Největší evropský trh s automobily se bude muset vypořádat s koncem státních pobídek na nákup nového elektromobilu. Tamní vláda se k tomuto kroku rozhodla kvůli nedostatku financí.
Přesně tak. Ještě nezavádět žádné dodatečné regulace na ICE, aby se ta auta nemusela zbytečně zdražovat. To co Evropa potřebuje je možnost pro každého koupit si moderní auto a nahradit s ním svoje staré vyrachtané a v průměru 16 let staré.
Ok. Ale problém bude pravděpodobně v tom, že automobilky, které už investovaly do přechodu na BEV velké peníze, budou pokračovat v politice zdražování ICE a tím dotovat BEV a cenově je tak přibližovat k ICE. Takže trh se asi nenarovná :-(
No skoro nic a začnou propouštět ;-) a jejich místo zaplní Čína se svými křápy s ještě směšnějšími názvy jako třeba Soros :-[] Pak si teprve soudruzi v EP začnou drbat hlavu, kde že to udělali tu chybu, ale to už bude pozdě ….
Hele tohle neklapne. Automobilky si to nemůžou dovolit. Už takhle jim zle zatápí čínská konkurence, která je schopna dodat ICE, hybrid nebo BEV, takže automobilky nic zdražovat nemůžou. Není na to prostor na trhu.
Státní dotace elektromobilů nejsou hlavní přerozdělovací mechanismus. Hlavním přerozdělovacím mechanismem na úrovni EU jsou "pokuty za CO2" a ty zůstávají v platnosti. Jejich výše může činit v přepočtu i stovky tisíc Kč.
Trh sa nenarovná, ten je pokrivený všemožne a z každej strany. Odhaduje sa tiež, že ceny EV výrobcovia držia vysoko zámerne, a mohli si to dovoliť práve kvôli masívnym dotáciám, takže de facto dotácie nepomohli spotrebiteľom kupujúcim elektrické autá, ale ich výrobcom na väčšie pupky.
VW je typická dividendová akcie s velmi slušným dividendovým výnosem od 5 do 10 %. Nelze u něj očekávát růst ceny akcií. Samozřejmě, otázkou je, zda sázka VW na elektromobilitu nepošle VW do ztráty.
v konstatování ..."To se velmi pravděpodobně odrazí na dalším snižování výroby, propouštění, odkládání investic a v delším horizontu také na nižším výkonu německé ekonomiky.". Výsledek pro německou ekonomiku může být přesně opačný, ulehčí se dramaticky státní kase, nebude třeba tolik odírat firmy ani občany na daních, automobilky budou prostě bouchat ICE modely (VW, BMW i Mercedes mají stále plné portfolio ICE modelů, takže no problém). A ve výsledku zbohatnou automobilky i stát. Ekonomika státu postavená na dotacích je cesta do pekel, takže tento krok je zastavení se před branami pekla, nic víc, nic míň.
máš úplnou pravdu, autor již žije ve snovém elektrosvětě :-[]:-[]:-[]
ale nezapomeň na flotilové emise, EU je bude dál drtit, dokud nezvolíme do EP někoho jiného než zelené mozky
Tak myslím, že EP se do pár let obmění do středopravicového složení a změní/zmírní green deal, tak abychom si dále neničili ekonomiku založenou na výrobě automobilů ;-) Věřím :yes:
Uklidni nás prosím, že ti nepraskla žilka.
A to se Tesla a VW tak snažili pobrat co nejvíce dotací. A i se jim dařilo a najednou jim do toho hodili vidle, státu došly peníze daňových poplatníků. :-[]:-[]:-[]
jsou to data od mých známých. Každou chvíli měli nového baworáka, mercedesa, ale Teslu si většina z nich nechala v podstatě dvojnásobnou dobu. Když jsem se jich ptal "co je? Došly prachy?", tak mi všichni řekli, že ne, ale že nemají tu potřebu.
Jediný doložitelný případ je Endru, který to zmiňoval i v nějakém rozhovoru.
Naja, data. Niekedy som tiež menil autá po 2 rokoch. Ale teraz ho mám 4 roky a neviem či chcem iné. Nejde o EV.
Takýchto ľudí mám v okolí viacero. A nejde o peniaze, práve naopak, daňovo by sa mi vyplatilo kúpiť nové.
Dôvody sú rôzne: dodacie lehoty v posledných 3 rokoch, ale aj to že vývoj takmer nejde dopredu, skôr naopak, akurát sa zvyšuje výpočtový výkon. Mám skvele fungujúce asistenty, všetky funkcie čo sa prezentujú v nových autách. V novom je to isté, len skryté na 4 kliky v menu, a navyše počítacová hra a osvetlený nápis, prípadne displej pred spolujazdcom.
