Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Vyplatí se v Česku provoz elektromobilu? Volkswagen srovnal náklady ID.3 a Golfu TDI

Srovnání plánu údržby a jejích intervalů ukazuje, že zejména pokud toho najezdíte hodně, jsou provozní náklady Volkswagenu ID.3 citelně levnější než u golfu GTD. V servisu ale při jednotlivých návštěvách oba vozy stráví zhruba stejnou dobu.
Zpět na článek
21. 12. 2023 16:29
21. 12. 2023 14:15
21. 12. 2023 14:31
21. 12. 2023 15:31
21. 12. 2023 16:34
21. 12. 2023 18:05
21. 12. 2023 20:00
21. 12. 2023 20:41
22. 12. 2023 08:53
21. 12. 2023 15:38
21. 12. 2023 18:28
21. 12. 2023 23:04
21. 12. 2023 19:38
21. 12. 2023 23:09
22. 12. 2023 10:58
22. 12. 2023 10:59
22. 12. 2023 22:43
21. 12. 2023 15:26
21. 12. 2023 23:18
22. 12. 2023 18:23
21. 12. 2023 18:00
21. 12. 2023 18:07
21. 12. 2023 20:21
21. 12. 2023 22:56
22. 12. 2023 11:01
22. 12. 2023 11:00
22. 12. 2023 14:27
22. 12. 2023 22:54
23. 12. 2023 12:23
23. 12. 2023 11:58
23. 12. 2023 12:32
23. 12. 2023 15:18
23. 12. 2023 21:34
23. 12. 2023 22:59
Avatar - Jenik3
21. 12. 2023 13:04
objektivni srovnani
Nemel by takove srovnani delat nekdo jiny nez vyrobce aut. Tokovemu cviceni od jineho subjektu bych veril vice.
VW vybral pro srovnani naftaka a elektro. Ja bych zvolil zakladni benzin a elektro.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - eLzyx
22. 12. 2023 10:21
Re: objektivni srovnani
když to bude dělat někdo jiný, tak to bude zase ekozaprodanec, fanatik.
A když se bude dělat srovnání proti benzínu, tak to bude zase špatně, proč to nedělali proti LPG ...
21. 12. 2023 13:13
Srovnání
řekni jak to má vyjít, a já to srovnání tak udělám.....
náklady na servis budou u EV nižší, ale to nejsou jediné náklady při provozu a pořízení auta
Takže sice ušetřím klidně 80.000 Kč na servisu za 5 let, ale co ta pořizovací cena a nákaldy na provoz?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Mokrous
21. 12. 2023 16:29
Re: Srovnání
S průměrným nájezdem v ČR půjdeš s Golfem za 5 let akorát tak na ten motorovej olej a filtry - 2x, max. 3x. + 1x Brzdovka. Tím to končí. Manuál, nebo DSG nic, rozvody nic, atd.

Když budeš lítat hodně, tak 1x až 2x vzduchovej filtr a jednou olej v DSG. A podle stylu jízdy asi i brzdy.

Takže za servis dáš tak 15 až 30 podle nájezdu. Čuně řidič na hranici 150 tisíc km max. 50 tisíc.

Ty jejich super balíčky si můžou narvat do ***e. V podstatě si nechají potřetí platit za záruku.

Neušetříš nic ani na servisu, pokud nejsi vůl a nedáš jim zbytečně znovu peníze za nic.
21. 12. 2023 13:38
Lež oběhne svět dřív,
než si pravda stačí obout boty.
Rozbalit vlákno
0
21. 12. 2023 13:40
Úspora za 300 tis. Kč navyše 🫣
WOW, stačí zaplatiť od 999 tis. Kč za ID.3 miesto od 702 tis. Kč za Golf TDI (príp. od 635 tis Kč za benzínový Golf) a možno ušetríš pár tisíc Kč na servise 🤣,
...resp. tú "úsporu" minieš na pneumatikách navyše, príp. servise podvozku, apod. (+400-500 kg?) a ako bonus bude strata na zostatkovej hodnote. 💸

EV fakt nie je o úspore.
Rozbalit vlákno
15
Avatar - Mikesus
21. 12. 2023 14:25
Re: Úspora za 300 tis. Kč navyše 🫣
A co třeba místa golfa koupit zakladni dacii a ušetřím dalších 400tis? To je stejne srovnání jaký ty jsi dal. Nesrovnatelny výkon, nesrovnatelny komfort pohonu. Nebo si kup kolo a usetris skoro 700tis.
21. 12. 2023 14:59
Re: Úspora za 300 tis. Kč navyše 🫣
Porovnávam modely, ktoré porovnáva Volkswagen v článku, ale nečakám, že to pochopíš 🤣.
Nenapísal som nič proti EV, len že nie je o úspore nákladov a pridal som fakty.

Reakcia nesklamala, naopak, aspoň si sa tentokrát vyhol nadávkam, ďakujem :yes: .
Neočakávam, že si niekedy budeme rozumieť. Howgh! :-!
21. 12. 2023 17:49
Re: Úspora za 300 tis. Kč navyše 🫣
Aký má zmysel dávať peniaze naviac za to, čo nepotrebuješ a nechceš? Oháňať sa niečím naviac na ospravedlnenie vysokej ceny je jedným z najhlúpejších a najzbytočnejších argumentov.
Avatar - Mokrous
21. 12. 2023 16:30
Re: Úspora za 300 tis. Kč navyše 🫣
S průměrným nájezdem v ČR půjdeš s Golfem za 5 let akorát tak na ten motorovej olej a filtry - 2x, max. 3x. + 1x Brzdovka. Tím to končí. Manuál, nebo DSG nic, rozvody nic, atd.

Když budeš lítat hodně, tak 1x až 2x vzduchovej filtr a jednou olej v DSG. A podle stylu jízdy asi i brzdy.

Takže za servis dáš tak 15 až 30 podle nájezdu. Čuně řidič na hranici 150 tisíc km max. 50 tisíc.

Ty jejich super balíčky si můžou narvat do ***e. V podstatě si nechají potřetí platit za záruku.

Neušetříš nic ani na servisu, pokud nejsi vůl a nedáš jim zbytečně znovu peníze za nic.
21. 12. 2023 21:49
Re: Úspora za 300 tis. Kč navyše 🫣
No ono ušetříš i na palivu. A dost. Elektricky km te vyjde zhruba na 1,30 Kč, naftový asi na 2,10. A to jsem mírnej. Rozdíl muže byt i víc než 1 Kč na km podle podmínek.
22. 12. 2023 07:51
Re: Úspora za 300 tis. Kč navyše 🫣
Rozumiem, ak nebude nabíjať na verejných nabíjačkách, tak tých 15 tis Kč ročne by priemerný Čech na palive ušetril (resp. menej, a musí 20-30 tis. šupnúť do wallboxu)… a samozrejme 300 tis navyše na začiatku. 💸
Avatar - eLzyx
22. 12. 2023 10:26
Re: Úspora za 300 tis. Kč navyše 🫣
nevím jak u VW, ale třeba Tesla pneumatiky moc nežere. Až se divím, čekal jsem to mnohem horší.
Dle mého názoru je to o spojitosti výkonu (ano, setrvák to dost vyrovná, ale ne zcela) a dokonalé regulaci prokluzu.
Ztráta hodnoty je sporná a těžko predikovatelná. V roce 2027 se bude docela podstatně zdražovat benzin a nafta kvůli emisním povolenkám. Je pak otázka, jestli nebude větší poptávka po ekonomičtějších autech, tedy elektromobilech. Pak by zůstatková hodnota byla vyšší.
Ale samozřejmě do toho bude kecat stav baterie, což je u VW také docela loterie.
Avatar - Barrichello
22. 12. 2023 10:38
Re: Úspora za 300 tis. Kč navyše 🫣
Ceny elektřiny bude díky GreneDealu v ČR každý rok, opakuju každý rok Pravidelně stoupat o 10-25%, takže někdy v roce 20235 bude 1 KW tak 9-15 Kč :-) :-) :-) :-) při nějaké mimořádné krizi klidně za 14-28 :-) :-) :-) A ještě přibude speciální spotřební dan na FVE a nabíjení takže spíš za 11-17 a mimořádky za 18-35

