Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Vrátíme do aut tlačítka, slibuje VW. Prozradil také více o dostupném elektromobilu

51 komentářů

PowerHouse
do konce března.

Volkswagen announced on Tuesday that it will fully fund the €6,750 subsidy for private customers across the country who had ordered an eligible EV before December 15. Customers who order an eligible ID. model between January 1 and March 31 will receive €4,500 (~$4,900).
Avatar - sargis
sargis
Zisk s koncernovych TDI sa pouziva na dotaciu a prilakanie k EV... toto budu tazke Vianoce pre Don Vita 😉
TT
A prečo by mal mať ťažké Vianoce? Naopak je to super. Peniaze sú zarobené tak či tak, použiť ich na čistejšiu technológiu je ten lepší spôsob.
Vladimír Zapletal
tak se nejprve zeptám lidí, jestli to tak chtějí, jinak vypadám stejně blbě ja VW
Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barry Lyndon
Barry Lyndon
Má Tesla tlačítka? Nemá. Kupují lidi Tesly? Kupují. Chtějí lidé tlačítka? Těžko říct... 😁
ericn
Normální lidi evidentně tlačítka chtějí. Posaď třeba lidi nad 60et do Tesly, moc ti nepoděkují. Nebudou vědět, co s tím 😉 Zákazníci nejsou jen technologičtí nadšenci, co si krátí čas na nabíječce hraním her... Stačí když jsem posadil 70letou tchýni od OIV, zvyklá na OIII a řekla tohle "NE" a koupila si Karoqa, protože to ovládaní je na 90% stejné jako u OIII :yes:
Avatar - Anonym
Anonym
Nekoupila si tvoje tchyně namísto auta tank hlavně proto, že se jí do toho líp leze?
ericn
Tak měla už nékolikátou Octavku, tak chtěla další v řadě. Nicméně po shlédnutí infotaimentu v OIV se zděsila, že to se učit rozhodně nebude (ač je jinak digitálně příčetná - iPhone/iPad/PC zvládá). Takže Karoq má ještě normální ovládání, zvládá ho v pohodě a s tím nastupování je to příjemný benefit a s menším kufrem alespoň už nevozí tolik krámů na chalupu 😒]
Avatar - Anonym
Anonym
Z vlastní zkušenosti, není dobré byt věren značce za každou cenu. Taky jsem si dříve myslel, ze Toyota je nějaká čajna.
Arese
Tvoje tchýně určitě není jediná. Pro nás, byť jsme se ženou o generaci mladší, bylo klasické ovládání Karoqu rovněž obrovské plus pro jeho koupi. 😄
ericn
To rozhodně není, mě třeba ovládání OIV nijak nevadí - už jsem si zvykl a konečně ten infotaiment po 3 letech funguje jak má. Nicméně když jsem měnil analogového Citroena, tak mě potěšilo, že mnou vybraný i30 Fastback, je vlastně dost konzervativní auto. Vše má své HW tlačítk👋ovladač včetně kompletního ovládání klimy :yes:
Avatar - Mikesus
Mikesus
Aha. Takze budoucnost mají určovat důchodci.
Avatar - Anonym
Anonym
Opravdu věříš tomu, že dosažením důchodového věku dojde ke skokovému snížení IQ?
ericn
Nejsou senioři náhodou taky zákazníci, co automobilkám platí peníze? Poměrně dost jich bude, co platí i vyšší částky, tak si zaslouží minimálně ohleduplnost od výrobců. Tvoje názory jsou poslední dobou opravdu děsné :no:
Arese
Přesně tak, jsou pro automobilky tradičně jedna z největších a nejvěrnějších skupin zákazníků. Na rozdíl od mladých totiž mívají našetřeno na nové auto. 😄
Avatar - Dinar
Dinar
