Jaké.auto Informace o autech podle značky a modelu

Diskuse: TEST Alfa Romeo Giulia Veloce – S krásnou baletkou po zajímavých mostech

Alfa Romeo Giulia vypadá i po těch letech nádherně a jezdí, jako by tancovala. Výborně se mi hodí na roadtrip napříč republikou, při němž navštívím mosty středověké i sotva dva roky staré. Alfa netrpí na drobné chyby, v hantýrce fanoušků označované souhrnně „charakterem“, na cestě k dokonalosti však italské krásce stojí dvě překážky.
Zpět na článek
29. 12. 2023 10:05
29. 12. 2023 11:51
30. 12. 2023 08:48
29. 12. 2023 12:28
30. 12. 2023 14:36
31. 12. 2023 14:30
29. 12. 2023 14:30
29. 12. 2023 14:34
29. 12. 2023 17:08
29. 12. 2023 18:19
29. 12. 2023 21:42
30. 12. 2023 09:21
31. 12. 2023 19:56
2. 1. 2024 13:25
31. 12. 2023 15:48
2. 1. 2024 16:55
29. 12. 2023 04:33
Pěkný test, děkuji
Děkuji
Rozbalit vlákno
0
29. 12. 2023 09:38
Autor testu to přesně vystihl...
Jsem rád, že autor tohoto testu Giulie to konečně řekl "na plnou pusu" - Giulia je jistě velmi krásné a podvozkově povedené auto, ale její dvoulitrová benzinová varianta je prostě řidičsky nezáživná - tedy v přísných měřítkách Alfy Romeo - nízkootáčkový charakter motoru, absence verze s manuální převodovkou (a nedobré naladění jejího samočinného programu do podtáčení motoru), a dnes již také absence verze s pohonem pouze zadní nápravy (i když ty měla většinou jen 200 k). A to vše při nezáživném zvukovém projevu - u Alfy Romeo! :-O A já bych k tomu přidal ještě jednu zásadní výtku - řiízení Giulie je na můj vkus prostě příliš lehké, přeposilované... :-(
Abych to tedy shrnul - právě tyto nedostatky nakonec rozhodly, že jsem se pro Giulii nerozhodl a dál oprašuji svoji letitou 156 (a jistě nejsem jediný Alfista, který to tak má). Sice s předním pohonem a dost poddimezovaným podvozkem (z hlediska životnosti při jízdách po mizerních českých silnicích), ale designově ještě krásnější a při jízdě naprosto uchvacující - zejména díky úžasně točivému nepřeplňovanému motoru Twin Spark se skvělým zvukem, manuální převodovce a parádně citlivému řízení s hydraulickým posilovačem. A právě tyto ingredience považuji u každé Alfy Romeo za rozhodující - a dá se říci "povinné"! :-)
Rozbalit vlákno
8
Avatar - KANKUNEN
29. 12. 2023 09:49
Re: Autor testu to přesně vystihl...
Ha ty to budeš vědět, má Alfa dobrý manuál? Co já jel s Alfou, tak nic moc. Něco mezi Mazdou a Frantíkem, hůře než VW. Ale poslední auto byla 159ka.
29. 12. 2023 10:28
Re: Autor testu to přesně vystihl...
V případě 156ky se 4válci je řazení velmi slušné, pocitově trochu delší krok řadicí páky je dán její větší délkou. Díky tomu je ale její hlavice krásně po ruce blízko volantu, přesně tak, jak to mají klasické Giulie. :-) Horší je to u verzí se 6válci Busso, tam už je krok řadicí páky opravdu příliš rozvleklý.
Avatar - KANKUNEN
29. 12. 2023 12:23
Re: Autor testu to přesně vystihl...
Přesně si to pamatuji, ty dráhy nebyly moc gumové, ale dlouhé. Anticuoresportivo.
Avatar - speedfred
29. 12. 2023 11:08
Re: Autor testu to přesně vystihl...
U QV bol myslím manuál od Getragu, niečo podobné čo používa aj BMW. Pokial sa nezohrial tak radšej poctivo 2x vyšlapavať spojku ale potom to už není zlé aj keď som už skúšal presnejšie predovky.
Avatar - 3_diamanty
30. 12. 2023 09:16
Re: Autor testu to přesně vystihl...
Zavod Getrag vyraba prevedovky aj tu u nas na vychode pri KE ... presnejsie v Kechneci.. u nas su to prevodovky do fordu... a ktovie kde este
Avatar - speedfred
30. 12. 2023 10:15
Re: Autor testu to přesně vystihl...
Vidíš, mňa SUV moc neberú a keby už muselo byť tak Stelvio. Tonale som nejako neprišiel na chuť a hlavne tie motorizácie ma vôbec nezaujali.
Avatar - 3_diamanty
30. 12. 2023 12:14
Re: Autor testu to přesně vystihl...
Stelvio so stvorlistkom ... kto by ho nechcel... :yes:
Avatar - speedfred
30. 12. 2023 14:09
Re: Autor testu to přesně vystihl...
Pre rodinu stačí v poho ten 2L aj keď je QV už iná a pritom stále príjemná liga.
29. 12. 2023 09:56
K pěti tisícům nemá smysl ho vytáčet...
Chápu že pocit nemusí dokonalé korespondovat s objektivními daty, ale pokud má motor psané maximum výkonu při 5250 otáčkách a také moment by v té chvíli měl být jen nepatrně pod svým maximem tak je fakt divné, že pocitově umírá o dost dříve. Nechal se pan redaktor projevem motoru oklamat, nebo dostal k testu vadný kus?
Rozbalit vlákno
22
Avatar - mariov8
29. 12. 2023 10:08
