Příchod nového mercedesu třídy E je vždy jednou z největších automobilových událostí. Martin Vaculík se ve videu důkladně věnuje nejen modelu E220d, ale i celé genezi třídy E.
Hoj hoj! Super, že je tady asi zajímavý kousek auta na test, něz koncern…
PROSBA - Nešlo by také připravit light verzi videa na MAX 10min, říct to postatné?
Pro ty, co nemají čas to shlédnout celé nebo mají jakýkoli jiný důvod to vydržet?
Díky za těch pár lidí…
To bude docela těžké :) Není to úplně standardní test, ale je tam docela hodně povídání o tom jak se s E220d asi tak běžně jezdí. Nízká spotřeba, vyšší výkon než udávaný, poctivá technika v duchu předchůdců. Z videa to vypadá jako vše v pořádku :)
O čem se moc nemluvilo je odhlučnění. Přišlo mi, že občas byli dost slyšet nějaké zvuky od podvozku, ale asi záleží jak byl nastaven mikrofon. Tuším, že E přišlo v základu o dvojitá skla?
Za mě pak jen ta cena…ale odpovídá vrcholu a dnešním cenám no, nezbývá než povzdechnout.
Technicky hodně informací a oceňuji textově doplněná upřesnění. Jen některé ty keci… :D
Svezl jsem se přesně touto verzí, a protože s předchozí gen se stejným motorem jsem jezdil rok, můžu srovnat. Pokrok v projevu není žádný, podvozkově stejné, motoricky taky, možná větší výkon sežere vyšší váha, mně to každopádně nepřišlo, že by to jelo líp než předchozí gen. spíš naopak, ale je pravda, že jsem s tím motorem už pár let nejel. Že tam máš r4 dýzl slyšíš, hlavně po městě je to otravné, na tom se nezměnilo nic, řeči typu, “nepoznáte”, jsou pro ty co nepoznají, cokoliv. Zbytek auta, hlavně vnitřek, je jen demonstrace úpadku, víc světýlek, míň kvality, středovým tunelem se dá hýbat, ovládací panel na dveřích tlakem prohneš, prostě leštěný prd roku 2023. Aspoň do toho dávají R6, v nějaké rozumné specce bez toho celodispleje by to mohla být cesta k novému autu v této třídě.
Díky za info. Vzhledem k úrovni dosavadní E-class a situaci na trhu by mi zachování techniky a spíše kosmetické změny ani nevadily. Verze E220d, stejně jako 520d, nebyli nikdy pro mě a líbí se mi, že E zachovává větší motory a k tomu všemožné kombinace PHEV pro ty co chtějí. Určitě chci zkusit. Pak jen otázkou co bude dávat cenově smysl, když jsem cvičně konfiguroval E450 tak mě na konci přešel úsměv 😃
Za pár dní si půjdu pro novou 550e, tak dám pak vědět. E450 mám pořád jako variantu, jenže bmw i v nové gen, umí starty bez vypínaní asistentů, to je plus plusů dneska. :D
Super, tak to mě určitě zajímá s tvým přehledem. Já to budu řešit cca únor/březen, chtěl bych zase kombík, ale ten ještě nepředstavili tak to budu testovat pak všechno najednou ať mam lepší srovnání. O 550e jsem zatím nikde nečetl ani neviděl nic kromě parametrů…
Tak ono úpadek (nejen) u MB v kvalitě je značný obecně. Nové MB se potýkají s věcmi, které dávno měli vychytané. Vrzající panty dveří, vrzající dveřní výplně, rachoticí stropnice atd.
A co zaráží mě, je třeba infotainment. Ano, umělá inteligence, routines a vybrané prvky jsou u MB opravdu skvělé. Z druhé strany - mě se třeba vyloženě nelíbí žádné zobrazení a styl. A možnosti jak a co nastavit jsou značně omezené. Proč třeba nemůžu v klasickém zobrazení změnit barvu z té hnusné azurové??
Ale z druhé strany - když člověk zkousne tuhle hořkou pilulku, tak pak už to jde a ten Mercedes tam stále je. Pořád to je precizně odladěné auto. A ne rychlokvaška a navoněná bída jako (třeba) Tesla...
