Novinky

Zpět na článek

Chystané Porsche Taycan rozdrtilo čas Tesly. Prý je to sériovka

32 komentářů

Avatar - eLzyx
eLzyx
TMS Plaid samozřejmě plné tempo na Nürburgringu vydrží.
A jak se v tom jezdí v reálu? Ty Plaida máš, že o tom píšeš tak zasvěceně?
DonVito
to Porsche.

Jen tak dal. Az bude jednou Mission X, tak bude mnohem rychlejsi nez jakakoli fosilni 911.
:yes: :yes😒br />https😐/www.topgear.com/…ash-ring-records
Na tom, ze pokazde novy model prekona ten starsi (at uz Teslu nebo Porsche) neni u EV nic divneho.
Avatar - eLzyx
eLzyx
a že se nešetří na spotřebě paliv, které také polykají nezanedbatelné množství elektrické energie? To je samé SUV, místo obyč kombíku ...
Avatar - eLzyx
eLzyx
jak není zdůvodněná vývojem? Vždyť to je o vývoji. Že tam můžu nacpat x motorů, které dají ohromný výkon? Ale to není vše.
Zapomínáš na baterii, která ty MW musí dodat. Zapomínáš na účinnost chlazení, rekuperace atp. Zapomínáš na aerodynamiku. Zapomínáš na vývoj brzd, zavěšení atp.
Všechny tyhle poznatky se pak mohou využít při konstrukci obyč auta.
Avatar - eLzyx
eLzyx
jenže většinu těchto problémů řeší právě ten Track package, tedy karbon keramické brzdy, lepší brzdová kapalina a lehčí kola. Pravděpodobně by se auto ani tak rychle nepřehřálo, protože by většinu práce odvedly brzdy, ne rekuperace.
Nadváha je neokecatelný fakt, ovšem to má dnes každá rychlá limuzína. Ať je to Tesla, BMW, Porsche, Mercedes. A je úplně jedno, jestli tam je V8 nebo elektrika.

U starého S docela s přehříváním bojuji u v "běžném německém provozu". Ale tahle auta tím jsou pověstná. Facelifty a pak Raveny jsou na tom o dost lépe. Plaidy úplně.
Avatar - eLzyx
eLzyx
z jakého pohledu? S čím srovnáváš? Byl ten Plaid vybaven Track package? A co ti tam přišlo špatně? Kecy "všechno" si prosím odpusť.
Avatar - Emel
Emel
Proč? Pokud mají EV v plné šíři nahradit spalováky, tak od nich taky čekám širší spektrum než jenom "eko". Naopak považuju za velký benefit EV, že je zřejmě stavba výkonného auta (nebo respektive motoru) jednodušší než u spalováků.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
protože vypadají jako šašci. Tak buď budeme brát BEV jako hračku s co největším výkonem pro maximální zrychlení nebo jako ekologický dopravní prostředek. A to soupeření Porsche x Tesla je taky pěkná šaškárna. Porsche je luxusně dělané s úplně jinou cenou, Tesla dokáže zrychlit impozantně, ale je to rychlomotor v bakelitovém rychloautě. To plné tempo nevydrží, ale proč taky, víme jak se s tím jezdí v reálu.
Avatar - eLzyx
eLzyx
jo, to je pravda. Bohužel úředníci a politici tomu vůbec nerozumí, takže dělají, že něco dělají ve jménu novoCO2boha a vlastně je to ve výsledku dost možná horší než to nechat na přirozeném vývoji.
Avatar - KANKUNEN
KANKUNEN
To je super kombinace 1000 koní a omezovač podle značek.
Avatar - eLzyx
eLzyx
jenže BMW staví elektromobily tak, že používá karoserii ze spalováků. To není zrovna příkladný způsob stavby EV.

Podívej se na srovnání třeba Plaidu a Panamery Turbo. 2162kg (bez track package, který pár kilo ubere) vs 1995kg. A tady je výčet dalších ... Tyacan 2295kg, LS500h 2345kg, RS7 2150kg. Třeba nad tou RS7 všichni hýkají blahem, přitom je to taky tlouštík. Ta i5 má 2380kg a M5 F90 1855kg, to mi vychází na 525kg rozdíl. Dost, ale ne 800kg.
Celkově tak EV fast luxury liftback váží podobně jako spalovací konkurence
Avatar - Emel
Emel
Za to asi automobilky úplně nemůžou... a taky se to netýká jen EV.
St.
Zapomněli uvést (když je to ekologický automobil), jaká byla spotřeba. Zda tedy tento elektrospotřebič spadá do kategorie A, B, C, D, nebo dokonce snad E, F, nedej bože G.
Prasivak P
no ved prave to, ze sa nesetri poriadne nikde, zbytocne sa vsetko bali v x plastovych obaloch (ktore su z ropy), rubu sa lesy/pralesy kvoli spotrebnym veciam najsrackovejsej kvality, ale uradnici a pseudoekologovia sa nezmozu na nic, vidia len svoju 'svatu vojnu' proti spalovacim motorom. Aj tomu rozmachu SUV pomohli metodikou pocitania emisii, kde sa zohladnovala vaha.
Freddka
Tak to snad dohnali.
Ted uz jen zalezi, kolik kusu Model S Plaid si za to koupis, jestli 2 nebo 4 … :-!
ptr078
Nemal track p., najhorsie boli brzdy. Bolo teplo, takze po 30min to bolo prehriate, nesiel lc. A tak ako novinari 20 rokov pisali, ze ani trenovane ucho nepozna dizlovy buchot pod kapotou, teraz pisu, ze pri ev nepoznat vahu, tak tu nadvahu citit vzdy a vsade, zvlast pri takych zlych brzdach.
ptr078
Ja som jazdil plaid na okruhu v colorade a je to piece of junk
Avatar - apoho
apoho
myšlence sice rozumím ale dnes není nijak zdůvodnitelná žádným vývojem.
To je jako kdyby dnes majitelé černouhelných dolů soutěžili, kdo vykope hlubší šachtu
Avatar - apoho
apoho
a vůbec, kdy už přestane poměřování pindíků na Nürburgringu?
Už ani u spalováků to nemá žádný smysl, když auta jsou svázaná v zácpách a s omezeními na všech silnicích - buď jsou ucpané nebo rozbité. A u EV už vůbec. Maximální cestovní rychlost do 110 km, jinak hrozí, že nedojede z Prahy do Brna, když se vytvoří zácpa na 192.km D1 a bude to stát na 162.km, co se stává tak 5 x za týden :no:
Avatar - eLzyx
eLzyx
to je na mě? Pokud ano, tak ano, já mám Teslu model S. Už nějaký ten pátek ...
Prasivak P
mea culpa s tym bmw, vygooglil som gross weight a nedoslo mi, ze to je maximalna vaha.
Prasivak P
'Nadváha je neokecatelný fakt, ovšem to má dnes každá rychlá limuzína. Ať je to Tesla, BMW, Porsche, Mercedes. A je úplně jedno, jestli tam je V8 nebo elektrika.'