Neboj synu - totálně ZKRACHUJETE!!!
Avatar - Emel
22. 12. 2023 10:51
Re: Úspora za 300 tis. Kč navyše 🫣
20235 už mě netrápí
Avatar - eLzyx
22. 12. 2023 11:02
Re: Úspora za 300 tis. Kč navyše 🫣
daň z FVE? A jak to chtějí udělat, když o ní nebude nikdo vědět?
Avatar - Barrichello
22. 12. 2023 13:49
Re: Úspora za 300 tis. Kč navyše 🫣
Jak by o ni nikdo nevěděl, když jí máš na střeše? HAHAHA :-)
Avatar - eLzyx
22. 12. 2023 11:05
Re: Úspora za 300 tis. Kč navyše 🫣
a ještě jedna věc - nevím čemu se tlemíš, když tu elektriku zaplatíš přeneseně i v tom palivu (zpracování i výdej má své energetické nároky). A doma asi taky nesvítíš loučemi a počítač asi nemáš na kličku ...
Avatar - Barrichello
22. 12. 2023 10:44
Re: Úspora za 300 tis. Kč navyše 🫣
Po zdražení benzínu a nafty budou lidé dělat deně blokády silnic, demonstrace, protesní pochody s cílem, aby kolem prahy ze všech směrů byly kolony o délce 25-80 km.


Těš se na každodenní protesty a blokády. Myslím že jíždy do zaměsttnání budou začínat v 3:00 ráno a vracet se budou lidé mezi 22-1:30 ráno.
Ted otázka jak dlouiho si to stádní ovce neúčastnícíc se protestů dal líbit. :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-) :-)

A to samé se bude ještě týkat povinné rekonstrukce budov na energetickou třídu B.

Bude hodně veselo.
Avatar - eLzyx
22. 12. 2023 11:03
Re: Úspora za 300 tis. Kč navyše 🫣
lidi si to nechají líbit. Potenciál vidím jen ve Francii a Německu. Otázkou je, jestli tou dobou už nebudou mít dost EVček, že ty protesty budou jen takový čajíček ...
To slýchám furt, jak EU skončí, jak si to lidi nenechají líbit a přitom směřujeme do Eurounijní federace bez národních práv ...
Avatar - Barrichello
22. 12. 2023 13:51
Re: Úspora za 300 tis. Kč navyše 🫣
Měl sem na mysli to sání v kolonách 5-7 hodin :-) :-) :-)
Protože prostě neprojedou, a to ani busem :-) :-) :-)
Avatar - Stejsn
21. 12. 2023 13:41
Nedá se nic dělat,
propaganda nepropaganda, elektroauta jsou pro boháče a to já nejsem. Já socka budu vždycky odkázaný na bazarové spalováky.
Rozbalit vlákno
4
21. 12. 2023 14:30
Re: Nedá se nic dělat,
Diky, ze jsi me oznacil za bohace. :yes:
Kez byto byla pravda. :-)

Jinak nemam dojem, ze na silnicich jezdi o mnoho vic levnejsich aut, nez jsou dnesni ceny zakladnich modelu EV v C-segmentu...

MG4 Electric
Již od 779 960 Kč

Proc vidam tolik drazsich fosilnich Oktavek?

PS I EV si muzes koupit ojete. Kdyz si zjistis fakta (ne dojmy) o zivotnosti baterek.
Avatar - Barrichello
21. 12. 2023 20:56
Re: Nedá se nic dělat,
Jojo, takové pecky jako z USA šedým dovozem dotažený Fiat 500e, jedničkovej Nissan Leaf co má v zimě dojezd 90 km se zapnutým topením, nebo o něco lepší E-Golh a Shitty-Go a sesterský E-UP :-)

To sou perly za ceny 250-500 tis kč :-)
21. 12. 2023 21:53
Re: Nedá se nic dělat,
jj tady vidis jak v nepokrivenym cr trhu si olitany nakupni tasky drzej cenu. Tady mas argument na propad ceny ev. Ses vyargumentovanej!
22. 12. 2023 16:04
Re: Nedá se nic dělat,
Tu agitaci si nech pro hloupější, nebo elektrofanatiky ... .:-)

Nejdražší část elektroauta - baterka - je slabý místo. Životností, kapacitou, vahou, atd. To je prostě fakt - a tramvaje z číny to nezmění ... ;-)
21. 12. 2023 13:45
To přeci není vše
Ten rozdíl na servisu hravě vyrovná rozdíl v pořizovací ceně pneu a jejich častější výměně u EV. V sevisu tedy budeme fifty fity. Pak už je to jednoduchá matematika na rozdílu ve spotřebě a pořizovací ceně, kterou si každý musí udělat sám, neboť cena elektřiny se bude rapidně lišit podle podmínek (nabíjení doma na FVE vs. rychlonabíječky) a nájezd má také každý jiný. Někomu se může EV vyplatit, někomu ne. Proto je stále ještě možnost volby. Doufejme, že zůstane i do budoucna, jak by logika velela.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Mokrous
21. 12. 2023 16:33
Re: To přeci není vše
S průměrným nájezdem v ČR půjdeš s Golfem za 5 let akorát tak na ten motorovej olej a filtry - 2x, max. 3x. + 1x Brzdovka. Tím to končí. Manuál, nebo DSG nic, rozvody nic, atd.

Když budeš lítat hodně, tak 1x až 2x vzduchovej filtr a jednou olej v DSG. A podle stylu jízdy asi i brzdy.

Takže za servis dáš tak 15 až 30 podle nájezdu. Čuně řidič na hranici 150 tisíc km max. 50 tisíc.

Ty jejich super balíčky si můžou narvat do ***e. V podstatě si nechají potřetí platit za záruku.

Neušetříš nic ani na servisu, pokud nejsi vůl a nedáš jim zbytečně znovu peníze za nic.
21. 12. 2023 13:49
Snůžka tendenčně podávaných faktů
Asi není náhodou, že české zastoupení VW svůj ID3 nesrovnávalo s benzinovou 1.5 TSI! Také jistě není náhoda, že se nezabývalo predikcí budoucího propadu zůstatkové hodnoty obou těchto vozů. A už vůbec nevzali v potaz jejich nesrovnatelnou použitelnost, resp.praktičnost! :-O :-( :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
31
21. 12. 2023 14:13
Re: Snůžka tendenčně podávaných faktů
Tak hlavně pokud něco takového vyplodí zastoupení značky, co má jasné zadání od výrobce, co na trhu tlačit, tak je to zbytečné, až směšné :no:
21. 12. 2023 14:36
Re: Snůžka tendenčně podávaných faktů
To uz je zoufala argumentace.
:D
Pojd do me alespon nejakou nadavkou, at si ulevis.
;-)
21. 12. 2023 15:08
Re: Snůžka tendenčně podávaných faktů
A proč bych měl?
21. 12. 2023 20:31
Re: Snůžka tendenčně podávaných faktů
Protoze jiny argument proti levne udrzbe EV neexistuje.