Souhlas, pořád je to mb, trochu problém je, že když do toho sedneš, necítíš žádný mezigenerační posun, tím myslím v jízdě, projev podvozku, motoru, to je prostě předchozí generace. Na té nic špatného nebylo, ale udělat nové auto tak, že do stávajícího přidáš pár displejů nebo zvenku mírně jinou kastli, to mi na mercedes přijde trochu málo. Ale aspoň člověk ví, kam ty peníze teď v mercedesu investují, no, do éčka to nebylo.
Já si tohle úplně nemyslím. BMW 5 jsem nejel a naživo neviděl, ale podle prvních testů (zahraničních) schytává mnohem drsnější kritiku.
MB E za mě určitě mohla být v mnoha ohledech výrazně lepší. Z druhé strany už jen to, pokud skutečně bude v této generaci v těch podstatných věcech stejně dobrá jako předchozí generace, je dnes za mě úspěch. Protože BMW 5 se tohle podle mě nepovede....
Ale uvidíme.
Nové 5 už občas jezdí, já jsem asi poslední, kdo by mohl srovnávat, v těchto třídách jízdu (i když poslední 5 jsem zrovna jezdil ve dvou zcela odlisnych variantach), ale pokud tě zajímá vzhled, není to naživo tak zoufalé, jako jiné nové modely teto znacky. Viděl jsem obyč neMpaketové a neměl bych problém… wow efekt aut jako byla ve sve dobe e39, ci posledni G30 to ale pro mne nema, to byla krásnější auta..
5er si kritiku zaslouží, tam je posun v interieru, ergonomie, vnímaná kvalita materiálů, jednoznačně posunem zpět, prostě je to auto vevnitř horší než g30. Ale samotné zpracování (jak je to sešroubováno) je top, rozhodně lepší než nové éčko.
Ale o to mi v souvislosti s tím, co píšu o éčku, stejně nešlo, g60 je sice uvnitř (i zvenku) nelákavá, ale upřít se jí nedá mezigenerační pokrok v jízdním projevu, to auto je agilní při lepším jízdním komfortu, je tišší, má lepší řízení než g30, prostě mezigenerační posun je znát, to v éčku necítím.
Proste nemam, trochu jine priority nez cumet na panacka, ktereho nemusim a navic tomu chybi trochu uroven a styl roku 2023 - vypada to tak nejaky 90tky, sorry.
Tim nerikam, ze predavane info nemusi mit svou hodnotu…
Proste jsem ochoten tomuto venovat max 10min casu.
Jinym testum treba pul hodky. Jako priklad - Caroseria na YT of Lukasze… a nemusi nikomu lezt to hrdele, proste treba na konci testu BMW i5 rekne, ze je to uplne mimo a nedoporucuje nikomu…
Chjo, das zpetnou vazbu a po zasluze dostanes pres …
tím pádem se pohodlně obejde i bez dieselu. :-):yes:
Mimochodem proč je potřeba neustále startovat motor kvůli brždění motorem? (to už by snad bylo lepší brzdit těma AMG megabrzdama, ne?)
Děkuji panu Vaculíkovi a jeho týmu za skvělý test, skvělého auta. :yes: Jediné, co by mi u tohoto auta hodně vadilo, tak je ten "všudedisplej"... A s časová stopou videa nemám žádný problém. Zhlédl jsem ho s radostí na jeden zátah.
Tak jo, jako majitel predchozi gen 220d zadokolky v mem pripade kombi, na ktere jsem za ty 3,5 roku najel neco pres 110 tisic km musim konstatovat, ze dalsi auto bude nejspis opet zadokolka 220d :-!
Jinak fajn test, diky :yes:
Chybela mi jen drobnost, spotreba v nemecku pri 150 / 160kmh, protoze je to pecka i na mem aute, tady to bude jeste lepsi. Ja vim, ze vsechno se proste udelat neda... Tak snad priste :-!
Tak to se opravdu pletes. Na mokru s nejakym 220d nemas sanci. Ja jsem se bal snehu a zbytecne, na snehu to jede lip jak predokolka.
Ale kdo nezkusil, nepochopi.
ESP vypnout nejde, ale muzes si dat sport+ a ESP jako kdyby naoko off a pak muzes jezdit bokem jak frajer, ale kdybys to prehnal, stale na tebe dava pozor. To je uuuuple jina liga elektroniky nez v nejakym VW.
