Nová Mazda 2 je o 100 kg lehčí než předchozí model!
Mazda 2 je totiž o celých 100 kg lehčí než její předchůdkyně. Dá se říci, že podstoupila poměrně rozsáhlou zeštíhlovací kúru.
Kde inženýři dokázali jeden metrický cent hmotnosti ušetřit? Například širším použitím hlubokotažných ocelí v konstrukci automobilu nebo optimalizací stávajících součástek a mechanismů (například na systému odpružení bylo ušetřeno 13 kg). Pozornosti neušel ani interiér, kde byla upravena přední sedadla (-2,5 kg), přední reproduktory byly vyměněny za lehčí neodymiové (-1 kg) a upraven byl také elektrický systém (-2,9 kg).
Jak ale ušetřit ještě více? Konstruktéři Mazdy na to šli od lesa. Zmenšili celý automobil a to o 40 mm do délky a 55 mm do výšky. Nynější rozměry jsou tedy následující:délka 3885 mm, šířka 1695 mm a výška 1475 mm. Rozvor zůstal zachován (2490 mm). Zavazadlový prostor byl nepatrně zmenšen na nynějších 250 l.
Díky o 100 kg menší hmotnosti dosahuje Mazda 2 oproti své předchozí generaci menší spotřeby, a ruku v ruce s tím také lepších emisních hodnot CO2. U menšího agregátu, využívajícího princip Millerova cyklu, se zdvihovým objemem 1,3 l činí kombinovaná spotřeba na 100 km jízdy velmi dobrých 4,4 l. Emise CO2 mají hodnotou 129 g/km, což je vhledem ke konkurenci s podobnými parametry velmi dobrá hodnota.
Mazda 2 přijde do prodeje nejdříve se dvěma zážehovými agregáty o zdvihovém objemu 1,3 l (55 a 62 kW) a 1,5 l (76 kW). Se vznětovým agregátem 1,4 MZR-CD se počítá později.
Více o motoru 1,3 MZR s Millerovým cyklem si můžete přečíst v článku Mazda 2 s novým motorem 1.3 MZR: Návrat Millera