Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: Vrátíme do aut tlačítka, slibuje VW. Prozradil také více o dostupném elektromobilu

Budoucí elektromobily Volkswagenu, včetně sériové verze konceptu ID.2all, budou mít více fyzických ovládacích prvků v kabině. Značka chce také přestat používat tvrdé plasty, kůži či chrom v interiéru. Mantrou pro tento vůz však bude nízká základní cena.
Zpět na článek
22. 12. 2023 16:11
22. 12. 2023 18:47
22. 12. 2023 19:52
22. 12. 2023 20:14
22. 12. 2023 20:36
22. 12. 2023 21:38
22. 12. 2023 21:58
22. 12. 2023 22:11
22. 12. 2023 22:06
23. 12. 2023 00:54
22. 12. 2023 22:24
22. 12. 2023 22:44
22. 12. 2023 23:50
22. 12. 2023 20:53
23. 12. 2023 08:55
23. 12. 2023 14:56
24. 12. 2023 07:20
22. 12. 2023 15:08
VW pokračuje v plánovaném umweltbonusu
do konce března.

Volkswagen announced on Tuesday that it will fully fund the €6,750 subsidy for private customers across the country who had ordered an eligible EV before December 15. Customers who order an eligible ID. model between January 1 and March 31 will receive €4,500 (~$4,900).
Rozbalit vlákno
2
Avatar - sargis
22. 12. 2023 18:36
Re: VW pokračuje v plánovaném umweltbonusu
Zisk s koncernovych TDI sa pouziva na dotaciu a prilakanie k EV... toto budu tazke Vianoce pre Don Vita ;-)
24. 12. 2023 11:05
Re: VW pokračuje v plánovaném umweltbonusu
A prečo by mal mať ťažké Vianoce? Naopak je to super. Peniaze sú zarobené tak či tak, použiť ich na čistejšiu technológiu je ten lepší spôsob.
22. 12. 2023 15:42
než zruším tlačítka
tak se nejprve zeptám lidí, jestli to tak chtějí, jinak vypadám stejně blbě ja VW
Rozbalit vlákno
28
Avatar - Franta Dobro
22. 12. 2023 16:11
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barry Lyndon
22. 12. 2023 16:48
Re: než zruším tlačítka
Má Tesla tlačítka? Nemá. Kupují lidi Tesly? Kupují. Chtějí lidé tlačítka? Těžko říct... :D
22. 12. 2023 18:01
Re: než zruším tlačítka
Normální lidi evidentně tlačítka chtějí. Posaď třeba lidi nad 60et do Tesly, moc ti nepoděkují. Nebudou vědět, co s tím ;-) Zákazníci nejsou jen technologičtí nadšenci, co si krátí čas na nabíječce hraním her... Stačí když jsem posadil 70letou tchýni od OIV, zvyklá na OIII a řekla tohle "NE" a koupila si Karoqa, protože to ovládaní je na 90% stejné jako u OIII :yes:
Avatar - Roman Horký
22. 12. 2023 21:01
Re: než zruším tlačítka
Nekoupila si tvoje tchyně namísto auta tank hlavně proto, že se jí do toho líp leze?
22. 12. 2023 21:39
Re: než zruším tlačítka
Tak měla už nékolikátou Octavku, tak chtěla další v řadě. Nicméně po shlédnutí infotaimentu v OIV se zděsila, že to se učit rozhodně nebude (ač je jinak digitálně příčetná - iPhone/iPad/PC zvládá). Takže Karoq má ještě normální ovládání, zvládá ho v pohodě a s tím nastupování je to příjemný benefit a s menším kufrem alespoň už nevozí tolik krámů na chalupu :-[]
Avatar - Roman Horký
22. 12. 2023 21:59
Re: než zruším tlačítka
Z vlastní zkušenosti, není dobré byt věren značce za každou cenu. Taky jsem si dříve myslel, ze Toyota je nějaká čajna.
22. 12. 2023 22:51
Re: než zruším tlačítka
Tvoje tchýně určitě není jediná. Pro nás, byť jsme se ženou o generaci mladší, bylo klasické ovládání Karoqu rovněž obrovské plus pro jeho koupi. :-)
23. 12. 2023 07:10
Re: než zruším tlačítka
To rozhodně není, mě třeba ovládání OIV nijak nevadí - už jsem si zvykl a konečně ten infotaiment po 3 letech funguje jak má. Nicméně když jsem měnil analogového Citroena, tak mě potěšilo, že mnou vybraný i30 Fastback, je vlastně dost konzervativní auto. Vše má své HW tlačítko/ovladač včetně kompletního ovládání klimy :yes:
Avatar - Mikesus
22. 12. 2023 21:12
Re: než zruším tlačítka
Aha. Takze budoucnost mají určovat důchodci.
Avatar - Roman Horký
22. 12. 2023 21:19
Re: než zruším tlačítka
Opravdu věříš tomu, že dosažením důchodového věku dojde ke skokovému snížení IQ?
22. 12. 2023 21:44
Re: než zruším tlačítka
Nejsou senioři náhodou taky zákazníci, co automobilkám platí peníze? Poměrně dost jich bude, co platí i vyšší částky, tak si zaslouží minimálně ohleduplnost od výrobců. Tvoje názory jsou poslední dobou opravdu děsné :no:
22. 12. 2023 22:53
Re: než zruším tlačítka
Přesně tak, jsou pro automobilky tradičně jedna z největších a nejvěrnějších skupin zákazníků. Na rozdíl od mladých totiž mívají našetřeno na nové auto. :-)
Avatar - Dinar
23. 12. 2023 12:13
Re: než zruším tlačítka
Sedni si třeba do mercedesu, jednoho z roku 19, druhého z roku 21, a zkus ovládání tlačítky, resp. dotyk ploškami na volantu. Pokud mi upřímně řekneš, že se ti volant z roku 21 ovládá lépe, pak řeknu ok, pokud ne, pak přestaň demagogicky blábolit o důchodcích.
24. 12. 2023 11:14
Re: než zruším tlačítka
Povedzme si zase narovinu, že medzi infoteinmentom v Mercedese a v niečom z mainstreamu jmôže byť dosť veľký rozdiel. V prémiových autách jazdí podstatne menšia časť motoristov v našich končinách, takže k technologickým možnostiam Mercedesu sa dostane ešte nejaké tie roky neskôr, kým budú bežné aj v obyčajnejších autách. Ja momentálne jazdím s Berlingom a C4, ktoré sú čiastočne tlačítkové, čiastočne cez displej, a musím povedať, že v týchto autách sú tlačidlá stále lepším riešením.
Avatar - Fomax
22. 12. 2023 18:52
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Franta Dobro
22. 12. 2023 19:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Fomax
22. 12. 2023 23:16
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Franta Dobro
23. 12. 2023 09:41
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
22. 12. 2023 20:06
Re: než zruším tlačítka
Na rovinu teslu neznám, a ani mne neláká, nepotřebuji mít v autě telku.. ale co se týče koncernu, tak ten určitě ani tu telku v autě neumí.... dnes ráno,- start - první hláška "systém startuje, čekejte".. .během té doby cca 20 s, nefunguje nastavení ničeho- topení, vyhřívání sedaček, rádio. Pak se snažím trefit ikonu s vyhřívním sedadel.... klik-nic... podruhé- zase nic.. sláva, naskočil..ovšem do módu 1 čárky, tedy nejnižší hodnoty výhřevu sedaček. Prostě, tak funguje infotaiment ve VW/Škoda.. . přijde mi, že to není dělané ani z čipů praček a myček, ale že se vrátili do "šedesátek" a montují tam eletronky, kdy ty se musí nahřát a pak fungují... ne, VW/ Škoda, je bída, bída a zase jen bída.. vyjedete- hláška : "přední senzor nefunguje".. to je pokaždé, když zaprší, sněží nebo je plískanice.... toto že je auto roku výroby 2022? Vážně?
Avatar - Roman Horký
22. 12. 2023 21:04
Re: než zruším tlačítka
To je nějaký madochismus? Bezklíčově otevřu, nasednu do Priusu r.v.2009 pak největší opruz zapnout pás,jinak by řval. Noha na brzdu, power on,za vteřinu READY, ťuk D a jedeme. A všechny systémy funkční.
Avatar - Mikesus
22. 12. 2023 21:14
Re: než zruším tlačítka
Uplne v klidu, takhle mi funguji všechna auta, i roku výroby 2023
Avatar - Barrichello
22. 12. 2023 22:22
Re: než zruším tlačítka
To už měly auta v roce 2011 i se spalovákem a bez hybridu :-) bezklíčové odemykání a zamykání (celou dobu klíč v kapse nebo tašce), noha na brzdo, tlačítko start, dát D a jedeš :-)
22. 12. 2023 22:54
Re: než zruším tlačítka
No, pro mě by teda byl šílený "vopruz" hlavně jezdit Priusem. :-) :no:
23. 12. 2023 07:25
Re: než zruším tlačítka
Ne, to je infotaiment značky VW od roku 2020 - pomalá srajda se spoustou bugů. Do té doby fungoval bezchybně, viz můj Touran z roku 2018. Přijdeš, zmáčkeš tlačítko start a odjíždíš a vše funguje. U OIV to trvalo víc jak 2 rok a mraky aktualizací než to začolo fungovat téměř bezchybně 8-s
22. 12. 2023 21:10
Re: Re: než zruším tlačítka
Máme TM3, naštěstí ještě s páčkami a po přesednutí z Passata je to o nervy (což by teda bylo i do jakéhokoliv VW Id taky, tady to aspoň běhá plynule, máme verzi s AMD) a musel jsem dokoupit a dodělat si display na sloupek volantu, to se fakt nedalo. Celkově je tam vše udělané tak nějak "jinak ta každou cenu". Ale jezdí se s tím fajn, to zas jo.
Avatar - eLzyx
23. 12. 2023 14:49
Re: než zruším tlačítka
i tady platí "když dva dělají totéž, není to totéž". Tesla těží z velkého displeje a poměrně dobře zvládnutého user interface. Je to přehledné a dá se na to zvyknout. A navíc je to i rychlé.