Spotřeba dieslu ve vysokých rychlostech se nesmí uvádět kvůli elektro, protože ty žerou 2x, opakuji 2x tolik než při 80. A to máme tři druhy dojezdů, papírový, reálný a na dálnici.
Ano, protoze to elektro je tak efektivní, že při nízkém odporu má prostě ctvrtinovou spotrebu oproti dieselu. Pak ovsem prekonani odporu nejakou energii stoji a u tech efektivnich je to extremne znat oproti tem, ktere energii plytvaji.
Narust u dieselu je řekněme z 5 na 7, u Elektra z 15 na 30. Pořád je to 30kwh vs 70kwh. Ta spotřeba je pořád poloviční, jen je rozdíl, že do nádrže se vejde víc energie zatím.
pohadky ovci babicky kankunene
pri rychlosti 80 vs 160 mas 4 nasobny aerodynamickej odpor (na jehoz prekonani potrebujes 8x vetsi vykon) a dvojnasobny ostatni jizdni odpory.
a protoze v 80 uz aerodynamickej odpor u normalniho auta prevazuje, vysledkem je, ze pri 160 vs 80 potrebujes cca 3x vic energie na ujeti stejny vzdalenosti.
takze podle toho co naznacujes, bud pri nizkym zatizeni je chrocht extremne neefektivni, nebo pri vyssim zatizeni (zde jsme na cca 1/3 maximalniho vykonu pri ty stosedesatce) efektivnejsi nez je teoreticky mozny.
ja tipuju, ze elektro bude pri 160 zrat 3x tolik, nez pri 80, chrocht dike zve neefektivite pri nizsim zatizeni bude na dvojnasobku.
tohle sou zaklady fyziky, ktery oblafnes maximalne tak v hospode po 6. pivu s kumpanama, kteri doma lestej rozpadajicise 1.9tdy na hlynach.
Tzv. teoretické argumenty vaší fanatické EV úderky jsou k smíchu.
Tohle Éčko dá na dálnici v normálním tempu s prstem v nose 1.200 km na nádrž.
Můj Passat taky. Když to poženu víc nad limit tak 1.100 km. V horku i v mrazech.
S benzínem 800-900km. To když člověk je jen benzínodezolát.
Když teď proženu ty vaše skvosty po dálnici při 140 tacho, tak mezi nabíječkama najedu 150km (BZ4X a podobný) až 250km (TM3LR a podobný).
A můžeš tady kvadrátovat a odmocňovat a derivovat do zblbnutí.
predchozi generace v testu pha-pariz a zpet prumer 7.4 litru, pricemz po francii pri plouzeni se stotricitkou 6.5 https://www.auto.cz/…e-ctyrech-124996
to se musel stat nejakej zazrak, ze tahle generace jezdi za 5.5 litru a kdyz na to slapes, tak za 6
jestlize teda jeste je mozny mit 66 litrovou nadrz misto 50 litrovy, jinak by dalnicni spotreby vychazely 4-4.5 litru podle dojezdu co pises
hod sem nejakej hodnovernej konkretni argument, nez zas budes obecne zvatlat a vybirat si co se ti hodi
Absolutní extrém, kde se testuje totálně narvaný auto na noční německý dálnici při jízdě nadoraz asi není typická ukázka normální jízdy. Ale i tak to ještě ujde. Nicméně 6,5/100 při dodržování 130 km/h mi přijde nějak moc i na čtyřkolku.
Já když zatnu zuby a jedu 130, tak se s rezervou vejdu pod 5,5/100.
Nádrž mám papírově 66l a nový Éčko taky. V reálu má skoro 70 litrů.
Prostým dělením a násobením 66/5,5 = 12*100 = 1.200 km.
Nevím jakej chceš argument.
Nejvíc diesel žere, když nejede plynule. Nejhorší spotřebu mám vždy když “sportuju” někde na okreskách stylem brzda plyn. Tam jedu klidně za 7-7,5/100 a průměr je 50 km/h. Naopak na dálnici jedu plynule 140 tacho a jedu o 2 litry níž.
Nevím jestli jsi viděl to video. Vaculík v něm tvrdí, že má nové E lepší aerodynamiku a snížené jízdní odpory. Jel tam nějaký mix okresek a dálnice za 4.2l a v zásadě o tom je většina videa...
Jj a ten mix co jel by predchozi generace jela cca o pul litru vic.
