Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Novinky

Zpět na článek

Nová Mazda 2 je o 100 kg lehčí než předchozí model!

95 komentářů

No tak je vidiet, ze ked sa chce, tak sa da hmotnost auta aj znizovat. Chce to len pouzit mozog a trosku ine materialy pani inzinieri.
presne tak, v dnesnej dobe kde kazdy dalsi model pribera na proporciach a tiez aj na vahe, je pocin inzinierov z mazdy niecim vynimocnym.
klobuk dolu a nech si ostatni beru priklad !! bravo inzinieri mazdy !! :yes: :yes:
sa moze trapna fabia II hanbit v kute :no:
Srovnej si hmotnosti fabie I a fabie II než začneš kecat nesmysly. Škodě se podařilo udržet hmotnost na úrovni první generace
1. ..co je samoosebe stale zufale, kedze Fab I bola vo svojej triede maly tank
2. Prispevok na ktory reagujes bol o vzhlade nie o hmotnosti
Konečně někdo přišel na to, že auto do města pro 1-2lidi v reálu, se nepotřebuje s každou generací nafukovat jako balón. Jinak moc pěkný autíčko.
Takze takle nejak podobne bude vypadat nova Fiesta , super
Spy-shots - 2009 Ford Fiesta 5-Door😒br /> [odkaz]
Avatar - skejpa
skejpa
ford jen prez mou mrtvolu. kdyz sem byl posledne v servisu tak sem se na to ptal a i technik mi rekl ze od te doby co do vyvoje zasahuje ford je to horsi a horsi. co je original mazda (benzinaky, ctyrvalce) to funguje bez problemu, podvozek ford je taky dobrej ale zbytek veci od fordu pry kvalita hruza. mazda 2 bude urcite lepsi koupe nez fiesta, ackoliv bude fiesta urcite zas o neco levnejsi - nekde se usetrit muselo...
Avatar - skejpa
skejpa
ford jen prez mou mrtvolu. kdyz sem byl posledne v servisu tak sem se na to ptal a i technik mi rekl ze od te doby co do vyvoje zasahuje ford je to horsi a horsi. co je original mazda (benzinaky, ctyrvalce) to funguje bez problemu, podvozek ford je taky dobrej ale zbytek veci od fordu pry kvalita hruza. mazda 2 bude urcite lepsi koupe nez fiesta, ackoliv bude fiesta urcite zas o neco levnejsi - nekde se usetrit muselo...
No to je ono!!! Na nic si nehraje a ohromí svou krásou, jednoduchostí, stylingem, ..., prostě vším! Až se srdce směje! Krása, krása, krása! Jo ale pardon, hm, není to gugu guru, nebo malý princ, nebo jak vlastně jeden maloduchý popisuje krabice..... No, myslím, že Mazda to teď všem ukázala. Další krasaveček je ten malý Oplík - Corsa... . VW by se mohlo učit, kolik krásy a emocí se vleze do tak malého autíčka.
GTI
Jako vtip výborný, pokud bys to náhodou myslel vážně, podívej se na prodejní úspěchy současné Mazdy 2... Asi tak stejných dosáhne nastupující model. Je mi jasné, Jiříku, žes nedávno přeskočil od provazovozce dřevěného kačera k RC modelům a po nocích si tak představuješ, jak by to bylo úžasné, zetroubit s novou mazdou 2 pod okny spolužačky z druhé řady u okna... jasně, v tomhle tě chápu dokonale. Nezapomeň ovšem, že subkompakty jsou v Evropě okupované takovými designovými klenoty, jako je Peugeot 207 či nastupující Fabia II. Tak si někam do deníčku poznamenej prodeje, na konci roku to sečteme. P.S. Jasně, Mazda to tu všem ukázala... a ty s ní >😒] :yes:
Nazvat F II designovým klenotem chce buď hodně specifický vkus, nebo opravdu vážnou vadu zraku. A ta francouzská žába s talířem v hubě ... - i když někdo holky, někdo vdolky.
