u něj očekávát růst ceny akcií. Samozřejmě, otázkou je, zda sázka VW na elektromobilitu nepošle VW do ztráty.
18. 12. 2023 17:34
Cokotům jednou dojdou peníze
taky na nákup elektřiny.
Rozbalit vlákno
1
18. 12. 2023 18:04
Re: Cokotům jednou dojdou peníze
"Socialisté vždy skončí, až jim dojdou peníze těch druhých." M. Teacher :-)
Avatar - Ham.
18. 12. 2023 17:44
Myslím, že se autor hluboce mýlí
v konstatování ..."To se velmi pravděpodobně odrazí na dalším snižování výroby, propouštění, odkládání investic a v delším horizontu také na nižším výkonu německé ekonomiky.". Výsledek pro německou ekonomiku může být přesně opačný, ulehčí se dramaticky státní kase, nebude třeba tolik odírat firmy ani občany na daních, automobilky budou prostě bouchat ICE modely (VW, BMW i Mercedes mají stále plné portfolio ICE modelů, takže no problém). A ve výsledku zbohatnou automobilky i stát. Ekonomika státu postavená na dotacích je cesta do pekel, takže tento krok je zastavení se před branami pekla, nic víc, nic míň.
Rozbalit vlákno
4
Avatar - WinDiesel
18. 12. 2023 17:53
Re: Myslím, že se autor hluboce mýlí
máš úplnou pravdu, autor již žije ve snovém elektrosvětě :-[] :-[] :-[]
ale nezapomeň na flotilové emise, EU je bude dál drtit, dokud nezvolíme do EP někoho jiného než zelené mozky
18. 12. 2023 18:05
Re: Myslím, že se autor hluboce mýlí
Však v květnu k tomu bude ideální příležitost! :-) :yes:
18. 12. 2023 18:36
Re: Myslím, že se autor hluboce mýlí
Tak myslím, že EP se do pár let obmění do středopravicového složení a změní/zmírní green deal, tak abychom si dále neničili ekonomiku založenou na výrobě automobilů ;-) Věřím :yes:
18. 12. 2023 20:45
Re: Myslím, že se autor hluboce mýlí
Já také! Nic jiného nám ani nezbývá... :-)
Avatar - WinDiesel
18. 12. 2023 17:56
Done seladone, ozvi se ...
Uklidni nás prosím, že ti nepraskla žilka.
A to se Tesla a VW tak snažili pobrat co nejvíce dotací. A i se jim dařilo a najednou jim do toho hodili vidle, státu došly peníze daňových poplatníků. :-[] :-[] :-[]
Rozbalit vlákno
2
18. 12. 2023 18:06
Re: Done seladone, ozvi se ...
:-[] :yes:
Avatar - Franta Dobro
18. 12. 2023 18:48
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
18. 12. 2023 18:26
Nyní se v Německu prodává téměř 0% BEV
a čeká se na nové ceny.