Re: K pěti tisícům nemá smysl ho vytáčet...
Ne, je to v pořádku. Výkon prostě v nejvyšších otáčkách již moc neroste, takže to působí, že po dosažení dejme tomu 4500 otáček to začne umírat. Motor tam klidně má totiž již 90-95% maxima a výkon dále stoupá, jenom těch posledních 1000 otáček už to působí, že se nic moc neděje. I když by na brzdě bylo maximum až 5500 otáčkách, motor už akusticky a pocitově prostě nepůsobí živě. Taková dieselová charakteristika pro vznětový motor s jednostupňovým plněním, jenom u benzínu o 1000 otáček delší. Něco, co u benzínu ve sportovně laděném autě nikdo nechce.
29. 12. 2023 10:45
Re: K pěti tisícům nemá smysl ho vytáčet...
To právě moc nepasuje. Dle těch parametrů by měl výkon s otáčkami růst stále téměř lineárně. No budiž...
Avatar - Dinar
29. 12. 2023 11:38
Re: K pěti tisícům nemá smysl ho vytáčet...
Měl, neměl, běž se svézt, sám uvidíš. Ten motor je chabý, netočivý s divným zvukem, takové drnčivé bručení, a žere jak prokoplej, za podobné spotřeby umí jezdit 550i a to je naprosto jiný level. Já to tu píšu roky, julču zabíjí od samého začátku absence motorů, nemá šestiválce (qv je extra auto) a to byla a je zásadní chyba. Ale i když přivřu oko, tak by v době kdy už ani céčko nemá šestiválec a r4 by tedy mohl stačit, tak ani ten neumí. Smutné je, že nejpovedenější motor v julče je r4 dýzl.
29. 12. 2023 12:25
Re: K pěti tisícům nemá smysl ho vytáčet...
Jo, ta spotřeba je naprosto nesmyslná - proč by měl 280 k R4 v relativně rozumně těžkým autě jezdit za 10+ v normálním provozu? :-O :no:
U recenzí QV se často píše, že to žere tak o 2 l víc než BMW M3 (F80) a začíná mi být jasný, že nekecají
29. 12. 2023 12:37
Re: K pěti tisícům nemá smysl ho vytáčet...
Jenže s QV se dá rozumně jezdit pod 9, dynamičtěji právě kolem desítky. Pak to samozřejmě roste a tam je ten největší rozdíl proti M3.
Avatar - speedfred
29. 12. 2023 13:27
Re: K pěti tisícům nemá smysl ho vytáčet...
Spotreba 10l u toho auta mi príde celkom dosť, čo počúvam tak reálne skúsenosti sú inde (-2 až 3l)
Avatar - Dinar
29. 12. 2023 13:35
Re: K pěti tisícům nemá smysl ho vytáčet...
Znám jednoho, co tuhle verzi julče má, kvůli zvuku si nechal udělat výfuk, plus nějaký kit na sání, plus čip, teď to zní podobně jako staré dvouvačkové alfí dvoulitry, fakt zajímavě, jede to líp, ale žere v průměru 12 litrů. :-[] On to neřeší, nacpal do auta ranec a je spokojenej, ale na otázku, proč si rovnou nekoupil qv, raději neodpovídá. :D
Avatar - speedfred
29. 12. 2023 13:53
Re: K pěti tisícům nemá smysl ho vytáčet...
Keby nebolo QV tak o AR asi nezakopnem, a za 12l sa dá jazdiť aj tam už celkom svižne.
My sme to začali len tak z nudy tiež jemne ladiť.
Avatar - Dinar
29. 12. 2023 14:06
Re: K pěti tisícům nemá smysl ho vytáčet...
Co jste naladili?
Avatar - speedfred
29. 12. 2023 14:24
Re: K pěti tisícům nemá smysl ho vytáčet...
Zatiaľ zvuk a jemné doladenie zapaľovania pretože pred obmedzovačom boli nejaké výpadky zapaľovania. Rozmýšľam ešte nad powerflexami (nápravy) a shortshiftom keď som videl ten rozdiel u M3 F80. Nič zásadné len také hranie saked sa s ním už moc nejazdí.
Avatar - Dinar
29. 12. 2023 14:47
Re: K pěti tisícům nemá smysl ho vytáčet...
:yes:
29. 12. 2023 11:38
Re: K pěti tisícům nemá smysl ho vytáčet...
S hodnocením motoru nesouhlasím. Před cca 3 lety jsem rozmýšlel, zda Giulii s 280 benzínovými koňmi, nebo BMW 330i, které má rovněž 4 válec a tehdy 258 koní. Giulie řidičsky jednoznačně zajímavější auto, motor minimálně při nepružném zrychlení silnější. I čísla mluví jasně, 5.2s/100 je číslo odpovídající skvělé práci motoru, převodovky i trakce. Nakonec jsem tehdy vzal 330i, ale nikdy bych neřekl, že ten motor byl nezáživný. 330i a 3er téměř výlučně všichni chválili, ale Giulie ve verzi 280 byla to řidičtější a zábavnější auto. Charakter motoru byl srovnatelný, zvuk rovněž. Možná to s časem přiškrtili (stejně jako 330i), k čemuž i článek trochu směřuje, ale jako člověk, který srovnal tohle auto i s 4 válcovou sedanovou konkurencí (BMW, Audi, Mercedes, tehdy i Volvo T5), prostě nemůžu souhlasit. Pokud teda chcete 5 hvězd, zkuste mírně starší verzi toho motoru..,
29. 12. 2023 12:33
Re: K pěti tisícům nemá smysl ho vytáčet...
Zkoušels tehdy i spotřeby? Ta v článku mi přijde dost vysoká a pokud nějakou úpravou ten motor přiškrtili, tak bych právě očekával nízkou spotřebu. Dle tohoto testu se teda nepovedlo ani jedno.