Avatar - Ricardo
Ricardo
On se vždycky snaží nacpat slova Fabia II a designový skvost do jedné věty... 😄
Tys taky jednou napsal do jedné věty Jaguár a spolehlivost >😒] >😁 😉
GTI
>😒] Trefa, přímo na komoru.
ano, před patnácti lety.. ale to bys nebyl ty, abys nepochválil sebevětší kravinu, která míří na někoho, kdo si z tebe dělá srandu, co >😒] :no: ještě si řekni o omluvu >😁 >😁
A v čem je problém? 😄
Nic mě nenapadá, zeptej se radši matese >😒] >😁
GTI
>😁 >😁 :yes:
matesa se klidne zeptej 😉 Spolehlivost je v pohode, problem je v naproste nekompetentnosti servisu AMT Praha. Asi jako bys prisel k doktorovi s jasnou anginou a on ti misto antibiotik udelal slepaka, obrizku, laserem ti brousil rohovku, operoval meniskus a pak ti dal ten penicilin. Ovsem to neni o spolehlivosti. A uz vubec by se o ni nemel vyjadrovat nekdo, kdo ma s Jagem jedinou zkusenost a to, kdyz u toho myho stal na parkovisti a chvalil lak >😒] >😒]
GTI
Co si pamatuji, pak nejvíce příspěvků na auto.cz jsi vypsal o svých šílených zkušenostech ze servisem Jaguar. Prakticky jsi o ničem jiném nepsal. Kdybys ten servis nepotřeboval, a měnil jen olej, neměl bys zkušenosti žádné, natož šílené... >😁 Koneckonců, i v tvém nynějším příspěvku píšeš o servisu. No, a o té angíně bys tu mohl něco napsat, ne? >😒]
GTI : Jako vtip výborný, pokud bys to náhodou myslel vážně, podívej se na prodejní úspěchy současné Mazdy 2... Asi tak stejných dosáhne nastupující model.

Pozri sa ako vyzerá súčasná Mazda 2 a ako nová a začni rozmýšľať. 8-s Je x príkladov , kde nová generácia bola oproti predchádzajúcej trhákom a x príkladov, kde to bolo naopak, tak nechápem, ako také dačo môžeš napísať práve ty.
GTI
To, co znamenala v prodejích Mazda 2 současná bude ve světě aut znament nastupující. S možnou malou odchylkou nahoru i dolů. Nebo se snad domníváš, že lidé mění "svou" značku podle toho, jak má u konkurence nový model zahnutý přední blatník? Ty nevíš nic o tradici, o zvyku o tendencích uživatelů aut?
Avatar - Ricardo
Ricardo
Ne všichni zákazníci uvažují "měl jsem Polo, koupím zase Polo". Ty nevíš nic o tom, že jsou lidé (a je jich dost), kteří porovánají aktuální nabídku na trhu a vybírají auto podle toho co jim vyhovuje a ne podle toho jaké je značky?
GTI
70% zákazníků je věrných. Nejen v autech, v sýrech, v oblečení, v dovolených. Zejména tedy, pokud jezdí (auta) jednoho segmentu. Prakticky jen ti, co jsou nespokojeni, mění značku. Rozhodně zapomeň, že by byl někdo spokojený s Fiestou a koupil si Punto jen proto, že ho přitahují jeho murénní světla... To jsou představy teoretiků silnic. V praxi to funguje jinak. Pokud měníš auta co 3-5 let a jezdíš jeden segment, víš přesně co a proč jezdíš. Samo, že tohle nelze vykládat absolutně.
70% ? >😁 >😁 vráť sa na zem človeče, to neplatí ani u Škodovky v ČR a SR a to je už čo povedať , tak tu nepíš svoje fantázie
GTI
Sis to popletl s číslem, které vyjadřuje podíl na trhu... Zkus to znovu 😄
nič som si nepoplietol človeče skús to znova ty
GTI :napr. r. 2005 PUNTO 150 000 ks r. 2006 to je cca 360 000 a v r. 2007 predpoklad 400 000 ks , tak sa zamysli nad tým čo píšeš a nezasieraj to tu svojimi fantazmagóriami
GTI
A co? Vlastníci prodávají svá stará Punta u kupují nová. Zkus to znovu.