Tedy nákup BEV je téměř STOPNUTÝ.
Nejde o nějaké snížení prodejů, ale o zastavení. Takže Drama.
Rozbalit vlákno
1
18. 12. 2023 20:47
Re: Nyní se v Německu prodává téměř 0% BEV
Jen houšť a větší kapky! Smrt EU elektrofašismu!!!
Avatar - Ja Prvni 123
18. 12. 2023 20:52
Toprece nemuze mit zadny vliv na prodeje.
Protoze kdo jednou zkusil EV, ten uz nikdy nic jineho nechce... ne?
Rozbalit vlákno
7
18. 12. 2023 22:17
Re: Toprece nemuze mit zadny vliv na prodeje.
:-[] :yes:
18. 12. 2023 22:50
Re: Toprece nemuze mit zadny vliv na prodeje.
Ne :-[] :yes:
Avatar - eLzyx
19. 12. 2023 01:00
Re: Toprece nemuze mit zadny vliv na prodeje.
problém je v tom, že si lidi nechávají EV déle jak dříve spalováky. Dříve měnili ty svoje ICE BMW po 2-3 letech, ale Tesly si nechávají 5-6 let.
19. 12. 2023 09:31
Re: Re: Toprece nemuze mit zadny vliv na prodeje.
Dělal jsem v Reichu 12 let a že by tam běžně měnili BMW po 2-3 letech tak to těžko...
19. 12. 2023 10:30
Re: Re: Toprece nemuze mit zadny vliv na prodeje.
Co to placas za hluposti, doloz nejake data, ci si to vycital, zo svojej rannej stolice 🤥
Avatar - eLzyx
19. 12. 2023 10:51
Re: Re: Toprece nemuze mit zadny vliv na prodeje.
jsou to data od mých známých. Každou chvíli měli nového baworáka, mercedesa, ale Teslu si většina z nich nechala v podstatě dvojnásobnou dobu. Když jsem se jich ptal "co je? Došly prachy?", tak mi všichni řekli, že ne, ale že nemají tu potřebu.
Jediný doložitelný případ je Endru, který to zmiňoval i v nějakém rozhovoru.
19. 12. 2023 12:27
Re: Toprece nemuze mit zadny vliv na prodeje.
Naja, data. Niekedy som tiež menil autá po 2 rokoch. Ale teraz ho mám 4 roky a neviem či chcem iné. Nejde o EV.
Takýchto ľudí mám v okolí viacero. A nejde o peniaze, práve naopak, daňovo by sa mi vyplatilo kúpiť nové.

Dôvody sú rôzne: dodacie lehoty v posledných 3 rokoch, ale aj to že vývoj takmer nejde dopredu, skôr naopak, akurát sa zvyšuje výpočtový výkon. Mám skvele fungujúce asistenty, všetky funkcie čo sa prezentujú v nových autách. V novom je to isté, len skryté na 4 kliky v menu, a navyše počítacová hra a osvetlený nápis, prípadne displej pred spolujazdcom.
18. 12. 2023 21:58
Malá slovenská simulácia
Až tak skepticky by som zrušenie dotácií na elektromobily nevidel. Nemali byť večné a to platí aj o škandinávskych krajinách. Viem, tam je zas vysoké zdanenie ICE áut zo strany štátu, ale ako tu už niekto spomenul, kriviť trh bude aj naďalej enormné zdražovanie ICE zo strany výrobcov, aby dokázali plniť flotilové emisie. Čo to znamená? Že prechod na elektromobily sa spomalí a koniec spaľovacích motorov v nových autách do roku 2030 nebude reálny. Ale zároveň automobilový priemysel sa teraz nezrúti a DonVita netreba vydať na diskusný lynč.

Ja viem, že v elektromobilite je Slovensko taký jemný prd vo vetre, ale v podstate tu máme jeden možno zaujímavý príklad, ako to vyzerá s dotáciou a bez nej. Kto z Čechov nepozná, dovoľte mi pripomenúť.

1. vlna dotácií na nákup EV a PHEV
Môžeme ísť aj takpovediac od začiatku, v roku 2016 bolo na Slovensku zaregistrovaných 59 elektromobilov. V závere 2016 prišla prvá vlna dotácií (5,2 milióna eur, pričom 5000 eur na nákup EV a 3000 eur na PHEV). Záujem bol malý a dotácie sa ani po predĺžení akcie nevyčerpali, tak sa potom príspevky rozdali samosprávam na nákup obecných elektromobilov.
V každom prípade v roku 2017 bolo registrovaných 209 elektromobilov a v roku 2018 to bolo 293 elektromobilov. Potom prišiel v roku 2019 pokles na 165 registrácií EV, pretože už sa čakalo na druhú vlnu dotácií.

2. vlna dotácií na nákup EV a PHEV
V závere roka 2019 prišiel štát s dotáciou na elektromobily vo výške 6 miliónov eur.
Na nákup elektromobilu išiel vtedy príspevok 8000 eur, na plug-in 5000 eur. O tieto dotácie sa žiadalo v online systéme a vyčerpali sa za 3,5 minúty. Klasická nesystémová podpora, ktorá sa už odvtedy nezopakovala, hoci reálne sa míňala ešte vyše 2 rokov.
V roku 2020 bolo na Slovensku registrovaných 918 elektromobilov, v roku 2021 to bolo 1104 elektromobilov a v roku 2022 už bez dozvukov dotácií 1390 EV. Teraz pri kúpe elektromobilu nedostanete na Slovensku ani fuka, ale za desať mesiacov tohto roka bolo registrovaných ďalších 1914 nových elektromobilov.

