Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Nová Mazda 2 je o 100 kg lehčí než předchozí model!

Aleš Jungmann
Diskuze (95)
Již jsme si zvykli, že každá další generace automobilů bývá těžší a větší. Mazda ale poněkud netradičně jde se svou novou generací automobilu Mazda 2 proti proudu konvencí.

Mazda 2 je totiž o celých 100 kg lehčí než její předchůdkyně. Dá se říci, že podstoupila poměrně rozsáhlou zeštíhlovací kúru.

Kde inženýři dokázali jeden metrický cent hmotnosti ušetřit? Například širším použitím hlubokotažných ocelí v konstrukci automobilu nebo optimalizací stávajících součástek a mechanismů (například na systému odpružení bylo ušetřeno 13 kg). Pozornosti neušel ani interiér, kde byla upravena přední sedadla (-2,5 kg), přední reproduktory byly vyměněny za lehčí neodymiové (-1 kg) a upraven byl také elektrický systém (-2,9 kg).

Jak ale ušetřit ještě více? Konstruktéři Mazdy na to šli od lesa. Zmenšili celý automobil a to o 40 mm do délky a 55 mm do výšky. Nynější rozměry jsou tedy následující:délka 3885 mm, šířka 1695 mm a výška 1475 mm. Rozvor zůstal zachován (2490 mm). Zavazadlový prostor byl nepatrně zmenšen na nynějších 250 l.

Díky o 100 kg menší hmotnosti dosahuje Mazda 2 oproti své předchozí generaci menší spotřeby, a ruku v ruce s tím také lepších emisních hodnot CO2. U menšího agregátu, využívajícího princip Millerova cyklu, se zdvihovým objemem 1,3 l činí kombinovaná spotřeba na 100 km jízdy velmi dobrých 4,4 l. Emise CO2 mají hodnotou 129 g/km, což je vhledem ke konkurenci s podobnými parametry velmi dobrá hodnota.

Mazda 2 přijde do prodeje nejdříve se dvěma zážehovými agregáty o zdvihovém objemu 1,3 l (55 a 62 kW) a 1,5 l (76 kW). Se vznětovým agregátem 1,4 MZR-CD se počítá později.

Více o motoru 1,3 MZR s Millerovým cyklem si můžete přečíst v článku Mazda 2 s novým motorem 1.3 MZR: Návrat Millera

Aleš Jungmann
Diskuze (95)
11. 9. 2007 09:04
Re: Vaha?
Podle údajů z www.mazda.cz stará vážila 1125 kg. Nová má vážit 955 kg. Oba údaje v základní motorizaci. Čili 170 kg dolů. Nová Fabia váží 1040 kg, stará měla 1060 kg.
Čili ta Mazda odlehčit potřebovala a teď je na úrovni nejlehčích vozů segmentu - prakticky totéž co MyšíUši Colt.
A je ta nová dvojka pěkné autíčko. Kdybych uvažoval o novém přibližovadle pro manželku, byl by to možný kandidát.
A co se týká té věrnosti firmě (jak říkal GTI), veškerá věrnost jde u většiny kupců stranou, pokud se nabídne zajímavá cena. Jde totiž o jejich peníze. Podívejte se na obchodní úspěch starého Hyundaie Accentu, když ho dali s klimou za 280 000. Totéž auto za 320 000 se předtím moc neprodávalo. Nebo Ford Fusion/Fiesta jdou v prodejích strmě nahoru od chvíle, kdy dali tyhle modely v klimě a hlíně od 300/260 litříků. Stačí se rozhlédnout po městě, co tam jezdí, nebo si přečíst prodejní statistiky...
11. 9. 2007 08:44
Re: PROBLÉM RŮSTU
Do dvojky Octávky se už dva dospělí dozadu vejdou, a to celkem pohodlně. Ale v jedničce buď musejí být vzadu prckové, nebo je to za trest.
Avatar - skejpa
24. 7. 2007 22:09
Re: Krása!
hh, GTI zase jednou hodne ujel :D. jako fakt mas asi zatmeni mozku GTI. stara mazda 2 se neprodavala ze dvou duvodu. osklivy design (krabice) a vyssi cena nez nase ceska fabia. Kazdopadne to bude auto o mnoho hezci a urcite i lepsi nez fabia.