Já ten motor znám z Jeepu Wrangler, kde je ale hodně přepracovaný až se možná ani nedá mluvit o stejném motoru, tam táhne hodně odspodu (až bych nečekal že jde o 2.0 R4), ale je zároveň točivý. Spotřeba je vysoká (i když historicky asi nejnižší ze všech benzínových Wranglerů), ale to přisuzuji koncepci a odporům…
29. 12. 2023 13:27
Re: K pěti tisícům nemá smysl ho vytáčet...
motor ve wrangleru pro me byl prijemnym prekvapenim. Tahnul v ramci moznosti co sem mel sanci poznat v 4xe velmi slusne. Spotreba mi prisla vic nez odpovidajici. Ono kdyz ve 100kmh sundas na rovine nohu z plynu je hmatatelny jaka je to krabice.
29. 12. 2023 14:05
Re: K pěti tisícům nemá smysl ho vytáčet...
Ano, spotřeba byla špatná již tehdy. Motory alfy (měl jsem např. Giuliettu QV) zpravidla stojí za to, ale spotřeba není při tvorbě hlavní argument...
Avatar - Dinar
29. 12. 2023 14:08
Re: K pěti tisícům nemá smysl ho vytáčet...
Jen čistě ze zvědavosti, proč jsi dal tehdy přednost pomalejšímu a míň řidičskému autu?
29. 12. 2023 14:44
Re: K pěti tisícům nemá smysl ho vytáčet...
Protože bylo praktičtější. Za dva měsíce se mi měla narodit dcera a mělo to být jediné auto. Kdybych informaci o dceři neměl, vzal bych Alfu. Kufr mají sice stejně velký, ale každodenní použitelnost a použitelnost interiéru mi přišla výrazně ve prospěch BMW. Když k tomu přidám, že Alfa tehdy neuměla polovinu věcí, co nabízelo BMW (mám např. laser světla, alfa neuměla ani digitální budíky, alcantaru apod.), tak mi u Alfy zůstal jen lepší řidičský zážitek. Jak píšu nahoře, měl jsem zkušenosti s Giuliettou QV a tam mě hodně mrzelo, že auto řidičsky skvělé, ale na každodenní použitelnost slabé. Ten hluk kdykoliv nad 120/hod si pamatuju dodnes. Zkrátka jsem se obětoval :D Ale poučil jsem se a manželce teď koupím vlastní a sobě pořídím něco pořádného (přemyšlím nad F-typem).
Avatar - Dinar
29. 12. 2023 14:56
Re: K pěti tisícům nemá smysl ho vytáčet...
Jasný. :-) :yes:

U f-typa jen bacha na jeho užívání jako daily driveru. Řešili jsme to xkrát s webpajou, ten ho chtěl koupit už mockrát. K f-typu potřebuješ ještě jedno auto, on je f-type jako daily za nějaký čas otravný, podvozek je tvrdý, je to hlučné uvnitř, není z toho vidět, blbě to svítí, což se po fl možná zlepšilo. Parádní auto na cestu při dobré náladě za hezkého dne, jako dopravní prostředek za hnusného dne bez nálady, nefunguje, resp. jak říkám, je pak spíš otravný.
29. 12. 2023 15:00
Re: K pěti tisícům nemá smysl ho vytáčet...
Vnímám to stejně, proto koupím SUV pro (zanedlouho) dvě děti a něco jako F type. Trochu mě překvapuje, že jsem se opakovaně dočetl o tvrdém podvozku. Mám zkušenosti s F -Pacem a XF (verze 3.0 SC) a tam byl podvozek právě to zřejmě nejlepší na autě. Pokud je to tvrdé a kompresorový 8válec na dálnici při ustálené jízdě hlučný, tak se asi půjdu podívat jinam.... Nějaké ohlasy na M2? kromě toho, že je škaredá?
Avatar - Dinar
29. 12. 2023 15:12
Re: K pěti tisícům nemá smysl ho vytáčet...
Je to sporťák, ne gt, je prostě celkově hůř odhlučněný, aero, od kol i od motoru, motor sám o sobě, mluvíme-li o v8, je v ftypu naladěn tak, aby byl slyšet, takže každé přidání plynu je rachot (i bez zapnuté klapky výfuku), zvuk je to parádní, na půlhodinové svezení, ale celý den to poslouchat nechceš. Prostě není to cesťák, jakkoliv cestovat se s tím dá, při patřičné náladě.

S novou M2 jsem nejel, ale ohlasy snad dobré, každopádně já jsem výjimka, mně se designově nelíbila předchozí gen. a tahle se mi líbí. :D
29. 12. 2023 15:38
Re: K pěti tisícům nemá smysl ho vytáčet...
Já jsem taky výjimka, mě se nelíbí ani jedna, ale tahle se mi líbí trochu víc, než minulá. a když už jsme u toho nová 5er se ti líbí?
Avatar - Dinar
29. 12. 2023 16:28
Re: K pěti tisícům nemá smysl ho vytáčet...
Budu ji mít tmavě šedou na těch jedněch jakštakš dvacítkách, nazval bych to snesitelnou specifikací pro oko, ale že bych se na to auto s gustem zadíval, jako na g30, a řekl si, jo, to je fakt pěkný sedánek, tak k tomu asi u g60 nedorostu. 😄
Avatar - Roman  Bon
29. 12. 2023 10:05
Alfa Alfa
Není lepší automobilky na světě. :yes:
Rozbalit vlákno
11
Avatar - Fomax
29. 12. 2023 11:51
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Ada je zase tady
29. 12. 2023 13:20
Re: Alfa Alfa
Správně. Je to rozežraný a k tomu navíc ošklivý šuplík s nesprávným motorem :no:
30. 12. 2023 08:48
Re: Alfa Alfa
Ádo, mám k současné Giulii nemálo výhrad, ale že by byla "ošklivá"? Kdy jsi byl naposled u svého očního lékaře? :-)
29. 12. 2023 11:54
Re: Alfa Alfa
Nostalgia? Dnes je to už len labutia pieseň, z bývalej slávy ostalo len torzo. Doba výnimočným autám nepraje.
Avatar - KANKUNEN
29. 12. 2023 12:28
Re: Alfa Alfa
Podivný nick, provokativní hláška a první příspěvek. Kdo to asi bude furt dokola. Není třeba reagovat chlapi.
Avatar - apoho
30. 12. 2023 14:36
Re: Alfa Alfa
souhlas!
Traveldrive je "náročný čtenář", jak mi vysvětlil.
Ale v podstatě je to chudák, který si hledá společenskou zábavu tady, páč na víc nemá :D
Avatar - Franta Dobro
30. 12. 2023 15:07
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barry Lyndon
29. 12. 2023 11:53
není nic otravnějšího, než podtáčivý automat
a v takovém autě to musí být otravné dvojnásob. Tohle by mělo být nějak lépe nestavitelné, než jak to v testu popsáno. A jinak ventilované sadačky to za ty peníze má? Jestli ne, tak sorry jako...
Rozbalit vlákno
0
Avatar - Ja Prvni 123
29. 12. 2023 12:17
Jak to, ze ma dva odlisne titulky?
Ten clanek, ne ta Alfa.

Napred to byla baletka, apak zase ne.
Rozbalit vlákno
6
Avatar - Honza Mička
30. 12. 2023 08:25
Re: Jak to, ze ma dva odlisne titulky?
Dobrý den,

původní titulek v článku zůstává, ale na hlavní stránce musíme titulky krátit, aby "netekly" a nekončily třemi tečkami. Máme tam omezený počet znaků ;-\

Honza
Avatar - Franta Dobro
30. 12. 2023 08:38
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 12. 2023 08:53
Re: Jak to, ze ma dva odlisne titulky?
"Vážený" pane "Dobráku", o vaše úchylné nápady tady nikdo nestojí, evidentně ani redakce. Jelikož tento idiotský plk už tady prezentujete asi podesáté, a to bez jakékoliv podpory ostatních diskutérů i redakce, evidentně zde není o úplné zrušení palcování zájem. Ale na druhé straně chápu, že logické vyvození tohoto faktu je pro vaši mozkovou kapacitu příliš náročné... :-[] :-[] :-[]
Avatar - Franta Dobro
30. 12. 2023 08:55
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - apoho
30. 12. 2023 14:55
Re: Jak to, ze ma dva odlisne titulky?
a ty táhni se svým názorem víš kam? Tam kde nesvítí slunce a přestaň prudit nebo tě nechám zablokovat s těmi kravinami, dobrose.e! :no:
Avatar - Franta Dobro
30. 12. 2023 15:05
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
29. 12. 2023 14:30
Cena
...no málem jsem spadl ze židle...
Rozbalit vlákno
3
Avatar - Emel
29. 12. 2023 14:34
Re: Cena
A to ještě v ceně testované verze zřejmě nejsou započtené příplatky za 120t ;-)
Avatar - Barry Lyndon
29. 12. 2023 17:08
Re: Cena
nj. jenom ta červená metalíza je za 90 000 Kč (nezdá se mi, že by to byla ta základní pastelová...)
Avatar - Emel
29. 12. 2023 18:19
Re: Cena
No tu jsem ještě nepočítal :-)
29. 12. 2023 21:42
no... k té Giulii....
mám hodně najeto s verzí 2.0T 200PS a ta mi na běžných 17" fakt nežrala.... kdy jsem s ní jel po prázdné dálnici asi 200km a při PRUMĚRU 156kmh tam byla spotřeba nějakých 8,5 nebo tak něco.... 280PS verzi jsem naopak nikdy neřídil ale nějak mi hlava nebere že by měla žrát o nějaký nesmysl víc (při stejném jízdním stylu jako ta slabší verze.... samozřejmě pokud těch 280PS budu honit na max tak si vezmou víc než těch 200 koníků....)

Komunita teda celkem jasně říká, že Giulia je nejúspornější při ustáleném tempu, jedno jak vysokém.... ;-) a já ty svoje pěkné spotřeby vždycky měl přesně tak.... čili žádné okreskové rally.... asi holt když je to brzda plyn tak ta spotřeba fakt vyleze. Na druhou stranu při takovém stylu to auto letí až kriminálně a skvěle se řídí.... čili za tu spotřebu reálně něco dostanete.

Charakter dvoulitru (opět mluvím o 200PS verzi, rok 2018 nebo kolik) mi taky přišel fajn, normálně mi to při kickdownu podřazovalo někam na 4500 a pak to rvalo až do omezovače a nepřišlo mi to samoůčelné, prostě to fakt jelo. Zvuk mi nikdy nevadil, ano, nirvána to není, ale neobtěžoval.... Pravda ale je, že nedávno mi kámoš co má QV říkal že od doby kdy má V6 QV filtr pevných částic (nebo jiný SW, nevím....) tak to taky podtáčí a ty starší verze jsou mnohem lepší....

těžko posuzovat, to auto za ty roky prošlo velkým vývojem, interiér k lepšímu, motor zjevně k horšímu.... každý může mít jinou zkušenost v závislosti na modelu a tím pádem každý může mít svoji pravdu.... ;-)

A samozřejmě další kapitolou je systémová vada motoru kdy se snad přehřívají ty dva vnitřní válce a časem zešišatí a je po srandě....

Nevím, ta platforma je geinální, dvolitr mi nikdy nevadil, nevím jaké auto třeba dnes pojede v dané třídě líp (tím že je ta Alfa zastaralá a nemá hybrid tak váží o fakt hodně kilo míň než konkurence a to se prostě pozná).

Nemám potřebu to auto obhajovat, diesel je cajk, nežere, byť k Giulii mi fakt líp sedí ten beznín.... A samozřejmě 280 benzínových koní pojede zásadně líp než 210 naftových....

Celková kvalita auta je OK, na poměry Alfy fakt dobrý, jinak pořád žádná extra sláva, ale co už. Že to italové zabijí zrovna na motoru prostě zamrzí no....

PS: u převodovky ještě hodně dělá nastavení voliče DNA. Připadalo mi že když jedu v "D" tak to prostě za všech okolností (včetně plynulé jízdě po rovině) drží otáčky tak o 300ot/min výš než v režimu "N".... to by možná mohlo řešit i problém zmíněný v testu výše....

PSS: místo plácání tam a zpátky o dvoulitru si prostě kupte V6 QV kdo Giulii chcete a budete mít klid a do konce života auto, co vás bude bavit.... Pravda, na daily ježdění je toho až škoda, byť to auto to zvládne.
Rozbalit vlákno
3
30. 12. 2023 09:00
Re: no... k té Giulii....
Ke tvému, jistě zajímavému příspěvku bych měl jen 2 poznámky:
1) Verze s 280 k žere víc prostě i pro to, že je to (na rozdíl od základního dvoulitru) čtyřkolka
2) Napsat, že je Giulia "zastaralá" kvůli tomu, že (chvála bohu) není zprzněná hybridizací, je opravdové chucpe! :-O
30. 12. 2023 10:26
Re: no... k té Giulii....
dyť ta čtyřkolka je většinu času odpojená a chová se to jako ryzí zadokolka.... jsou tam teda vůbec nějaké mechanické ztráty?

jinak k té "zastaralosti" - je to v uvozovkách právě proto, že to je nadsázka. Já tu zastaralost samozřejmě považuju za výhodu....
30. 12. 2023 10:38
Re: no... k té Giulii....
I u odpojené čtyřkolky jsou nějaké ztráty. Sice v poměru malé, ale jsou. Některé hmoty se pasivně roztáčí a brzdí, některé hmoty se v tom okamžiku i "zbytečně" vezou, možná i nějaké ložisko navíc...
Avatar - iudex
29. 12. 2023 21:42
Prekvapenie
Trošku sa vymedzím voči prevládajúcej kritike tejto verzie. Ja som Veloce skúšal nedávno a to auto ma veľmi príjemné prekvapilo. Jazdne je to výborné, príjemne istý a stabilný podvozok, tuhší, ale nie uskákaný, veľmi dobre pracujúci automat, v dynamic móde radí bleskovo a príjemné kope. A najmä skvelé riadenie, asi najlepšie v triede, lepšie ako v 3er. A nevadil mi ani motor. Netvrdím, že ma charakter či zvuk, proste je to R4, 7000 netočí, ale určite neumiera pri 5000. A ten výkon je úplne postačujúci jednak vďaka nízkej hmotnosti auta, jedna vďaka 8°ZF, ktorý výborne vykrýva slabšie miesta motora. Proste dynamika plne zodpovedá výkonu. Tým netvrdím, že by sa podladený V6 nehodil, naopak to tvrdím od začiatku. Ale hovoriť ze Giuliu si nekúpim kvôli motoru je blbosť, notor určite nie je deal-breakerom a kto nejde po šesťvalci (kde je voľbou jedine M340i), tak Giulia 2.0t je výborná voľba.
P.S. spotrebu neriešim, kto chce benzín, toho liter navyše neodradí.
Rozbalit vlákno
1
29. 12. 2023 21:52
Re: Prekvapenie
.... uprímně řečeno, jediné co bych u toho dvoulitru řešil je jeho spolehlivost.... se vším ostatním bych určitě dokázal žít a jako balíček motor/převodovka/podvozek/řízení to auto funguje excelentně a kdykoliv v něm sedím tam jezdím jak deb*l, protože to auto k tomu navádí ;-)

pravda, konkurenční 2.0T neznám, za posledních 5 let jsem žádný neřídil.... třeba bych změnil názor, proč ne....
Avatar - 3_diamanty
30. 12. 2023 09:21
Pecka
Auto urcite dokonale.... bocny profil ok... technika parada... len mne sa nejak stejne nelubi... neviem cim to je... od alfy by som chcel dnes jedine tonale... :yes:
Rozbalit vlákno
2
Avatar - Stejsn
31. 12. 2023 19:56
Re: Pecka
Mně se nelíbí od začátku ten předek, resp. světla. Jakmile jí poprvé ukázali, objevilo se několik renderů od lidí, jak by mohla vypadat jinak a všechny byly hezčí než tovární výsledek. Stačilo je mírně zpustit. Už jsem si zvyknul, ale hezká mi zepředu pořád nepřipadá (narozdíl od 156, 159, Brery...).
Avatar - Emel
2. 1. 2024 13:25
Re: Pecka
Mám to stejně, je to vidět i na Stelvio vs. Tonale. Ale facelift to trošku zlepšil.
30. 12. 2023 09:25
Konečne normálna diskusia 🙏
Viac takýchto diskusií o autách v novom roku! :yes: :yes: :yes:
Rozbalit vlákno
3
30. 12. 2023 10:24
Re: Konečne normálna diskusia 🙏
... normální auto = normální diskuse.... o rozložení hmotnosti, o převodovce, o jízdních vlastnotech, o průběhu výkonu. Tady na ACZ maximálně prákrát do roka.... (a není to vina redakce)
30. 12. 2023 12:36
Re: Konečne normálna diskusia 🙏
Přesně tak. Pod článkem o normálním, koupitelném autě bude i normální diskuse (což místní elektrofašisty jistě netěší) :-). :yes:
30. 12. 2023 11:33
Re: Konečne normálna diskusia 🙏
:yes: :yes: :yes:
30. 12. 2023 11:20
Zamáčknout slzu, popojedem
Vždycky když se objeví test téhle krásky, zamačkávám slzu - když přišla na trh a začalo se říkat, že do roka bude kombík a manuál i k benzínu, začal jsem se na ni chystat. A strašně těšit.

Ani kombík, ani manuál nikdy nepřišel (manuál pouze u dieselu (!!!) a QV, dneska prostě nikde).

Tohle je auto, které mít nikdy nebudu a lituji toho nejvíc ze všech aut.
Rozbalit vlákno
17
Avatar - Franta Dobro
30. 12. 2023 11:28
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 12. 2023 11:31
Re: Zamáčknout slzu, popojedem
Víš co, ty trolle? Už jdi tam, kam slunce nesvítí.
Ničíš tento web.
Jsi jen politováníhodný - nic víc.
Myslím, že potřebuješ odbornou psychiatrickou pomoc.

Přeji ti do nového roku uzdravení.

Ps.: Kdysi se s tebou dalo i bavit. Kdysi jsem se tě tu velmi zastával. Možná by stálo za to zamyslet se nad tím, kde se stala chyba, nemyslíš Hammuno?
Avatar - Franta Dobro
30. 12. 2023 11:42
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
30. 12. 2023 12:02
Re: Zamáčknout slzu, popojedem
Tak jo, Hammuno - je evidentní že jsi objektivně ztracen.

Je mi tě líto.
Avatar - Franta Dobro
30. 12. 2023 12:08
Autor příspěvku dlouhodobě nerespektoval pravidla diskuse.
Avatar - Barrichello
31. 12. 2023 01:15
Re: Zamáčknout slzu, popojedem
Jsi nahlášen Hammuno, pokračuj
Avatar - speedfred
30. 12. 2023 12:12
Re: Zamáčknout slzu, popojedem
Na druhej strane je ten automat tak dobrý (bol?) že po manuálnej prevodovke by som nejako netúžil. Horšie to je s kombíkom.
30. 12. 2023 12:31
Re: Zamáčknout slzu, popojedem
Hele, to je prostě otázka preferencí - já výhody automatu chápu.

Ale prostě rád si řadím sám, manželka dtto a vzhledem k tomu, jak auto vyyužíváme to pro nás není obtěžující. (kdybych najel desítky tkm ročně ve městě a kolonách, bylo by to o něčem jiném).

A hlavně - manuál k benzínové Alfě prostě patří ;-)
30. 12. 2023 12:37
Re: Zamáčknout slzu, popojedem
Mám to úplně stejně. Pro pravověrného alfistu nová Giu bohužel není... :-O :no:
30. 12. 2023 12:51
Re: Zamáčknout slzu, popojedem
Vím, to už jsme spolu několikrát probírali. ;-)
Avatar - Emel
30. 12. 2023 12:44
Re: Zamáčknout slzu, popojedem
Druhá věc jsou peníze. Já na to koukal jako ty... kdyby byl za cenu základního dvoulitru v automatu manuál v kombíku, tak bych tomu dal šanci a šel to projet a poptat. Ale za těch 940t to bylo fakt holátko, na 16" s halogenama a tak... to bych ani jako purista nedal. Je fakt že se pak objevily zajímavé skladovky a asi by se ta cena dala řešit... no ale sedan by byl moc velkej kompromis, tak jsem to ani nezjišťoval.
30. 12. 2023 12:59
Re: Zamáčknout slzu, popojedem
Jo, tak to máme velmi podobné.

A ano, jelikož jsem si ji projížděl vím, že k jednání rozhodně cena byla, slevy velmi slušné, skladovky to samé.

Chjo, a kde jsme po čtyřech, pěti letech...
Avatar - Emel
30. 12. 2023 13:23
Re: Zamáčknout slzu, popojedem
Jo, jenže pak byly opravdu dobré nabídky... jako třeba Insignia ;-)
30. 12. 2023 13:36
Re: Zamáčknout slzu, popojedem
Jo, chápu ;-)

Já jsem nikdy neměl pocit, že bychom D segment potřebovali - upřímně třeba na parkování tam, kde žijeme už je to trochu velké - ale ta Alfa byla láska na první pohled. A svezení.
30. 12. 2023 14:51
Re: Zamáčknout slzu, popojedem
D segment je zcela zasadni, pokud meris 190cm jako ja. Ja se proste cestou na dovolenou s rodinou nechci prostorove omezovat.
30. 12. 2023 17:36
Re: Zamáčknout slzu, popojedem
To absolutně nerozporuji. Sám mám 186 a kvůli zádům musím v nízkých autech trochu ležet a řídit na dlouhé nohy. Takže v kombi C segmentu si za mě nikdo nesedne.
Hovořil jsem o infrastruktuře - naše část Prahy byla postavena před více než sto lety. A s auty jisté délky a šířky už je občas problém zaparkovat.

BTW - jedna z výhod SUV, na které se občas "zapomíná". Místem vzadu, hlavně podélným, konkurují nízkým autům o třídu výš.
Náš Jeep má na délku 4,4m a za sebe si sednu i s parádní rezervou. A to je zadní sedák správně vysoko. Parkování absolutně bez problémů a místa pro 4 bez kompromisů. ;-)

Ps.: Šťastný Nový rok. A ať nám frantíci ta italská a italsko-americká auta moc nezprzní. ;-)
30. 12. 2023 19:22
Re: Zamáčknout slzu, popojedem
jj chapu.... to tak stastny 2024 no :yes:
31. 12. 2023 15:48
spotřeba
Při běžné příměstské jízdě spotřebuje moje Giulia 10 litrů benzínu v režimu N. Na dálku umí jet defenzivně v režimu A pod 8 litrů, v režimu D je moje spotřeba kolem 11,5. Málo, hodně? Ten motor má kolem 300 koní, je spíše na řidiči, za kolik chce jezdit, to podle mého není špatná vlastnost.
Rozbalit vlákno
1
Avatar - iudex
2. 1. 2024 16:55
Re: spotřeba
Je to dosť? Áno. Vadí to? Nie.
Objektívne je 10 litrov na dvojliter naozaj veľa, keď bavorácky trojliter jazdí v rovnakom režime za 8 až 9. V dnešnej dobe sofistikovanej elektroniky by dvojliter mal žrať bežne 7-8 litrov.
Ale kto si kupuje pomerne výkonný benzínový sedan, zjavne mu nejde prioritne o nejakú úsporu paliva. Súčasne zrejme nejazdí 30t km ročne, taký človek si kúpi zrejme naftu. Takže z pohľadu typického kupujúceho tejto kategórie áut to nevnímam ako problém.