Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Veterán

Zpět na článek

Legenda ožije. MTX Tatru V8 čeká znovuzrození, vznikne 10 kusů

33 komentářů

Mr.Murphy
.... na jednu stranu chapu to nadseni a vidim tam trzni potencial, na druhou stranu aby se to pri tak malem poctu dostalo do cernych cisel, kolik bude muset byt cenovka? 15 mega? i vic ne? zajimavy projekt a jsem zvedav jak to dopadne :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Ty Favority přestavěné na MTX Roadster prej docela frčí, první várka byla okamžitě vyprodaná, takže následně byla nabídka rozšířena
https😐/www.mtx.cz/…nosti-prestavby/
https😐/www.denik.cz/…ci-20190429.html

Samozřejmě tohle je cenově úplně jinde jak Roadster z fáčka a taky není co přestavovat, ale uvidíme
Mr.Murphy
no, třeba ta nová limitovaná Alfa 33 Stradale má stát milion EUR. Je samozřejmě hned vyprodaná (33ks). Tak jsem zvědav.... nedovedu si představit že by to stálo míň než desítku.... Ale myslím že jen v Česku je dost bohatých lidí co mají vztah k českému strojírenství a ti to prostě koupí.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Tak ten Favorit je taky dobrej bizár 😁
kozakm
Jsem to chtěl taky napsat, ale nakonec jsem si říkal, že nebudu zbytečně rýpat 😊
Josef Jansa
Fotek mám z přestaveb habaděj jak se co dělá 👍👍👍
Avatar - eLzyx
eLzyx
pokud vím, tak cenovka byla někde kolem 10M Kč.
Avatar - Anonym
Anonym
Tatra V8 od MTX (SuperTatra) je asi nejzajímavější auto, které zde vzniklo.
Bylo by fajn, kdby se ta 10kusová série povedla vyrobit, to auto si to rozhodně zaslouží.
Avatar - Emel
Emel
Designově je to hezký, ta první fotka dost připomíná EB110.
Technika převážně z 613 už taková pecka nebyla, tam to narazilo na limity tehdejší Tatry a podle mě to byl i hlavní důvod neúspěchu... tohle cílilo na supersporty, ale veškerá konkurence už byla na přelomu osmdesátek a devadesátek úplně někde jinde.
Avatar - Anonym
Anonym
Ten motor z 613 šel snadno nahradit tím modernější a výkonnějším co byl v silnější verzi Tatra 700 (4,4 V8, 233 HP) , dneska by šel naladit na mnohem víc, 250-280 HP by neměl být problém.
Davids On
250-280 koní je na supersport zoufale málo🤷‍♂️
Avatar - JFK
JFK
A kolik myslíš, že superporty ještě 80/90.letech mívaly běžně koní
Avatar - Anonym
Anonym
tohle má být ale retro supersport, ne konkurence součanému Lambu 😄
Avatar - Emel
Emel
A to já myslím že už tehdy ten motor co tam byl uměl být naladěný se vstřikováním od Bosche na... teď nevím, možná 300k... to je ale pořád málo. A nejde jenom o motor, ale třeba i zadní náprava byla pro supersport nedůstojná.
Michal Kurko
Třeba Tatra Ecorra byla taky krasna rarita.
Michal Kurko
Tatra Ecorra byla taky pěkná.
Miroslav Holík
kde chtějí sehnat přední mrkačky který jsou komplet z BMW 8 řady to bude asi celkem oříšek
Vlada_Kalina
Umím si představit, že je BMW i po 30 letech normálně dodává jako náhradní díly. Narozdíl od všech ostatních dílů, které si budou muset vyrobit sami, protože nevěřím že Tatra dodává náhradní díly na 613ku.
Avatar - JFK
JFK
A 3D print ti něco říká?
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
to auto bylo ve své době (byť na tehdejší zoufalé české poměry pecka) neprodejný křáp. Chápu ty různé omezené a patřičně drahé reedice různých legend (navíc technologicky posunuté o několik generací dále). Ovšem dělat prakticky kopii křápu mi ani s odstupem 30 let nedává smysl 😁 .
budman
Smysl to dává jako sběratelský předmět - tohle auto rozhodně nebude na trhání rekordů ani na předvádění se před plebsem, tohle bude díky té velice omezené sérii velice zajímavý artikl pro sběratele, navíc Tatra je značka s historií, takže jediný sporťák od nich jsou taky plusové body, není to žádná garážovka.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Do sbírky východoevropského bizáru? Ani to nemůže moc fungovat, když to nebude originál, ale jen něco ala kopie. Nicméně když za to chce někdo utratit 10mega, tak je to samozřejmě v pořádku, sbírat se dá prakticky cokoliv... 😄
Avatar - Anonym
Anonym
ono tak asi všechno přesně 1:1 nebude, navíc hlavní záhada je, kde chtěj vzít 10 motorů Tatra. Že by je Kopřivnice znovu vyrobila pochybuju a jestli chtěj zgenerálkovat 10 motorů co vezmou ze shnilých T613 z kopřiv, tak nevím no.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
jj. tipuju, že B je správně... resp. to bude něco mezi, nevíme, co se jim válí na skladě 😄
topten
a i kdyz ten motor poladej, tak z toho o moc vic jak 300k nedostanou
tolik ma dnes kdejakej tuctovej kombik ve stredni tride
kdyby to jako 30-lety vytahli z kopriv a dali dohromady, tak by to mohlo byt zajimavy vzhledem k tehdejsi dobe kdyby se jich par vyrobilo
ale dnes ?
pochybuju
dnes jsme uplne nekde jinde
Avatar - Dinar
Dinar
Jak vás v tomhle vlákně čtu, nechápu, jak autíčkáři, co sem chodí roky, můžou být tak mimo, “východoevropský bizár” atp. Ale prd, pánové, to auto nebyl žádný bizár, ale ve své době velmi povedená konstrukce, a na to v jakých podmínkách navržené a smontované, je to vyložený majstrštyk. Že se nevyrábělo, nebyl problém konstrukční zaostalosti auta, ale naprosté neschopnosti rozpadajíicího se auto průmyslu čsr ve 2. pol 80. let.
A motor? Ta tatrovácká koncepce malé v8 je původem závodní motor, to, že skončil v 603 a 613 je jiná story komunistického pohřbu českého automotive. A výkon? Kolik si myslíte, že dávaly v8 v tehdejších ferrari s motory uprostřed, tj. 328, 348? 270, resp. 300 koní…

A přestaňte blábolit o dnešku, tady nikdo nestaví restomod!!, tohle je dostavba malé série původního auta, kterého se z nějakých důvodů (zmíněny výše) udělalo míň kusů, než by si auto zasloužilo. Není to nijak výjimečný příběh, před pár lety úplně stejným způsobem jaguar vyndal z hrobu svůj závodní d-type.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
No nevím, nějaký test toho vozidla jsem viděl a jak píšu "na tehdejší zoufalé československé poměry pecka", ale jinak to byl prostě křáp na úrovni "stavíme doma supersport". Pro toho, kdo si to "takto doma" postaví, asi super, ale jen pro něj, nikdo jiný to od něj nekoupí, protože v konkurenci to prostě neobstojí. Navíc ten jeden prodaný kus byl tak poruchový, že jim ho kupující regulérně vrátil... takovou legendu fakt nechceš... 😁

A ten Favorit zmíněný výše si pamatuju ještě jako pamětník, taky naprosto bizarní auto už tenkrát (ta malá dvířka, dvoumístný interiér... ). Jako proč má něco takového vůbec existovat...? :no: 😁 😁 (když má někdo takovou potřebu, je na trhu Golf I GTI Cabrio a ani nejsou drahé... 😄 )
Avatar - Dinar
Dinar
Nevíš… Ano, to je přesné. Kecy o testech, které jsi četl 😁 , si nechej pro jiné, co taky nevědí, kdybys věděl, nepsal bys nesmysly. To auto ve své době stíhalo v Brně výrazně silnější diablo, a to právě proto, že mělo pro jízdu na okruhu lepší jízdní vlastnosti, ferrari s podobným výkonem si rychlostně dávalo k obědu díky nižší váze. Dodnes drží český rekord na letmý km. Matlat tohle dohromady s favoritem (o kterém ode mě nepadlo slovo) je nesmysl, jiné zadání, jiný příběh, tys prostě plácl pitchovinu, o něčem, o čem nic nevíš (tím myslím i to nechápání současné akce, že tu nejde o restomod) a jen nejsi schopen důstojně vycouvat. :no:
Avatar - Anonym
Anonym
Favorit sem tu zminoval já, jako že MTX obnovil jeho produkci a že první serie nově přestavených vozů se okamžitě prodala. Takže zájem o tyhle auta je.

Samozřejmě tady je to výrazně náročnější, postavit nové kusy než ze zachovalé kastle 5 dv. Fáčka postavit novej MTX Cabrio 😄
Avatar - Emel
Emel
348, což je dejme tomu současník, má 300, resp. 320 koní. Standardní verze MTX V8 z toho roku 91 měla 220, 300k měl až ten poslední prototyp.
Pokud vím, cílila MTX hlavně na Porsche 928 (což je ale produkt pozdních sedmdesátek).
Vlada_Kalina
Tipuju že jen vyrobili ty modely a vypustili kachnu, aby se o tom psalo a ty modely se prodaly.
Avatar - Dinar
Dinar
Není lepší si o tom něco přečíst? Vyrobí jich deset, deset mega za kus, sedm je už prodaných.
Ivouš 1080
Moc nevěřím, že existovala nějaká výrobní dokumentace natož výrobní přípravky, které navíc shořely při onom ,, mýtickém " požáru
Samozřejmě budu rád , když se oneh 10 kousků vyrobí