Až tak skepticky by som zrušenie dotácií na elektromobily nevidel. Nemali byť večné a to platí aj o škandinávskych krajinách. Viem, tam je zas vysoké zdanenie ICE áut zo strany štátu, ale ako tu už niekto spomenul, kriviť trh bude aj naďalej enormné zdražovanie ICE zo strany výrobcov, aby dokázali plniť flotilové emisie. Čo to znamená? Že prechod na elektromobily sa spomalí a koniec spaľovacích motorov v nových autách do roku 2030 nebude reálny. Ale zároveň automobilový priemysel sa teraz nezrúti a DonVita netreba vydať na diskusný lynč.
Ja viem, že v elektromobilite je Slovensko taký jemný prd vo vetre, ale v podstate tu máme jeden možno zaujímavý príklad, ako to vyzerá s dotáciou a bez nej. Kto z Čechov nepozná, dovoľte mi pripomenúť.
1. vlna dotácií na nákup EV a PHEV
Môžeme ísť aj takpovediac od začiatku, v roku 2016 bolo na Slovensku zaregistrovaných 59 elektromobilov. V závere 2016 prišla prvá vlna dotácií (5,2 milióna eur, pričom 5000 eur na nákup EV a 3000 eur na PHEV). Záujem bol malý a dotácie sa ani po predĺžení akcie nevyčerpali, tak sa potom príspevky rozdali samosprávam na nákup obecných elektromobilov.
V každom prípade v roku 2017 bolo registrovaných 209 elektromobilov a v roku 2018 to bolo 293 elektromobilov. Potom prišiel v roku 2019 pokles na 165 registrácií EV, pretože už sa čakalo na druhú vlnu dotácií.
2. vlna dotácií na nákup EV a PHEV
V závere roka 2019 prišiel štát s dotáciou na elektromobily vo výške 6 miliónov eur.
Na nákup elektromobilu išiel vtedy príspevok 8000 eur, na plug-in 5000 eur. O tieto dotácie sa žiadalo v online systéme a vyčerpali sa za 3,5 minúty. Klasická nesystémová podpora, ktorá sa už odvtedy nezopakovala, hoci reálne sa míňala ešte vyše 2 rokov.
V roku 2020 bolo na Slovensku registrovaných 918 elektromobilov, v roku 2021 to bolo 1104 elektromobilov a v roku 2022 už bez dozvukov dotácií 1390 EV. Teraz pri kúpe elektromobilu nedostanete na Slovensku ani fuka, ale za desať mesiacov tohto roka bolo registrovaných ďalších 1914 nových elektromobilov.
Takže kto v Nemecku chce elektromobil, tak si ho aj tak kúpi a týchto ľudí pribúda, hoci sa to môže zdať miestnym diskutérom neuveriteľné. Nemec si nekúpi elektromobil za 45500 eur ale za 50000 eur a povie si No čo už.
Jen malý dotaz: Proč tedy ty prodeje zkratowozů v Německu po omezení, resp. zrušení dotací zkolabovaly, když si je Němci podle tebe budou kupovat i bez nich? :-[]
protoze to byl clanek na zumpe, realita byla, ze v zari o kterym ten clanek byl se stejne prodalo skoro 20% ev a phev dohromady. Coz rozhodne neni zastaveni prodeju.
edit:
pojd se vsadit, ze 20% prodeju ev a
phev bude za 1/2 roku 2024 urcite taky
Neskolabovali, klesli. Či nebodaj máš čísla za posledné dva dni a ideš z toho robiť závery? Ja viem, hodí sa ti to.
From January to November, the number of EVs sold in Germany decreased 5 percent on-year to 627,000 units, according to a report from Eugene Investment & Securities. In November alone, the country witnessed a 39 percent drop in sales to 63,000 units.
Je prirodzené, že tam bude prepad, aktuálne je napríklad spôsobený tým záujemcovia o elektromobil čakajú, ako predajcovia nastavia ceny po zrušení dotácií.
Keď mi takto o rok dodáš relevantné štatistiky o tom, ako Nemci prestali kupovať elektromobily, a ich predaje padli o 60 percent, tak uznám, že Nemci boli závislí od tých dotácií.
Ocakavam ze v r 2024 sa uz aj v nemecku zacne MG pekne dvihat... bude to zaujimavy rok a cakam aj nejake tie predajne prekvapenia .. od MG a povedzme aj od Dacie a to aj v nemecku... prave tam maju buduci rok predpoklad k najvyraznejsiemu rastu .. a je len fajn ked im do toho nebudu kafrat nejake ev zehlicky
Ty si niekedy tak dojímavo naivný. Stále nerozumieš, že to sú spojené nádoby? Spaľováky môžu predávať len keď sa im budú predávať elektromobily lebo flotilové emisie. Takže keď im tam do toho nebudú kafrať EV žehličky, tak ty si tu nekúpiš HS s archaickým motorom a možno ani nového Dustera bez hybridu.
Jak tu někteří predikují zastavení prodeje EV, tak na to jsem upřímně zvědav. Snížení poptávky jistě ale zastavení prodeje 100% ne. Podle mě to bude příští rok v Evropě když ne na stejné hladině, tak dokonce lepší než letos. I v ultrakonzervativní České Republice to roste a to bez dotací. Teď, když bude dotace, tak to poroste ještě víc.