Sedni si třeba do mercedesu, jednoho z roku 19, druhého z roku 21, a zkus ovládání tlačítky, resp. dotyk ploškami na volantu. Pokud mi upřímně řekneš, že se ti volant z roku 21 ovládá lépe, pak řeknu ok, pokud ne, pak přestaň demagogicky blábolit o důchodcích.
TT
Povedzme si zase narovinu, že medzi infoteinmentom v Mercedese a v niečom z mainstreamu jmôže byť dosť veľký rozdiel. V prémiových autách jazdí podstatne menšia časť motoristov v našich končinách, takže k technologickým možnostiam Mercedesu sa dostane ešte nejaké tie roky neskôr, kým budú bežné aj v obyčajnejších autách. Ja momentálne jazdím s Berlingom a C4, ktoré sú čiastočne tlačítkové, čiastočne cez displej, a musím povedať, že v týchto autách sú tlačidlá stále lepším riešením.
Avatar - Fomax
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Fomax
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Franta Dobro
Franta Dobro
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
šofér
Na rovinu teslu neznám, a ani mne neláká, nepotřebuji mít v autě telku.. ale co se týče koncernu, tak ten určitě ani tu telku v autě neumí.... dnes ráno,- start - první hláška "systém startuje, čekejte".. .během té doby cca 20 s, nefunguje nastavení ničeho- topení, vyhřívání sedaček, rádio. Pak se snažím trefit ikonu s vyhřívním sedadel.... klik-nic... podruhé- zase nic.. sláva, naskočil..ovšem do módu 1 čárky, tedy nejnižší hodnoty výhřevu sedaček. Prostě, tak funguje infotaiment ve VW/Škoda.. . přijde mi, že to není dělané ani z čipů praček a myček, ale že se vrátili do "šedesátek" a montují tam eletronky, kdy ty se musí nahřát a pak fungují... ne, VW/ Škoda, je bída, bída a zase jen bída.. vyjedete- hláška : "přední senzor nefunguje".. to je pokaždé, když zaprší, sněží nebo je plískanice.... toto že je auto roku výroby 2022? Vážně?
Avatar - Anonym
Anonym
To je nějaký madochismus? Bezklíčově otevřu, nasednu do Priusu r.v.2009 pak největší opruz zapnout pás,jinak by řval. Noha na brzdu, power on,za vteřinu READY, ťuk D a jedeme. A všechny systémy funkční.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Uplne v klidu, takhle mi funguji všechna auta, i roku výroby 2023
Avatar - Anonym
Anonym
To už měly auta v roce 2011 i se spalovákem a bez hybridu 😄 bezklíčové odemykání a zamykání (celou dobu klíč v kapse nebo tašce), noha na brzdo, tlačítko start, dát D a jedeš 😄
Arese
No, pro mě by teda byl šílený "vopruz" hlavně jezdit Priusem. 😄 :no:
ericn
Ne, to je infotaiment značky VW od roku 2020 - pomalá srajda se spoustou bugů. Do té doby fungoval bezchybně, viz můj Touran z roku 2018. Přijdeš, zmáčkeš tlačítko start a odjíždíš a vše funguje. U OIV to trvalo víc jak 2 rok a mraky aktualizací než to začolo fungovat téměř bezchybně 8-s
jiras_
Máme TM3, naštěstí ještě s páčkami a po přesednutí z Passata je to o nervy (což by teda bylo i do jakéhokoliv VW Id taky, tady to aspoň běhá plynule, máme verzi s AMD) a musel jsem dokoupit a dodělat si display na sloupek volantu, to se fakt nedalo. Celkově je tam vše udělané tak nějak "jinak ta každou cenu". Ale jezdí se s tím fajn, to zas jo.
Avatar - eLzyx
eLzyx
i tady platí "když dva dělají totéž, není to totéž". Tesla těží z velkého displeje a poměrně dobře zvládnutého user interface. Je to přehledné a dá se na to zvyknout. A navíc je to i rychlé.

