Vrátíme do aut tlačítka, slibuje VW. Prozradil také více o dostupném elektromobilu
Budoucí elektromobily Volkswagenu, včetně sériové verze konceptu ID.2all, budou mít více fyzických ovládacích prvků v kabině. Značka chce také přestat používat tvrdé plasty, kůži či chrom v interiéru. Mantrou pro tento vůz však bude nízká základní cena.
Masivní exodus tlačítek z řady nových volkswagenů, který je tak extrémní, že automobilka experimentuje s dotykovým ovládáním i na volantu, se nesetkává s pochopením zákazníků. Automobilka na to nicméně reaguje a slibuje, že na dotykové ovládání budou její auta v budoucnu spoléhat méně.
Odstartoval to už koncept ID.2all, jehož interiér sice má dva velké displeje, ale také nějaké ty knoflíky. Fyzickými tlačítky, umístěnými pod centrálním displejem, se bude v produkčním modelu ovládat klimatizace. Volkswagen zároveň nehodlá zopakovat chybu z golfu 8. generace a tlačítka budou podsvícená.
Centrální displej zůstane dotykový, automobilka ho však doplní otočným ovladačem, podobně jako mají vozy značek BMW či Mazda. Jaké bude jeho konkrétní provedení, zda např. budou kolem něj další tlačítka coby zkratky do jednotlivých sekcí infotainmentu, není zatím jasné.
Podle designéra interiérů Dariuse Watoly koncept ID.2all „ukázal nový přístup pro všechny modely“ a reflektuje „zpětnou vazbu od zákazníků z poslední doby“. Zákazníci podle něj mají v Evropě odlišný pohled na věc než na jiných světových trzích a chtějí více tlačítek.
„Zákazníci říkají, že pouze dotyková obrazovka není dost a že očekávají fyzické ovladače pro důležité funkce,“ cituje britský web Autocar, který zprávu přináší, šéfdesignéra automobilky Andrease Mindta.
Kromě opouštění silného zaměření na dotykové ovládání chystá Volkswagen také odklon od tvrdých plastů, lepidla, kůže a chromu. Podle Mindta se máme těšit na „lepší kvalitu a hezčí design“ interiérů Volkswagenu.
Zvenčí má produkční verze ID.2all přinést nový designový jazyk, který už do značné míry odhalil koncept. Čerpá inspiraci z pola a golfu a do světa tolik nekřičí, že se člověk dívá na elektromobil. A podle automobilky všechny budoucí elektrické vozy značky přijmou tento designový jazyk.
V případě produkčního malého elektromobilu značky však zůstává klíčovým cílem nízká cena, která má být do 25 tisíc eur, tedy do 612 tisíc korun. Bude zároveň prvním produkčním vozem na platformě MEB Entry, která pohon přesunula ze zadní nápravy na tu přední, aby umožnila větší prostor pro zavazadla.
Platforma pojme baterie o kapacitě 38 nebo 56 kWh s tím, že do oněch 25 tisíc eur bude k mání jen ta menší baterie. Ta větší má naopak vozu zajistit dojezd až 450 km na jedno nabití. Automobilka uvádí, že větší baterie se zvládne nabíjet výkonem až 125 kW a z 10 na 80 % to v ideálním případě bude trvat zhruba 20 minut.