Takže kto v Nemecku chce elektromobil, tak si ho aj tak kúpi a týchto ľudí pribúda, hoci sa to môže zdať miestnym diskutérom neuveriteľné. Nemec si nekúpi elektromobil za 45500 eur ale za 50000 eur a povie si No čo už.
Rozbalit vlákno
3
18. 12. 2023 22:21
Re: Malá slovenská simulácia
Jen malý dotaz: Proč tedy ty prodeje zkratowozů v Německu po omezení, resp. zrušení dotací zkolabovaly, když si je Němci podle tebe budou kupovat i bez nich? :-[]
19. 12. 2023 00:11
Re: Malá slovenská simulácia
protoze to byl clanek na zumpe, realita byla, ze v zari o kterym ten clanek byl se stejne prodalo skoro 20% ev a phev dohromady. Coz rozhodne neni zastaveni prodeju.

edit:
pojd se vsadit, ze 20% prodeju ev a
phev bude za 1/2 roku 2024 urcite taky
19. 12. 2023 09:37
Re: Malá slovenská simulácia
Neskolabovali, klesli. Či nebodaj máš čísla za posledné dva dni a ideš z toho robiť závery? Ja viem, hodí sa ti to.

From January to November, the number of EVs sold in Germany decreased 5 percent on-year to 627,000 units, according to a report from Eugene Investment & Securities. In November alone, the country witnessed a 39 percent drop in sales to 63,000 units.

Je prirodzené, že tam bude prepad, aktuálne je napríklad spôsobený tým záujemcovia o elektromobil čakajú, ako predajcovia nastavia ceny po zrušení dotácií.

Keď mi takto o rok dodáš relevantné štatistiky o tom, ako Nemci prestali kupovať elektromobily, a ich predaje padli o 60 percent, tak uznám, že Nemci boli závislí od tých dotácií.
Avatar - 3_diamanty
18. 12. 2023 22:20
Parada
Dobra sprava pre klasicke auta :yes:

Ocakavam ze v r 2024 sa uz aj v nemecku zacne MG pekne dvihat... bude to zaujimavy rok a cakam aj nejake tie predajne prekvapenia .. od MG a povedzme aj od Dacie a to aj v nemecku... prave tam maju buduci rok predpoklad k najvyraznejsiemu rastu .. a je len fajn ked im do toho nebudu kafrat nejake ev zehlicky
Rozbalit vlákno
3
19. 12. 2023 09:43
Re: Parada
Ty si niekedy tak dojímavo naivný. Stále nerozumieš, že to sú spojené nádoby? Spaľováky môžu predávať len keď sa im budú predávať elektromobily lebo flotilové emisie. Takže keď im tam do toho nebudú kafrať EV žehličky, tak ty si tu nekúpiš HS s archaickým motorom a možno ani nového Dustera bez hybridu.
19. 12. 2023 11:08
Re: Parada
MG? Ty jsi číňan? Čínský komunista ti dává práci?
Avatar - Barry Lyndon
19. 12. 2023 11:36
Re: Parada
Chtít vozidlo z rudé Číny je fakt diagnóza... sorry jako :no: ;-)
Avatar - skejpa
19. 12. 2023 15:44
Prodeje teď budou...
Jak tu někteří predikují zastavení prodeje EV, tak na to jsem upřímně zvědav. Snížení poptávky jistě ale zastavení prodeje 100% ne. Podle mě to bude příští rok v Evropě když ne na stejné hladině, tak dokonce lepší než letos. I v ultrakonzervativní České Republice to roste a to bez dotací. Teď, když bude dotace, tak to poroste ještě víc.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Emel
21. 12. 2023 10:40
Re: Prodeje teď budou...
No jenže... v ČR to bez dotace roste, z dvou na tři procenta. V Německu je to díky dotacím 25%.