Ano, preto je trebars BMW i5 tazsia o 800 kg nez posledna M5-ka. Asi tolko ku tvrdeniu, ze je jedno, ci je tam V8 alebo elektrika.
St.
Až budeme mít 100% elektřiny z obnovitelných zdrojů a bude to stačit pro všechnu výrobu, domácnosti, provozy, atd., to pak ano. Ale dokud bude jen jedna uhelná nebo plynová elektrárna, kterou je potřeba nahradit, tak by se mělo i ve spotřebě EV šetřit.
clippyRS4
Si vobec nepochopil podstatu EV. Elektromotor funguje inac ako spalovak. Pri spalovaku plati, ze cim vacsi vykon, tym vacsia spotreba, a tym padom menej eko, a to zial aj pri nizkych rychlostiach a bruzdani mestom. Pri EV je vykonovy aspekt z principu fungovania elektromotoru prakticky zanedbatelny. Elektromotor s vykonom 1000kW moze mat pri 60km/h rovnaku spotrebu ako ten s vykonom 120kW, tudiz aj 1000kW auto vie byt eko. Spotreba stupa az ked zacne niekto pozadovat vysoky vykon, co sa vsak stava sporadicky. Kiezby takto fungovali aj spalovacie motory, ze v meste by si V8 cucal tolko co R3 1.2L, a pri potrebe vykonu by spotreba linearne rastla. Ale aktualne je to tak, ze velkoobjemovy motor ma velku spotrebu aj pri posuvani 30km/h v zapchatom meste, a na okruhu este vacsiu. To je absurdne plytvanie zdrojmi. Na 4.2V8 som mal paradoxne na dialnici mensiu spotrebu ako v meste, co je tragikomicke, ze pri utrpeni v zapche mas este aj viac platit za benzin, zatial co sa nudis a nadavas 😊 vysokovykonne EV su uplne v poriadku, je to len pridany benefit, ktory zakaznik moze a nemusi vyuzit, bez akejkolvek vacsej penalizacie. A vzhladom na hustotu premavky sa sance vyuzit tento benefit coraz viac zmensuju. Co neplati pri spalovaku, tam je vodic penalizovany vo forme vyssej spotreby za vykon nonstop, ci ide 50kmh alebo 200kmh.
clippyRS4
Ale ved TMS vobec nie je okruhove naradie ani sa tym nikde nechvalia. Je to obycajny rodinny sedan, ktoremu bol nadeleny sialeny vykon. Nic viac, nic menej. To auto sa na nic nehra. Akurat Musk v ramci jeho svojskeho marketingu podpichol Porsche, ze rodinny dostavnik pre 5 ludi a hromadu batoziny dokaze zajazdit Nurburgring za takyto cas, zatial co vlajkova lod od znacky s motorsportovou historiou Taycan, kam sa ledva zmestia 2 dospeli a 2 deti + 2 kufre zaostava. A je nadmieru smutne, ze tento “piece of junk” ako bol Plaid nazvany, tromfol vrcholovy model od slavneho Porsche. Ferdinand by sa v hrobe obracal (teraz hovorim cisto o EV segmente, pri spalovakoch je vsetko in Ordnung).
topten
jestlize to bylo nabity z OZE, tak je uplne jedno, jestli to je v acku se trema pluskama nebo gecku
ale z principu pohonu na tom je lip nez spalovak
Freddka
Tak zakladni Taycan je za 2,5 mega, to je jak slusne vybaveny Mercedes E 220d :-!
Germanec
A ty bys snad čekal ze porsche bude stejně drahé jako no name značka aut?
Prasivak P
Zial, je to tak. A dlazdia tym cestu k moci radikalom
Amerlock1
Hele ty moudrý diskutére. Ty máš Teslu, že tady tak fubńdovaně argumentuješ? Nebo máš pouze dlouhou chvíli a koukáš na youtube a tam sosáš všechna ta moudra?
Prasivak P
preco nie pokial ich to bavi a su v tom peniaze? Mna prave zaujima dynamika a jazdne vlastnosti beznych aut na okruhu, aj ked by som na tych autach tie casy v zivote nezajazdil. A nie vsetci su odsudeni na posuvanie sa v kolonach 😊
topten
pomerovani pindiku je normalni lidska vlastnost tech, kteri se chtej posunout nekam dal
treba ve sportu, v kulture, v dobyvani vesmiru, tady to je v autech
bez toho bys jeste lez po stromech