Ale VW tam dá displejík jak z prvních android tabletů a o podobném výkonu. Nastavení se nevejdou na jednu obrazovku, takže v tom řidič musí skrolovat, nebo proklikávat různá podmenu. A to je opruz.
23. 12. 2023 16:41
Re: než zruším tlačítka
Třeba u mě nebýt toho zkripleného interiéru, tak bych asi nad ničím jiným než Teslou nerozmýšlel. Ale takhle nevím nevím...
22. 12. 2023 23:03
Re: než zruším tlačítka
Jezdíte v tom autě? Já ano a musím říct, že hodnekrate jsme si říkal. Mít tlačítko tak se cítím bezpečněji.

Otázka času na nějaký drsný smrťák následovaný žalobou a VW to vina proto to mění Z5.
Avatar - miromen
22. 12. 2023 18:47
Důvod
Jaký duvod ma tohle již několi let po sobě v podobnem duchu opakovat ?
A misto kuže, chromu...zvyšime kvalitu a snižime cenu. Bude zlato, titan či nějaka ušlechtila ocel za nižši peniz ? Tomu sami nevěřite.
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Mokrous
22. 12. 2023 19:52
Re: Důvod
Dochází ti, že jde taky o ekologii, spotřebu vody, toxické chemikálie atd.?
Víš jak se chromuje? Víš kolik vody a chemie padne na úpravu kůže? Atd...

Existují kvalitní měkčené plasty, dnes už i solidní recykláty, používá se hliník, dřevo, sklo, kompozity, textílie na bázi Alcantary, prodyšné syntetické kůže atd...

Takže ano, jde to a jde tomu i věřit.
Avatar - miromen
22. 12. 2023 20:14
Re: Důvod
Ano je mi uplně jasne, že jde o ekologii a že nepujde o hodnotnějši zaležitost a to ještě za nižši peniz.
Avatar - Mokrous
22. 12. 2023 20:36
Re: Důvod
To už asi záleží na vnímání jednotlivce.

Pro mne je lepší Alcantara, než sežvejkaná kůže, dám přednost matnému hliníku před chromem a matnému dřevu před klavírním lakem, nebo fejkovým lesklým jakodřevem, nebo jakokarbonem atd...
Dobrá sedačka v kombinaci syntetická kůže + "Alcantara" vypadá po 5 letech s nulovou údržbou jako nová, což se o většině kožených sedaček navzdory pravidelné péči říct nedá.

Co má pro koho větší hodnotu si musí vybrat už dotyčný sám.
Avatar - miromen
22. 12. 2023 21:38
Re: Důvod
Ale s tim vicemeně souhlas. Jen jde o ty hodnoty finančni. Ja bych spiš vsadil na to, že kuže bude nakladnějši než hodnotna latka samo obecně. A pak, už jde o ty priority.
Mě se třeba nejvic libi pravě kuže, ale dobrovolně bych do ni nešel, určitě se mi vice libi klavirni lak než běžny plast a taky pujde o hodnotnějši zaležitost, ale jasně praktičnost pokulhava navic pokud si hnidopich na čmouhy či prach. Ještě huř ty chromovane lišty apod navic pokud jsou ještě umistněny tak, že ti to hazi prasatka do ksichtu.
Ale ja nejsem v tomhle směru nijak naročny a vlastně nejvic by mě štvala zřejmě pro mě ta libiva kuže, protože stična plocha no však jistě viš.
Avatar - Mokrous
22. 12. 2023 21:58
Re: Důvod
Vždyť ale psali a tys to zopakoval, že chtějí nabízet lepší kvalitu za nižší cenu a teď mluvíš o finanční hodnotě. Jsi se do toho asi trochu zamotal.
A je jasný, že kůže je dražší na výrobu, než sebelepší textilie, nebo syntetika.
Ve zbytku to asi chápeme.
Avatar - miromen
22. 12. 2023 22:11
Re: Důvod
No, ale tu finančni hodnotu jsem měl na mysli v tom smyslu, že tomu pravě nevěřim. A to, že za meně dostaneš vice. Navic članky v podobnem duchu jsou tu snad každoročně.
Prostě takove to chvastani vyrobcu před tim než něco přijde nebo s uvedenim modelu. Vše jak bude vymakane a lepši prostě řeknou A, ale už zataji B a to se zjisti až to přijde. Tohle bylo třeba i u forda, když se představovala 4 generace focusu. A vim co se psalo v diskuzich a jaka byla očekavani. A realita byla ta, že někde se přidalo a jinde zase naopak.
Prostě mi přijde, že se jede v nějakych mantinelech, ktere se malo kdy překroči.
22. 12. 2023 22:06
Re: Důvod
neee, nappa v b7 vypadala i po 300tkm+ velmi dobre
Avatar - Mokrous
23. 12. 2023 00:54
Re: Důvod
Asi byla z šílenejch krav :-!
Avatar - Barrichello
22. 12. 2023 22:24
Re: Důvod
ke všemu se se vyrábí je potřeba energie a voda.