U toho tvýho jsem nestál, ten byl v servise, píďo >😒] PS: Breaking news...jedni ze sousedů doplnili dvojici C6 a Fabia o nové černé XK! Mě skoro piclo, když jsem jel kolem 😄
Taky jsem nemyslel tebe, ale poetu 😉 A ten muj problem , o kterem jsme tu diskutovali bylo cidlo asi za 1000,-. AMT Praha se s tim srali 4 mesice a vymenili v tom autem uplne vsechno. Az v Brne se nekdo zamyslel a rekl si, ze kdyz to nechladi, tak bude problem asi v chlazenia vymenil to debilni cidlo. Od te doby pohoda. Takze zvasty neumetela o nemeni oleje prechazim. Jemu se na Octavce patrne nikdy neodporoucela nejaka pidi mini soucastka. On a vse co ma je dokonaly ;-\ Jinak k PS, trochu nesourova trojka, ale to XK to zachranuje. Mas dobry sousedy 😉
Je to samej preklep, ale ty to pochopis, ze? 😄
Aha, tak to jsem rád že tvoje kočka už je ok. Zvlášť teď v těch vedrech bys pořád vařil. PS: oni nás tu začínají docela obšancovávat vozy, před kterými i legacy rudne závistí...hned vedle Jaguáru je pán s 2xAero (9-3 a 9-5) a s medvědem eskem, kus dál nenápadný muž s nějakou audinou (A4 myslím), který ale když je hezky tak z garáže vytáhl Caterhama, soused ob dva baráky jezdí v Z4 cabrio, od něj ob dva baráky Hummer H3 atakové ty volva S80, Murana a BMW3 a 5 nepočítám 😄. Holt, dobrá čtvrť...
Avatar - Ricardo
Ricardo
A jmenuje se Beverly Hills >😒]
kéž by 😄
Avatar - Ricardo
Ricardo
bu´d rád že to není ta dobrá čtvrť ze seriálu "Dobrá čtvrť" 😉 Nebo je to snad ona? Já jsem se na to nikdy nedíval 😄
ne, seriál se tu nikdy netočil...ale svého času tu chtěl koupit baráček Pája Nedvědů s manažerem (teda, ten chtěl barák vedle, ne jako že spolu v jednom ) >😁
Sakra, psal jsem, ze je to opravdu dobra ctvrt! :yes:
:yes:
GTI
Zažívat tvé anabáze s jaguárem, pak do dvou měsíců měním značku. Součástí spokojenosti vlastníka auta je i kvalita servisu. Velmi oceňuji tvou trpělivost, to se málo vidí, trápit se měsíce s chladičem a nezanevřít. Vedle toho, obrovské problémy v kvalitě prý také byly od počátku výroby, zejména při náběhu prodejů toho tvého modelu... nevíš o tom něco?
"hodně specifický vkus" - to je asi to, čemu se normálně řiká, že dotyčnej je *
že dotyčnej je D.E.B.I.L
Teď mi to došlo. Jsi prosťoučký konzument podléhající PR massage. Budeš troubit to, co si přečteš, z darovaných letáků v autosalonu. Konečně se totiž posuneš na těch pár chvil tam, kde bys rád byl - Přesně to je filozofie a marketingové zaměření VW Passat atd. A Fab.II? Noooo, to už musíš mít pěkně vygumováno. Jsi šmudlik pudlik. Opravdu se Ti směji. Dneska jsem seděl s kolegy-kamarády u netu, prohlížel auto.cz a po chvíli jsem jim dal přečíst tvé "plody". Z údivu nad nízkoztí intelektu došli ke smíchu. Jeden z nich, zástupce primáře na psychiatrii poznamenal: "Zajímavé". Další řekl: "Tak ten jezdil jen v dřevěném autobuse a rychlosti řadil v trenkách..". Fakt, gti, už to nehul, raději se běž najíst - to musí být z hladu.