To je procentuelne velky pokrok ale realne je i ta predchozi gen velice usporna. Kdyz jedu klidek mimo mesto a bez dalnice, ale zadny loudani, tak bezne dojizdim pod 5 na sto.
Ja jezdim anglii nekolikrat rocne to je cely dalnice, jedu podle predpisu podle GPS.
Pokud jedu pres nemecko 130 tak prijedu za 5,4 a kdyz 150 tak za 5,7.
Nejvic jsem prijel za 6,9 a to jsem jel v noci pres nemecko cihlu tj 190-230 kmh a muzes tak jet cca 300km, takze ty jedes odhadem tak za 12l/100.
Prumer za 110tis km mam 6,1 (mercedes ma tenhle udaj v palubnim pocitaci za celou dobu auta) … jenze ziju v centru Londyna.
No a u tyhle novy generace pocitej cca 0,3-0,5 litru na sto dolu. Na to ze mas celkem velky auto, kardan, zadek, hydrodynamicky menic, velky pneu atd tak je to parada … jezdim 245/45 R18 v zime a v lete 20” kde jsou 245/35 R20 vepredu a 275/30 R20 vzadu - spotreba v lete v zime totozna. Jezdil jsem taky jedno leto na R18 (rozmer jako ty zimaky) na zkousku bez runflatu a spotreba o trochu nizsi a samozrejme auto o dost pohodlnejsi.
Jinak jezdim ale runflaty, ne ze bych je mel rad, ale jezdim dalky a uz mi to jednou zachranilo odtah (a lepici sada by tu diru od noze stejne nezalepila). Nahradni kolo ani dojezdovy se tam proste nevejde, nenadelas nic. V podstate nejtrapnejsi preslap celeho auta, ze tam nejde mit aspon dojezdovou rezervu.
Pokud jezdis malo dalky, klidne tam dej pneu bez runflatu, jsou o stupen pohodlnejsi.
Kdybych mel nekomu poradit, tak NEkupovat R20 ani nahodou, zaprve je to moc a podvozek se obcas na dirach zbytecne trapi, ale hlavne v tom rozmeru nemuzes mit zimaky !!! Takze pak musis mit nezbytne 2 sady kol nenadelas nic. Doporucil bych R18 a pokud ti to neda, potom max R19, zimaky muzou byt i 19”.
Včera jsem jel Brusel -Praha s S 350d 1010 km,spotřeba 6,4 l/100km.Průměrná rychlost 110km/h.Tedy žádná loudačka.Nová S 350 d opravdu jezdí za méně než ta předchozí.E 220d by se to určitě dalo do 6 l/100.A mám 19":-)
Mokrous stále mele nesmysly o tom jak to tdi jezdi za 5 při 130 nebo 5.5 pri 160+. Jsoi to snadno dohledatelne věci. Spotřebu dnes testuje kdekdo.
Máme ten stejnej motor jako má on v passatu alltracku a jezdi do 130 kolem 7. Beru že alltrack má větší odpory, tak v klasice budeš o 0.5l dole. Spotřeba nad 130 už samozřejmě roste dost.
A kde to ve výše uvedeném textu Mokrouš uvádí? Nějak to tu nevidím. Naopak píše: "Já když zatnu zuby a jedu 130, tak se s rezervou vejdu pod 5,5/100." Nevím tedy, co je na tom k neuvěření...
On ti to ten ublíženej trotl vysvětlí ochotně za mě. Já už s ním komunikaci dávno ukončil.
Kdysi jsem tu popsal jednu z mých mnoha delších (tato necelých 600 km) cest, kdy jsem spěchal do Chomutova a zpět a po D11 jsem to hnal 160 i víc a zbytek tak nějak podle provozu a kde to šlo tak opět víc a v cíli doma 5,1/100.
A od tý doby ten debil všude tapetuje, že tvrdím, že při 160 km/h to žere 5,1 a při 180 5,5/100 a podobný ***. Plus jsme všichni dezoláti a vrazi dětí a kolenovrti a neznáme techniku atd.
A VW je totální šrot a proto si to pořád kupuje do firmy. Asi aby zachránil ty děti před smrtí.