Řešení je nevyrábět komerční šmejdy s dobou použitelnosti 5 let, ale vci, co budou sloužit 20-30-50 let :-)
Avatar - Mokrous
22. 12. 2023 22:44
Re: Důvod
Tak v tom souhlas, že jsou lepší trvanlivé a kvalitní a nadčasové věci.
Já taky nepatřím k těm co musí nutně měnit všechno hned za novinku, když to funguje.
Ale musíš uznat, že dnes je mnohem víc eko vyrobit 100 tun umělý kůže, než tý pravý.

A ten chrom je problematickej podle jeho verze:

https://www.idnes.cz/…29_automoto_dohr
Avatar - Barrichello
22. 12. 2023 23:50
Re: Důvod
dneska je všechno jenom chromovanej plast, už tak dobrejch 30 let mimo super luxusní značky.
22. 12. 2023 20:53
Nestydaté lži
Nebo fakt máme věřit, že VW je při vývoji svých vozů takový amatér, že si před zásadní změnou jejich pracovišť řidiče neudělal průzkum evropských trhů?! Sorry, ale to by museli být totální idi.ti! Jejich jediným cílem totiž bylo za každou cenu UŠETŘIT při vývoji a výrobě jejich aut, aby mohli vrážet miliardy do imbecilních zkratowozů, které minimálně 90 % jejich zákazníků odmítá!!! Ty aroganti si asi fakt mysleli, že když zlikvidují po desetiletí piplanou a všemi vysoce vychvalovanou ergonomii ovládacích prvků vozů VW Group, jejich zákazníci srazí paty a budou jim za idiotské a vrcholně nebezpečné dotykové ovládání na tabletu ještě vděčni!!!! :-O :-O :-O :-O
Je to podobná zhůvěřilost, jakou v poslední době udělala Škoda Auto, u jejichž aut už si nemůžete přesně nakonfigurovat výbavu. Prý v zájmu "snížení komplexity"!!! A to vše při opakovaných brutálních zdraženích! Přitom právě možnost přesné specifikace byla u vozů VW Group po desetiletí obrovskou předností před asijskou konkurencí! Teď ji u škodovek zrušili (většina prvků příplatkové výbavy je dostupná jen vázaně k sobě v tzv. paketech) s jediným cílem - ušetřit náklady při výrobě, zákazníci ať si trhnou nohou! :-O :-( :no: :no: :no:
Rozbalit vlákno
1
23. 12. 2023 13:12
Re: Nestydaté lži
Tak tohle tesat do žuly. :yes:

Bohužel, fanoušků a zákazníků VW mi je upřímně líto.

BTW - opomíjí se šetření i po technické stránce - absence multilinku do 150 hp je néco, co by za Piecha neprošlo.
Škoda, takhle ztratit pozici během dekády, to de jen tak nevidí. Myslím že takhle to dopadá, když jsou ve vedení samí manageři a žádný technik.
22. 12. 2023 21:53
Boycott a žáloba
Jak je možné, že v Německu platí VW umweltbonus a u nás ne?

Jak je možné, že jsou dvojí ceny?
Rozbalit vlákno
1
Avatar - Fomax
22. 12. 2023 23:15
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Jethro
23. 12. 2023 08:55
Cena
Dovolte abych se zasmál. 612 000 je pekelně hodně. Za pár desítek tisíc můžu mít Golf který nabídne víc
Rozbalit vlákno
2
Avatar - eLzyx
23. 12. 2023 14:56
Re: Cena
poprosil bych o jméno autorizovaného prodejce, který mi prodá nového Golfa za pár desítek tisíc korun.
24. 12. 2023 07:20
Re: Cena
Nejspíš myslel ojetinu, G6/G7… A zrovna u G7 se nemýlí, za cca půlku částky nového, dostaneš výrazně lepší a hlavně plně funkční auto ;-)