:yes: :yes: tak a teraz si ho dostal
mě na ty jeho pindy taky upozornil známej, začal mi to posílat s vlastníma komentářema >😁 >😁
hm mazda 626 se vubec neprodavala a mazda 6 trha rekordy i po 5ti letech muze to byt podobne 😄
Humbert
Jsem dalek toho, bych bránil 2ku nebo Corsu. Přesto ses opakovaně dopustil chyby, když řadíš FII mezi leadry malých mainstreamových vozů. Připustím-li, že design v tomto segmentu hraje nemalou roli a odráží se v prodejních počtech, musím v tomto tvrzení i setrvat (což ty nečiníš) a stejné aplikovat i na FII. Jak je na tom FII, nejlépe vystihuje její prodejní statistika. Nedávno tu byl článek o prodejích a z něj jsme se dozvěděli, že FII prodala celosvětově 15tis kusů za 1/4 roku (přičemž se skutečně prodávala všechny 3 měsíce). Toto číslo je v ostrém kontrastu s čísly konkurentů. Na Corsu bylo ještě před zahájením prodeje 70tis objednávek. Grande Punto, 207 prodávají měsíčně přes 30tis kusů. Kolik se prodává Yarisů nevim, ale když se sečte Asie, Amerika, Evropa - míň to nebude. Koneckonců Škoda musela nasadit pro ni nezvyklou strategii brzkých slev. Také ukrutně dlouhou reklamu, kde si pohráli s proporcemi, nemluvě o bílé střeše. Takže měř všem stejně.

K Mazdě - vidím rád, že jako jeden z mála výrobců, hledí na váhu i v kategorii aut pod milion (MX5, 2). 100kg je moc hezké číslo (vemte kolik kg shodí supersporty a co si za to musíte připlatit (Superleggera, Scuderia, GT3RS, CSL, ...)), ikdyž tady jde pěkných pár kg navrub zmenšení. I tak :yes:
Z tvých příspěvků čiší solidní porce trapnosti. Opravdu ta tvá srdceryvná obhajoba fauvé byla do jisté míry i fajn, ale kámo, v době když se VŠICHNI snaží uspořit hmotnost která jest největším nepřítelem spotřeby a emisí, tak napsat, že Fabie je klenot...no chlapče, jedině froté ručník a rozetřít. Tvá zaslepenost je do nebe volající. nejsem žádný fanda Mazdy, ale když v dnešní době parta studovanejch vytvoří auto, které je lehčí (významně) než minulá generace a přitom má tužší a bezpečnější skelet, tak i kdyby pocházeli z Pákistánu, tak jim patří uznání! Prodeje si strč za klobouk. Za deset, patnáct let může být celý fauvé ve stínu nějaký složený korporace několika automobilek a neštěkne po něm pes. Nic není na stálo. Mám rád všechny automobilky. Ale nemám rád fanatiky jako jsi ty. Unavuje mě to i číst ;-\ P.S. Neumím si představit, že by většina lidí oprostíc se od protekcionalistických předsudků zvolila jako "hezčí a šmrnovnější" auto Fabii před Mazdou 2. Jo a prodeje minulé generace Mazdy 2 sem nepatří. Ta nebyla nic moc. Hodnotíme Mazdu aktuální brouku!!! Stejné, jako by jsi řekl, že BMW je šmejd, protože vytvořil 318tds, což byl přešlap uznanej samotnou automobilkou... 😉
GTI
To právě z tvých příspěvku čiší solidní porce trapnosti. Škoda nemohla prodávat více F II, neb najížděla v tebou zmiňované době výrobu. Já ostatně nepsal, že F II je nyní prodejní trhák, já psal že je designový skvost. Počítám, že tak do dvou let by mohla začít atakovat čtvrté místo v prodejnosti. Většina lidí, míšane, si v tomto segmentu nekupuje šmrncovní auto, nábrž auto praktické. To, že Fabia II je současně dokonale praktická a esem v designu, to je štěstí škody, a nad tím můžeme jen jásat. Jinak, brouku, Mazda 2 byla a je Mazda 2. Zjistíš to do za dva roky...