Takže když budeš chtít vědět něco co si myslím, nebo říkám, můžeš se s klidem na toho trotla obrátit.
mokrous, tyhle kecy znam od bejvalyho kolegy pred xx lety
ze za chodovem nasadi 180 a nohu z plynu sunda az v ostrave a spotreba 6 litru
a kdyz se ho ptam, jak dlouho to teda jedes, tak ze 3 hodiny je hodne dobrej cas
tak mu rikam - franto - tristasedesat km do ostravy deleno 3 hodiny je prumer stodvacet a to je hodne dobrej prumer, kdyz 3 hodiny je hodne dobrej cas
pri stoosmdesatce bys tam byl za hodiny dve
mmnnno, vis, jak to na ty dejednicce vypada, jak to je porad ucpany ...
a presne takhle vznikaj pohadky, jak chrocht pri 180 zere 6 litru, kdyz ses rad, ze se vetsinu casu neplouzis za kamionem stovkou, a tech 180 se svezes mozna tak na tom tripruhu u lipniku
Mě to nemusíš vysvětlovat. Já vím taky, že při 180 to bude žrát okolo 9/100. Zázraky se nekonají. Proto taky řeším spotřeby celkově a dlouhodobě a za celé trasy a časová období. Nezajímá mne nějaký úsek měřený laboratorně.
Já jen vím, že to můžu hnát co provoz a strach o body dovolí a stejně nakonec dojedu zase v mém obvyklém okně spotřeb.
A jak už jsem psal. Náklady na km jsou jen jedna věc. Důležitější je ta volnost pohybu bez nervů, kdy zase budu na suchu.
Ten Alltrack je i tezsi a taha 4kolku, kdyz to sectes, ten litr navíc plus minus tam asi bude Morkous ma FWD. Ja jsem takhle jezdil ve starsich generaci se Superbem FWD a 4x4 a vychazel ten rozdil opravdu na ten litr, na delsich cestach, v koloně je to fuk, tam to žere vše jak prokopnuty :D
s tými číslami a spotrebami vyššie ti napísal fakt,kľudne napíš čísla z passata b8, faktom zostáva, že pri nízkej rýchlosti a nízkej záťaži má spalovák katastrofálnu (ne)účinnosť a preto je nárast spotreby výrazne pomalší voči tomu elektru, ktoré má účinnosť plus mínus rovnakú, len tá sporeba veľmi presne kopíruje nárast rýchlosti a tým aj jazdných odporov
Ale já fyzikální teorie +/- znám taky. Jenže mě to nemusí zajímat, když realita je taková jaká je. A to, že EV prostě nikam nedojede a neznámo jak degraduje.
Mě vůbec nezajímá, že je ve městě úsporný, protože po městě prakticky nejezdím. Mě zajímá, jak daleko dojedu bez stresu a za rozumné náklady, když jedu rychle a daleko. Kdo jezdí ve městě a má kde nabíjet, ať si to koupí a bude jistě spokojen.
Nevím jaký čísla z B8 bych měl psát, když už jsem to tu psal tisíckrát a výše jsem to napsal taky. Krom občasných extrémů v podobě krátkých zimních jízd, kdy víc zahřívám a škrábu sníh z auta a motor se sotva ohřeje a spotřeba leze i přes 7/100, tak 95% času jezdím za 5 až 5,5/100 a proto dám na nádrž 66+ litrů bez problémů přes 1.200 km. Dnes jsem otočil jen 165 km - 40% státovka, 10% město a 50% dálnice, vítr a převýšení přes 360 v.m. a v cíli 5,1/100. Na startu mi to ukazovalo 1/4 nádrže a v cíli pořád 1/4 nádrže. Bylo to pod rozlišovací schopnosti auta.
A fakt je, že zrovna můj motor ani příliš nerozlišuje tempo. Když se loudám, jedu za 4,5-5/100, když jedu normálně, tak za 5-5,5/100 a když pospíchám víc než se sluší, tak za 5,5-6/100. Dlouhodobě mívám 5,3/100. Prostě se nemusím absolutně zabývat plánováním tankování. A cenově bych na veřejných nabíječkách jezdil za podobné náklady, jen s tím rozdílem, že bych pořád někde řešil nabíjení a % a to já prostě nechci.
ono je to celkom logické, keďže jazdné odpory sú pri 80km/h vs. 130 a viac násobne vyššie a tomu aj zodpovedá nárast spotreby elektromobilu. Klasický spalovák má triesnivú účinnosť pri nízkej záťaži (rýchlosť do cca 60-80km/h kedy ti na palubáku furt svieti to isté číslo), preto nárast nie je taký dramatický.