Resp. kdyz nesouhlasis s tvrzenim v clanku, o co mas opreny svuj nazor?
Avatar - Barrichello
21. 12. 2023 20:59
Re: Snůžka tendenčně podávaných faktů
Ev nemá brzdy, tlumiče, čepy, ramena , tyčky stabilizátorů , silentbloky ramen, penumatiky, stěrače atd?

Na čem chceš šetřit? motorvý olej, olej v převodovce, antifreeze a svíčky? To sou zásadní položky :-)
21. 12. 2023 21:44
Re: Snůžka tendenčně podávaných faktů
Protože článek porovnává předplacené servisní balíčky a ne reálnou údržbu ;-) V podstatě nesmysl. O servírování VW něco vím, mám jedno doma postavené na stejné platformě jako Golf a musel bych být idiot, abych si kupoval jakýkoliv předražený servisní balíček ;-)

Nadávat ti nebudu, nemám důvod.

Btw k těm dílům Golf vs iD3 - jen na sadě pneumatik ušetříš u Golfu 1400-1500 kč na gumě. Tedy 5400-6000kč na sadě. Koukal jsem na univerzálku Conti AllseasonContact. Nejběžnější rozměr pneu Golfu je 205/55 R 16 a základ iD.3 je 215/55 R18 a to je sakra rozdíl ;-) Nehledě na to, že díky hmotnosti (a sprintech na semaforu) ti ty gumy na iD3 budou ubývat rychleji…
21. 12. 2023 21:59
Re: Snůžka tendenčně podávaných faktů
No konecne nejaka shoda. Id.3 ma nesmyslne rozmery pneu.
Lidove auto vypada jinak...

Gumy ale budou ubyvat, protoze ma ID.3 silu.
;-)

Vazne bys jako argument u sportovniho fosilu napsal spotrebu pneumatik?
:D
21. 12. 2023 22:03
Re: Snůžka tendenčně podávaných faktů
Co je na běžném Golfu sportovního? ;-) Nic, stejně jako na iD.3…
22. 12. 2023 08:57
Re: Re: Snůžka tendenčně podávaných faktů
200 koni je sila? Ide to s tebou dole vodou, kazdym dnom tu vypisujes vacsie hluposti
22. 12. 2023 11:59
Re: Re: Snůžka tendenčně podávaných faktů
Projed se nekdy EV a pochopis, co znamena z mista 200 elektrickych koni.
:D
22. 12. 2023 13:32
Re: Re: Re: Snůžka tendenčně podávaných faktů
Ja som jazdil plaid na okruhu v colorade, mas tam este nieco
Avatar - Barrichello
22. 12. 2023 13:59
Re: Re: Snůžka tendenčně podávaných faktů
Jo nějak si nám tady zapomě napsat o masivních, obrovských protestech německých zemědělců proti zrušení dotací nafty. Tak kolik tam bylo traktorů a zemědělské techniky Borisove? 20? 50? 500? 3500? nebo 120 000? Povídej zelenej agente Číny
https://www.epochtimes.cz/…oustime-do-boje/
21. 12. 2023 17:54
Re: Snůžka tendenčně podávaných faktů
Tak prakticky - kompakt s výkonom okolo 80 kW a strednou výbavou. Cena, prevádzkové náklady a zostatková hodnota napr. po piatich rokoch? Ak aj opomenieme dlhé nabíjanie (voči tankovaniu) a jeho podstatne častejšiu potrebu kvôli aspoň o polovicu menšiemu dojazdu.
21. 12. 2023 14:26
Re: Snůžka tendenčně podávaných faktů
Ono se můžeme divit, ale zůstatkova cena nafty po 10 letech může byt skoro nulová. Když EU nařídí tak prostě nulová bude. 😉
21. 12. 2023 14:35
Re: Snůžka tendenčně podávaných faktů
Co to meles??

Planuje se zakaz prodeje novych aut se spalovacimi motory na rok 2035.

Zadny zakaz provozu se neplanuje ani na rok 2050!
21. 12. 2023 15:01
Re: Snůžka tendenčně podávaných faktů
A kde berete jistotu, že časem nebude na spalovací auta uvalena daň za vypouštění exhalací třeba ve městech?Jezdit bude možnost stále, ale bude to mnohem dražší.
21. 12. 2023 20:35
Re: Snůžka tendenčně podávaných faktů
Jistotu nemam.

Ale pravdepodobnost, ze budes moct normalne pouzivat svuj spalovak i za deset let je pomerne vysoka.
Samozrejme netvrdim, ze v centrech mest, kam diesely (osobni kazdopadne) rozhodne nepatri.
21. 12. 2023 17:00
Re: Snůška tendenčně podávaných faktů
Nemele. Jenom je lepe informovany:
https://www.postoj.sk/…t-rovno-do-srotu
21. 12. 2023 17:23
Re: Snůžka tendenčně podávaných faktů
Brzdi mladej.....
Přemýšlej......
Zákaz nemusi být, stačí dát litr nafty za 200Kc. Či na příděl. Spalováky pak nebude nikdo chtít.

Tady nikdo nevi co bude v roce 2025 a ty argumentujes rokem 2050... Vtipný. :D
Avatar - WinDiesel
21. 12. 2023 17:58
Re: Snůžka tendenčně podávaných faktů
Nu, možná by tady jeden instrument byl, jak něco změnit. Volby.
Ve volbách do evropského parlamentu už zelené a elektrické gumy dostanou brzy napráskáno, jen musíme přijít k volbám.
Zelených a elektrických gum už mají plné zuby i v Německu.
Ostatní strany začínají otáčet, protože kdyby např. CDU dále drtila green deal, přestala by zcela být zajímavá pro své voliče, takže musí z principu otočit kormidlo.
My, stoupenci fosilů, zakazovat elektromobily nechceme. Stoupenci elektromobilů jednají jinak, i když by obě technologie mohly běžet vedle sebe...
Hanba elektrickým a zeleným gumám.
Avatar - Barrichello
21. 12. 2023 21:01
Re: Snůžka tendenčně podávaných faktů
není třeba, stačí poplatek za vjezd do města 150 kč denně nebo roční dan za provoz spalovacího auta 30-60 000 kč a lidi to budou muset odstavit. O nic jiného ani zelenému bolševikovi nejde.
Připravit lidi o auta a snížit emise že prostě 70% dnešních aut nebude jezdit.
21. 12. 2023 15:40
Re: Snůžka tendenčně podávaných faktů
Taky se cíleně vyhnuli tomu, aby nemuseli porovnávat pneumatiky. Pneumatiky na ID.2 vyjdou dvakrát dráž a kvůli vysoké hmotnosti budou podléhat rychlejšímu opotřebení. Ono to za těch 150 tkm může vymazat tu úsporu na servise.
21. 12. 2023 16:18
Re: Snůžka tendenčně podávaných faktů
Ono to tú úsporu 35 tis Kč niekoľkokrát prekročí, či?
21. 12. 2023 18:33
Re: Snůžka tendenčně podávaných faktů
Několikrát asi ne.
21. 12. 2023 18:43
Re: Snůžka tendenčně podávaných faktů
Ledaže by áno. Neviem. Rasťo Chvála vravel, že počítajte so sadou pneu na sezónu pri Enyaqu…
Avatar - Mokrous
21. 12. 2023 16:32
Re: Snůžka tendenčně podávaných faktů
S průměrným nájezdem v ČR půjdeš s Golfem za 5 let akorát tak na ten motorovej olej a filtry - 2x, max. 3x. + 1x Brzdovka. Tím to končí. Manuál, nebo DSG nic, rozvody nic, atd.

