Novinky

Zpět na článek

Orlen chce mít v ČR do roku 2030 přes 20 vodíkových plniček

34 komentářů

Avatar - Anonym
Anonym
Protože já bych chtěl mít do roku 2030 přes 20 vodíkovych aut.
Avatar - Fomax
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - Horký Rom
Horký Rom
Auto na vodík :no:
Horký kafe :yes:
Avatar - eLzyx
eLzyx
na každé auto jednu? A není to málo?
Avatar - Fomax
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
Avatar - eLzyx
eLzyx
dobře, tak se pár lidí bude střídat. Prý jich je tu už 28ks. Wow. Nebudou se o ty stanice prát?
By mne zajímalo, kolik je tu parních lokomobil, nebo sentinelů. Dost možná i více ...
Avatar - Fomax
Fomax
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse. Tento příspěvek porušil pravidla diskuze a byl smazán.
TT
Nepodpisuj sa, poznáme ťa.
DonVito
Elon Musk shocked followers on Twitter early this morning with his announcement that, after many years of skepticism, he will be switching #Tesla from #batteries to #hydrogenpower in 2024. He also mentioned the first #vehicle to arrive using the #fuelcell will fittingly be called the #ModelH. Musk had previously dubbed #hydrogenfuelcells "fool cells" and called the technology "mind-bogglingly stupid". The rapid about turn is thought to be due to terminal problems encountered in the mass production of the 4680 battery.
😁
Arese
... kdyby nám polští soudruzi trestuhodně nezlikvidovali domácí značku Benzina, se skvělou tradicí sahající až do roku 1958! 😲 😒 :no: :no: :no:
Avatar - Mokrous
Mokrous
Neleží vina náhodou na naší straně?
Avatar - Anonym
Anonym
Taky si myslím.
Arese
Samozřejmě, to vůbec nepopírám ... 😲
ACE.
Vodík má taky nárok na svůj kousek koláče a pro někoho to bude dávat smysl, stejně jako EV
Avatar - eLzyx
eLzyx
mrhání veřejnými prostředky. Zatímco u EVček majitelé převážně tvrdí, že by si jiné než elektrické auto nekoupili. Tak u vodíku o tom silně pochybuji. E😜eriment zajímavý, ale nemá šanci na úspěch.
Jak říkal Vaculík. Úspěch dieselů v ČR je dán tím, že si lidi odlévají naftu z firemních aut. Úspěch BEV přijde s auty, která mají V2L, až lidi přijdou na to, že jde nabíjet v práci a pak z toho živit svůj barák, nebo nabíjet svoje EV.
Ale co s vodíkem? Složitá a drahá technologie jak z hlediska nákupu, tak údržby, tak oprav. Reálně pomalé plnění. Omezená životnost. Unikající palivo ...
Avatar - Mokrous
Mokrous
Asi jsem vadnej, ale kradenou naftu jsem nikdy neměl a vždy platím jen za tu prémiovou.
U benzínu jsem to dělal stejně a opět zase budu až si koupím další benzín.
A když jednou budu mít možná i EV, tak s ním rozhodně nebudu nabíjet domácnost, abych mu ničil akumulátor. Ale asi nejsem průměrnej českej zlodějíček.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Ja tedy vidím, že polovina lidí by se vrátila od EV
https😐/www.team-bhp.com/…ept-tesla-owners

půl na půl není žádná výhra.
U fcev je problém, že není infrastruktura, není sirsi nabídka auta jsou tu krátce. Tam se použitelnost objeví až za nějakou dobu. Já si mirai vzal na týden a bral bych ji, kdyby bylo víc plniček
Avatar - eLzyx
eLzyx
jo, ale to platí pouze pro ty neTesla auta. Proč? Protože jsou mizerná nejen auta, ale i podpora automobilek, nabíjení atp. U Tesly lidi kupují znovu a znovu. Samozřejmě pokud neměli to štěstí a nekoupili "páteční kus".
Koukni na VW - mizerný infotainment, výbava že se divím, že zase nezavedli kličky na okna. Spotřeba tragická, nabíjení v zimě hrozné. Cena za nabíjení katastrofa. Vývoj SW ukončený se slovy "nebude", kupte si nový model. Kdo by to chtěl?
A Ford Mustang Mach-e? Pobavila fotka OTA updatu, kdy po skončení to akorát suše oznámilo, že se něco nepovedlo, takže má kontaktovat servis a odtah, že to auto už nepojede. Kdo by si to znova koupil? I kdyby to bylo ICE a udělalo to tohle, tak ne.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo no. Update OTA, který ti znehybni auto....To chce každý
IPace
ty bys chtel Mirai za vlastni penize? ja ji teda nemel tyden, mel jsem ji jen 2 dnyv Nemecku, a tu cenu to auto nema ani nahodou, obri limuzina kde se citim stisnene jak v tanku, jakoze fakt malo mista, kufirek jak u Fabie a vykon na urovni bezneho auta, vzdyt za ty prachy co stoji Mirai bych si zadek mohl pohodlne vozit v 2x vykonnejsich a luxusnejsich autech, a jejich provozni naklady by byli na pulce toho co s Mirai

jako 180 koni ma kdejaka ludra za tretinovou cenu, na 5 metrovej sedan je to uvnitr strasne male auto, i do Oktavky se vejdu lip nez do Mirai, kufirek na urovni Fabie, a jim audavana spotreba 0,9kg/100km je totalni nesmysl, kdys jsem si prebiral auto tak spotreba byla nad 1,4kg a ja po dvou dnech vracel vesmes se stejnou spotrebou, a to jsem si vyslovene zkousel pohodovou jizdu ke ktere to auto vyslovene laka

za 2 miliony si muzu koupit pohodovej Mercedes EQE kterej je pohodlnejsi, mnohem mnohem prostornejsi, nabiju ho na tisicich nabijecek, v ramci EU statisicu nabijecek a jeho provoz i pri 20 kackach za kWh bude na polovine toho co sporada Mirai

ze ty budes z PR teamu Toyoty? 😄
Avatar - Mikesus
Mikesus
Jo koupil a proč ne? Komfortní, neomezujíci delsim tankováním. Byla to varianta, která, nebýt malé infrastruktury, se vzala.
Ano, za 2M můžu koupit EQE a další, ale co mi je to platné, kdyz to mám být auto na dálky? Na to nejsou EV ještě uzpůsobena. Až za pár let možná. Teď jsou EV úplně k ničemu na takový provoz.
Proti EV nic nemám, ale je nepoužitelný na to co potrebuju.
Vybírám auto na konkrétní provoz, ne jestli tam naložím štafle nebo 200kg vypasence. A když má víc místa octavia, jen proto si budu pořizovat kostitřas s smradlavym dieselem?
A co se týče spotřeby, převážně dalnice jsme měl se spotřebou 0.89kg ( dle PP ). Projel jsem za týden 2 nádrže a tankoval celkem 10.5kg na 1200km.
Věřím, že někdo může jezdit za 1.4kg, ale pak to jen ukazuje, jakým stylem jezdi.
Avatar - eLzyx
eLzyx
neomezující delším tankováním. Dobrý vtip. Zjisti si, jak se plnicí stanice vodíku chovají.
Ano, první auto naplní za cirka 5 minut, ale to další? Se nejdříve musí natlakovat výdejní zásobníky. Takže až před sebou uvidíš 3 auta, tak bys byl milionkrát raději za pomalé BEV od VW s promrzlou baterkou. U toho vodíkového stojanu uvízneš na hodiny.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Vím jak se chovají. Tankoval jsem už 3x na ni. A za 5 minut jsem měl plno pokaždé. Ty jsi to nezkoušel ani jednou co?
A to je právě o tom, ze je potřeba rozšířit infrastrukturu, bez ní to je nereálné jinak.
DonVito
Pokud vim, zminovany problem byl v Ostrave.
Avatar - Anonym
Anonym
Ono to je od Vaculíka taková nadsázka. Ano, v 80. a 90. letech to tak asi bylo. Ale potom už ne, všechno se hlídá. Je to jak všude ve světě, oblíbenost dieselů závisí na tom, zda a jak je motorvá nafta daňově zvýhodněna oproti benzínu.
Jinak souhlas s vodíkem. Je to poměrně drahá a zbytečně komplikovaná technologie.
Avatar - Mikesus
Mikesus
Diesely jsou na tom vlastně jako EV. Dokud se dotuje/zvyhodnuje, lidé to kupujou. Trollové proti EV a jeho zvyhodnenim brojí, a dieselum se klani a pro pár korun zvyhodneni si nechají koleno vrtat a ničit zdraví
Pepa__007
Přesně. Proto si kupuju jen benzíny. 😉 👍🏻
Arese
Já také. 😄
ozanabev
A já zase chci být do roku 2030 dolarový miliardář 🤣
Arese
No, tak to já jsem podstatně skromnější - mně by úplně stačilo být korunový miliardář! 😄
IPace
to zvladnes :yes:
Pepa__007
Jen chybí ta vodikova auta. Ale to také časem přijde a bude v nabídce stovky modelů. 😉
Avatar - eLzyx
eLzyx
leda když se i barva karoserie, nebo barva interieru bude počítat za další model.
Nikdo to mimo Toyoty snad už ani nevyvíjí.
DonVito
Nekdo jo.
BMW, Stellantis.

Ale pro normalni osobni auta to neni.