Kufr, prostor vzadu, světla, jestli je kůže z krávy nebo z pet flašek ...nic, nic, nic. Hlavně 20x oblíbená "ajrodynamika".
Příště se snad do dvouhodinového videa všechno vejde.
Možná jsem se už zbláznil, ale dívat se hodinu ?????????? na podivnou jízdu po dálnici za doprovodu psychadelických keců člověka s vadou řeči a ve finále se prakticky nic nedozvědět, fakt nemusím. Snad raději umřít.
Děkuji, Auto.cz, dám si chvíli pauzu, v rámci zachování svého duševního zdraví.
Hele já nevim, když koukam na něco co vůbec nemá styl a pojetí testu co chci, obzvlášť od autora, který snad v žádném videu neosáhává sedačky a podobný věci , tak to buď posunu dál a zkusím jestli se něco změní nebo to vypnu.
S předchozí generací jsem jak s traktoroidním OM651 i tichým OM654 několikrát jel do Německa (a na druhý den zpět). Přes 6L/100 to šlo jenom při cestě tam, kdy jsem se motal (v německu kde to šlo) v regionu 160-200km/h. Zpátky jsem po splnění úkolů jel na pohodu a držel cestovku po Německu kolem 150-160km/h a ani starší OM651 nešel v po návratu přes 6L/100km! Tohle bude jezdit v takovém režimu do 5,3L/100. Na cestě jedno povinné čůrání a valíme bez zbytečného zdržování tankováním. Klobouček. Jenom bych nechtěl ty AMG kola (celou tu sadu pryč, stejně nemá pro motor do 400 koní význam) a interiér bych si sestavil asi také konzervativněji.
Prostě neexistuje lepší auto na skutečné ježdění (ne popojíždění) než Třída E od mercedesu.
Nevědět co s penězma, je doma kombík E 400d 4M a vykal bych mu. Šestiválec je šestiválec. A stále je to Éčko nádherný kus funkční techniky.
Když přišla tahle generace, tak jsem byl zklamaný. Viděl jsem vítězství kolotočů, rozzlobených ptáků, a dalších zbytečností které dělají všechno jen ne Mercedes Mercedesem...
Jenže mám to tak i s jinými Mercedesy z dnešní doby - čím víc času s nimi strávím, tím víc vynikají kvality. A tím víc dokážu odpouštět (za mě) naprosto zbytečné chyby.
Jedna věc už ale asi opravdu u Mercedesu je pryč. Dnes je Mercedes prémiový, ale bohužel úplně stejně spotřební, jako třeba Dacie. Když ale vidím nové BMW 5, tak ani tam na tom nejsou lépe...
MB E je i přes značně rozčarování za mě asi nejlepším autem své třídy dnes. A jsem rád, že je stále založený na spalovacích motorech vč. dieselů :yes::yes::yes:
Ta "ajrodynamika" teda dost rve uši a je to pomalu horší jak zahrádka :-[], ekoprohřešek v podobě vylitého zbytku kapaliny nechat ve stopáži v dnešní době vyznívá až punkově...
Ale jinak mnoho zajímavých postřehů. Co mi tedy chybělo, bylo zhodnocení antikorozní ochrany spodku. Docela by mě zajímalo, jak moc zde MB šetří...
Spotreba 4,2 l/100km 220d je pekna. Ovsem muj S350d vcera mel spotrebu na trase Brusel-Praha 6,4l/100km pri prumeru 110km/h. 🙂A to jsem opravdu nemohl jet na usporu.
nikoliv zázračné, do 5 litru se vejdou prakticky všechny dnešní moderní dieselové dvoulitry a to nemusí jet průměrem 76km/h ale 130. https://www.youtube.com/watch?…
Aj s takym tazkym autom ako je terajsie E-cko? Ja som sa s dvojkovou Insigniou v lete hybal okolo siedmych litrov (zalazalo od stylu jazdy samozreme, pri normalnej jazde na rychlostnych limitoch to bolo pod 7), i ked ta je znama tym, ze si pyta viac ako trebars koncern (a s mercedesom sa diezle od oplu asi uz vobec nemozu porovnavat) + bol to kombik, ale ajtak mi 5 litrov na tak tazkom aute pride skoro ako zazrak.