a ted k tomu polu. shodou okolnosti ho mame jako druhe auto - driv jsme meli opel corsa. znacku menime tak jak to v tu chvili hraje do karet. opel corsa bylo krasne a spolehlive vozitko ale uz melo najeto dost a nemelo posilovac tak slo pryc. koupili sme polo a ted uz vime ze polo NIKDY :) je to nedotacivy a hlavne poruchovy. druhy auto mame Mazdu 6 a ver mi ze za 100.000 km sme nemeli jedinou poruchu. nahoda ? ne, to je proste souboj japonec versus evropa. (meli sme predtim passat, scenic, vectru - jen aby si nerekl ze nevim o cem mluvim) Ano, mazda ¨2 proste bude lepsi nez Polo nebo Fabia a musime se s tim smirit. a pokud bude tak spolehlive jako vetsina vozu mazda tak nevidim duvod proc by sme si ji v budoucnu nemohli poridit. krasny design, male rozmery a vaha, spolehlivost znacky. uvidime co cena. zatim to vypada jako nejlepsi kandidat za nase soucasne polo...
Avatar - skejpa
24. 7. 2007 22:09
Re: Krása!
hh GTI zase jednou hodne ujel :D. jako fakt mas asi zatmeni mozku GTI. stara mazda 2 se neprodavala ze dvou duvodu. osklivy design (krabice) a vyssi cena nez nase ceska fabia. Kazdopadne to bude auto o mnoho hezci a urcite i lepsi nez fabia.

a ted k tomu polu. shodou okolnosti ho mame jako druhe auto - driv jsme meli opel corsa. znacku menime tak jak to v tu chvili hraje do karet. opel corsa bylo krasne a spolehlive vozitko ale uz melo najeto dost a nemelo posilovac tak slo pryc. koupili sme polo a ted uz vime ze polo NIKDY :) je to nedotacivy a hlavne poruchovy. druhy auto mame Mazdu 6 a ver mi ze za 100.000 km sme nemeli jedinou poruchu. nahoda ? ne, to je proste souboj japonec versus evropa. (meli sme predtim passat, scenic, vectru - jen aby si nerekl ze nevim o cem mluvim) Ano, mazda ¨2 proste bude lepsi nez Polo nebo Fabia a musime se s tim smirit. a pokud bude tak spolehlive jako vetsina vozu mazda tak nevidim duvod proc by sme si ji v budoucnu nemohli poridit. krasny design, male rozmery a vaha, spolehlivost znacky. uvidime co cena. zatim to vypada jako nejlepsi kandidat za nase soucasne polo...
Avatar - skejpa
24. 7. 2007 22:08
Re: Asi tak příteli,
hh GTI zase jednou hodne ujel :D. jako fakt mas asi zatmeni mozku GTI. stara mazda 2 se neprodavala ze dvou duvodu. osklivy design (krabice) a vyssi cena nez nase ceska fabia. Kazdopadne to bude auto o mnoho hezci a urcite i lepsi nez fabia.

a ted k tomu polu. shodou okolnosti ho mame jako druhe auto - driv jsme meli opel corsa. znacku menime tak jak to v tu chvili hraje do karet. opel corsa bylo krasne a spolehlive vozitko ale uz melo najeto dost a nemelo posilovac tak slo pryc. koupili sme polo a ted uz vime ze polo NIKDY :) je to nedotacivy a hlavne poruchovy. druhy auto mame Mazdu 6 a ver mi ze za 100.000 km sme nemeli jedinou poruchu. nahoda ? ne, to je proste souboj japonec versus evropa. (meli sme predtim passat, scenic, vectru - jen aby si nerekl ze nevim o cem mluvim) Ano, mazda ¨2 proste bude lepsi nez Polo nebo Fabia a musime se s tim smirit. a pokud bude tak spolehlive jako vetsina vozu mazda tak nevidim duvod proc by sme si ji v budoucnu nemohli poridit. krasny design, male rozmery a vaha, spolehlivost znacky. uvidime co cena. zatim to vypada jako nejlepsi kandidat za nase soucasne polo...