Ale VW tam dá displejík jak z prvních android tabletů a o podobném výkonu. Nastavení se nevejdou na jednu obrazovku, takže v tom řidič musí skrolovat, nebo proklikávat různá podmenu. A to je opruz.
kozakm
Třeba u mě nebýt toho zkripleného interiéru, tak bych asi nad ničím jiným než Teslou nerozmýšlel. Ale takhle nevím nevím...
Martin Hudecek
Jezdíte v tom autě? Já ano a musím říct, že hodnekrate jsme si říkal. Mít tlačítko tak se cítím bezpečněji.

Otázka času na nějaký drsný smrťák následovaný žalobou a VW to vina proto to mění Z5.
Avatar - miromen
miromen
Jaký duvod ma tohle již několi let po sobě v podobnem duchu opakovat ?
A misto kuže, chromu...zvyšime kvalitu a snižime cenu. Bude zlato, titan či nějaka ušlechtila ocel za nižši peniz ? Tomu sami nevěřite.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Dochází ti, že jde taky o ekologii, spotřebu vody, toxické chemikálie atd.?
Víš jak se chromuje? Víš kolik vody a chemie padne na úpravu kůže? Atd...

Existují kvalitní měkčené plasty, dnes už i solidní recykláty, používá se hliník, dřevo, sklo, kompozity, textílie na bázi Alcantary, prodyšné syntetické kůže atd...

Takže ano, jde to a jde tomu i věřit.
Avatar - miromen
miromen
Ano je mi uplně jasne, že jde o ekologii a že nepujde o hodnotnějši zaležitost a to ještě za nižši peniz.
Avatar - Mokrous
Mokrous
To už asi záleží na vnímání jednotlivce.

Pro mne je lepší Alcantara, než sežvejkaná kůže, dám přednost matnému hliníku před chromem a matnému dřevu před klavírním lakem, nebo fejkovým lesklým jakodřevem, nebo jakokarbonem atd...
Dobrá sedačka v kombinaci syntetická kůže + "Alcantara" vypadá po 5 letech s nulovou údržbou jako nová, což se o většině kožených sedaček navzdory pravidelné péči říct nedá.

Co má pro koho větší hodnotu si musí vybrat už dotyčný sám.
Avatar - miromen
miromen
Ale s tim vicemeně souhlas. Jen jde o ty hodnoty finančni. Ja bych spiš vsadil na to, že kuže bude nakladnějši než hodnotna latka samo obecně. A pak, už jde o ty priority.
Mě se třeba nejvic libi pravě kuže, ale dobrovolně bych do ni nešel, určitě se mi vice libi klavirni lak než běžny plast a taky pujde o hodnotnějši zaležitost, ale jasně praktičnost pokulhava navic pokud si hnidopich na čmouhy či prach. Ještě huř ty chromovane lišty apod navic pokud jsou ještě umistněny tak, že ti to hazi prasatka do ksichtu.
Ale ja nejsem v tomhle směru nijak naročny a vlastně nejvic by mě štvala zřejmě pro mě ta libiva kuže, protože stična plocha no však jistě viš.
Avatar - Mokrous
Mokrous
Vždyť ale psali a tys to zopakoval, že chtějí nabízet lepší kvalitu za nižší cenu a teď mluvíš o finanční hodnotě. Jsi se do toho asi trochu zamotal.
A je jasný, že kůže je dražší na výrobu, než sebelepší textilie, nebo syntetika.
Ve zbytku to asi chápeme.
Avatar - miromen
miromen
No, ale tu finančni hodnotu jsem měl na mysli v tom smyslu, že tomu pravě nevěřim. A to, že za meně dostaneš vice. Navic članky v podobnem duchu jsou tu snad každoročně.
Prostě takove to chvastani vyrobcu před tim než něco přijde nebo s uvedenim modelu. Vše jak bude vymakane a lepši prostě řeknou A, ale už zataji B a to se zjisti až to přijde. Tohle bylo třeba i u forda, když se představovala 4 generace focusu. A vim co se psalo v diskuzich a jaka byla očekavani. A realita byla ta, že někde se přidalo a jinde zase naopak.
Prostě mi přijde, že se jede v nějakych mantinelech, ktere se malo kdy překroči.
kesumb
neee, nappa v b7 vypadala i po 300tkm+ velmi dobre
Avatar - Mokrous
Mokrous
Asi byla z šílenejch krav :-!
Avatar - Anonym
Anonym
ke všemu se se vyrábí je potřeba energie a voda.

Řešení je nevyrábět komerční šmejdy s dobou použitelnosti 5 let, ale vci, co budou sloužit 20-30-50 let 😄
Avatar - Mokrous
Mokrous
Tak v tom souhlas, že jsou lepší trvanlivé a kvalitní a nadčasové věci.
Já taky nepatřím k těm co musí nutně měnit všechno hned za novinku, když to funguje.
Ale musíš uznat, že dnes je mnohem víc eko vyrobit 100 tun umělý kůže, než tý pravý.

A ten chrom je problematickej podle jeho verze😒br />
https😐/www.idnes.cz/…29_automoto_dohr
Avatar - Anonym
Anonym
dneska je všechno jenom chromovanej plast, už tak dobrejch 30 let mimo super luxusní značky.
Arese
Nebo fakt máme věřit, že VW je při vývoji svých vozů takový amatér, že si před zásadní změnou jejich pracovišť řidiče neudělal průzkum evropských trhů?! Sorry, ale to by museli být totální idi.ti! Jejich jediným cílem totiž bylo za každou cenu UŠETŘIT při vývoji a výrobě jejich aut, aby mohli vrážet miliardy do imbecilních zkratowozů, které minimálně 90 % jejich zákazníků odmítá!!! Ty aroganti si asi fakt mysleli, že když zlikvidují po desetiletí piplanou a všemi vysoce vychvalovanou ergonomii ovládacích prvků vozů VW Group, jejich zákazníci srazí paty a budou jim za ***ské a vrcholně nebezpečné dotykové ovládání na tabletu ještě vděčni!!!! 😲 😲 😲 😲
Je to podobná zhůvěřilost, jakou v poslední době udělala Škoda Auto, u jejichž aut už si nemůžete přesně nakonfigurovat výbavu. Prý v zájmu "snížení komplexity"!!! A to vše při opakovaných brutálních zdraženích! Přitom právě možnost přesné specifikace byla u vozů VW Group po desetiletí obrovskou předností před asijskou konkurencí! Teď ji u škodovek zrušili (většina prvků příplatkové výbavy je dostupná jen vázaně k sobě v tzv. paketech) s jediným cílem - ušetřit náklady při výrobě, zákazníci ať si trhnou nohou! 😲 😒 :no: :no: :no:
lukas13
Tak tohle tesat do žuly. :yes:

Bohužel, fanoušků a zákazníků VW mi je upřímně líto.

BTW - opomíjí se šetření i po technické stránce - absence multilinku do 150 hp je néco, co by za Piecha neprošlo.
Škoda, takhle ztratit pozici během dekády, to de jen tak nevidí. Myslím že takhle to dopadá, když jsou ve vedení samí manageři a žádný technik.
PowerHouse
Jak je možné, že v Německu platí VW umweltbonus a u nás ne?

Jak je možné, že jsou dvojí ceny?
Avatar - Fomax
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Jethro
Jethro
Dovolte abych se zasmál. 612 000 je pekelně hodně. Za pár desítek tisíc můžu mít Golf který nabídne víc
Avatar - eLzyx
eLzyx
poprosil bych o jméno autorizovaného prodejce, který mi prodá nového Golfa za pár desítek tisíc korun.
ericn
Nejspíš myslel ojetinu, G6/G7… A zrovna u G7 se nemýlí, za cca půlku částky nového, dostaneš výrazně lepší a hlavně plně funkční auto 😉