Nemusíš se hned vztekat 😉 , ale obhajovat cokoliv tak nekritickým způsobem je ...trapný. Hele, koukal jsi někdy do zpětného zrcátka na novou fabii jedoucí za tebou? Víš, Fabie I se mi celekm zamlouvá, líbí se mi taková bytelnost po všech stránkách, vzhled tak ani ryba ani rak, ale o F dvojce snad opravdu nelze mluvit jako o klenotu. A netvrdím, že se prodá těch Mazd miliony, ale o to snad v této debatě nešlo. Taky bych si mazdu asi nekoupil, ale hodnotím velice kladně snahu ušetřit hmotnost ne na úkor užitných vlastností. Řekni mi, co zajímavého, inovativního provedli ingové ze škodovky? Co je na Fabii zajímavého, aby si o ní přečetli Japíci, USA, číňani, korejci, drbali se za ušima a řekli, jo, tak ty do toho šlapou, to chcem dělat taky. Věř, že u té Mazdy (Fordu), se zastavěj vývojové týmy jiných automobilek a když ne zkopírují snahu, tak alespoň se budou více či méně snažit okopírovat ten nápad kde ubrat aby to nebolelo... Myslíš, že se nějaká významná automobilka inspiruje u škody...můžeš mi říct čím? Nemyslím to zle, ale opravdu mě technicky nic nenapadá. Je to konfekce v tomhle "mikroregionu". která neudává krok absolutně nikomu. Mohly by, netvrdím, že jsou hlupáci, ale zatím ticho po pěšině... ;-\
GTI
Právě, že ne, míšane. Škoda využívá dokonale celý potenciál koncernu VW. Výsledkem třeba v subkompaktech je snad jeden z nejlepších benzínových třívalců na trhu. Sedadla Fabie patří k tomu nejlepšímu, co lze v subkompaktech pořídit. Velikost kufru rovněž. to jsou veličiny, které člověka zajímají až, když nějaký subkompakt kupuje. A o tom, zda v oddělení vývoje mazdy byla Fabia do šroubku rozebrána, o tom nemusíš vůbec pochybovat. Vždyť jen si například uvědom, že Octavia má tu novou 1.8 přepuštěnou z vývojových kanceláří AUDI... takhle bychom mohli psát do rána. Škoda je ... VW. A to hovoří za vše.
sebelepší tříválec nebrat.... to už je lepší zahradní traktůrek >😒] design je dosti subjektivni treba me osobne se vic libi stara verze je prece jenom robustnejsi... jinak pochybuju ze se bude prodavat tak jako minula generace,,,, kdezto u mazdy 2 je to jasne a to je to proc automobilky obmenuji vozy ,,,skoda ze to skoda projela >😁 >😁
GTI
😄 Povíme si to za 2 roky.
stejne nepriznas chybu jsi holt takovej ten zarytej fanda do aut kterej celej zivot prosedi u fora bez raci psat knihy >😒]
hlavne s podivej na prodeje v zahranici skoda holt prodava jen v cr protoze je to cesky auto kdyby byla mazda ceska je to stejny
Nejlepší 3válec na trhu je motor 1,0VVT-i/51kW z Yarise a Ayga-Motor roku 2006-o HTP ani slovo... >😒]
Klasika u GTI, dycky se ohani prodejnimi cisly. To ze se neco prodava nejvic neznamena ze je to nejlepsi. Prave ze lidi jsou zblbly z VW a tak je kupuji, ale Mazdou by urcite neprohloupily. V cem je lepsi Polo ci Fabia nez dvojka ?
VW nejsou spatny, ale tu image co maj u nekterych lidi si VW nezaslouzi.
GTI
Odpověď na to si zjistíš sám, pokud si nějaký nový subkompakt půjdeš koupit. Nepodceňuj lidi a nesuď je podle sebe. Jinak, nikdo tu nenapsal, že Mazda 2 bude nějaké špatné auto. Naopak, třebá já jsem přesvědčen, že to bude pěkný spolehlivý malý vůz. P.S. Nehledej odpověď na naivní otázku, které auto je v dané třídě nejlepší. Hledej odpověď na otázku, které auto ti nejvíce vyhovuje... a v tom to všechno vězí.
GTI. Bože ty si ubožák. Už hezkou dobu pozoruju ty tvoje výlevy do tmy >😁 Jsi tu všem pro smích, tak si sedni už na zadek a můžeš si v klidu vypucovat svůj RC model 1:99 vysněného GTI a když už budeš v tom, tak si vyndej ze skříňky celou sestavu nasbíraných RC VW Group. >😁 :-!
Avatar - skejpa
skejpa
hh GTI zase jednou hodne ujel 😁. jako fakt mas asi zatmeni mozku GTI. stara mazda 2 se neprodavala ze dvou duvodu. osklivy design (krabice) a vyssi cena nez nase ceska fabia. Kazdopadne to bude auto o mnoho hezci a urcite i lepsi nez fabia.