Z mé zkušenosti to s 2 litrovou naftou 140-150kW umí Ečko, A6, 5er, Passat, Superb, o 0,5 litru to u všech naroste když mají 4x4. Na spotřebu má vliv především aerodynamika, hmotnost má vliv daleko menší a čím těžší auto, tím víc vynikne právě diesel. Opel diesely už dlouho nevyvíjí, takže těžko porovnávat, porovnávat to se starými verzemi v Insi nemá smysl.
Já mám kratší zkušenosti z Mondeem, Insigniií a o něco delší s Peugeotem 508 SW GT 2.0HDI. A tyhle 3 si braly v dieselu vždycky nejmíň o litr víc, než konkurence.
Verze 4x4 ještě hůř. 508 jsem měl chvíli v předokolce a když jsem jel vysloveně EKO rallye, tak jsem to dokázal okolo 5/100. Ale běda 2x přidat plyn a předjet. Hned tam bylo 7/100 v cíli. Byl jsem z toho v šoku.
Naopak koncern, BMW a Medvěd to umí a fakt jim to jezdí za málo. Jsou prostě jinde.
Jak píše Gvick2, je to dost o aerodynamice, roli hraje 4x4 vs 4x2, volba pneumatik, ale hmotnost samozřejmě taky. Na dálnici tě hmotnost nezajímá, na okreskách, kde se pořád brzdí a přidává tě naopak zajímá hodně.
Novým Éčkem jsem nejel, ale věřím tomu, že to dá. Má WLTP 4,8 až 5,3/100 podle karoserie a hnaných náprav a vím, že pod WLTP se dá dostat.
Můj Passat Variant má WLTP 5,6 a doposud jezdím dlouhodobě pod WLTP, protože jezdím delší trasy. Kdybych s tím skákal někde po městě a okolí po 10-20 km, no tak mi to bude žrát asi 8/100.
Těm novým vozům pomáhá hodně ten Mild Hybrid. Nejde o kW, ale ty Nm umí pomoct pohnout těmi 2 tunami na začátku a hrozně moc to pomůže snížit spotřebu. Tady je nejdál BMW a Mercedes. Takže jo, jde to. Vaculík měl při jízdě do servisu spotřebu 4,2/100
To jsem viděl u sebe asi 3x v životě a ještě vždy trochu pod kopec. Třeba když je na trase 100-200 metrů na 100 km dolů.
Vlastne to celkom dava zmysel, ze na dialnici ked sa clovek prilis nerozbieha, tak ten rozdiel v hmotnosti zavazi menej ne by sa dalo. A s tymi okreskami to uplne sedi, mne na okreskach vzdy stupme priemerna spotreba, kedze po nich jazdim kusok 'zabavnejsie' :) Potom tym 5-litrovym spotrebam na Ecku celkom rozumiem.
No, nevim.
Jel jsem sluzebne do Belina, pres Drazdany.
To znamena max 130, casto omezeni na 120, kolem tech Drazdan.
Naftovym 2.0 s DSG... v malem Karoqu.
Sam.
Vratil jsem se s prumerem 7.2
Tak po shlédnutí videa toho robokopa si 213 nechám ještě asi dost dlouho. Obtěžuje všemi možnými nastaveními tou ochmatávací obrazovkou. Dement to nedá a ani to nebude umět nastavovat. Zbytečně složitý. A myslím, že ani servisy to nebudou umět opravovat ještě pár let.
Po zhlédnutí videa jsem se utvrdil,že 213 si asi ještě dlouho nechám. Zbytečně složitý a ten infoteiment obtěžuje.Chmatací obrazovku nesnáším. Pro dementy to bude dost obtížný se v tom vůbec orientovat a když si to někdo doveze z DE s jejich návodem tak to ani neodbrzdí.😂
V porovnání s panem Vaculíkem jsem jen "nicka" , která o autech nic neví, přesto si dovolím poznámku: není v té nádržce ostřikovačů rezerva odpovídající přesně tomu zblitečku?
Treba si ju nacapovat zo stojanu na benzinke a nezostane ziaden zvysok v bandaske a vlastne ani samotna zbytocna plastova bandaska, co je vlastne nepotrebny odpad. To cholericke teatralne odhodenie este chapem, ale zaber na chemikaliu vyliatu do travy uz nebol potrebny. ;-)