Když budeš lítat hodně, tak 1x až 2x vzduchovej filtr a jednou olej v DSG. A podle stylu jízdy asi i brzdy.

Takže za servis dáš tak 15 až 30 podle nájezdu. Čuně řidič na hranici 150 tisíc km max. 50 tisíc.

Ty jejich super balíčky si můžou narvat do ***e. V podstatě si nechají potřetí platit za záruku.

Neušetříš nic ani na servisu, pokud nejsi vůl a nedáš jim zbytečně znovu peníze za nic.
21. 12. 2023 18:33
Re: Snůžka tendenčně podávaných faktů
Tak jasně, ty servisní balíčky nejsou od toho, aby snížily marži automobilky a autorizované servisu, ale aby si zajistili zákazníka, že bude jezdit jen tam.
Já jsem to před x lety také vyhodnotil tak, že se servisní balíček koncernového auta nevyplatí.
Avatar - Mokrous
21. 12. 2023 18:41
Re: Snůžka tendenčně podávaných faktů
Automobilka si zavazuje zákazníka na 5 let zárukou a servis využívá lokální dostupnosti a nebo se musí chovat seriózně.
Mě lokální už nasral tolik, že radši jedu místo 1 km rovnou 70 tam a 70 zpět, když se neumí chovat, zničí toho víc než opraví, termín je pro ně sprosté slovo a jsou nenažraní.
Balíčky si můžou nechat za tyhle ceny.
Já jeden ale přesto mám a můžu ho uplatnit 100 tis. km a 5 let kdekoli v autorzáku v rámci ČR. Neodmítnul jsem ho, když byl za 0,- Kč. A tak s ním dělám radost kdekoli, kam dojedu. Servisu to proplatí koncern. A nemají s tím nikde problém.
21. 12. 2023 18:56
Re: Snůžka tendenčně podávaných faktů
Tak za 0 Kč bych to samozřejmě taky bral :-) Servisy a jejich kvalita, to je úplně jiné a daleko obsáhlejší téma.
Avatar - Mokrous
21. 12. 2023 19:19
Re: Snůžka tendenčně podávaných faktů
Matlák vedle matláka. Plus arogance. Po záruce mě tam neuvidí, dokud to nebude jediné řešení problému. Nejspíš to nakonec zase prodám a pošlu do světa ať se s tím trápí někdo jinej. A vezmu něco jinýho, novýho ať je zase na 5 let "klid".
21. 12. 2023 16:23
Re: Snůžka tendenčně podávaných faktů
z pohladu podnikatela su aj dalsie benefity ako napriklad zrychlene odpisy na elektromobil. celkove naklady su ale zavisle od sposobu pouzitia...nedramatizoval by som to.
21. 12. 2023 14:15
???
Článek o ničem. Chybí mi tam srovnání reálných pravidelných nákladů na servis. Je to srovnání jen dvou balíčků služeb.
Rozbalit vlákno
0
21. 12. 2023 14:31
Pravda boli
Podle toho bude vypadat zdejsi diskuze, kde jsou fakta irelevantni.

Bo dnes rozhoduji emoce.

Zajimalo by me, co by chteli petrofilove na EV udrzovat. :D
Udrzba EV se tyka predevsim podvozku, pricemz opotrebeni brzd je zpravidla minimalni. A ano, vymena kabinoveho filtru. Jednou za par let brzdovka a chladici kapalina. A to je vse.
:-O
Zadny oleje, filtry sani, olejove filtry, palivove filtry, rozvody, remeny, vodni pumpy, spojky, vyfuky, DPFka, EGRy, turba, lambda sondy, vstriky, nic...
Rozbalit vlákno
20
Avatar - Emel
21. 12. 2023 15:31
Re: Pravda boli
Dvě věci...
1) Balíček servisu na pět let nevychází u spalováku zase o tolik dráž... 110 vs. 75 je úspora 35t za 5 let, to optikou pořizovací ceny není nic moc, ne?
2) Možná to bude tím, že u nás spousta servisů má hodinovou sazbu daleko nejdražší na EV... např. https://www.klokocka.cz/…nload-file/5222/?… - EV jsou řádově třeba dvakrát dražší.
Avatar - Mokrous
21. 12. 2023 16:34
Re: Pravda boli
S průměrným nájezdem v ČR půjdeš s Golfem za 5 let akorát tak na ten motorovej olej a filtry - 2x, max. 3x. + 1x Brzdovka. Tím to končí. Manuál, nebo DSG nic, rozvody nic, atd.

Když budeš lítat hodně, tak 1x až 2x vzduchovej filtr a jednou olej v DSG. A podle stylu jízdy asi i brzdy.

Takže za servis dáš tak 15 až 30 podle nájezdu. Čuně řidič na hranici 150 tisíc km max. 50 tisíc.

Ty jejich super balíčky si můžou narvat do ***e. V podstatě si nechají potřetí platit za záruku.

Neušetříš nic ani na servisu, pokud nejsi vůl a nedáš jim zbytečně znovu peníze za nic.
21. 12. 2023 17:28
Re: Pravda boli
Dražší servis protože to nemůže dělat Lojza s osmi třídami základky. Musí mít "vyhlášku 50". A to nikde jen tak nedávají.
21. 12. 2023 18:05
Re: Pravda boli
Taky ten servis EV na 5 let je totalne predrazenej.

Nachapu za co by to melo byt.

Rocni servis EV za 15.000Kc???
Vypecenej balicek u temer bezudrzbovyho auta.
Avatar - Emel
21. 12. 2023 20:00
Re: Pravda boli
Když Sixt vyřadil z flotily Tesly, tak uváděl, že jedním z důvodů jsou vysoké náklady na servis... něco podobného říká i Hertz, který " omezuje své plány na rozšíření nákupu elektromobilů kvůli vyšším než očekávaným nákladům na opravy a propadu hodnoty". Ale jsou to takové vágní řeči...
21. 12. 2023 20:41
Re: Pravda boli
Pokud vim, tak to byly vysoke naklady na opravy, ne udrzbu.

A dokazu si predstavit, ze opravovat Teslu muze byt problem. Co by melo byt za problem s id.3 nechapu.

Ale klidne sem hod nejaky odkaz, moc o Hertzu nevim.

Edit:
Tak uz jsem to nasel.
https://www.greencarreports.com/…ion-repair-costs

Maintenance on EVs remained lower than that of comparable ICE vehicles, Scherr explained, but that did little to offset the cost of fixing the cosmetic repairs and fender-benders that are figured into the company’s financials. “For context, collision and damage repairs on an EV can often run about twice that associated with a comparable combustion engine vehicle,” he said, according to an official transcript provided by Hertz.


The Hertz CEO also pointed to the effects of Tesla price cuts during the course of 2023, which have driven even greater losses of cars that are written off due to collisions.