a ted k tomu polu. shodou okolnosti ho mame jako druhe auto - driv jsme meli opel corsa. znacku menime tak jak to v tu chvili hraje do karet. opel corsa bylo krasne a spolehlive vozitko ale uz melo najeto dost a nemelo posilovac tak slo pryc. koupili sme polo a ted uz vime ze polo NIKDY 😊 je to nedotacivy a hlavne poruchovy. druhy auto mame Mazdu 6 a ver mi ze za 100.000 km sme nemeli jedinou poruchu. nahoda ? ne, to je proste souboj japonec versus evropa. (meli sme predtim passat, scenic, vectru - jen aby si nerekl ze nevim o cem mluvim) Ano, mazda ¨2 proste bude lepsi nez Polo nebo Fabia a musime se s tim smirit. a pokud bude tak spolehlive jako vetsina vozu mazda tak nevidim duvod proc by sme si ji v budoucnu nemohli poridit. krasny design, male rozmery a vaha, spolehlivost znacky. uvidime co cena. zatim to vypada jako nejlepsi kandidat za nase soucasne polo...
Avatar - skejpa
skejpa
hh GTI zase jednou hodne ujel 😁. jako fakt mas asi zatmeni mozku GTI. stara mazda 2 se neprodavala ze dvou duvodu. osklivy design (krabice) a vyssi cena nez nase ceska fabia. Kazdopadne to bude auto o mnoho hezci a urcite i lepsi nez fabia.

a ted k tomu polu. shodou okolnosti ho mame jako druhe auto - driv jsme meli opel corsa. znacku menime tak jak to v tu chvili hraje do karet. opel corsa bylo krasne a spolehlive vozitko ale uz melo najeto dost a nemelo posilovac tak slo pryc. koupili sme polo a ted uz vime ze polo NIKDY 😊 je to nedotacivy a hlavne poruchovy. druhy auto mame Mazdu 6 a ver mi ze za 100.000 km sme nemeli jedinou poruchu. nahoda ? ne, to je proste souboj japonec versus evropa. (meli sme predtim passat, scenic, vectru - jen aby si nerekl ze nevim o cem mluvim) Ano, mazda ¨2 proste bude lepsi nez Polo nebo Fabia a musime se s tim smirit. a pokud bude tak spolehlive jako vetsina vozu mazda tak nevidim duvod proc by sme si ji v budoucnu nemohli poridit. krasny design, male rozmery a vaha, spolehlivost znacky. uvidime co cena. zatim to vypada jako nejlepsi kandidat za nase soucasne polo...
Avatar - skejpa
skejpa
hh, GTI zase jednou hodne ujel 😁. jako fakt mas asi zatmeni mozku GTI. stara mazda 2 se neprodavala ze dvou duvodu. osklivy design (krabice) a vyssi cena nez nase ceska fabia. Kazdopadne to bude auto o mnoho hezci a urcite i lepsi nez fabia.

a ted k tomu polu. shodou okolnosti ho mame jako druhe auto - driv jsme meli opel corsa. znacku menime tak jak to v tu chvili hraje do karet. opel corsa bylo krasne a spolehlive vozitko ale uz melo najeto dost a nemelo posilovac tak slo pryc. koupili sme polo a ted uz vime ze polo NIKDY 😊 je to nedotacivy a hlavne poruchovy. druhy auto mame Mazdu 6 a ver mi ze za 100.000 km sme nemeli jedinou poruchu. nahoda ? ne, to je proste souboj japonec versus evropa. (meli sme predtim passat, scenic, vectru - jen aby si nerekl ze nevim o cem mluvim) Ano, mazda ¨2 proste bude lepsi nez Polo nebo Fabia a musime se s tim smirit. a pokud bude tak spolehlive jako vetsina vozu mazda tak nevidim duvod proc by sme si ji v budoucnu nemohli poridit. krasny design, male rozmery a vaha, spolehlivost znacky. uvidime co cena. zatim to vypada jako nejlepsi kandidat za nase soucasne polo...
GTI
Je tu problém. Jak Grande Punto (to to má dokonce ve jménu) tak zejména Peugeot 207 nafoukl subkompakty do nebeských rozměrů, a to takových, že před 10 lety bychom je mohli řadit přímo mezi kompakty. Dnes tedy zejména tito reprezentanti splní i poměrně silidně dimenzované představy zákazníků na auto pro menší, mladou rodinu. Nijak tento trend nevítám, ale kdo se mě bude ptát, že? Roli nijak malých a velmi pohodlných aut tak v Evropě vlastně přebírá segment Minivozy... Panda... nastupující pětistovka... Swift atd... A do tohoto zmatku přijíždí velmi silně omlazená Mazda 2... Sám jsem zvědavý, kam v prodejích vystoupá... Minulá, byla velmi nadčasová, vlastně předběhla svou dobu, ovšem napochopena zůstala v koutě... tak, že bychom provedli přetřídění M2 do miniaut? Tohle mi poraď?
Avatar - Ricardo
Ricardo
Swift není minivůz, to bys měl už konečně pochopit. Společně s Yarisem, Puntem Classic, C2, Getzem a teď i Mazdou 2 tvoří skupinu těch tradičních subkompaktů. Ty nafouknuté - GP, 207, Clio, Corsa, Fabia II - už v podstatě přesahují téměř k dolní hranici nižší střední. Vytváří se takový podsegment, který má i jinou cílovou skupinu. Jeden příklad za všechny: Punto Classic délka 3,85m, Grande Punto 4,05m a Bravo 4,35m - hezky odstupňované, GP je prakticky přesně mezi nimi.
GTI
Přesně tak, jako 207ička atakuje kompaktní třídu, akčoliv je reprezentantem subkompaktů, atakuje zase Swift třídu subkompaktů ze své třídy, z třídy - minivozy. P.S. Co takhle nacpat do subkompaktů i Pandu? 😄 Klid, Swiftík je minivůz na horní hranici segmentu. S tím nic nenaděláš, i kdybys ho nafouk´.
Marcelino
Hmm, toto skatulkovanie do "tried" uz par rokov postrada akykolvek zmysel :-!
Proste si zakaznik musi povedat - za auto som ochotny dat takuto sumu, a musi mat taketo vlastnosti a vybavu - a nasledne zisti, ze ponuka niekolkych deiatok aut sa mu scvrkne na 2-3 kusy , alebo zisti, ze take auto na trhu nieje a musi urobit nejaky kompromis...

napr.: ak by so potreboval odviest 4 chlapov vysokych 185cm, tak do zvonka vcelku velkej Oktavie I ich proste nenarvem, - vzadu sediaci budu tlacit do chbta tych vpredu a naviac budu mat hlavu zakliesnenu o strechu...
Ale zato v takom zvonka minaturnom Swifte sa odvezu vpohode a bez toho, ze by sa tlacili do chrbta kolenami a aj vzadu sediaci si mozu pohodlne opriet hlavu o opierky a nie o strechu ci okno... :yes:
GTI
Tipnu si, že nemáš Octavii... >😁 Jasně, Marcelino, Swift se jen nedopatřením nedostal mezi velká MPV >😁 😉 :yes: Ale jak vidím, ty už mu tam cestu proklestíš 😄
GTI ty si fakt d.e.b.i.l, ked neuznas fakt, ze v Octavii I sa 4ria s vyskou 185 cm pohodlne neodvezu, skoda s tebou o niecom diskutovat.
Banjo
Do dvojky Octávky se už dva dospělí dozadu vejdou, a to celkem pohodlně. Ale v jedničce buď musejí být vzadu prckové, nebo je to za trest.
Jo mas pravdu. Ty tridy se porad zvetsuji. Taky se mi to nelibi. Treba dneska ma nizsi stredni rozvor 2,6m a to nemeli pomalu ani auta stredni tridy pred 12 lety. Treba Astra sedan je pomalu vetsi nez stara Vectra. Fabia, Clio a pod. jsou vetsi pomalu jak nizsi stredni trida pred 10 lety. Driv pro rodinu byla idealni aspon stredni trida, dneska na to staci nizsi stredni. Taky se mi to zvetsovani nelibi.
GTI
Jasně.
Humbert
:yes:
Ahoj frajere,dobře vysvětlivky berem. Ale ještě jsi se zapomněl opravit s tím skvostným designem fabie2. F2 je prostě nepovedený kompromis německé direktivy a české tvořivosti. Obávám se,že je to krok zpět a není co dodat..