Hertz and partners have made a deluge of announcements declaring a commitment to EVs and supporting infrastructure.

Shrnovacka?
Problemem jsou opravy Tesla.
A obecny problem EV - jejich prekotny vyvoj a kvuli neustalemu poklesu cen a zlepsovanii parametru novych EV velka ztrata hodnoty nakoupene flotily.
Avatar - Emel
22. 12. 2023 08:53
Re: Pravda boli
Jo, servis = údržba + případné opravy... i s tím se musí počítat... respektive si u nového auta pořídíš nějakou slušnou pojistku a to riziko si tam nejspíš promítne pojišťovna... a tak jsou pojistky na Tesly drahé a Tesla si založila vlastní pojišťovnu... se nám to hezy spojuje :-)

BTW, co se propadu hodnoty týče... rozmach EV by teoreticky do budoucna měl ohrožovat i hodnotu ojetin spalováků, protože jestli Tesla 3 a Y už mají nějakou paritu v ceně, tak případný další pokles ceny spojený se zlepšením parametrů bude přímá konkurence i pro ty ICE... přeloženo do lidštiny, pokud bude za 800 Tesla s dojezdem 800, tak se za tolik těžko budou prodávat dvouleté Passaty.
21. 12. 2023 15:38
Re: Pravda boli
Prava je taková, že z pohledu ekonomiky provozu to není až tak důležité. Měl jsem auto s přestavbou LPG, na kterém se servis dělal skoro pořád, ať už běžná údržba, nebo opravy. Výměna oleje každých 15 tkm, výměna filtru plynné LPG fáze každý rok, výměna svíček každých 45 tkm atd. Jenže všechno poměrně levné položky. Ve výsledku mě to auto stálo 2,75 Kč/km. Tím myslím vše od paliva přes ztrátu hodnoty až po pojištění.
Jinak DPF ani EGR jsem u žádného auta neměl a nevidím důvod, proč by se měly měnit benzínové č LPG vstřikovače.
Ano, elektromobil běžný servis skoro nevyžaduje. Ale na spoustě jiných věcí vyžaduje větší finanční obnosy.
21. 12. 2023 17:37
Re: Pravda boli
Není pravda, DanyDeVito psal, že nic nemění. Jen destičky a kotouče občas. Psali, že Tesla dá milion km. Prostě BEV je dokonalej, nabíju zadarmo ze solaru (psali to na netu) a obcas desticky a kotouče a jezdím 10,20 let. 😉

Já mám doma starou Alfu Romeo. Poslední benzín. Za BEV bych to nevymenil. Nemam kde nabíjet a chyběl by mi zvuk motoru a řazení. Vůně benzínu.

Kde nabíjet nemá tak polovina majitelů spalovacích aut, když by vyměnili za BEV. 😉
21. 12. 2023 18:28
Re: Pravda boli
Ono docela i věřím, že toho moc nemění. Ale šlo mi spíše o obrovskou ztrátu hodnoty, drahou pojistku, spotřebu pneumatik apod.
21. 12. 2023 23:04
Re: Pravda boli
Skvěle řečeno. Nabízet uživatelům vozů AR jakýkoliv zkratomobil je skutečně mimořádná absurdní a hloupé! :-O :no:
21. 12. 2023 17:26
Re: Pravda boli
Právě že nic. Jen nabíjet a jezdit. Cena za km kolem 1.5kč. Obcas desticky a kotouče-ale málo, brzdí motor. Vse ostatní vydrží milion km přeci, čéčé. Jó, říkal to Arnošt z prasečáku.
Avatar - WinDiesel
21. 12. 2023 18:02
Re: Pravda boli
Jo a zatímco motor brzdí, dokonale zreznou kotouče ... :-[] :-[] :-[]
Tak si vyber, čéče.
Buď budeš brzdit a destičky měnit jak šílený, kotouče taky, nebo budeš brzdiť motorom :-) a budeš kotouče měnit taky.
21. 12. 2023 19:38
Re: Pravda boli
Dobrý den, pravda je taková, že každý, kdo chce si může spočítat náklady za celkovou dobu vlastnictví vozu sám. Je to jednoduché sčítání...
Článek je samozřejmě zavádějící, resp. neúplný už v tom, že asi nejdražší spotřební materiál, tj. pneumatiky v něm nejsou zahrnuty. Elektro vůz je o několik stovek kilogramů těžší, opotřebení pneumatik bude větší, zároveň obouvá větší pneumatiky, které jsou dražší. Zatímco obyčejný golf obujete za 8-10tis na 40tis km bez problémů (0,25kč/km) elektro může vyjít třeba na 15tis kč/25000km... 0,6kč/km... to může udělat 35.000kč/100.000km...

Fakt, že je v elektro voze méně součástek nebo méně předepsané údržby, automaticky neznamená, že zaplatíte za servis méně. Ony ty servisy, autosalony, sekretářky, ředitelé, personál, technici zkrátka z něčeho být placeni musí... tj. i triviální servisní úkony mohou být/budou drahé, případně pak budou drahé díly, které bude potřeba vyměnit a bez nichž to nepojede...
Představa, že dlouhodobě servisujete automobil za 1+mil, za nízké jednotky tisíc je podle mě naivní. Čas ukáže.
21. 12. 2023 23:09
Re: Pravda boli
No posledni dva odstavce, to je zase perla. :D

Jak hluboce se pletes! Ne, (temer) zadny zbytecny autosalony ani sekretarky skutecne byt placeny nemusi...

Viz Tesla.
Avatar - eLzyx
22. 12. 2023 10:58
Re: Pravda boli
zkušenost se třemi osmiletými Teslami model S 85D (aktuálně 200k, 230k a 300k km). Ze závad na pohonu - pouze jedna (moje) měla ve 210 km km problém na pohonném systému a to spálené stykače. Oprava na záruku. A to je vše.
Ano, měnily se nějaké podvozkové díly v průměru ve 200k km, což není u výkonných aut využívaných ke sportovní jízdě vůbec nic překvapivého. U Volva se ten podvozek dělal ještě dříve.
A ano, u mojí se dělaly i přední poloosy ve 220k km. Daň za prosostyl jízdy.
A ano, byly tam další drobnosti, ale ty se mohou stát i na spalováku.
A pneumatiky?
Pirelli powergy zůstatek 4 - 4,5mm po 38k km.
Nexen Nfera zůstatek 6-6,5mm po 20k km.
V průměru to vychází cirka na 1mm na 10k km. Takže z původních 8 na 2mm je to na 60k km. Opět opakuji - s těmi auty se nemazlíme. Žádná ekorally.
Ta třetí (není moje) obouvá bazarové gumy, tam se to nesleduje.
Že jsou ty pneumatiky drahé? Jo, jsou. Ovšem na AMG Mercedesa, nebo třeba Volvo V60 T8, Jaguary jsou podobně drahé. (to jsou auta, která jsem měl ve výběru proti Tesle).
Avatar - Barrichello
21. 12. 2023 21:05
Re: Pravda boli
oleje, filtry, řemeny stojí 5,50
Rozvody sem na 16 autech co sem měl dělal na dvou :-) , dvoje rozvody za skoro 20 let a 16 aut, to je panečku balík a to ještě bych je u Jaguaru nedělal, kdyby FMC neškudlila a nedala tam plastový napínáky.

výfuk sem neměnil ani jeden, vodní pumpu jednu, spojku nemam, dpf nemam, turbo nemam, egr nemam na 2 ze 3 aut, lamdy sem měnil jednou na 300C a vstriky akorát na Jaguaru :-)
Avatar - eLzyx
22. 12. 2023 10:59
Re: Pravda boli
protože máš starý pixly. Nic proti, já je mám rád taky, ale někdo chce jezdit i novějšími auty. A tam ten servis bolí.
Avatar - Barrichello
22. 12. 2023 13:55
Re: Pravda boli
Každýho boj, ty nový pixly maj problém projít i emisema, ty starý ne :-)

Mě tam nic nechybí, jede to, topí to, řadí to samo, rádio hraje, cd taky hraje nebo hudba z karty či usb, el. okna zrcátka to má taky, dokonce i sedačky (mimo Jaga) má to klimatizace....víc nepotřebuju a až budu chtít matlat po displeji, čínský rádio si tam můžu namontit taky, to si umím udělat sám :-)
Avatar - eLzyx
22. 12. 2023 22:43
Re: Pravda boli
jo, kdybych necítil potřebu mít bezpečnější auto, tak si nechám svoje obstarožní Volvo S60 2.4T v manuálu a tam funguje taky všechno. Mimo TV kvůli změně modulace signálu a neexistenci DVB-T2 převodníku.
A vlastně ani pořádně navi, protože Volvo se vykašlalo na pokrytí ČR u té verze, co mám (auto prodané jako nové v ČR)
Jenže toho najezdím kvantum, ceny benzinu jsou neúnosné, takže jsem musel sáhnout po něčem úspornějším, novějším ... Tesle
21. 12. 2023 14:53
To je sice hezké, ale....
... mechanici nebudou mít co žrát!
Rozbalit vlákno
0
Avatar - hugino
21. 12. 2023 15:26
Golf vs ID 3
https://www.sauto.cz/…n/golf/200776072 vs https://www.sauto.cz/…en/id3/193094835 Rozdiel v samotnej cene je hneď 400 000 kč . Prevádzkové náklady neznamenajú len predplatené servisné úkony / niekto si ich nemusí predplatiť a auto si bude servisovať mimo autorizák / ale aj spotreba / hlavne diaľnica /, amortizácia , pri EV + dom z Wall boxom a fotovoltikou . Takže určite sa Golf viac finančne oplatí nehovoriac o čase strávenom u Humpolce v daždi , snehu a vetre . :-) :-) :-) Majitelia BEV sú súčasťou dotovaného experimentu ktorý žiaľ nevyšiel . Pan Turek to už vysvetľoval .
Rozbalit vlákno
3
21. 12. 2023 23:18
Re: Golf vs ID 3
Experiment ktery nevysel?
Jak se to pozna? Podle toho, ze se EV prodava cim dal vic?
Jdete uz s temahle plkama - vasema dojmama nekam.
Vis jak se celosvetove prodavaji EV?
Proc vam odpurcum nic nerikaji cisla a fakta?
Protoze mate vygumovany hlavy antiEV zpravama z autoforu?

https://www.reuters.com/…tion-2023-12-12/
Global EV sales hit new record in November

"Sales have continued to rise despite a lot of negative sentiment in the market and we're expecting sales to remain strong :yes: in December," data manager Charles Lester told Reuters.

Vis co znamena anglicky "EV sales hit new record", ty experimente?
:-!
Asi ti nekdo keca...

PS Sam jdi k Turkovi. :D
Avatar - Barrichello
22. 12. 2023 10:09
Re: Golf vs ID 3
Z nuly se stoupá dobře, na některých trzích se spalovák nedá koupit, díky nesmyslnému zdanění to vyjde na šílenost - viz Holandsko a navíc nabídka použitelných spalováků se rok od roku ztenčuje.

Na 1,2 v tříválu není nikdo zvědav.
Avatar - hugino
22. 12. 2023 18:23
Re: Golf vs ID 3
Ale stále je to po niekoľkých rokoch len 2.5 - 2.8 % ročne novo predaných áut v ČR alebo SR a to nevyzerá na boom . Na západe sa predávajú viac to je pravda ale hlavne vďaka dotáciam a tomu že o 20-30 % úmyselne zdraželi autá s fosilnými palivami aby nebol rozdiel v cene až taký markantný. De facto spalováky dotovali a aj dotujú vývoj a výrobu BEV . Ale pokiaľ si ty presvedčený a hlavne spokojný s BEV tak :yes: Každý nech si kúpi to na čo má a čo mu vyhovuje len hlavne by pomohlo obnoviť vozový park .
21. 12. 2023 15:42
Překvapuje mě chladivo klimatizace
Výměna chladiva R744 v klimatizaci po 4 letech? Co se oxidu uhličitému může za 4 roky stát, že je potřeba jej vyměnit? V běžných servisech autoklimatizací takové plničky nemají, má je vůbec každý autorizovaný servis VW?
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
21. 12. 2023 18:03
Re: Překvapuje mě chladivo klimatizace
Unikne, předsedo, unikne :-[] :-[] :-[] :-[] Spíše než výměna je to doplnění :-[]
21. 12. 2023 18:26
Re: Překvapuje mě chladivo klimatizace
Jo, to mě mohlo napadnout.
Ono když se nad tím člověk zamyslí, tak CO2 potřebuje mnohem vyšší tlak než klasická chladiva a navíc má menší molekulu, takže ze dvou důvodů snáze uniká malými netěstnostmi.
Avatar - Ja Prvni 123
21. 12. 2023 17:11
Nevyplati...
Co tam mas dal?

Dobre, na 5 letech usetri na servisu 50 tisic... u naftaka s drahym servisem, a prodela 500 tisic na rozdilu porizovaci a zustatkove ceny.
Rozbalit vlákno
0
21. 12. 2023 17:29
Prodeje EV jsou v Německu na 0
Každý čeká na nové ceny po zrušení umweltbonusu, při rovných podmínkách.

Takže počkejme si na prodeje a ceny za 3 měsíce.
Rozbalit vlákno
2
Avatar - WinDiesel
21. 12. 2023 18:05
Re: Prodeje EV jsou v Německu na 0
Jaké rovné podmínky? Stále jsou miliardové dotace do automobilek, vývoj, výzkum, dotace ne nákupy strojů atd .....
21. 12. 2023 23:23
Re: Prodeje EV jsou v Německu na 0
A na fosily dotace nebyly?

Srotovne? Podpora VW v Nemecku v dobach, kdy zadne EV nemel?

https://www.merkur.de/…-zr-9689899.html
13.03.2018, 16:06
Es sei "unfassbar, dass allein die Bundesregierung dem VW-Konzern in den letzten zehn Jahren rund 140 Millionen Euro Subventionen in den Rachen geworfen" habe.

Aus dem am Dienstag veröffentlichten Geschäftsbericht von Volkswagen geht hervor, dass Konzernchef Matthias Müller für das Jahr 2017 eine Vergütung in Höhe von 10,1 Millionen Euro bekommt. Insgesamt zahlt VW seinen zehn Vorstandsmitgliedern knapp 50,3 Millionen Euro - rund zehn Millionen mehr als im Jahr 2016.
21. 12. 2023 17:58
to mi chcete tvrdit
že za 5 let nechám v servisu za golfa 110000? a za id 75000? tak to jsem rád, že jsem se wv vyhnul obloukem...
Rozbalit vlákno
6
Avatar - WinDiesel
21. 12. 2023 18:06
Re: to mi chcete tvrdit
Taky řešení. Oni neví jak by přišli k penězům, takže oblbnou lidi aby si ZAPLATILI ZÁRUKU. To je hnus u VW obvyklý.
Avatar - Mokrous
21. 12. 2023 18:44
Re: to mi chcete tvrdit
Ale howno.

S průměrným nájezdem v ČR půjdeš s Golfem za 5 let akorát tak na ten motorovej olej a filtry - 2x, max. 3x. + 1x Brzdovka. Tím to končí. Manuál, nebo DSG nic, rozvody nic, atd.

Když budeš lítat hodně, tak 1x až 2x vzduchovej filtr a jednou olej v DSG. A podle stylu jízdy asi i brzdy.

Takže za servis dáš tak 15 až 30 podle nájezdu. Čuně řidič na hranici 150 tisíc km max. 50 tisíc.

Ty jejich super balíčky si můžou narvat do ***e. V podstatě si nechají potřetí platit za záruku.

Neušetříš nic ani na servisu, pokud nejsi vůl a nedáš jim zbytečně znovu peníze za nic.

Mimochodem já jsem třeba sehnal balíček na 100.000 km a 5 let za 0,- slovy nula Kč. Občas se to dá.
21. 12. 2023 18:11
Re: to mi chcete tvrdit
Tak nevím, ale mám doma 5let starého Tourana, 90tis km, zkrácené servisky po 15tis km a mimo standard/předepsané věci (filtry, olej, provozní kapaliny atd. vždy 6-10tis Kč), jsem akorát jednou měnil kotouče, destičky a teď mi odešel klíč. Vše autorizák a rozhodně jsem za to 110tis Kč nedal. Pneu nepočítám, ty bych musel měnit i na EV po 4 letech (ne-li dřív)... zas takové drama mi to nepřijde ;-)

Edit: jinak jsou předepsané 30tis km intervaly, ale to se mi nelíbí, tj náklady na servisky by byly poloviční ;-)
21. 12. 2023 18:27
Re: to mi chcete tvrdit
Servisný balík na Golfa 5 rokov/100 tis km stojí takmer ako na BMW X5. Pochlapili sa influenceri v ľudovej značke - vypýtajú nezmysel za “super balík” čo ťa zbaví starostí a ešte spravia porovnanie, že ušetríš 7 tis Kč ročne keď si kúpiš o 300 tis Kč drahšie auto 🤩

A potom vypisuje ich CEO, že nie sú konkurencieschopní.
Avatar - Mokrous
21. 12. 2023 18:43
Re: to mi chcete tvrdit
Ale howno.

S průměrným nájezdem v ČR půjdeš s Golfem za 5 let akorát tak na ten motorovej olej a filtry - 2x, max. 3x. + 1x Brzdovka. Tím to končí. Manuál, nebo DSG nic, rozvody nic, atd.

Když budeš lítat hodně, tak 1x až 2x vzduchovej filtr a jednou olej v DSG. A podle stylu jízdy asi i brzdy.

Takže za servis dáš tak 15 až 30 podle nájezdu. Čuně řidič na hranici 150 tisíc km max. 50 tisíc.

Ty jejich super balíčky si můžou narvat do ***e. V podstatě si nechají potřetí platit za záruku.

Neušetříš nic ani na servisu, pokud nejsi vůl a nedáš jim zbytečně znovu peníze za nic.
21. 12. 2023 18:44
Re: to mi chcete tvrdit
Tak nějak :yes:
21. 12. 2023 18:00
Tesla
Mali to porovnať s Teslou.
Ta nemá nijaké predpísané prehliadky. :-! :-!
Rozbalit vlákno
5
Avatar - WinDiesel
21. 12. 2023 18:07
Re: Tesla
A proto je Tesla nejvýhodnější, každý to ví. Tesla peníze vrací :-[]
Avatar - Stejsn
21. 12. 2023 20:21
Re: Tesla
A když spalovákem couváš, v nádrži přibývá palivo. Stejně tak jako když vypínačem otočíš na druhou stranu, žárovka svítí tmu. Sdílejte než to smažou!
21. 12. 2023 22:56
Re: Tesla
A to si ešte nepočul o dieslovej octavii. Tá naftu vyrába. Kámoš si kúpil v bazáre jedničkovú s 1,9 TDI PD a šiel s ňou do Chorvátska na dovolenku. 3x cestou stál a odlieval hadičkou do bandasky, lebo mu pretekala nádrž.. ;-)
Avatar - eLzyx
22. 12. 2023 11:01
Re: Tesla
jj, rád za nimi jezdím, v Tesle vozím dieselovou elektrocentrálu, tak od nich vykupuji přebytky. Jakmile vidím jedničkovou TDI oktávku, tak vím, že se blíží záchrana. :D
Avatar - eLzyx
22. 12. 2023 11:00
Re: Tesla
překvapivě vrací. Provedený placený servis, nalezena faktura jiného zákazníka za nula na stejný problém, dobropisováno po půl roce od nahlášení.
22. 12. 2023 14:27
Utopie
I kdyby to byla pravda, nenahradi to obrovský propad ceny. Je nutné spočítat všechny náklady,včetně poklesu kupní ceny. Cena za 1 km třeba po prodeji po 3 letech. Navíc opotřebení pneumatik,ztráta času na nabijeckach a stres z toho že nedovedu.
Rozbalit vlákno
0
22. 12. 2023 20:05
Srovnání?
Kde je to srovnání? Rád bych viděl vyčíslené konkrétní náklady po 15 letech provozu obou vozidel. A jejich zbytkový výkon, dojezd, sečtené finance jak průběžně za tuto dobu vydané, tak nutné pro udržení kondice na další ježdění. Myslím, že bzučítko prohraje. A to se nezmiňuji o "tankování" na dálkových přesunech. Spotřeba buď 5l nafty po 38 korunách za litr nebo 20kW po 25 korun za kilowatt. A nezkoušejte mi říct, že bzučítko jede levněji. NE, NE, NE. Levněji jede pouze kolem komína, když máte barák a něm vlastní FVE. Ale pak se zase musejí počítat pořizovací náklady za tu FVE. Takže? Drahé, drahé a ještě 100x DRAHÉ !!!!
Rozbalit vlákno
10
Avatar - Barrichello
22. 12. 2023 21:59
Re: Srovnání?
FVE v zimě navíc nic nedává.

Jo jinak tady aktuálěn sněží, venku +2.

Sníh 22.12. resp za 2 hodinky 23.12, protože do půlnoci to tutově neroztatje pamatuju naposledy v 90. letech.

Fajn globální oteplování že :-) :-) :-)
Avatar - eLzyx
22. 12. 2023 22:54
Re: Srovnání?
ale no tak. Nikdo za 25Kč/kWh nenabíjí. Kdes na to přišel? V městském provozu bude nabíjet kolem 6Kč na AC (Kaufland, Lidl). Případně za 7Kč na DC (Lidl). Nakupovat jezdíme všichni, takže proč nevyužít rovnou i ten čas pro nabíjení?
V případě dálničního provozu se dá nabíjet kolem 15Kč/kWh na UFC (u Tesly za 10).
A připočti k tomu ten fakt, že se dá tu a tam ještě nabíjet i zadarmo (Bauhaus, AstraZeneca lékárny, u některých FVE a MVE, v některých zemích obecně). V případě výpadku datové komunikace ...
Takže jsi na průměru dejme tomu 8Kč/kWh. A to pro lid panelácký.

Pak máš to srovnání 5x38=190 vs 20x8=160. A to ještě počítáme s místní cenou benzinu, ne s cestováním po Evropě, kde je benzin za 44Kč a elektrika obvykle levnější jak u nás.
Takže ... je to levnější. Ne o moc. Ale je.
EDIT: A to počítáme s efektivním dieselem u VW a neefektivním BEV od VW. S Teslou např., model 3 by to vycházelo výrazněji lépe. Průměrná cena nabíjení by byla někde na 7 Kč/kWh a spotřeba na 17kWh/100. Takže 1,2Kč/km.

A v ideálním případě efektivního EV (TM3) a vlastní FVE je to úplně o něčem jiném. Tam můžeme počítat se 4Kč (průměrná cena vlastní elektriky kolem 2Kč, plus něco zadarmo venku, plus 10Kč/kWh na Tesla Superchargerech). Takže 0,68Kč/km ...
Avatar - Barrichello
23. 12. 2023 11:31
Re: Srovnání?
jojo a pod článkem PRE všichni píšou že je to u nich za 11-12 Kč :-) :-) :-)

PS: benzín stojí 33,90, včera sem ho tankoval a nebylo to na ONO. Že jezdíte ke zlodejům co maj dodnes v Praze 38,70 až 39,50 je váš boj :-)
Takže rozdíl je 10 kč i dle tvého 20x8 :-)
To ušetří hroznej balík a nejvíc ušetří při nákupu toho auta :-) :-) :-)

A kdo má ten litr nebo jedna dvojku či starou 1,4 a 1,6 mpi na lpg, tak jezdí za méně jak s tím EV, hahaha :-)
Avatar - eLzyx
23. 12. 2023 12:23
Re: Srovnání?
začínám pochybovat o tvé schopnosti uvažovat v širším měřítku. Ano, benzín TEĎ stojí 33,90, ale ty nejezdíš přes léto? Nejezdíš do zahraničí? Nebo jsi snad natankoval i do vany, aby ti tahle nízká cena vydržela i přes léto? V létě bude zase v ČR za 40, v zahraničí za 45, takže roční průměr na 38Kč/L je reálnějších jak teď to momentální cenové dno.

A co sem taháš PRE? Lidi nabíjí tam, kde je to nejlevnější a nejpohodlnější.
Avatar - Barrichello
23. 12. 2023 23:37
Re: Srovnání?
PRE má jednu z něvětších sítí nabíječek v Praze, i u těch nákupáků sou to často nabíječky PRE :-)
https://chargepre.smatrics.com/cs/

Benzín za 40 sem netankoval už tak rok a čtvrt :-)
5.10. stál 38,50
25.8. taky 38,50
4.8. 37,50
1.8 36,90
27.7. 35,90
5.5. 34,90
6.4. 36,50
8.2. 35,90
20.1. 35,50
9.12. 2022 - 33,90
7.12. 2022 - 34,90

Máš tu smůlu, že mam poschovávané ceníky :-) :-) :-) :-)
V německu a rakousku netankuju, v PL byl benzín levnější jak u nás. Jinam autem nejezdím :)

Lidi tankují kde je to nejlevnější, ne u kartelu co má benzín za 39 když jinde je za 34 :-) :-) :-)
23. 12. 2023 11:58
Re: Srovnání?
Elektrina z vlastnej FVE nie je zadarmo. A za 2 Kč/kWh sa investícia nevráti ani s dotáciou.
Avatar - eLzyx
23. 12. 2023 12:32
Re: Srovnání?
píšu, že je zadarmo? 10kWp elektrárna vyrobí cirka 10MWh energie. Ale počítejme s 8.
Bude tě stát 250k Kč. Životnost cirka 15 let. To je 16500Kč ročně. Děleno 8MWh ... a jsme na 2Kč/kWh.
23. 12. 2023 15:18
Re: Srovnání?
Dá sa na to pozerať optimisticky ako píšeš.

Len v dobrom, ja rátam 4-5 kč/kWh vďaka tomu, že je dotácia, na ktorú sa nám poskladali daňoví poplatníci, bez dotácie 2x viac. Díky 🙏
Nie som proti FVE, sám ju mám.
Len som realista - menič sa pokazí a vymaže mi 2-3 ročný výnos, životnosť batérií, znižujúca sa účinnosť, nejaká minimána údržba, nemožnosť využiť všetku energiu, v lete pravidelne záporné výkupné ceny, 10 rokov.

Nerátam úplne aktuálne úroky (250k ti v sporení prinesie ročne cca 12 - 13 tis Kč ročne, alebo ťa bude 15k stáť na úvere, do budúcna menej, ale nie málo).

Napriek tomu to považujem pre mňa za veľmi fajn investíciu.
Avatar - eLzyx
23. 12. 2023 21:34
Re: Srovnání?
Je to cena “postav si sám” a nebo “objednej a zadotuj instalační firmu”. Možnost má každý. Nevím proč bych měl započítávat do návratnosti i pokrytí dotace/instalačního poplatku.
23. 12. 2023 22:59
Re: Srovnání?
Konzervatívne rátam 4-5 kč/kWh po odpočítaní dotácie (inštalačná firma + dotácia). Ak by dotácie neboli, tak 2x viac. Díky 🙏

Môžeš sa na to pozerať aj optimistickejšie, ale ja životnosti a bezúdržbovosti dnešných zariadení až tak neverím. Rátam s 10 ročnou návratnosťou, nejakou tou poruchou, u EV navyše potrebou wallboxu, plus úroky 4%.

Čas ukáže, možno budem pozitívne prekvapený 😉
Avatar - Fickroc
1. 1. 2024 01:13
Marná marnost
V podstatě je skupina fosilů zarytá tak, že jsou schopný parkovat u nabíječek, hejtovat cokoli EV, uvádětt si svou neznalost do svých plků, jak se jim zlíbí. Mimo cestu však užívají tý enaný elektriky z uhlí plnými doušky. Topí, svítí, chladí,vyrábí, ukládají do miliard baterek v nářadí, a tam je vše v úplnýmpořádku. Taky k výrobě a distribuci olejů, benzinů, nafty a mazadel se užívá tolik elektriky, že menší EV na to tu potřebu k výrobě PHM jezdí, ta je totiž 0,6-0,75 kwh na jeden litr uhlovodíku. Když už ti páni ukrutně piští, kde se vezme ta elektrika, tak by měli mít zjištěný alespoň základní pojmy.... Tim jimnechci upírat právo jezdit třebas na močůvku, ale ať se nemotají mezi diskuse s informacema čtvrté cenové.....
Rozbalit vlákno
0
3. 1. 2024 07:52
Slušně placený blábol redakce.
Nové myšlenky projdou slepými uličkami, stejně tak elektromobilita si hledá místo v běžném životě, za pomocí značného tlaku na pilu. Z hledista času je jasné, že servisovaný diesel vydrží déle a komfortně odjezdí dlouhé trasy než současná elektroflotila nejen od WV. Toto srovnání je o ničem, neboť je zaměřeno pouze na fragmenty ze života užívání vozů. A teď mi navíc za názor, budou chodit nevyžádané reklamy.
Rozbalit vlákno
0