Avatar - da_b0mb
da_b0mb
Se stale rostoucimi pozadavky na bezpecnost roste i celkova hmotnost...A mazda dokazala sundat 100kg oproti puvodni generaci? Parada :yes:
:yes: :yes: a mohli by urobiť aj M2 MPS >😒] to by bola sranda
A kolik vlastne vazila minula generace, kdyz uz tu tak jasame?
A kolik vlastne vazila minula generace, kdyz uz tu tak jasame?
GTI
Trefa :yes: Kolem 1.160 kg. Současný Yaris váží... cca 1.050 kg >😁
Humbert
Jen doplnim, že GP 1.4 váží 1025kg a rozměrově podobný Colt 1.3 970kg...
GTI
😄 :yes: :yes:
a co Fabia??
GTI
Nerozumím?
Omyl. Kedze nova Mazda 2 vazi iba okolo 950-960 kg, tak stara nemohla vazit 1160 ale iba 1060 kg. Inak by predsa uspora cinila az 200 kg !
GTI
[odkaz]
Klikni na www.automotorundsport.de a tam sa v aktualnom "Fahrberichte" Mazdy 2 docitas to, co som napisal. Mimochodom ten test na ktory si hodil odkaz sa mi nejak nezda. Uz len z titulu, ze 1,4 diesel a 1,25 benzin tam maju uplne identitcku photovostnu hmotnost. To je nejaka habadura.
GTI
Je to možné, já se podíval na tento test.
Banjo
Podle údajů z www.mazda.cz stará vážila 1125 kg. Nová má vážit 955 kg. Oba údaje v základní motorizaci. Čili 170 kg dolů. Nová Fabia váží 1040 kg, stará měla 1060 kg.
Čili ta Mazda odlehčit potřebovala a teď je na úrovni nejlehčích vozů segmentu - prakticky totéž co MyšíUši Colt.
A je ta nová dvojka pěkné autíčko. Kdybych uvažoval o novém přibližovadle pro manželku, byl by to možný kandidát.
A co se týká té věrnosti firmě (jak říkal GTI), veškerá věrnost jde u většiny kupců stranou, pokud se nabídne zajímavá cena. Jde totiž o jejich peníze. Podívejte se na obchodní úspěch starého Hyundaie Accentu, když ho dali s klimou za 280 000. Totéž auto za 320 000 se předtím moc neprodávalo. Nebo Ford Fusion/Fiesta jdou v prodejích strmě nahoru od chvíle, kdy dali tyhle modely v klimě a hlíně od 300/260 litříků. Stačí se rozhlédnout po městě, co tam jezdí, nebo si přečíst prodejní statistiky...
Koukam, ze tady je to samy slusnak, takze se priste nebudu divit, az zase potkam na silnici nejakeho chytraka nebo prase...

Spise by mne zajimalo, jestli se fakt, ze se 2ka bude vyrabet pouze na materskych ostrovech nejak odrazi na jeji cene, co myslite panove? Jinak se - podle mne - jedna o velmi vydareny designovy kousek. Stejne tak se mi libi nova Corsa, 207ka ci C30ka.

No a co k Fabii... za opravdu designove vydarene povazuji v novodobe historii akorat oktavku v kombiku a mozna superb. Nova fabie neni nic zvlastniho resp osobne mi prijde hrozna.
Dvojka se mi velice libi, doufam ze se chyti...dobra otazka je opravdu ta cena. Trendem malych aut je skuetecne narustani hmotnosti a narustani ceny. Treba je to prima umera a Mazda pujde dolu i s cenou? Ja Mazde fandim a mozna ze si jako prvni uvedomily kudy vede ta zlata stredni cesta k zakaznikum. Ono to proroctvi o zlutem plemi mozna jednou vyjde, pokud se Evropa bude drzet tak zpatky, ale to je snad jeste daleko 😊 Delat tak mala se slabimi motory nad 1,3 tuny je opravdu blbost, kdo si chce koupit male auto tak kvuli spotrebe a vubec kvuli penezum (povine ruceni etc.), tyhle auta jsou zasadne do mesta - takze prakticnost a kompakt a v posledni dobe je euro-asijský trend ekologie - auto co za svého zivota i po nem nadelala co nejmene skody (viz Renault) a dily se deji opakovane vyuzit. Tomuto trendu se vubec nebranim. Rozhodne lepsi nez to prefukovani. Rikam :yes: